![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#51
|
||||
|
||||
|
Un Partzuf ce primește de la Hochma, este numit Bina și nu Malchut. De aceea, deși Malchut
însăși este doar un punct negru (o creatură egoistă), ca rezultat al ascensiunii sale, ea Bina, adică, Malchut capătă proprietățile lui Bina. Deci, Malchut se numește acum Bina sau „gând”. Zohar numește „gând”, fie Hochma, fie lui Bina. Diferența este că un gând este ceva primit de la Hochma. De aceea, Bina ieste numită „gând” doar dacă se află în Rosh și primește Lumina de la Hochma. În prima restricție, Bina întotdeauna primește de la Hochma și este numită „gând”. Totusși, în a doua restricție, Malchut s-a înălțat deasupra lui Bina și a început să primească de la Hochma. Acesta este motivul pentru care acum Malchut este nmit „gând” și nu Bina. Toate Partzufim ale lumilor ABYA sunt create de această înălțare a lui Malchut la Bina. De aceea, se spune că: „EL A ÎNVEȘTMÂNTAT IN EA, TOATE CREATURILE SALE ȘI TOT ÎN EA A CONFIRMAT TOATE LEGILE” Sfirot Keter și Hochma au rămas în Rosh al fiecărui Partzuf și un Zivug a fost făcut cu aceste două Sfirot. De aceea Lumina a primită în Guf al Partzuf, e formată doar din două Lumini, Nefesh și Ruach. Anterior, Malchut a stat în Peh de Rosh și Rosh (partea de Partzuf în care e calculată cantitatea de Lumină ce poate fi primită de dragul Creatorului) s-a terminat acolo. Atunci, Partzuf ar fi primit acea Lumină, de la Rosh până la Guf, între Peh și Tabur. Dar acum, Malchut s-a înălțat la Eynaim de Rosh și stă sub ele. Aceasta este cunoscută sub numele de înălțarea lui Malchut până la NE (Nikvey Eynaim – pupilele ochilor), care se numesc NE exact pentru că Nikvey Eynaim desemnează Malchut a ochilor. Înaintea ascensiunii lui Malchut până la Eynaim, era ca și cum nu existau pupile (NE). Și doar în Malchut (deorință), noi putem simți ceea ce ne înconjoară (Creatorul, Lumina). Acesta este motivul pentru care, toate organele noastre de simț sunt proiectate ca și deschideriNekev (orificiu), Nukva, Malchut în ochi, Awznaim (urechi), Hotem (nas) și Peh (gură). Doar acela care poate crea dorințele ce lucrează în concordanță cu principiul celei de a doua restricții, prin propriile eforturi si putere, și pune Malchut după Keter-Hochma (adică gandește în termenii „dăruirii”), poate începe să perceapă prin acest organ senzorial spiritual, corectat. Oriunde este u ecran, el formează acel organ senzorial cu cvare cineva poate percepe Lumina Superioară. Odată cu ascensiunea sa, Malchut a stat sub Hochma și a făcut un Zivug pe propriul ecran, cu Sfirot Keter-Hochma (GE). Sfirot Bina-ZA-Malchut (AHP) sunt localizate sub Rosh, în Guf al Partzuf si primește pasiv Lumina, de Rosh. Aceasta conduce la o diviziune a celor zece Sfirot ale Rosh, și anume: Sfirot K-H ale Guf continuă să primească de la K-H ale Rosh, și Sfirot B-ZA-M ale Guf, fiind incapabile să primească de la Rosh, încep sa primească de la K-H ale Guf, precum Sfirot sub Tabur al Partzuf. După cum este bine știut, fiecare Partzuf e format dintr-un Rosh, un Guf și extremități. Rosh decide cât de multă lumină poate primi Guf de dragul Creatorului, în concordanță cu magnitudinea ecranului ce reflectă Lumina (plăcerea). Decizia de a acceptaaceastă Lumină, predetermină Lumina să coboare prin intermediul ecranului, de la Rosh către Guf, umplându-l de la Peh, în jos spre Tabur. Fiecare Sfira a Rosh, umple Sfira corespunzătoare, în Guf
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#52
|
||||
|
||||
|
Dacă există doar două Sfirot K-H în Rosh, atunci doar cele două Sfirot K-H rămân în Guf.
Aceasta deoarece doar ele pot primi de la Sfirot corespunzătoare, în Rosh. Sfirot B-ZA-M ale Rosh, primesc aceeași Lumină ca și Sfirot K-H ale Guf, ceea ce înseamnă că sunt localizate sub ecran (Malchut ce se înalță și stă sub Hochma de Rosh). De aceea, Guf conține K-H ce primesc, în consecință, Luminile Ruach-Nefesh și AHP al Rosh ce primește deasemeni, aceste două Lumini ale lui Ruach-Nefesh. B-ZA-M (AHP) ale Guf nu pot rimi Lumina de la Rosh, deoarece Sfirot B-ZA-M ale Rosh nu participă într-un Zivug, deoarece le lipsește puterea ecranului, de a reflecta dorințele egoiste ale AHP de Rosh, astfel încât să primească de dragul Creatorului. Cu alte cuvinte, din moment ce nu există nici un AHP în Rosh, deasemeni nu este nici un AHP în Guf. Și deoarece AHP de Guf nu primește nici o Lumină de la AHP de Rosh, ele sunt precum extremitățile – capătul unui Partzuf, sub propriul Tabur. De aceea, la sfârșitul unui Partzuf, sub Tabur, sunt GE al Raglaim (picioare) și AHP de Guf, care au căzut aici. Și AHP al Raglaim nu sunt părți ale unui Partzuf, deoarece sunt localizate la un nivel inferior. Lumina ce nu poate fi primită de Partzuf, rămâne afară și așteaptă până când Partzuf dobândește tăria de a o primi. Ea se numește „Lumină Înconjurătoare” și corespăunde dorințelor care nu iau parte la un Zivug, acelor dorințe care încă sunt necorectate și le lipsește un ecran. Daca, anterior celei de a doua restricție, Malchut (ultima Sfira a Guf) a fost în Tabur, acum, când doar două Sfirot K-H rămân în Guf, Malchut de Guf, se înalță la Bina de Guf, numit Chazeh. De aceea, când Malchut urcă la Bina de Rosh, întregul Partzuf „își diminuează” dimensiunea: Rosh ajunge doar până la Eynaim, Guf doar până la Chazeh și Raglaim doar până la Tabur. Și acesta este motivul pentru care acest stadiu al Partzuf este numit „Katnut.” Totuși, dacă Partzuf primește noi forțe de Sus, dobândește un Masach (ecran), și va fi capabil sa accepte în AHP, Lumina de dragul Creatorului și atunci AHP de Rosh se va înălța iar de la Guf până la Rosh și va completa Rosh cu zece Sfirot, în timp ce Sfirot ale AHP de Guf vor urca de la Raglaim înapoi la locul lor, cu scopul de a primi Lumină suplimentară. Și atunci Rosh, Guf și Raglaim vor conține toate, zece Sfirot. Acest stadiu al Partzuf este numit „stadiul Gadlut.” În limbajul Zohar-lui, restricția unui Partzuf, trecerea sa de la stadiul Gadlut la stadiul Katnut, este descrisă ca o divizare a fiecărei părți a acelui Partzuf (Rosh, Guf și Raglaim) în GE (MI) și AHP (ELEH). Toate cele zece Sfirot sunt numite după numele Creatorului Elokim, care e format din literele ELEH-IM, care ulterior sunt împărțite în MI – GE – K-H și ELEH – B-ZA-M. Când se află în Katnut, doar Sfirot ELEH își mențin gradul, în timp ce Sfirot IM coboară la un nivel inferior. Cuvântul Elokim se citește de jos în sus, după cum este atins de om.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#53
|
||||
|
||||
|
„ÎN EA, EL A FORMAT TOATE CREATURILE ȘI TOT ÎN EA A CONFIRMAT TOATE
