Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Desigur că și farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu. Credeam că dl Erethorn a insistat suficient asupra acestui subiect. Este foarte simplu, avem așa:
-majora: Toți oamenii sunt fii ai lui Dumnezeu
-minora: Farmazonii sunt oameni
-concluzia: Farmazonii sunt fii ai lui Dumnezeu.
Deci, evreii, budiștii, raelienii, ateii, homosexualii, șuții, curvele, bețivii etc sunt, cu toții, copii ai lui Dumnezeu, acest lucru provenind din natura lor umană, pe care o împart cu creștinii. Că unii au ales să trăiască în stare de despărțire față de Tatăl lor și al nostru, este foarte adevărat și tot ce putem face este să ne rugăm ca să se întoarcă acasă și să le arătăm, în special când există un orizont de așteptare, ce dorește Tatăl nostru de la frații noștri plecați.
Ca mișcare, franc-masoneria a fost aspru condamnată de Biserică. Cei care se integrează acestei mișcări, ca și cei care o ajută, ori o sprijină în orice fel, se află în stare de excomnicare automată, adică în stare de despărțire de Biserica lui Cristos, neputând avea acces la Sfintele Taine, decât spre mai marea lor osândă. Toate acestea sunt lămurite în detaliu în Constituția Apostolică "In Eminenti":
http://www.papalencyclicals.net/Clem12/c15inemengl.htm
|
Se pare că dumneata tragi concluzii înainte de a face și demonstrația necesară și logică prin care ai ajuns la respectivele concluzii. Însă să vedem argumentele în favoarea poziției pe care am susținut-o și împotriva poziției susținute de dumneata.
"Și celor câți L-au primit, care cred în numele Lui, le-a dat putere ca să se facă fii ai lui Dumnezeu, care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din poftă bărbătească, ci de la Dumnezeu s-au născut." (Ioan 1:12-13)
"Căci toți sunteți fii ai lui Dumnezeu prin credința în Hristos Iisus. Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat." (Galateni 3:26-27)
"Vedeți ce fel de iubire ne-a dăruit nouă Tatăl, ca să ne numim fii ai lui Dumnezeu, și suntem. Pentru aceea lumea nu ne cunoaște, fiindcă nu L-a cunoscut nici pe El. Iubiților, acum suntem fii ai lui Dumnezeu și ce vom fi nu s-a arătat până acum. Știm că dacă El Se va arăta, noi vom fi asemenea Lui, fiindcă Îl vom vedea cum este." (1 Ioan 3:1-2)
"Căci câți sunt mânați de Duhul lui Dumnezeu sunt fii ai lui Dumnezeu. Pentru că n-ați primit iarăși un duh al robiei, spre temere, ci ați primit Duhul înfierii, prin care strigăm: Avva! Părinte! Duhul însuși mărturisește împreună cu duhul nostru că suntem fii ai lui Dumnezeu. Și dacă suntem fii, suntem și moștenitori - moștenitori ai lui Dumnezeu și împreună-moștenitori cu Hristos, dacă pătimim împreună cu El, ca împreună cu El să ne și preamărim. (Romani 8:14-17)
"Iar când a venit plinirea vremii, Dumnezeu, a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, ca pe cei de sub Lege să-i răscumpere, ca să dobândim înfierea. Și pentru că sunteți fii, a trimis Dumnezeu pe Duhul Fiului Său în inimile noastre, care strigă: Avva, Părinte! Astfel dar, nu mai ești rob, ci fiu; iar de ești fiu, ești și moștenitor al lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos. (Galateni 4:4-7)
"Cât aveți Lumina, credeți în Lumină, ca să fiți fii ai Luminii." (Ioan 12:36)
"Altădată erați întuneric, iar acum sunteți lumină întru Domnul; umblați ca fii ai luminii!" (Efeseni 5:8)
"„ Iar celor ce L-au primit le-a dat putere să se facă fii ai lui Dumnezeu,
celor ce cred în numele Lui” (In l, 12)181
E o judecată cu adevărat dreaptă și demnă de Dumnezeu. Primul născut, Israel, este aruncat. Căci n-a voit să rămână în familiaritatea lui Dumnezeu, nici n-a primit pe Fiul, Care a venit printre ai Săi. A respins pe Dăruitorul nobleței, a refuzat pe Dătătorul harului; dar L-au primit neamurile prin credință. Deci, Israel va avea răsplata nebuniei sale în mod cuvenit. Va plânge păgubirea de bunătăți, va culege rodul amar al relei sale voințe, fiind dezbrăcat de starea de fiu. Iar neamurile se vor bucura de bunătățile credinței, vor afla strălucitele cununi ale ascultării și se vor transplanta în locul aceluia; se vor ridica din starea de măslin sălbatic după fire la starea de măslin bun. Și Israel va auzi: „Vai ție, neam păcătos, popor plin de păcate, sămânță rea, fii nelegiuiți, ați părăsit pe Domnul și ați mâniat pe Sfântul lui Israel” (Is. l, 4). Dar va zice careva dintre Ucenicii lui Hristos către neamuri: „Iar voi sunteți seminție aleasă, preoțime împărătească, neam sfânt, popor agonisit de Dumnezeu, ca să vestiți bunătățile Celui ce v-a chemat pe voi la lumina Lui minunată” (I Pt. 2, 9). Căci primesc puterea de-a fi ridicați între fiii lui Dumnezeu deoarece au primit prin credință pe Fiul. Fiul le dă puterea pe care o are El după fire, în mod propriu și stăpânitor, numai El, chemându-i la comuniune, ca un chip al iubirii de oameni existente în El, împlinind aceasta ca pe o faptă a iubirii față de lume. Căci noi, cei ce purtam chipul cel pământesc, nu puteam scăpa altfel de moarte, dacă nu se întipărea în noi frumusețea chipului ceresc prin chemarea la calitatea de fii.
Căci, făcându-ne părtași ai Lui prin Duhul, am fost pecetluiți spre asemănarea cu El, ca arhetip al chipului, după care am și fost făcuți, cum zice dumnezeiasca Scriptură. Căci numai așa, redobândind frumusețea de la început a firii și fiind aduși la chipul firii dumnezeiești, vom fi mai buni decât relele ce ne-au venit din neascultare.182
Dar, deși urcați prin Hristos la demnitatea cea mai presus de fire, nu vom fi întru totul și noi fii ai lui Dumnezeu ca El, ci asemenea cu El prin imitarea harului. Căci El este Fiu adevărat, fiind din Tatăl, iar noi suntem așezați în această calitate din iubirea de oameni, luând din puterea harului ceea ce s-a spus: „Eu am zis: dumnezei sunteți și toți fii ai Celui Preaînalt” (Ps. 81, 6). Căci creatura, făcută și roabă, e chemată, prin simpla hotărâre și voință a Tatălui, la starea mai presus de fire. Dar Fiul și Dumnezeu și Domnul nu are calitatea de-a fi Dumnezeu din voia lui Dumnezeu-Tatăl, ci are ceea ce Îi e propriu după fire183 strălucind din însăși ființa Tatălui. Deci Fiul se vede existând și fiind slăvit ca atare, într-adevăr, și prin ceea ce era opus nouă. Căci rațiunea prin fire este alta decât cea prin voință, și cea prin adevăr e alta decât cea prin imitare, noi suntem chemați fii ai lui Dumnezeu prin voință și prin imitare, în timp ce El este prin fire și prin adevăr, deci ne opunem Lui chiar dacă am câștigat bunătățile firii Lui prin har.184" (Sfântul Chiril al Alexandriei - Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan, EIBMBOR, 2000, pag. 106-108)
|