Citat:
În prealabil postat de zorobabel
la mine nu a fost minciuna, ti-am spus adevarul. a mai fost un topic deschis dar vad ca l-a sters adminul in care o tipa ortodoxa punea intrebari, si acelasi stil de raspunsuri a primit, adica acuze din partea unui user care se considera prea sfant.
vrei sa spui ca nu cunosc invatatura ortodoxa legata de pomeni si botez? o cunosc f bine, si nu e conform cu Sf Scriptura.
Inchinatu la moaste face parte din invatatura ortodoxa.
Vad ca nu ai zis nimic de Sf Scriptura ceea ce denota ca nu pui un f mare accent pe ea. Un om care nu cunoaste scrierile Sf Parinti dar care cunoaste Sf Scriptura poate fi un f bun crestin, contrar cu ceea ce crezi tu. Invers e mult mai greu.
Cum sa nu cunosc? ti-am explicat despre ce vorbesc si tu spui ca nu cunosc. Este sau nu invatatura despre pomeni o invatatura prin care se prezinta posibilitatea omului sa fie mantuit dupa moarte pe baza milosteniei facuta de urmasi? Este sau nu?
Cu autoritatea Sf Scripturi contest acele invataturi, si nu mai imi vantura aceesi placa "cu ai tu intelepciune sa interpretezi" ca nu stii tu daca mi-a dat sau nu Dumnezeu intelepciune. Arata-mi la Sf Polycarp unde spune despre pomeni , sau botezul la prunci. Nu ai sa gasesti ca atunci nici macar nu erau aceste invataturi introduse.
Nu sunt stereotipuri ci invataturi ortodoxe. Viziunea aia mai larga care o ai tu asupra mantuirii nu se regaseste in Sf Scriptura asa ca nu condamna pe ceilalti ca nu cred. Din contra, invatatura Sf Scripturi exprima clar ca omul poate fi mantuit doar prin pocainta, ceea ce se intampla in timpul vietii si nu dupa moarte.
Daca botezul ar fi inceputul restaurarii de ce e plina ma tara de curvari betivi hoti? Ca majoritatea is botezati deci pe drumul restaurarii. Tu nu vezi ca realitatea va contrazice teoriile?
nu are deloc un rol decorativ sfintirea, asta e impresia ta, asa si eu as putea sa te acuz acum ca arunci cu minciuni si vorbesti in necunostinta de cauza.
Sfintirea e un proces care dureaza toata viata, un crestin autentic isi doreste sfintirea , nu gata a fost mantuit si nu mai trebuie sa lupte impotriva pacatului. Motivatia luptei impotriva pacatului nu este "ca sa fiu mantuit" ci lupt impotriva pacatului pentru ca am fost mantuit. Ceea ce e o diferenta. Daca cineva afirma ca a fost mantuit dar nu lupta impotriva pacatului inseamna ca nu a fost mantuit.
Tu se pare ca nu intelegi ca prin credinta in IIsus omul se schimba, e nascut din nou. E o noua viata, si omul va trai pentru Dumnezeu cu ajutorul lui Dumnezeu.
Eu am fost la biserica in cj f des, in special la Iris(si Manastur dar mai rar), si deseori se vorbeste despre pacat si despre necesitatea marturisirii pacatelor inaintea Domnului. Nici un pastor nu invata ca ai fost mantuit si nu mai e nevoie sa ceri iertare pentru pacate. As fi curios sa stiu unde ai intalnit invatatura asta. in Iris in nici un caz.
|
Poi tocmai ca nu ai spus adevarul, ai afirmat intai ca erai un ortodox practicant si aveai cunostinte solide despre ortodoxie apoi ai reformulat spunand ca tu desi erai ortodox practicant nu ai auzit de Sf Parinti, de Biblie si de pocainta in ortodoxie, ceea ce denota ca afirmatiile dumitale se bat cap in cap, e ca si cum asi spune ca eu sunt matematician dar matematica mea nu trece mai sus de o ecuatie de gradul 2
Normal ca nu cunosti, despre pomeni si botez trebuie citit mult, nu se pot dezbate intr-o fraza, nu tot ceea ce nu da cu invatatura neo-protestanta este rau,
Viziunea larga asupra mantuirii se regaseste in Scriptura, vezi indemnurile lui Iisus la purtarea crucii zi de zi si a le lui Pavel la alergarea dupa cununa,
mantuirea legalista "vanduta" de neo-protestanti reiese dor din versete luate aleator din Scriptura fara a cerceta practica bisericii primare, dar si aci sunt multe de discutat si trebuie luate pe rand si in niciun caz cu sloganul "Sola scriptura" care nici macar nu este un slogan biblic
Aici nu discutam despre nivelul de credinta a unora sau altora, fiecare e liber sa isi aleaga calea, sau vrei sa zici ca neo-protestantii sunt toti sfinti si fara prihana?
eu stau pe o strada cu 10 familii de penticostali si vad in fiecare zi "roadele" sfinteniei lor,
Poi cum sa nu aiba un rol decorativ sau facultativ in cel mai bun caz, daca omul oricum a fost mantuit, i s-a rezervat locul in cer, faptul ca mai face sau nu fapte bune nu mai conteaza daca pana la urma rolul lor este =0, asta inteleg eu din dogma neo-protestanta, tu ce intelegi altceva?
Crezi in Hristos, iti marturisesti credinta public in apa botezului, prin Jertfa Lui ai fost rascumparat , iertat si mantuit, daca mai faci sau nu fapte bune, este putin important din moment ce tranzactia mantuitoare s-a facut,