LEGILE” – face referire la împărțirea fiecărui grad, în două părți; noua lor formă semnifică împărțirea în ELEH și MI, separarea Kelim (dorințelor) ale „dăruirii” și „recepției”, unde, datorită lipsei tăriei de a se opune naturii omului (egoismului), o parte a Sfirot (dorințe) rămâne nefolosită, înafara gradelor lor. În consecință, lumina lor rămâne înafară, sub forma Ohr Makif (Lumina Înconjurătoare) și așteaptă până când Partzuf dobândește putere suplimentară pentru a deveni mai mare și astfel să poată primi toată Lumina. Pe parcursul celor 6000 ani, întreaga noastră corectare, a avut loc doar în concordanță cu legile lui Tzimtzum Bet (celei de a doua restricție). Îndată ce Partzuf dobândește noi puteri (Masach) de a primi Lumina în Sfirot/Kelim B-ZA-M (ELEH), imediat se lipește de ea și primește Luminile Neshama-Haya-Yechida. Și va crește până va deveni un mare Partzuf format din cinci Kelim (zece Sfirot) cu cele cinci Lumini ale NRNHY. 14. El a confirmat în lumânarea tainică (în Malchut care se contopește cu Bina), o imagine ascunsă, cea mai Sfântă dintre Sfinte, o structură secretă care provine din gând, GAR care este numit MI, și care este începutul acestei structuri. El stă și nu stă; este măreț și ascuns în numele Elokim (ELEH și IM). Este numit MI de la cuvântul Elokim, caruia îi lipsesc literele ELEH ale numelui Elokim. El dorește să fie revelat și numit cu numele complet Elokim, astfel că, El se înveșmântează în haine strălucitoare, în Lumina lui Hassadim. El a creat ELEH. Literele ELEH ale numelui Elokim s-au înălțat și s-au combinat cu literele MI și au format întregul nume Elokim. Și până El a creat ELEH, El nu s-a înălțat (nu a urcat) până la numele Elokim. De aceea, aceia care au păcătuit prin adorarea Vițelului de Aur, se referă la acest secret spunând: „ELEH (acesta este) Domnul tău, Israel!” (Shemot, 32:4). „ELEH (acesta este) Domnul tău, Israel!” – adică, aceste dorințe egoiste (ELEH) sunt divinitatea voastră, pe care trebuie s-o adorați, până vă corectați. Folosirea lui ELEH este motivul tuturor transgresiilor și a prăbușirilor: spargerea vaselor (Kelim), păcatul lui Adam și sfărâmarea sufletului său în 600000 de bucăți, adorarea Vițelului de Aur și sargerea Tăblițelor lui Moise, căderea Primului și celui de al Doilea Templu și așa mai departe. Ca rezultat al înălțării MAN de către cel inferior, adică a cererii lui de a primi tăria necesară pentru a face un Zivug și a primi Ohr Hochma de dragul Creatorului, de Sus coboară Lumina numită MAD (Mayin Dechurin) – forța ce permite unui Kli să creeze un Masach capabil să reflecte Lumina și deci să reziste naturii sale egoiste. Această forță vine sub forma Luminii, a senzației măreției Creatorului și ne referim la ea ca la Lumina lui AB-SAG, deoarece coboară din Partzufim Hochma (AB) și Bina (SAG) ale lumii AK (Adam Kadmon). Dacă omul urcă de la gradul numit „lumea noastră”, până la lumile BYA, atunci indiferent unde se află el în acele lumi, cererea sa pentru corecție sirituală se va înălța prin toate lumile și gradele, până la Partzuf SAG. SAG se transformă în AB, primește de aici Lumina lui Hochma and și o transferă către toate Partzufim prin care MAN s-a înălțat. Din moment ce întreaga lume AK există în prima restricție (Tzimtzum Aleph) și deasupra celei de a doua restricție (Tzimtzum Bet), Lumina ce provine de aici, furnizează Kli-ului ce primește această Lumină, tăria de a o transfera de la micul stadiu către cel mare. Cu alte cuvinte, Lumina lui AB-SAG permite Kli-ului să creeze un Masach, să reflecte Lumina lui Hochma și s-o primească de dragul Creatorului. Stadiul Gadlut este numit „cel mai sfânt dintre sfinți”, deoarece fiind umplut cu Lumina lui GAR ( „cea mai sfântă dintre sfinte”), este absolut perfect. Lumina lui AB-SAG coboară prima oară la Rosh al Partzuf AA și scade punctul (Malchut), de la gând (Bina), înapoi la locul său în Peh, unde se afla înainte de Tzimtzum Bet. În consecință, cele trei Sfirot B-ZA-M se reunesc cu cele două Sfirot K-H și devin cinci Sfirot în Rosh, AHP (ELEH) se înalță și se unește cu GE (MI) și numele Creatorului, Elokim, este complet. Totuși, aceasta nu înseamnă că Partzuf poate fi umplut cu cele cinci Lumini can NRNHY; el doar dobândește un Masach, tăria de a primi Lumina în toate cele zece Sfirot. Din moment ce doar Ohr Hochma strălucește în AA, această Lumină nu poate umple elevatele Kelim ale ELEH, deoarece ele pot doar primi Ohr Hochma, dacă sunt înveșmântate de către Ohr Hassadim. Doar GAR ale Partzuf-ului (K-H-B) pot avea Ohr Hochma pură; ZAT ale Partzuf (Sefirot ZA-M) pot doar primi Ohr Hochma diminuată – amestecată pe jumătate cu Ohr Hassadim. Aceasta este numită recepția lui Ohr Hochma în linia de mijloc (constând jumătate din Hochma și cealaltă jumatate din Hassadim). De aceea, Zohar spune: ACEASTĂ STRUCTURĂ, STĂ ȘI NU STĂ – chiar dacă toate Sfirot sunt deja prezente în Rosh, ele înca au nevoie să fie umplute cu Lumină, adică Sfirot ELEH nu sunt încă revelate în numele Elokim. Doar literele MI su fost până acum revelate (umplute cu Lumină). Prin urmare, în primul rând, Partzuf face un Zivug în stadiul său Katnut și primește Ohr Hassadim. Apoi, îmbracă Ohr Hochma în STRAIE PREȚIOASE (Ohr Hassadim). Și doar după aceasta, poate Lumina amestecată a lui Hassadim și Hochma să umple Sfirot ZAT (ELEH) și toate cele cinci Sfirot vor străluci în perfecțiune. Totuși, înainte ca MI să dea Ohr Hassadim către ELEH, astfel încât să permită ca ELEH să primească Ohr Hochma, ELEH nu pot primi Ohr Hochma și doar Lumina lui MI strălucește în întregul nume Elokim. Ulterior, Zohar ne spune că neglijarea lui tells Ohr Hassadim (intenția de dragul Creatorului), este exact ceea ce constituie întreaga abatere. Și din moment ce legea a fost încălcată, adică Ohr Hassadim a fost desconsiderată, aceasta înseamnă că nu au vrut să primească „de dragul Creatorului”, ci au dorit doar Ohr Hochma și astfel au cauzat separarea dintre MI și ELEH. De aceea, este scris, ELEH – ACESTA (dorințele de recepție și nu MI, dorințele de dăruire) ESTE DOMNUL TĂU, ISRAEL – și Lumina trece instantaneu în forțele impure. Tora nu ne vorbește despre istoria unei națiuni antice, ci despre structura gradelor spirituale pe care rebuie sa le atingem. Ca să cunoaștem proprietățile acestor grade (a căror atingere este desemnată de dobândirea proprietăților lor), Cabala ne explică modul în care au fost create, printr-o coborâre treptată (cădere spirituală) de la Creatorul Insăși. Și pentru a ne da o portunitate de a ne corecta egoismul, Creatorul l-a amestecat cu altruismul, la crearea fiecărui grad spiritual. Acest fel de amestec a proprietăților diferite, este posibilă doar printr-o „explozie”, din moment ce proprietăți opuse nu pot fi altfel combinate. Au avut loc mai multe astfel de amestecari, ce au fost rezultatul acestor explozii (spargerea proprietăților). Una dintre acestea este menționată în Tora (Shemot, 32:4), când, prin adorarea Vițelului de Aur, fiii lui Israel (dorințele altruiste de „dăruire”) au dorit brusc, sa primească pentru sine, Lumina. În consecință, Sfirot (Kelim) ale GE și AHP au fost amestecate împreună și proprietățile (dorințele) lui GE au penetrat AHP. Prin intermediul acestor proprietăți altruiste, care sunt ascunse în secret, într-o minusculă și egoistă ființă umană, este posibil ca această ființă să se trezească, să evoce în ea o aspirație de a se înălța spiritual și de a desconsidera această lume. De aceea, tot ceea ce este scris în Tora, nu ar trebui perceput de către noi, nu ca o istorie, ci ca un manual de instrucțiuni. Toate acțiunile descrise în Tora sunt pozitive: toate distrugerile, inclusiv ruinarea Primului și celui de al Doilea Templu, războaiele, adulterurile și crimele. Trebuie doar să înțelegem ce ne spune cu exactitate Tora. Și omul poate înțelege acestea corect, doar dacă se oprește a le percepe ca pe o colecție de restricții, ce se referă la acțiuni mecanice ale Poruncilor. 