Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus
Cu tot respectul atrag atenția că nu e corectă deloc. Din 4 motive:
1. Nu e ziua a 7-a a săptămânii
2. Nu e ziua în care S-a odihnit Domnul
3. Nu e ziua pe care a sfințit-o Domnul
4. Nu e ziua pe care a binecuvântat-o Domnul
În rest, o fi corectă (parțial). Să mă explic: Ziua în care a înviat Domnul a fost una din duminicile istoriei (nu a înviat în toate duminicile). În plus, ziua de 16 Nisan (ziua când a înviat după Scripturi), nu cade în fiecare an duminica.
Nici nu are cum. Semnificația Sabatului este memorialul Creației, ziua închinării înaintea lui Dumnezeu ca Creator.
Nimeni nu va reproseaza ca incalcati porunca IV. Semnificatia ei, In concluzie, si noi si voi tinem o zi dedicata Domnului, care
e corecta din p.d.v. al poruncilor. Punct.
|
Aici aveți dreptate, când generalizați. Și porunca (legea, decretul) duminicală a lui Constantin la 321 este socotită ca o dedicație Domnului.[/quote]
Cu acelasi respect va reamintesc ca expresia "ziua a 7-a"
DISTINGE ziua Domnului de celelalte sase, dar nu o DENOMINEAZA.
Zilele nu sunt denominate. Porunca nu individualizeaza ca nume
ziua, ci doar o distinge de restul.
Pe aceasta zi DISTINCTA (adica nu una din celelalte sase) o sfinteste
si o binecuvanteaza Domnul.
PRINCIPIUL BATE INTERPRETAREA.