Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Iudaismul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #51  
Vechi 17.10.2025, 08:47:14
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit CINE A CREAT ACESTEA (DIN ELIYAHU- ILIE) Pt. II

Un Partzuf ce primește de la Hochma, este numit Bina și nu Malchut. De aceea, deși Malchut
însăși este doar un punct negru (o creatură egoistă), ca rezultat al ascensiunii sale, ea Bina, adică,
Malchut capătă proprietățile lui Bina. Deci, Malchut se numește acum Bina sau „gând”.
Zohar numește „gând”, fie Hochma, fie lui Bina. Diferența este că un gând este ceva primit de la
Hochma. De aceea, Bina ieste numită „gând” doar dacă se află în Rosh și primește Lumina de la
Hochma. În prima restricție, Bina întotdeauna primește de la Hochma și este numită „gând”.

Totusși, în a doua restricție, Malchut s-a înălțat deasupra lui Bina și a început să primească de la
Hochma. Acesta este motivul pentru care acum Malchut este nmit „gând” și nu Bina.

Toate Partzufim ale lumilor ABYA sunt create de această înălțare a lui Malchut la Bina. De aceea,
se spune că: „EL A ÎNVEȘTMÂNTAT IN EA, TOATE CREATURILE SALE ȘI TOT ÎN EA A
CONFIRMAT TOATE LEGILE” Sfirot Keter și Hochma au rămas în Rosh al fiecărui Partzuf și
un Zivug a fost făcut cu aceste două Sfirot. De aceea Lumina a primită în Guf al Partzuf, e
formată doar din două Lumini, Nefesh și Ruach.
Anterior, Malchut a stat în Peh de Rosh și Rosh (partea de Partzuf în care e calculată cantitatea
de Lumină ce poate fi primită de dragul Creatorului) s-a terminat acolo. Atunci, Partzuf ar fi
primit acea Lumină, de la Rosh până la Guf, între Peh și Tabur.

Dar acum, Malchut s-a înălțat la Eynaim de Rosh și stă sub ele. Aceasta este cunoscută sub
numele de înălțarea lui Malchut până la NE (Nikvey Eynaim – pupilele ochilor), care se numesc
NE exact pentru că Nikvey Eynaim desemnează Malchut a ochilor. Înaintea ascensiunii lui
Malchut până la Eynaim, era ca și cum nu existau pupile (NE). Și doar în Malchut (deorință), noi
putem simți ceea ce ne înconjoară (Creatorul, Lumina). Acesta este motivul pentru care, toate
organele noastre de simț sunt proiectate ca și deschideriNekev (orificiu), Nukva, Malchut în ochi,
Awznaim (urechi), Hotem (nas) și Peh (gură).

Doar acela care poate crea dorințele ce lucrează în concordanță cu principiul celei de a doua
restricții, prin propriile eforturi si putere, și pune Malchut după Keter-Hochma (adică gandește în
termenii „dăruirii”), poate începe să perceapă prin acest organ senzorial spiritual, corectat.
Oriunde este u ecran, el formează acel organ senzorial cu cvare cineva poate percepe Lumina
Superioară.

Odată cu ascensiunea sa, Malchut a stat sub Hochma și a făcut un Zivug pe propriul ecran, cu
Sfirot Keter-Hochma (GE). Sfirot Bina-ZA-Malchut (AHP) sunt localizate sub Rosh, în Guf al
Partzuf si primește pasiv Lumina, de Rosh. Aceasta conduce la o diviziune a celor zece Sfirot ale
Rosh, și anume: Sfirot K-H ale Guf continuă să primească de la K-H ale Rosh, și Sfirot B-ZA-M
ale Guf, fiind incapabile să primească de la Rosh, încep sa primească de la K-H ale Guf, precum
Sfirot sub Tabur al Partzuf.