15. Precum MI se alătură lui ELEH într-un singur nume Elokim, când Hochma se înveștmântează în Hassadim, tot astfel este combinat numele, de aceste veștminte strălucitoare. Lumea există datorită acestui secret, după cum este scris: „Lumea a fost creată de compasiune” (Tehilim, 89:3). Apoi Eliyahu a zburat departe și eu nu l-am mai văzut. Și totuși, datorită lui am descoperit că stăteam lângă un secret și tăinuirea acestuia. Rabbi Elazar i-a abordat pe ceilalți și ei toți s-au înclinat în fața lui. Ei au plâns și au spus: „Chiar dacă am venit în această lume, numai ca să auzim asta – tot este suficient pentru noi!” Rabbi Shimon și-a continuat explicația: Există o singură lege pentru primirea Ohr Hochma: Ohr Hochma poate fi primită doar dacă Ohr Hassadim o îmbracă anticipat. La fel precum aceasta se întâmplă în Partzuf Bina, numit „Lumea Superioară”, tot astfel se întâmplă în Partzuf Malchut (MA, Nukva de ZA), numit „lumea inferioară”. În mod obișnuit ne referim la Malchut ca la BON, dar când aceasta se unește cu ZA și primește Lumină de la el, ea este numită cu numele lui – MA. Lumina Superioară, Bina a lumii Atzilut, dorește doar Hassadim, dar lumea inferioară, Malchut a lumii Atzilut, vrea Hochma. Totuși, profetul Eliyahu a vorbit doar despre ordinul Luminii și despre structura Elokim în AVI (Bina de Atzilut), în timp ce Rabbi Shimon continuă explicațiile sale în următorul articol și descrie structura si primirea Luminii, în numele Elokim în însăși Malchut de Atzilut.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#54
|
||||
|
||||
|
16. Cerul, Pamântul și tot ce le populează, au fost create de MA, care este Malchut, precum
este spus: „Când Eu privesc Cerurile voastre, munca mâinilor voastre” (Tehilim, 8:4). Și înainte de asta, se spune: „MA – CE (Cât de) maiestuos este numele Tău pe tot cuprinsul Pământului, pe care Tu l-ai stabilit de sus din Ceruri” (Tehilim, 8:2). La urma urmelor, Cerurile au fost create de numele (proprietatea) MA (Malchut). Este scris: „în Ceruri”, și se referă la Bina, numită MI, Cerurile ce sunt deasupra lui ZA. Explicația pentru aceasta stă în numele Elokim. MA (Malchut) se înalță și intră cu proprietățile sale în Bina, se conectează cu Bina și primește proprietățile sale. Bina este numită Elokim. După ce EL A CREAT LUMINA PENTRU LUMINĂ, adică Ohr (Lumina) Hassadim (numită „veșmintele prețioase”) astfel încât să îmbrace Ohr Hochma, Ohr Hassadim înveșmântează Ohr Hochma, ceea ce înseamnă creerea Luminii pentru Lumină; prin puterea Numelui Suprem Elokim (Bina), Malchut urcă și, în timpul uniunii cu Bina, primește toate proprietățile acesteia și se include pe sine în Bina. De aceea, BERESHEET BARAH ELOKIM (La început Creatorul a creat) se referă la Cerescul Elokim, la Bina și nu la Malchut. Pentru că MA (Malchut) nu este creat de numele MI ELEH. Lumea inferioară (Malchut, MA) primește Lumina (marcatăde Sus de numele Elokim) de la Bina. Această Lumină aduce tărie lui Malchut, și proprietăți potrivite creării Cerului, pământului și se manifetă ulterior în interiorul ei. La urma urmelor, nu poate fi nici o posteritate sau naștere a unei noi generații, fără Lumina Haya. Și aceasta este ceea ce Zohar ne spune: și astfel lumea inferioară (Malchut, MA) există prin numele Elokim, prin numele Lumii Superioare, și acesta este cauza datorită căreia există tărie în Malchut (Ohr Hochma) de a crea generații. Și dacă Malchut are Ohr Hochma, atunci lumea poate fi creată de ea. (Haya este un tip de Ohr Hochma. Este o Lumina pe care Creatorul o emană, sau mai degrabă, ne referim la senzația perceperii Creatorului, ca la Lumină. Această senzație depinde de dorințe – Kelim, în care noi il simțim pe El. Și din moment ce sunt doar două tipuri de dorințe – Kelim, acelea de „dăruire” și cele de „recepție”, există doar două tipuri de Lumină, Hassadim și Hochma. Totuși, fiecare dintre acestea include diferite subtipuri și Ohr Haya reprezintă o formă particulară a Ohr Hochma. Aceasta deoarece Hochma este Lumina sau plăcerea ce este simțită de către voința de „a dărui”. Dacă doar Kelim de dăruire (GE) sunt prezente în Partzuf, acesta se umple cu Ohr Hassadim; și dacă are tăria de a primi de dragul Creatorului, se umple cu Ohr Hochma.) (Nu confundați aceasta cu MA, care este aici folosită, unde MA = Malchut cu ZA = MA în Gematria). Zohar explică faptul că Lumina coboară de la numele Elokim datorită contopirii dintre MI și ELEH. ZA este numit „Cer (Rai)”. YESHSUT se află deasupra Cerului (ZA). Nu există nici un MI în Cer (ZA), ci doar MA. Totuși, după ce Ohr Hassadim îmbracă Ohr Hochma (Lumina ELEH = AHP îmbracă Lumina lui MA = GE), toate literele se combină și se înalță prin numele Elokim deasupra Cerului = ZA = MA la YESHSUT = Bina = MI. MI (Bina) se află deasupra celei de a doua restricții, deasupra interdicției sale, deoarece proprietățile sale sunt mult mai înalte, superioare celor asupra cărora, restricția se extinde: proprietatea Bina este „să nu primească nimic”, și de aceea interdicția celei de a doua restricții – de a nu primi – pur și simplu nu i se aplică, pentru că în esența sa, ea nu are nici o dorință de a primi Rămâne doar interdicția lui Tzimtzum Aleph, restricția impusă la recepția Luminii în însăși Malchut (Malchut de Malchut), punctul central al întregii creații, singura ființă creată. Malchut însăși este egoistă, dar dacă ea are un Masach și doar primește Lumina prin intermediul unui Zivug de Hakaa (rezistența la propria dorință, doar de dragul Creatorului) asupra dorințelor de dăruire, o asemenea recepție nu are loc în Malchut, ci mai degrabă în primele nouă Sfirot. De aceea, Malchut poate primi Lumina în primele sale nouă Sfirot. Cu alte cuvinte, dacă Malchut are voința (tăria) de a primi (a se bucura de) Lumina (plăcerea) nu pentru sine, ci doar pentru că așa dorește Creatorul, atunci ea primește doar această cantitate de Lumină (plăcere). Pentru a primi Lumina în asemenea condiții, Malchut (înclinația omului către plăcere și încântare) trebuie întâi să respingă toată plăcerea ce vine, pe care Malchut o percepe că se află chiar lângă ea. Astfel este menționat impactul Luminii (plăcerii) asupra ecranului și reflectarea din acesta (reflecția plăcerii prin forța voinței, astfel încât să nu primească, în ciuda dorinței naturale, primordiale, de a primi plăcere). Plăcerea reflectată este numită Ohr Hassadim. De fapt, aceasta nu este o Lumină, ci mai degrabă intenția lui Malchut de a primi doar de dragul Creatorului. Totuși, această intenție este condiția necesară și suficientă pentru primirea ulterioară Ohr Hochma, de la Creator. Pentru că după ce Malchut a respins toată Lumina (și-a exprimat intenția de a nu primi pentru sine), ea a îndeplinit astfel condiția lui Tzimtzum Aleph (prima restricție) de a primi doar Lumina lui Hochma în intenția de dragul Creatorului, care este numită Ohr Hozer (Lumina ce se întoarce) sau Ohr Hassadim. Și acum ea poate primi Ohr Hochma, plăcerea pe care Creatorul dorește să i-o dăruiască. Totuși, primind Lumina, Malchut nu mai este o simplă creatură-recipient. Acum, precum Creatorul, ea îi dăruiește Acestuia plăcere! În acest mod, creatura atinge gradul Creatorului, devine egală în proprietăți cu El, deoarece dorește să dăruiască totul. Această situație este numită „a fi umplut Ohr Hassadim.” Mai mult, Malchut primește și se bucură, deoarece dacă ea nu simte plăcere, atunci nu Îl va mulțumi pe Creator. De aceea, Malchut primește, adică este umplută cu Ohr Hochma, este plină de înțelepciune și plăcere, atât de la dăruire cât și de la primirea de dragul Creatorului. Și aici este perfecțiunea Creației Creatorului: ea devine perfectă și similară cu Creatorul. Și aceasta este perfecțiunea muncii Creatorului: creația Sa poate urca independent până la nicelul Acestuia!
