Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus
OK. Dumneata înce săptămâna de la mijlocul ei, și odihnește-te marti.
OK. Iată porunca în integralitatea ei:
"8. Adu-ți aminte de ziua odihnei, ca să o sfințești.
9. Lucrează șase zile și-ți fă în acelea toate treburile tale,
10. Iar ziua a șaptea este odihna Domnului Dumnezeului tău: să nu faci în acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tău, nici asinul tău, nici orice dobitoc al tău, nici străinul care rămâne la tine,
11. Că în șase zile a făcut Domnul cerul și pământul, marea și toate cele ce sunt într-însele, iar în ziua a șaptea S-a odihnit. De aceea a binecuvântat Domnul ziua a șaptea și a sfințit-o." (Facerea 20)
Concluzie: Ziua odihnei pentru om conform poruncii, trebuie să fie aceeași cu odihna Domnului [la Creație], aceasta fiind ziua a șaptea. Și ca să fie mai clar, această zi a odihnei omului și a lui Dumnezeu a 7-a, este numită în originalul ebraic Shabbath adică sâmbătă.
Asta ca să nu vă mai jucați cu propozițiile Domnului!
|
Am inteles. Retrag acuzatiile cu scuzele de rigoare.
Dar ideea principala care se degaja din porunca este ca Dumnezeu
a facut lumea in sase zile si in cea de-a saptea S-a odihnit. Baza
mesajului e ca trebuie sa existe o zi dedicata Domnului. Ca ea ar
trebui sa fie exact a saptea zi din saptamana calendarului nostru
pamantesc, e alta problema. Calendarul a fost facut de oameni si
e relativ. El se schimba, a fost chiar schimbat, si are o doza de
relativitate. Nu poti sa stii daca prin acest calendar relativ,
sambata lui cade exact pe ziua a saptea a creatiei. Si eu cred
ca Dumnezeu stia asta, ca suntem oameni marginiti, imperfecti
si nu ne impune lucruri imposibile, ci doar ceea ce e cel mai
IMPORTANT: sa avem o zi a Domnului.
Cat priveste ironia sa ma odihnesc marti, nu e nici o problema
pentru ca eu consider calendarul relativ, nu absolut, si chiar
s-ar putea ca aceea marti sa fie de fapt cea de-a saptea zi
in absolut.