După cum este bine știut, fiecare Partzuf e format dintr-un Rosh, un Guf și extremități. Rosh
decide cât de multă lumină poate primi Guf de dragul Creatorului, în concordanță cu magnitudinea ecranului ce reflectă Lumina (plăcerea). Decizia de a acceptaaceastă Lumină,
predetermină Lumina să coboare prin intermediul ecranului, de la Rosh către Guf, umplându-l de la
Peh, în jos spre Tabur. Fiecare Sfira a Rosh, umple Sfira corespunzătoare, în Guf
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #52  
Vechi 22.10.2025, 22:27:32
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit CINE A CREAT TOATE ACESTEA (DIN ELIYAHU - ILIE) Pt. III

Dacă există doar două Sfirot K-H în Rosh, atunci doar cele două Sfirot K-H rămân în Guf.
Aceasta deoarece doar ele pot primi de la Sfirot corespunzătoare, în Rosh. Sfirot B-ZA-M ale
Rosh, primesc aceeași Lumină ca și Sfirot K-H ale Guf, ceea ce înseamnă că sunt localizate sub
ecran (Malchut ce se înalță și stă sub Hochma de Rosh). De aceea, Guf conține K-H ce primesc,
în consecință, Luminile Ruach-Nefesh și AHP al Rosh ce primește deasemeni, aceste două
Lumini ale lui Ruach-Nefesh.

B-ZA-M (AHP) ale Guf nu pot rimi Lumina de la Rosh, deoarece Sfirot B-ZA-M ale Rosh nu
participă într-un Zivug, deoarece le lipsește puterea ecranului, de a reflecta dorințele egoiste ale
AHP de Rosh, astfel încât să primească de dragul Creatorului. Cu alte cuvinte, din moment ce nu
există nici un AHP în Rosh, deasemeni nu este nici un AHP în Guf. Și deoarece AHP de Guf nu
primește nici o Lumină de la AHP de Rosh, ele sunt precum extremitățile – capătul unui Partzuf,
sub propriul Tabur. De aceea, la sfârșitul unui Partzuf, sub Tabur, sunt GE al Raglaim (picioare)
și AHP de Guf, care au căzut aici. Și AHP al Raglaim nu sunt părți ale unui Partzuf, deoarece
sunt localizate la un nivel inferior.

Lumina ce nu poate fi primită de Partzuf, rămâne afară și așteaptă până când Partzuf dobândește
tăria de a o primi. Ea se numește „Lumină Înconjurătoare” și corespăunde dorințelor care nu iau
parte la un Zivug, acelor dorințe care încă sunt necorectate și le lipsește un ecran.

Daca, anterior celei de a doua restricție, Malchut (ultima Sfira a Guf) a fost în Tabur, acum, când
doar două Sfirot K-H rămân în Guf, Malchut de Guf, se înalță la Bina de Guf, numit Chazeh. De
aceea, când Malchut urcă la Bina de Rosh, întregul Partzuf „își diminuează” dimensiunea: Rosh
ajunge doar până la Eynaim, Guf doar până la Chazeh și Raglaim doar până la Tabur. Și acesta
este motivul pentru care acest stadiu al Partzuf este numit „Katnut.”

Totuși, dacă Partzuf primește noi forțe de Sus, dobândește un Masach (ecran), și va fi capabil sa
accepte în AHP, Lumina de dragul Creatorului și atunci AHP de Rosh se va înălța iar de la Guf
până la Rosh și va completa Rosh cu zece Sfirot, în timp ce Sfirot ale AHP de Guf vor urca de la
Raglaim înapoi la locul lor, cu scopul de a primi Lumină suplimentară. Și atunci Rosh, Guf și
Raglaim vor conține toate, zece Sfirot. Acest stadiu al Partzuf este numit „stadiul Gadlut.”

În limbajul Zohar-lui, restricția unui Partzuf, trecerea sa de la stadiul Gadlut la stadiul Katnut,
este descrisă ca o divizare a fiecărei părți a acelui Partzuf (Rosh, Guf și Raglaim) în GE (MI) și
AHP (ELEH). Toate cele zece Sfirot sunt numite după numele Creatorului Elokim, care e format
din literele ELEH-IM, care ulterior sunt împărțite în MI – GE – K-H și ELEH – B-ZA-M. Când se
află în Katnut, doar Sfirot ELEH își mențin gradul, în timp ce Sfirot IM coboară la un nivel
inferior. Cuvântul Elokim se citește de jos în sus, după cum este atins de om.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #53  
Vechi 22.10.2025, 22:32:01
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit CINE A CREAT TOATE ACESTEA (DIN ELIYAHU- ILIE) Pt. IV

„ÎN EA, EL A FORMAT TOATE CREATURILE ȘI TOT ÎN EA A CONFIRMAT TOATE
LEGILE” – face referire la împărțirea fiecărui grad, în două părți; noua lor formă semnifică
împărțirea în ELEH și MI, separarea Kelim (dorințelor) ale „dăruirii” și „recepției”, unde, datorită
lipsei tăriei de a se opune naturii omului (egoismului), o parte a Sfirot (dorințe) rămâne
nefolosită, înafara gradelor lor. În consecință, lumina lor rămâne înafară, sub forma Ohr Makif
(Lumina Înconjurătoare) și așteaptă până când Partzuf dobândește putere suplimentară pentru a
deveni mai mare și astfel să poată primi toată Lumina.