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#55
|
||||
|
||||
|
Omul poate să-și imagineze calea sa, de la micimea lumii noastre, până sus la vârful cel mai înalt
spiritual – Creatorul – ca pe o trecere printr-o succesiune de camere. Cu totul, între stadiul nostru și Creator, sunt 125 de treceri legate între ele, prin aceste camere. Fiecare cameră are propriile proprietăți și doar cei care posedă proprietățile unei camere, se pot afla în aceasta. Dacă, indiferent de motiv, omul își schimbă proprietățile, el este mutat automat, ca de un curent invizibil, într-o cameră ce corespunde noilor sale proprietăți Acesta este modul în care cineva se poate deplasa prin aceste camere: o infimă schimbare internă în proprietăți, evocă asupra omului influența unui câmp de forță spirituală și acesta imediat se mută către noul său loc de echilibru, în care proprietățile sale interioare coincid total cu proprietățile externe ale câmpului de forță. De aceea, nu există gardieni la intrările sau ieșirile camerelor; îndată ce omul se schimbă astfel încât să își potrivească proprietățile cu următoarea cameră superioară, el automat este transferat acolo, de către curentul sau câmpul spiritual Ce proprietăți trebuie omul să schimbe, pentru a se muta dintr-o cameră în alta, în interiorul acestui câmp spiritual? El trebuie doar să își transforme tipul de plăcere la care aspiră. Nu putem ajuta primind plăcere, pentru că astfel este întreaga materie a creației, aceasta este tot ceea ce a fost creat. Totuși, putem schimba obiectul aspirațiilor noastre, ce dorim să ne bucure: fie recepția ordinară, recepția simplelor necesități, fie aducerea de plăcere Creatorului, deoarece Îi dăruim, primind ceva doar pentru că aceasta este dorința Lui „Eu-l” nostru, entitatea care simte plăcere, este prezent în toate dorințele noastre, care se schimbă neîncetat, atât în ceea ce privește magnitudinea cât și obiectul dorit. Acest „Eu” nu dispare niciodată. Singurul lucru de care cneva trebuie să se elibereze, este senzația că face ceva pentru a mulțumi acest „Eu”. Omul ar trebui să aspire către a-L simți pe Creator, către modul în care Acesta este mulțumit de el (precum o mamă este mulțumită de realizările fiului său). După ce Malchut decide să primească doar de dragul Creatorului, în concordanță cu propriul său Masach (forța de rezistență la voința sa egoistă de a primi plăcere), ea primește Ohr Hochma doar în conformitate cu magnitudinea Luminii ce se Întoarce. Sau, din contră, poate spune că magnitudinea Lumini ce se Întoarce, determină voința omului și dorintța sa de a acționa de dragul Creatorului. Totuși, primele nouă din cele zece Sfirot ale lui Malchut, nu sunt egoiste, ele fiind proprietățile Creatorului cu care El dorește să corecteze Malchut. Doar ultima Sfira a lui Malchut, Malchut însăși, singura creație, numită Malchut de Malchut, este egoistă și rămâne sub interdicția primei restricții: Ohr Hochma nu intră unde este prezentă plăcerea de a primi. De aceea, primele Sfirot pot primi Lumina lui Hochma. Dar, după a doua restricție, pentru a corecta Malchut și pentru a a-i da proprietățile (Hassadim), astfel încât să fie capabilă să dorească „să dăruiască”, să dobândească proprietățile lui Bina și să transforme egoismul său inițial, primordial, în altruism, Malchut s-a înălțat la Partzuf Aba, a devenit Malchut în Partzuf Aba în locul lui Bina, în timp ce însăși Bina s-a găsit pe sine sub Malchut. Bina însăși poate primi Ohr Hochma fără nici o restricție, chiar și atunci când se află sub Malchut. Totuși, Bina a adoptat limitările lui Tzimtzum Bet doar pentru scopul de a corecta pe Malchut. De aceea, prin intermediul înălțării MAN de către cei de jos, prin cererile omului pentru corecție spirituală, Lumina AB-SAG a coborât și a tras in jos pe Malchut de la nivelul lui Bina, înapoi la locul: Malchut coboară de la Bina și Lumina realizării și a înțelepciunii este revelată. Ca rezultat al coborârii lui Malchut, Bina se purifică de toate restricțiile și limitările și se reîntoarce la primirea de Ohr Hochma. Și după ce Ohr Hassadim îmbracă Ohr Hochma, MI strălucește în ELEH și numele Elokim este revelat, cu alte cuvinte Ohr Hochma strălucește. Structura numelui Elokim nu poate fi găsită în MA, deoarece granița inferioară a Cerului for (Malchut însăși) este limitată de Tzimtzum Aleph – interdicția impusă de primirea Ohr Hochma și de perioada de prohibiție a folosirii dorinței de primire, provocată de-a lungul a 6000 de ani, de către Tzimtzum Bet. De aceea, Zohar ne spune că numele Elokim, a fost creat cu MI și nu cu MA, de către proprietatea primită de Malchut în timpul înălțării sale la Bina.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#56
|
||||
|
||||
|
17. Dar literele ELEH coboară de Sus, de la Bina în jos la Malchut, pentru că mama
temporar își împrumută hainele fiicei sale și o împodobește cu propriile podoabe, numele Elokim coboară de la Bina (mama) la Malchut (fiica). Când o împodobește ea, cu propriile podoabe? Atunci când vede esența masculină în fața ei. Și atunci, se spune despre ea că: „De trei ori pe an, vor apare toți bărbații tăi, înaintea Domnului Creator” (Shemot, 34:23). Pentru că Malchut este atunci numit cu numele masculin „Stăpân”. După cum este scris: „Iată Arca Uniunii, Stăpânul întregului pământ” (Yehoshua, 3:11). Torah este Uniunea și Arca este Malchut, numit cu numele masculin „Stăpân”. Pentru că ea a primit Kelim (proptietăți, dorințe) numite „haine” și Lumina numită „podoabe” de la mama ei, Bina. Litera Hey (A de la MA) părăsește atunci MA (Mem – Hey) și litera Yod (I) intră în locul său și precum enters Bina, Malchut își asumă numele MI. Și atunci ea se înveșmântează cu haine bărbătești, cu hainele lui Bina, pentru a accepta toți soții din Israel.După cum este scris (art.13), Tzimtzum Bet acționează de la Rosh de AA în jos, deoarece Malchut de AA s-a