Citat:
În prealabil postat de Miha-anca
Parerea BO este divergenta de cea a BC in unele probleme si asa trebuie sa ramana.
|
Desigur că părerea BO este divergentă de cea a BC în unele probleme. Dar, de ce am crede că "așa trebuie să rămână" ? De ce nu am crede că s-ar putea ajunge, desigur cu rugăciune și lucrare, la o situație în care nu ar mai fi nici o divergență ? Asta e ca și când ați spune: "s-a pronunțat odată un divorț, deci așa trebuie să rămână".
Citat:
Inteleg insa ca astfel trebuie sa creada catolicii, acestia aflandu-se in comunitate cu Papa. Ortodocsii sunt in comunitate doar cu Hristos si Sfintii Parinti.
|
Prin urmare ortodocșii nu sunt în "comunitate" cu episcopii lor și unii cu alții ? Când vă împărtășiți, vă simțiți în comunitate numai cu Hristos și Sfinții Părinți, dar cu preotul dv nu ?
În ceea ce privește subiectul de la care am plecat, și anume dacă învățătura despre Neprihănita Zămislire este ortodoxă sau heterodoxă, vă recomand lectura acestei lucrări:
http://www.catehism.ro/Ortodoxia_pro.doc
aparținând arhimanstritului Lev Gilet, în care se arată cum sfinți (unii chiar din "Sfinții Părinți"), patriarhi, episcopi și învățați ortodocși, înainte de 1854, au crezut și au predicat învățătura despre Neprihănita Zămislire. Dacă, după lectura acestei lucrări, mai aveți dubii că această învățătură este venerabilă și perfect integrată în ceea ce învață Biserica Ortodoxă, aștept să menționați care ar fi acele dificultăți.