Pe parcursul celor 6000 ani, întreaga noastră corectare, a avut loc doar în concordanță cu legile
lui Tzimtzum Bet (celei de a doua restricție). Îndată ce Partzuf dobândește noi puteri (Masach) de
a primi Lumina în Sfirot/Kelim B-ZA-M (ELEH), imediat se lipește de ea și primește Luminile
Neshama-Haya-Yechida. Și va crește până va deveni un mare Partzuf format din cinci Kelim
(zece Sfirot) cu cele cinci Lumini ale NRNHY.

14. El a confirmat în lumânarea tainică (în Malchut care se contopește cu Bina), o imagine
ascunsă, cea mai Sfântă dintre Sfinte, o structură secretă care provine din gând, GAR care
este numit MI, și care este începutul acestei structuri. El stă și nu stă; este măreț și ascuns
în numele Elokim (ELEH și IM). Este numit MI de la cuvântul Elokim, caruia îi lipsesc
literele ELEH ale numelui Elokim. El dorește să fie revelat și numit cu numele complet
Elokim, astfel că, El se înveșmântează în haine strălucitoare, în Lumina lui Hassadim. El a
creat ELEH. Literele ELEH ale numelui Elokim s-au înălțat și s-au combinat cu literele MI
și au format întregul nume Elokim. Și până El a creat ELEH, El nu s-a înălțat (nu a urcat)
până la numele Elokim. De aceea, aceia care au păcătuit prin adorarea Vițelului de Aur, se
referă la acest secret spunând: „ELEH (acesta este) Domnul tău, Israel!” (Shemot, 32:4).

„ELEH (acesta este) Domnul tău, Israel!” – adică, aceste dorințe egoiste (ELEH) sunt divinitatea
voastră, pe care trebuie s-o adorați, până vă corectați. Folosirea lui ELEH este motivul tuturor
transgresiilor și a prăbușirilor: spargerea vaselor (Kelim), păcatul lui Adam și sfărâmarea
sufletului său în 600000 de bucăți, adorarea Vițelului de Aur și sargerea Tăblițelor lui Moise,
căderea Primului și celui de al Doilea Templu și așa mai departe.

Ca rezultat al înălțării MAN de către cel inferior, adică a cererii lui de a primi tăria necesară pentru
a face un Zivug și a primi Ohr Hochma de dragul Creatorului, de Sus coboară Lumina numită
MAD (Mayin Dechurin) – forța ce permite unui Kli să creeze un Masach capabil să reflecte
Lumina și deci să reziste naturii sale egoiste. Această forță vine sub forma Luminii, a senzației măreției Creatorului și ne referim la ea ca la Lumina lui AB-SAG, deoarece coboară din
Partzufim Hochma (AB) și Bina (SAG) ale lumii AK (Adam Kadmon).

Dacă omul urcă de la gradul numit „lumea noastră”, până la lumile BYA, atunci indiferent unde
se află el în acele lumi, cererea sa pentru corecție sirituală se va înălța prin toate lumile și
gradele, până la Partzuf SAG. SAG se transformă în AB, primește de aici Lumina lui Hochma and
și o transferă către toate Partzufim prin care MAN s-a înălțat.

Din moment ce întreaga lume AK există în prima restricție (Tzimtzum Aleph) și deasupra celei de
a doua restricție (Tzimtzum Bet), Lumina ce provine de aici, furnizează Kli-ului ce primește
această Lumină, tăria de a o transfera de la micul stadiu către cel mare. Cu alte cuvinte, Lumina
lui AB-SAG permite Kli-ului să creeze un Masach, să reflecte Lumina lui Hochma și s-o
primească de dragul Creatorului. Stadiul Gadlut este numit „cel mai sfânt dintre sfinți”, deoarece
fiind umplut cu Lumina lui GAR ( „cea mai sfântă dintre sfinte”), este absolut perfect.
Lumina lui AB-SAG coboară prima oară la Rosh al Partzuf AA și scade punctul (Malchut), de la
gând (Bina), înapoi la locul său în Peh, unde se afla înainte de Tzimtzum Bet. În consecință, cele
trei Sfirot B-ZA-M se reunesc cu cele două Sfirot K-H și devin cinci Sfirot în Rosh, AHP (ELEH)
se înalță și se unește cu GE (MI) și numele Creatorului, Elokim, este complet.