înălțat la Bina și a creat toate Partzufim inferioare, ale lumii Atzilut sub influența Tzimtzum Bet. De aceea, fiecare Partzuf de AA, AVI și ZON are doar două Sfirot K-H, și trei Sfirot B-ZA-M separate între ele (în proprietățile lor) de acel grad și astfel s-au mutat către cel inferior (proprietățile lor au devenit egale cu acesta). Acesta este modul în care B-ZA-M (AHP al Partzuf AA) au căzut la Sfirot K-H (GE) ale Partzuf AVI, B-ZA-M (AHP al Partzuf AVI) au căzut la Sfirot K-H (GE) ale Partzuf ZON și B-ZA-M (AHP al Partzuf ZON) au coborât sub Parsa în lumile BYA. Sfirot K-H (GE) ce au rămas în gradul lor în Partzuf-ul lor, sunt MI și Sfirot B-ZA-M ce s-au separat (în proprietățile lor) și au coborât (prin echivalența de proprietăți) către un Partzuf inferior, sunt numite ELEH. DAR PRECUM LITERELE ELEH AU COBORÂT DIN CERURI – când Malchut este exclusă din Bina, literele ELEH se detașează de AVI și cad la ZON (un grad inferior), și se înveșmântează în ZON: ELEH ale Aba (YESHS – Israel Saba) îmbracă ZA și ELEH ale Ima (Tvuna) îmbracă Malchut. Bina a lumii Atzilut este un Partzuf complex: GE al său constituie AVI (două Partzufim) și AHP al său are numele unui Partzuf separat, YESHSUT, pentru ca ele indeplinesc funcții separate referitoare la ZON: Bina: GE = MI = GE al Aba + MI = GE al Ima. ELEH = AHP al Aba = YESHS (Israel Saba) + T (Tvuna) = ELEH = AHP al Ima. Când Ohr Haya coboară din Ceruri (și ca rezultat, Malchut coboară de la nivelul lui Bina înapoi la locul său), trei Sfirot B-ZA-M se întorc din această cauză, inapoi la gradul lor și în consecință, Sfirot KHB (numite „cele mai sfinte dintre sfinte”) intră acum în deja completul Partzuf format din cinci Sfirot (aici, Lumina este numită după numele Sfirot pe care le umple). Anterior, era doar Ohr Ruach-Nefesh în K-H, iar acum a fost Ohr Neshama-Haya-Yechida la KHB, în timp ce Ruach-Nefesh au coborât la ZA-M.Totuși, când AHP al Rosh de AA (B-ZA-M al Rosh de AA) care a căzut la Guf-ul său, se înalță (se întoarce de la Guf la Rosh de AA), Kelim ale GE de AVI urcă împreună, la Rosh de AA (acestea sunt Kelim ale GE de AVI care erau îmbrăcate în AHP de AA în stadiul lor de micime, cînd AHP de AA căzuse la GE de AVI). Ajunse acolo, Kelim ale GE de AVI primesc Lumina numită „cea mai sfântă dintre sfinte”, care strălucește în Rosh de AA. Motivul pentru acest lucru este că atunci când Cel Superior coboară la cel inferior și devine precum acesta. Și când cel inferior urcă la Superior, devine ca El. Aceasta deoarece nu există nici spațiu și nici mișcare, în spiritualitate și doar o schimbare a proprietăților. Mișcă instantaneu și automat, Partzuf sau părțile acestuia, în spațiul spiritual, mai aproape, sau mai departe de Creator. De aceea, ascensiunea spirituală in sine, implică o schimbare a proprietăților celui inferior, în acelea a celui Superior și o coborâre a celui Superior desemnează faptul că proprietățile acestuia devin egale cu proprietățile gradului până la care coboară De aceea, în Katnut, când Sfirot B-ZA-M = AHP de Rosh ale Partzuf AA se separă de capul său și cade (se deplasează în concordanță cu actualele lor proprietăți, inferioare) Guf, de la Peh la Chazeh, unde Partzuf AVI îmbracă Partzuf AA, ele (B-ZA-M = ZON = AHP de Rosh ale AA) devin precum AVI în proprietățile lor, fără Ohr Hochma și doar cu Lumina lui Bina, Hassadim. Acesta este motivul pentru care, în Gadlut, când B-ZA-M = AHP de AA se întorc la Rosh (nivelul care este mai înalt ca Guf), iau cu ele GE ale AVI, pe măsură ce devin un singur grad în timp ce se află în Katnut. De aceea, în Gadlut, GE ale AVI urcă de la AHP de Rosh al AA, până la Rosh de AA și devin egale cu acesta (în proprietățile lor), unde au primit Lumina numită „cea mai sfântă dintre sfinte”, care strălucește în Rosh de AA. ZON se înalță la AVI în același mod: după ce AVI primește Lumina în Rosh de AA, dobândesc tărie (ecran) și coboară Malchut de la Bina înapoi în locul său, în Malchut, permițând astfel ca Sfirot B-ZA-M = AHP să se întoarcă la gradele lor, AVI, ca în AA. Totuși, când Kelim-Sefirot BZA-M = AHP de Bina care erau în K-H = GE de ZON urcă la AVI, ele iau deasemeni cu ele Sfirot ale ZON, pe care le-au îmbrăcat – K-H = GE de ZON. Deci, K-H = GE de ZON urcă la AVI și acolo primesc Lumina numită „cea mai sfântă dintre sfinte”, Lumina lui Haya. De aceea, este scris că Ima – MAMA, COBOARĂ LA FIICA SA, PENTRU A O ÎMBRĂCA ȘI A O ÎMPODOBI: literele ELEH sau Ima (Bina) în stadiul lor de micime, coboară la Malchut. Aceasta înseamnă că MAMA COBOARĂ LA FIICA SA, pentru că cele trei Sfirot ale Ima și-au asumat proprietățile lui Malchut, separându-se astfel de Bina și devenind o parte din Malchut. Aceasta este înrudită cu Bina dând o parte din ale sale Kelim, lui Malchut. Totuși, acest dar este temporar, din moment ce Bina ÎMPRUMUTĂ, DĂ (aceste Kelim) PENTRU A FI FOLOSITE TEMPORAR, și de aceea, Malchut le folosește temporar. Și atunci, Ima-Bina (mama) ÎSI ÎMPODOBEȘTE FIICA, CU PODOABELE SALE. Aceasta se datorează faptului că în Gadlut, când cele trei Sfirot ELEH se întorc la Bina, Malchut urcă împreună cu ele, la gradul lui Bina și acolo primește Lumina „cea mai sfântă dintre sfinte”. Și din moment ce o înălțare la Bina implică devenirea precum Bina (în proprietăți), ea are acum dreptul de a primi aceeași Lumină ca Bina.Rezultă că, datorită coborârii Kelim-urilor mamei (proprietăților) ELEH către fiica sa, prin asumarea intenționată a proprietăților (dorințelor) lui Malchut, în locul propriilor sale calități (dorințe), și deci prin intrarea in stadiul de micime, prin diminuarea sa intenționată, la primirea proprietăților lui Malchut în locul proprietăților lui Bina, mama Bina își împodobește fiica, Malchut, cu podoabele sale, cu alte cuvinte cu Lumina ce vine secvențial în Gadlut: Lumina lui Bina a intrat în Malchut. Aceasta este descrisă ca “Malchut a primit podoabele sale.”
