Subiect: Maica Domnului
View Single Post
  #36  
Vechi 22.10.2009, 00:11:58
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Cristian_S Vezi mesajul
Logica ta este eronata, asta datorita faptului ca intelegi gresit marturisirea ortodoxa. Noi ortodocsii cand spunem "Nascatoare de Dumnezeu", nu marturisim ca ea a nascut pe Dumnzeu, ci randuim sa cinstim pe cea alesa sa fie vas al Duhului Sfant, in care a salasluit CEL PREASFANT, vas care prin purtarea DOMNULUI s-a sfintit in chip desavarsit. Daca locul unde statea chivotul legamantului era numit Sfanta Sfintelor, atunci cum se numeste cea care l-a purtat pe Insusi Hristos Dumnezeu timp de 9 luni? Puteti spune voi ca a ramas murdara si nesfiintita, dupa ce Domnul Insusi a salasluit in ea?
Titulatura aceasta este un adevărat nume de hulă pe care maica Domnului nu și l-ar fi dorit niciodată. Cum adică "Născătoare de Dumnezeu"?

Divinitatea nu a moștenit nimic din natura Mariei, doar s-a unit în chip tainic cu natura umană, identificându-Se pentru totdeauna cu aceasta. Identificarea aceasta nu face confuzie între Creator și creatură. Numai Iisus este și unul și celălalt în aceeași Persoană. Maria a rămas la fel de umană prin această naștere, ca și înainte de aceasta. Nestorios, pentru a evita absurdul situației, a crezut că este necesară o mai clară distincție între cele două naturi ale lui Hristos, pe care le-a explicat ca fiind în atingere (synafia), dar nu în combinație, apropiindu-se de un model de Hristos în două persoane.

Chiar dacă patriarhul, din prea multă grijă față de conservarea unui creștinism pur și practic, a greșit cumva în formularea teoretică a christologiei, în ansamblu el era mai ortodox decât adversarii lui, iar schisma care s-a creat în sec. V, ducând la nașterea Bisericii Orientale Nestoriene, a mai păstrat pentru un timp, pe această cale, caracterul antipagan (iudaic) al creștinismului primar: fără sfinți, fără icoane, fără credință în fantome, fără cultul morților, fără cultul îngerilor, fără cultul Maicii Domnului. În bisericile acestea mai ortodoxe, nestoriene, Maria a rămas cuminte, la locul ei, ca în Bisericile Reformei: Mama lui Hristos (Χριστότoκος), și nu "Preasfântă Născătoare de Dumnezeu".
Reply With Quote