Mai baietas , mai cerceteaza si tu sa vezi cum stau lucrurile nu cum te abureste pe acolo prin secta ta.
Unu la mana: Nicaieri nu spune "Dumnezeu s-a odihnit sambata" asta referitor la Odihna lui Dumnezeu.Ba din contra ni se spune ca cei care au tinut sambata si care s-au supus legii nu au intrat in odihna lui Dumnezeu ci aveau sa intre : "Deci, de vreme ce rămâne ca unii să intre în odihnă," (Evrei 4:6) si "Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi." (Evrei 4:8).Pavel ne zice ca in sfarsit putem zice astazi ca am intrat in odihna lui Dumnezeu prin ziua Invierii lui Hristos. Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
Doi la mana: Absolut in nici in loc pana la Iesire nu ni se vorbeste de sambata si ca cineva ar fi tinut sambata.Iarasi aberatii adventiste.Cerceteaza si vezi.Dumnezeu nu i-a dat nici o porunca lui Avraam privitoare la sambata.In Legamantul lui Dumnezeu cu Avraam nu se zice absolut nimic despre sambata.Porunca legamantului a fost aceia: ca toti intai nascutii sa se taie imprejur.
Trei la mana : Hristos si Apostolii au dezlegat si au calcat de mai multe ori sambata.Acesta era si unul din motivele pentru care cautau fariseii sa-L omoare.Iisus, sau apostolii nu au contrazis niciodata pe farisei, ci cu atat mai mult Iisus a dat ca exemplu pe David care a mancat painile punerii inainte si pe preoti care calca sambata si sunt fara vina.Despre toate poruncile El a vorbit insa de sambata nu a mai zis nimic si nu a adaugat absolut nici o porunca privitoare la sambata, ba cu atat mai mult a minimalizat sambata.Iisus Hristos a dezlegat sambata , de ce o legati voi la loc?
Ioan 5:18 Deci pentru aceasta căutau mai mult iudeii să-L omoare, nu numai pentru că dezlega sâmbăta, ci și pentru că zicea că Dumnezeu este Tatăl Său, făcându-Se pe Sine deopotrivă cu Dumnezeu.
Ioan 9:16 Deci ziceau unii dintre farisei: Acest om nu este de la Dumnezeu, fiindcă nu ține sâmbăta. Iar alții ziceau: Cum poate un om păcătos să facă asemenea minuni? Și era dezbinare între ei.
Matei 12 :
1. În vremea aceea, mergea Iisus, într-o zi de sâmbătă, printre semănături, iar ucenicii Lui au flămânzit și au început să smulgă spice și să mănânce.
2. Văzând aceasta, fariseii au zis Lui: Iată, ucenicii Tăi fac ceea ce nu se cuvine să facă sâmbăta.
3. Iar El le-a zis: Au n-ați citit ce-a făcut David când a flămânzit, el și cei ce erau cu el?
4. Cum a intrat în casa Domnului și a mâncat pâinile punerii înainte, care nu se cuveneau lui să le mănânce, nici celor ce erau cu el, ci numai preoților?
5. Sau n-ați citit în Lege că preoții, sâmbăta, în templu, calcă sâmbăta și sunt fără de vină?
patru la mana : sambata voastra nu are nici o legatura cu sambata data evreilor ca zi de odihna;evreii in fiecare sambata isi amintesc de dezrobirea din Egipt.
Deuteronom 5:15 Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie.
a-ti iesit si voi din Egipt?va aduceti si voi aminte de iesirea din robia egipteana in fiecare sambata?Atunci ce zi de odihna tineti voi?Ziua lui EGW?
cinci la mana : Pana la Constantin , crestinii tineau duminica de peste 200 de ani.Ti-am dat si niste referinte din "Didascalia - Invatatura celor 12 Apostoli" din Ignatie Teoforul , episcopul Antiohiei, parinte apostolic si Sf Varnava , de asemenea parinte apostolic.Acestea toate sunt scrieri din perioada apostolica , adica cand inca mai traiau Apostolii si acestia sunt parinti bisericesti contemporani cu apostolii.Ignatie a fost instituit episcop al Antiohiei de Sf Petru.Ignatie a fost si un ucenic al Apostolului Ioan.In primele scrieri bisericesti atat Ignatie cat si Varnava cat si Didascalia ne arata ca duminica este ziua Domnului.
Ignatie spune : "Asadar cei care au trait in randuielile cele vechi, si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci ziua Domnului, in care si viata noastra a rasarit prin El (Hristos) si prin moartea Lui, pe care unii o tagaduiesc."
La fel si in Didascalie : "Cand va adunati in ziua Domnului, frangeti painea si multumiti, dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre ca jertfa sa fie curata."
si Apostolul Ioan : Am fost in duh in ziua Domnului.
si Varnava : "In sfarsit le mai spune: "Lunile voastre cele noi si sambetele nu le mai sufar" .Iata ce vrea sa spuna : "Nu-mi plac sabatele de acum, ci sabatul acela pe care eu l-am facut,in care, dupa ce Ma voi fi odihnit de toate voi face inceput zilei a opta, care este inceputul altei lumi".De aceea sarbatorim cu bucurie ziua a opta, dupa sambata, in care si Hristos a inviat si, dupa ce s-a aratat s-a inaltat la ceruri."
Si sunt o multime de scrieri ale parintilor bisericesti care arata tinerea duminicii in Biserica, pana la Constantin, si nu numai.Si istoricul bisericesc din sec IV , Eusebiu ne spune ca Biserica tinea tot timpul duminica si ne vorbeste despre o secta de eretici care a aparut intre timp , care tinea legea lui Moise , se taia imprejur , nu il recunosteau pe Hristos ca Dumnezeu deplin si care tineau si sambata, dar mai observau si duminica si sf Pasti.
Numele de Duminica , vine din latinescul "Dies Domini" care inseamna ziua Domnului.
|