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#57
|
||||
|
||||
|
Sunt două feluri de podoabe pe care fiica Malchut le primește de la mama sa Bina: prima este
Ohr Hochma (Ohr Haya, Lumina lui GAR), Lumina perfecțiunii, care dăruiește și care împărtășește Kli-ului proprietatea de perfecțiune cu care acesta este umplut, Lumina pe Malchut o primește de la Ima (Mama Cerească), care se află între Peh și Chazeh al Partzuf AA, deasupra lui Parsa. A doua podoabă este Ohr Neshama, care încă arată imperfecțiunea, deoarece este primit de la mama inferioară, Partzuf de Tvuna, ce stă între Chazeh și Tabur de AA, sub Parsa. Bineînțeles că, pentru a primi Lumina, Malchut trebuie să se înalțe la nivelul corespunzător. Cu alte cuvinte, ea trebuie să-și schimbe proprietățile, astfel încât să fie capabilă să primească, să merite acea Lumină. Când Malchut urcă la Tvuna și își primește podoabele de la Tvuna, această înfrumusețare este încă imperfectă, pentru că Malchut rămâne cu o „întrebare” (fără lumina lui Hochma), așa cum Tvuna a fost înainte de înălțarea MAN. Aceasta înseamnă că pentru a atinge perfecțiunea, Malchut încă are nevoie să primească still MAN de la cei aflați mai jos, numiți „soții lui Israel”. În acest stadiu, cei inferiori, numiți „drepți” sau „soții lui Israel”, primesc Lumina de la YA, care urcă YESHS = Israel-Saba. Totuși, când Malchut urcă încă un grad, până la locul Mamei Cerești, Bina, deasupra Chazeh de AA și acolo primește podoabele sale de la Ima și nu de la Tvuna, atunci aceste podoabe sunt perfecte, pentru că ele conțin Ohr Haya; nu mai există nici o „întrebare” în ea, pentru că ea devine masculină, dăruind Kli și soții lui Israel primesc de la ea. Și toți soții lui Israel apar înaintea ei și primesc Lumina de la ea. Iar Malchut este numit STĂPÂN (ebraică – Adon). Malchut cea obișnuită, este numită dupa numele feminin al Creatorului Adonay (stăpână) sau ADNI, în timp ce, în acest stadiu ea este numită după numele Adon (stăpân). Și aceasta este astfel, deoarece Malchut nu mai are vreo întrebare, pentru că MAN nu mai este înălțat din interiorul ei, atât timp căt ea a atins perfecțiunea (Lumina lui Haya) și prin urmare este numită „soț” sau stăpân (Adon). De aceea, profetul a spus: „IATĂ ARCA LEGĂMÂNTULUI, STĂPÂNUL (Adon) ÎNTREGULUI” (Yehoshua, 3:11). Malchut este numită „Arca”, pentru că ZA, care îi dăruiește, este numit „Legământ”. The Zohar numește pe Malchut ca fiind „Stăpânul întregului pământ” sau „soț”. Ca rezultat, litera Hey în cuvântul MA (Mem-Hey), semnificând esența feminină, părăsește pe Malchut, deoarece litera Hey semnifică prezența unei întrebări în Malchut, adică absența lui Ohr Hochma, în timp ce Ohr Hochma aduce cunoașterea absolută, toate întrebările dispar și împreună cu ele și litera Hey. Litera Yod se înalță în locul lui Hey și Malchut își însușește numele MI, precum Ima, ce semnifică primirea de către Malchut, a numelui Elokim, precum numele Ima. 18. Israel primește ultimele litere (ELEH) de Sus, de la Bina în jos către acel loc, adică în Malchut, care acum este numită MI, ca și numele Bina. Eu rostesc literele ELEH și întregul meu suflet plânge astfel încât să primească ELEH de la Bina în casa lui Elokim, care este Malchut. Astfel ca Malchut să fie numită Elokim, precum Bina este numită Elokim. Cum le pot primi? „Cu cântece vesele de laudă, în glasul Torei și mese sărbătorești (Tehilim, 42:4). Rabbi Elazar a spus: „Tăcerea mea a ridicat Templul de Sus, care este Bina și Templul de jos, care este, Malchut. Oamenii spun: ‘Un cuvânt valorează o monedă de aur (ebraică – Sela), dar tăcerea valorează două monezi’. Astfel, vorbele „un cuvânt valorează o monedă de aur”, inseamnă că eu am vorbit și am ajuns să regret asta. Tăcerea, tăcerea mea, valorează de două ori mai mult, pentru că cele două lumi, Bina și Malchut, au fost create de această tăcere. Pentru că dacă eu nu păstram tăcerea (vezi art.11), eu nu aș fi atins unitatea ambelor lumi”. După ce Hey a părăsit MA și Yod a urcat în locul său, formând astfel MI, Israel a ridicat ULTIMELE LITERE ELEH la Malchut prin înălțarea MAN. După cum am explicat deja, în Katnut, ELEH ale Celui Superior, au căzut la GE al celui inferior. De aceea, ele se referă deasemenea, la cel inferior în Gadlut. Pentru că atunci când B-ZA-M = ELEH al Celui Superior, se înorc la Rosh, ele ridică astfel GE al celui inferior. Cel inferior dobândește în acest mod ELEH al Celui Superior și Lumina cu care s-au umplut în stadiul lor prezent de Gadlut. Pentru ca să se egalizeze cu cel inferior și să intre în stadiul Katnut, Cel Superior face deliberat Tzimtzum Bet în AHP-ul său. Și la conectarea cu cel de jos, Cel Superior se întoarce la stadiul Gadlut și transmite Lumina către acea parte a celui inferior, care au ocupat-o amândoi în stadiul Katnut. Acest scenariu este similar cu acela în care o persoană bună și puternică se alătură unor oameni vicioși și se conectează cu aceștia, pretinzând a fi ca ei. Și când un asemenea contact este stabilit între ei, el începe să-i corecteze, încet, încet, exact prin intermediul conexiunii ce a fost anterior formată între ei. Fiecare Partzuf în stadiul de micime, este divizat în două părți: GE și AHP. Totuși, din moment ce acolo este un „stâlp” de Partzufim între lumea noastră și Creator, există o conexiune între ei, prin intermediul părților comune ale celui superior și celui inferior. Tocmai pentru că acolo este o parte a Celui Superior, în cel inferior, acesta poate primi tărie de Sus, prin această proprietate comună și poate urca independent la Însuși Creatorul. Fiecare Superior care cade la cel inferior, își completează Kelim până la zece Sfirot: AHP cade la GE al celui inferior și împreună formează zece Sfirot, din moment ce stau la același nivel. În schimb, AHP al celui inferior, cade în GE al următorului inferior și tot așa.Până la urmă, în Gadlut, când GE ale Celui Superior primesc tăria de a-și atașa propriile AHP și să le înalțe, GE al celui inferior urcă împreună cu AHP, precum se alăturaseră jos. De aceea, odată cu înălțarea, GE al celui inferior continuă să fie alături de AHP al Celui Superior și împreună formează un Partzuf cu zece Sfirot. EU ROSTESC LITERELE ELEH: Israel (acela ce dorește să primească proprietățile Creatorului) înalță MAN (rugăciunea) pentru a primi în Malchut, Lumina lui Gadlut (pentru autocorecție) cu ajutorul literelor ELEH, Ima-Bina. Aceasta se dobândește prin rugaciunea făcută lângă Poarta Lacrimilor, după care nimeni nu se întoarce cu mâinile goale, cu alte cuvinte, după înălțarea MAN, ELEH coboară de la AVI la Malchut, casa lui Elokim. Aceasta deoarece, după primirea ELEH, Malchut însăși primește numele Elokim, precum Ima. UN CUVÂNT VALOREAZĂ O MONEDĂ DE AUR, DAR TĂCEREA VALOREAZĂ DOUĂ MONEZI: cuvintele (acțiuni spirituale) lui Rabbi Elazar (Partzuf-ul spiritual al acelui nume) Malchut la Tvuna, sub Chazeh de AA, unde încă nu este Lumina lui Hochma, care desemnează prezența unei întrebări în Malchut, o cerere pentru Ohr Hochma. Și este numită „aur” (ebraică – Sela, o monedă de aur), pentru că acesta este numele lui Malchut. Totuși, tăcerea lui Rabbi Elazar i-a permis lui Rabbi Shimon să reveleze Ohr Haya prin ridicarea lui Malchut la Mama Cerească, după care ambele lumi au fot simultan create, pentru că lumea inferioară Malchut, a fost creată împreună cu Lumea Superioară, Bina, despre care Zohar spune: TĂCEREA VALOREAZĂ DE DOUĂ ORI (două lumi) MAI MULT.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#58
