View Single Post
  #1  
Vechi 04.12.2009, 21:04:53
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zxcvbnm Vezi mesajul
Naivitate sau lipsă de informare.

Pe vremea ministrului Adomniței, când s-au scos anumite detalii despre evoluționism din manualele de biologie (la presiunea cui ?!), am fost gâdilați auditiv cu o ridicolă “justificare”: respectiva “teorie” se studiază IMPLICIT la materia Biologie, întreaga știință este clădită pe aceste sistem, ce rost ar mai avea să existe capitole întregi care să îi fie dedicate special.

Astfel vi se poate răspunde și dumneavoastră.
Ce rost are să scoți “creaționismul” (științific) din materia Religie, căci o străbate IMPLICIT de la un capăt la celălalt, iar întreaga dogmatică se bazează pe atotputernicia lui Dumnezeu care a scris softul omenesc încă de la primul rând.
Măcar de-ar fi doar asta, însă, la o privire mai atentă asupra programei școlare, se observă vizibil, interpretarea literală a Genezei – creaționismul.
Se exemplu:

- clasa 1, activitatea observarea și comentarea unor imagini despre Crearea Lumii;
- clasa 2, exerciții de observare a Naturii ocrotite de Dumnezeu;
- clasa 3, lecturarea unor texte biblice reprezentative;
- clasa 5, Natura – darul lui Dumnezeu către oameni;
- clasa 7, Crearea Lumii, purtarea de grijă a lui Dumnezeu față de de lume (în sens de argumentarea faptului că Dumnezeu este creator al lumii)
- clasa 11, Revelația Divină, Crearea Lumii. Crearea Omului și căderea în păcat. Respectul față de lumea creată (ecologie creștina ?!).

Fără a mai socoti lejeritatea căreia îi este acordată unui profesor în abordarea procesului de predare-învățare privitoare la orice conținut din programă.
În sensul că are tot dreptul să “atingă” (în treacăt) și “alte probleme”, dacă face o virtuoasă extindere a conținutului rezervat acelei ore, în orice săptămână din cursul anului.



Dar nu ar fi mai util să existe un singur manual școlar care să le cuprindă pe toate, ce atâtea materii și științe !? Toți elevii să aibă un singur lucru în ghiozdan: o antologie de texte literare, morale, istorice, alegorii și pilde, din toate câte puțin, pe înțelesul tuturor. Să rămână aceleași materii, dar ca manual, fiecare disciplină să aibă aceeași carte. La o oră să se interpreteze biologic, la alta istoric, la următoarea să fie dezbătută etica și la ultima oră implicațiile politice din ea ș.a.m.d. Ziua următoare calculul matematic elementar, să se deseneze o icoană, să se cânte etc. Ce școală frumoasă.



http://www.jsri.ro/old/html%20versio...cu-articol.htm


@cristiboss56
Înțeleg confortul deplin pe care-l ai stând între 4 pereți de certitudini.
Spunea cineva: vrei Odihnă – crede, vrei Adevărul – caută și suferă.
Iar altcineva (zicea): că “lenea” nu e nimic altceva decât o obișnuiță de a te odihni înainte de a obosi.





Este vorba despre același Mircea Malița (?) care a spus :
[– Ce-i lipsește societății de astăzi? (interlocutorul)
– La UNESCO se afirmă că „războaiele încep în mintile oamenilor și tot acolo trebuie oprite”. Deci starea planetei arată în fond așa cum arată mintea omului de azi. Nu a celui care zboară în Cosmos sau coboară în străfundurile celulei. Se spune că politica e o știinta și o artă. Dar nu e nici știință, nici artă, atunci când refuză să fie rațională și realistă, când se lasă pradă unor mituri sau unei exuberante grabnice, care dărâmă „măsura” înțelepților. Există talibani care jură strâmb pe o carte sfântă de unde scot abuziv dreptul de a ucide. Există talibani în cultură sau educație care scot evoluționismul lui Darwin din manuale. Fundamentaliști asemănatori se întâlnesc și în sectele altor religii decât islamul. (Mircea Malița)]
Nu am sa dau franturi din afirmatiile domnului Malita sau Basarab Nicolescu, pe care sa le interpretam fortat. Recomand cartea Stiinta si Religie in care cei doi vorbesc despre complementaritate si nu antagonism. Politica aceasta o cunosc, dam cautare pe net si luam franturi din afirmatiile lor, cititi articolele respective si dupa aceea sa trageti cocluzii. In rest, rea vointa. Programele scolare s-au modificat cu exceptia gimnaziului.
Nu mai invoca sintagma stat laic- asta nu inseamna ca este si ateu. Statul prin legea cultelor trebuie sa-mi garanteze libertatea religioasa nu doar in spatiul privat, ci si in cel public. Ne intoarcem la comunism, ingradim religia in sfera privata???
Reply With Quote