Subiect: Despre Sabat
View Single Post
  #153  
Vechi 03.10.2009, 23:04:49
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Legătura aceasta dialectică între sabat și duminică este făcută doar în imaginația ta, nicăieri în Scriptură nu sunt puse față în față. Arata-mi de exemplu unde apare duminica în Evrei 4 (capitol pe care-l considerați argumentul forte)



Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Și ce dacă? Apostolii frângeau pâinea zilnic și predicau zilnic fiind misionari convinși.

Atunci pentru ce mai pomeneste duminica in mod special?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Faci o confuzie între strângerea de ajutoare și strângerea laolaltă în vedereaa celebrarii zilei de cult. Rânduiala aceea era cu privire la o activitate lucrativă (contabilitate, căratul sacilor prin cămări) nicidecum repaos săptămânal. Argumentul acesta nu-ți este pro, ci contra!
Aici este vorba despre strangerea de ajutor(bani,bunuri,mancare, etc,) , precum si in zi de azi se face duminica in Biserica.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ți-am mai spus că Apocalips 1,10 este falsificat în traducerea ortodoxă. În originalul grecesc nu scrie duminică, ci ziua Domnului, ori pentru apostolul Ioan, ziua Domnului era Sâmbăta. Deci, dacă Ioan "era în Duh"-cum explici tu, atunci era în Duh în zi de sâmbătă, și "argumentul" acesta întorcându-se împotriva ta.
Sfantul Ignatie(110) numeste ziua Domnului , Duminica.Care alta zi poate fi numita sau identificata cu ziua Domnului, daca nu ziua in care a inviat Domnul?Ziua asta de care a vorbit si David si pe care dinainte a profetit-o.Iar daca evreii nu vor mai intra in odihna Lui, atunci inseamna ca se va si schimba ziua de odihna.

cum am zis cuvantul grecesc folosit in Evrei 4 v9 este Sabbatismos care e un apelativ al cuvantului Sabat si care inseamna o asemanare a sarbatorilor evreiesti de alt fel dar in cazul sabatului cu aceasi insemnatate ca la ei, iar in restul versetelor cuvantul folosit pentru odihna este, katapausis (Evrei 4:1-3-5-11).

Cred ca "tipa" destul de tare in Evrei 4: ALTA ZI, ALTA ODIHNA, ca evreii nu vor intra in odihna, s.a.m.d