|
||||
|
||||
|
19. Rabbi Shimon a spus: „De aici încolo, perfecțiunea scrisă spune să nască mulțimea lor
prin număr”. Pentru că acestea sunt două grade și fiecare trebuie să fie însemnat, după cum este notat: unul este MA și celălalt MI. MI este Cel Superior și MA este cel inferior. Gradul Superior înregistrează, vorbește și naște mulțimile prin număr, unde litera Hey face aluzie la cel care este cunoscut și de neegalat sub numele MI. Este similar cu fraza: „HaMotzi Lechem” – El care naște pâinea din pământ (o chemare către Creator), unde litera Hey se referă la cunoașterea a ceea ce este cunoscut, gradul de jos, MA. Și împreună sunt un grad, Malchut. Totuși, Cel Superior este MI de Malchut și cel inferior este MA de Malchut, acela ce naște mulțimea lor prin număr, pentru că numărul 600.000 se referă la numărul stelelor ce stau împreună și nasc nenumărate mulțimi. Zohar face aluzie la cuvintele profetului (Yeshayahu, 40:26): “ridică-ți ochii până la înălțimea Cerurilor și vezi: CINE A CREAT ACESTEA – MI BARAH ELEH? El care naște nenumărate mulțimi, El le numește pe toate cu nume; nimeni nu va fi ascuns de măreția tăriei Sale și de forța puterii Sale Cuvântul „înregistrat (însemnat)” are semnificația de „marcat de litera Hey,” pentru că două grade trebuiesc înregistrate în Malchut: MI și MA. Cu ajutorul Luminii care este primită în timpul ascensiunii deasupra Chazeh de AA la Lumea Superioară, Malchut devine precum această lume și își asumă numele MI, deoarece litera Hey părăsește MA (Mem-Hey) și litera Yod urcă în locul său. De aceea, Malchut este numit MI, precum Lumea Superioară și este împodobită cu proprietățile masculine.Cu toate acestea, MA, gradul anterior al lui Malchut, nu dispare. Aceasta se datorează faptului că gradul lui MI este esențial pentru ca cei inferiori să treacă Lumina, perfecțiunea „celui mai sfânt dintre sfinți” al tuturor generațiilor, posteritatea lui Malchut, NRN ale celor drepți. Totuși, nașterea si procreerea acestor generații (fii) depind de numele MA. De aceea, dacă una din ele (MA sau MI) lipsește în Malchut, ea nu va fi capabilă să dea naștere la noi generații, să creeze noi suflete (Partzufim inferioare umplute cu Lumina). De aceea, Malchut NAȘTE MULȚIMILE PRIN NUMĂR – acesta este gradul lui MI, pe care Malchut îl moștenește de la Mama Cerească, pentru că litera Hey dinaintea cuvântului „naște” (Motzi = HaMotzi) face aluzie la faptul că Malchut conține Lumina perfectă, numită „podoabe”, pe care ea le primește de la AVI. Aceasta este Lumina maximă ce poate umple Malchut în timpul celor 6.000 ani. Aceeași literă, Hey, desemnează prezența Luminii lui YESHSUT, gradul lui MA din Malchut. Pentru că acest grad trebuie deasemeni să fie înregistrat, să fie prezent în Malchut. Și aceste două grade, MI și MA, sunt prezente în Malchut: MI deasupra și MA dedesubt. Zohar numește Malchut, „lumea ce este revelată”. Aceasta deoarece, tot ce Malchut revelează, cel inferior primește. Acele atingeri individuale, senzații individuale ale Luminii ce coboară din Malchut sunt ceea ce se numesc „lumea lor”. În mod asemănător, indiferent de ceea ce simțim cu organele noastre senzoriale, totul este ceea ce numim „lumea noastră”. Dar asta nu este nimic mai mult decât ceea ce primim de Malchut al celui mai de jos grad în lumea Assiya, Malchut al gradului anterior. Totuși, ar trebui să știm că actuala noțiune de „lumea noastră”, indică adevărata atingere a gradului numit „lumea noastră”, adică percepția de către om a extremei sale deconectări de la Creator, a totalei sale neajutorări și înțelegerea totalului său egoism. Omul poate atinge această senzație doar dacă Lumina spirituală strălucește de Sus, în contrast cu ceea ce el va vedea a fi adevăratul său stadiu spiritual. Totuși, pentru a atinge un asemenea stadiu, omul trebuie sa facă mari eforturi în studiul Cabalei, astfel încât să atragă asupra sa, influența Luminii Înconjurătoare („Introducere la Studiul celor zece Sfirot, art. 155). Totuși, când omul atinge această stare, el înalță imediat o asemenea cerere către Creator, încât MAN nu rămâne fără răspuns și el primește tăria de a transcede „lumea noastră” și de a urca cu proprietățile sale la un Grad Superior – Malchut al lumii Assiya. Și atunci ea devine lumea lui. Aici vorbim despre grade foarte înalte. Malchut care este revelat, este Malchut a lumii Atzilut, Nukva de ZA. Și faptul că Zohar o numește „Cerească”, indică stadiul lui Malchut când aceasta atinge în timpul înălțării sale, gradul lui MI și îmbracă Lumea Superioară, Mama Supremă. De aceea, însăși Malchut este numită „Cerească” și în consecință, gradul lui MA este numit „inferior”. CUNOAȘTE TOATE MULȚIMILE PRIN NUMĂR: aceasta desemnează perfecțiunea. Lumina făra un număr indică faptul că Lumina este imperfectă, în timp ce Lumina cu un număr este perfectă. Acțiunea ZA cu privire la trecerea Luminii de la Bina la Malchut este descrisă în fraza: „CERURILE NE SPUN DESPRE MĂREȚIA CREATORULUI”. (ZA) SPUN (ebraică –Mesaper, de la cuvântul Mispar – număr, perfecțiunea Luminii). ZA transferă această Lumină de la AVI la Malchut și aceasta este numită „MĂREȚIA CREATORULUI”. Această Lumină este numită 600.000, pentru că gradul lui Malchut semnifică unități, gradul lui ZA – zeci, gradul lui YESHSUT – sute, gradul lui AV – mii, gradul lui AA – zeci de mii. Sunt două părți în AVI: propria lor parte, unde ele sunt privite ca mii și partea din Ohr Hochma care este primită de la Rosh de AA, where unde sunt privite ca AA, adica, zeci de mii. Totuși, ele nu pot fi considerate un grad complet al lui AA, ci doar precum al său VAK, pentru că ele îmbracă AA de la Peh în jos la Chazeh. Și din moment ce VAK = Vav Ketzavot = 6 Sfirot x 10 = 60, gradul lui VAK de AA este egal cu 60 x 10,000 = 600,000. De aceea, când Malchut urcă la AVI, ea primește un număr complet, perfect – 600,000, unde 60 desemnează VAK, pentru că Malchut încă nu a atins Rosh de AA și încă îi lipsește acest grad. Și gradul 10,000 se referă la AA, partea ce este înveștmântată în AVI, pentru că AVI sunt VAK de AA. De aceea, Malchut conține numărul 600.000. Prin urmare, două grade sunt înregistrate în Malchut: • MI, gradul lui AVI care sunt îmbrăcat în Malchut, prin intermediul căruia Malchut primește gradul Lumii Superioare și este numită în concordanță cu asta, în timp ce Lumina din ea este numită 600.000. • MA, gradul lui YESHSUT care este îmbrăcat în Malchut, prin care Malchut are o întrebare, senzația lipsei Ohr Hochma și are cererea pentru primirea acesteia. Malchut ieste de aceea numită „lumea superioară”. Aceste două grade crează un Partzuf în Malchut: partea care se află deasupra Chazeh este înveștmântată în AVI și partea care se află sub Chazeh este îmbrăcată