Citat:
În prealabil postat de Anna
Ma refer la firea cazuta in sensul unelor pacate pe care le facem care cica vin din firea cazuta...Dar nu prea vad cum sta in picioare acest lucru. Cred ca rautatile noastre ca oameni botezati sunt "mai rele" decat a paganilor, EI au motivul firii cazute, nu noi cei botezati. De ce slabiciunile noastre sufletesti sunt date pe seama firii cazute?
|
Firea cazuta este doar o explicatie , nu insa si o scuza. De aceea slabiciunile se cere a fi biruite, dar ele sunt lasate ca omul credincios sa se bazeze pe har nu pe sine insusi, ca sa stim ca avem aceeasi fire ca si cei pagani si sa ne indreptam cu mila spre ei ca sa ii ajutam sa se mantuiasca, dar in plus mostenim si o parte adaugata firii umane dupa cadere, numita partea patimasa, asimilata cu subconstientul modern, compusa din pofta si iutime, si care sunt involuntare, nu sunt condamnate ca reflexe, dar prin har suntem chemati sa transfiguram aceste instincte. De aceea se spune ca vine de la firea cazuta pofta , privim ca o neputinta pe care nu o condamnam ca pacat pofta de mancare normala, dar se condamna lacomia de mancare.