în YESHSUT. De aceea, în toate generațiile, în descendenții lui Malchut, fiecare Partzuf constă din două părți (grade): de la Partea Superioară (MI) este o Lumină a lui 600.000 și de la partea inferioară (lumea inferioară, MA), există o absență a numărului (perfecțiunii) în fiecare urmaș. Fraza, EI NASC NENUMĂRATE MULȚIMI nu este interpretată ca un mare infinit. Ci mai degrabă, „Nenumărate” semnifică imperfecțiunea Luminii care este primită în partea inferioară, asa cum vine de la YESHSUT, gradul care este fără de număr. Descendenții lui Malchut sunt de aceea definiți ca fiind imperfecți, pentru că aceste două grade există în ea ca unul singur și sunt conectate într-unul. De aceea, sunt două grade în descendenții lui Malchut: Cel Superior – 600.000 și cel inferior – fără de număr. Totuși, cel inferior este numit ca supliment al perfecțiunii și nu este considerat ca fiind un defect. Motivul pentru acest lucru este că binecuvântarea sămânței, creșterea ei depinde doar de lumea inferioară, MA, fără un număr, după cum este spus în Tora, că Avraham s-a că nu are copii (Beresheet, 15:5), iar răspunsul ce l-a primit a fost: „Privește acum către Cer și numără stelele. Vei fi în stare să le numeri? La fel vor fi si urmașii tăi”. Din aceasta vedem că binecuvântarea semintei vine de la lipsa unui număr, adică numele MA.De aceea, după toată perfecțiunea pe care Malchut o dobândește de la Lumina lui AVI (MI), Malchut are o binecuvântare suplimentară de la MA, care este numită „lipsa unui număr” și ambele grade sunt incluse în urmașii săi – sufletele și generațiile.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#59
|
||||
|
||||
|
20. Toate aceste 600.000 și nenumăratele lor mulțimi, El le numește. Ce înseamnă: „le
numește”? Dacă spunem că le cheamă după numele lor, nu este așa, pentru că în acest caz am fi spus că „le cheamă după nume”. Totuși, când acest grad nu urcă în Elokim, dar este numit MI, nu naște și nu revelează cele ce sunt ascunse în el. Și desi erau toate ascunse în el, cu alte cuvinte chiar dacă literele ELEH deja s-u înălțat, „podoaba prețioasă” a lui Ohr Hassadim încă este tăinuită. Și în timp ce este ascunsă, el nu este numit după numele Elokim. Pentru că El a creat literele ELEH și ele au urcat în numele Său – îmbrăcându-se în „podoabele prețioase” ale Ohr Hassadim, iar ca rezultat, ELEH se combină cu MI și împreună sunt numite Elo-im. Atunci, prin puterea acestui nume, El le aduce în perfecțiune, definită ca „NUMEȘTE NUMELE LOR”, ceea ce înseamnă că El le atribuie nume și naște fiecare tip și specie pentru a exista în perfecțiune. De aceea este spus: „EL NAȘTE MULȚIMILE PRIN NUMĂR” – le numește pe toate, adică, prin numele Elokim. Deja am menționat că perfecțiunea Luminii, care este numele Elo-im al Creatorului, coboară la suflete, la generații, la urmași, două grade unite într-unul. Acest grad include 600.000 de la Gradul Superior și nenumărate mulțimi de la cel inferior, iar numele Creatorului coboară în ambele. Binecuvântarea sămânței depinde total de MA, fiind determinată de Ohr Hochma, pentru că această Lumină desemnează perfecțiunea. În timp ce Lumina fără un număr, Ohr Hassadim, vine exact de la numele MA. După cum este deja știut, Ohr Hochma este acceptată doar când îmbracă Ohr Hassadim. Până când o astfel de înveștmântare nu are loc, chiar dacă ELEH urcî la MI, numele Elokim (ELO-IM = ELEH + IM) nu acționează. De aceea, este scris că MI NU NAȘTE (NICI UN URMAȘ), chiar dacă punctul lui Malchut la părăsit gândul (Bina) și a coborât iar la locul său, iar toate cele zece Sefirot și Lumina, s-au întors la Partzuf, NUMELE ELEH ESTE încă ASCUNS, pentru că ea încă nu poate primi Hochma în absența Hassadim. Totuși, DEOARECE EL A CREAT ELEH, aceasta însemnând că după ce El a adăugat un Zivug la ecranul lui MA (lumea inferioară, Malchut), a apărut Ohr Hassadim, numită FĂRĂ UN NUMĂR. Și ELEH au fost umplute cu Ohr Hassadim, ceea ce înseamnă BARAH = ELEH CELE CREATE, așa precum îmbrăcarea în Ohr Hassadim este numită BARAH (creație). Doar după aceasta, ele sunt numite ELOKIM, pentru că doar după recepția lui Ohr Hassadim, ele pot primi Ohr Hochma, numită „Lumina unui număr”, Lumina lui 600.000, și ca rezultat, literele se combină și formează numele Elokim. Aceeași perfecțiune (îmbrăcarea lui Hochma în Hassadim) se extinde deasemenea la suflete și la urmașii ce apar din Elokim. ȘI EL ESTE NUMIT PRIN ACEST NUME: tot ceea ce apare este numit prin acest nume, cu aceste proprietăți El a creat toți urmașii Partzufim din Zivug-ul Său, în Ohr Hochma. NUMELE 600,000 este Hochma, ÎMPREUNĂ CU HASSADIM, astfel încât ele să aiba perfecțiunea numelui, iar Lumina să îmbrace Lumina, precum ele sunt îmbrăcate în NUME. De aceea este scris: „VEZI, EU LE NUMESC PRIN NUME”, pentru că „a numi” înseamnă să reînsuflețească și să aducă la perfecțiune. 21. El întreabă: Care este semnificația afirmației „Prin măreția puterii și bogăției Sale”? Acesta este vârful gradului, unde toate dorințele urcă și rămân ascunse. Cele mai puternice au urcat în numele Elokim, precum este spus: „Acesta este secretul Lumii Superioare, numite MI.” Nici un om nu lipsește din 600.000 pe care El l-a creat prin puterea acestui nume. Și deoarece nimeni nu lipsește din aceste 600.000, rezultă că de câte ori fiii lui Israel s-au pierdut sau au fost pedepsiți pentru abaterile lor, descoperim ulterior ca nimeni din cei 600.000 nu a dispărut, astfel încât totul rămâne la fel, Sus si jos. Și precum nimeni nu a dispărut Sus din cei 600.000, tot astfel nimeni nu a dispărut jos, din acest număr DIN MĂREȚIA PUTERII ȘI A BOGĂȚIEI indică Keter de AVI, numit CAPUL GRADELOR (vârful gradelor). Aceasta este Bina de AA, care a devenit Keter de Partzuf AVI, UNDE URCĂ TOATE DORINȚELE (MAN al celor inferiori) și primește toate gradele de acolo. Acest grad este umplut cu Ohr Hassadim și există în perfecțiune chiar și în absența lui Ohr Hochma, deoarece Lumina lui Hassadim vine de la GAR de BINA al AA. Cu alte cuvinte, are o asemenea puternică Lumină a lui Hassadim, incât deși gradul său provine din Rosh de AA, nu este privit ca o părăsire, pentru că nu simte nici o nevoie pentru Ohr Hochma. Acest grad, Keter de AVI, este Rosh al tuturor gradelor în lumea Atzilut, de unde AVI, YESHSUT și ZON primesc Lumina. CEA PUTERNICĂ ESTE TAINA LUMII SUPERIOARE, proprietatea lui MI care este prezentă în Malchut, de unde coboară numărul 600.000, pentru că ea îmbracă Lumea Superioară, AVI. De aceea, este scris că NIMENI NU DISPARE DIN ACELE 600.000, deoarece acolo, Malchut primește Ohr Hochma, numită „600.000”. Deci, este spus că PRECUM NIMENI NU DISPARE DE SUS, TOT ASTFEL ESTE ȘI JOS, pentru Malchut îmbracă AVI, iar acest aspect este descris în fraza: MAMA ÎȘI ÎMPODOBEȘTE FIICA CU PROPRIILE PODOABE, prin care Malchut devine complet asemănătoare cu AVI. Și precum Lumina lui AVI este perfectă (motiv pentru care este numită „600.000” și NIMENI NU DISPARE, adică nu este simțită nici o lipsă a Ohr Hochma), Malchut este perfectă în acest număr, cu alte cuvinte NIMENI NU DISPARE jos.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|