Totuși, aceasta nu înseamnă că Partzuf poate fi umplut cu cele cinci Lumini can NRNHY; el doar
dobândește un Masach, tăria de a primi Lumina în toate cele zece Sfirot. Din moment ce doar
Ohr Hochma strălucește în AA, această Lumină nu poate umple elevatele Kelim ale ELEH,
deoarece ele pot doar primi Ohr Hochma, dacă sunt înveșmântate de către Ohr Hassadim. Doar
GAR ale Partzuf-ului (K-H-B) pot avea Ohr Hochma pură; ZAT ale Partzuf (Sefirot ZA-M) pot
doar primi Ohr Hochma diminuată – amestecată pe jumătate cu Ohr Hassadim. Aceasta este
numită recepția lui Ohr Hochma în linia de mijloc (constând jumătate din Hochma și cealaltă
jumatate din Hassadim).

De aceea, Zohar spune: ACEASTĂ STRUCTURĂ, STĂ ȘI NU STĂ – chiar dacă toate Sfirot
sunt deja prezente în Rosh, ele înca au nevoie să fie umplute cu Lumină, adică Sfirot ELEH nu
sunt încă revelate în numele Elokim. Doar literele MI su fost până acum revelate (umplute cu
Lumină).

Prin urmare, în primul rând, Partzuf face un Zivug în stadiul său Katnut și primește Ohr
Hassadim. Apoi, îmbracă Ohr Hochma în STRAIE PREȚIOASE (Ohr Hassadim). Și doar după
aceasta, poate Lumina amestecată a lui Hassadim și Hochma să umple Sfirot ZAT (ELEH) și
toate cele cinci Sfirot vor străluci în perfecțiune.

Totuși, înainte ca MI să dea Ohr Hassadim către ELEH, astfel încât să permită ca ELEH să
primească Ohr Hochma, ELEH nu pot primi Ohr Hochma și doar Lumina lui MI strălucește în
întregul nume Elokim. Ulterior, Zohar ne spune că neglijarea lui tells Ohr Hassadim (intenția de
dragul Creatorului), este exact ceea ce constituie întreaga abatere. Și din moment ce legea a fost
încălcată, adică Ohr Hassadim a fost desconsiderată, aceasta înseamnă că nu au vrut să
primească „de dragul Creatorului”, ci au dorit doar Ohr Hochma și astfel au cauzat separarea
dintre MI și ELEH. De aceea, este scris, ELEH – ACESTA (dorințele de recepție și nu MI, dorințele de dăruire) ESTE DOMNUL TĂU, ISRAEL – și Lumina trece instantaneu în forțele
impure.

Tora nu ne vorbește despre istoria unei națiuni antice, ci despre structura gradelor spirituale pe
care rebuie sa le atingem. Ca să cunoaștem proprietățile acestor grade (a căror atingere este
desemnată de dobândirea proprietăților lor), Cabala ne explică modul în care au fost create,
printr-o coborâre treptată (cădere spirituală) de la Creatorul Insăși.

Și pentru a ne da o portunitate de a ne corecta egoismul, Creatorul l-a amestecat cu altruismul, la
crearea fiecărui grad spiritual. Acest fel de amestec a proprietăților diferite, este posibilă doar
printr-o „explozie”, din moment ce proprietăți opuse nu pot fi altfel combinate. Au avut loc mai
multe astfel de amestecari, ce au fost rezultatul acestor explozii (spargerea proprietăților).
Una dintre acestea este menționată în Tora (Shemot, 32:4), când, prin adorarea Vițelului de Aur,
fiii lui Israel (dorințele altruiste de „dăruire”) au dorit brusc, sa primească pentru sine, Lumina.
În consecință, Sfirot (Kelim) ale GE și AHP au fost amestecate împreună și proprietățile
(dorințele) lui GE au penetrat AHP. Prin intermediul acestor proprietăți altruiste, care sunt
ascunse în secret, într-o minusculă și egoistă ființă umană, este posibil ca această ființă să se
trezească, să evoce în ea o aspirație de a se înălța spiritual și de a desconsidera această lume.

De aceea, tot ceea ce este scris în Tora, nu ar trebui perceput de către noi, nu ca o istorie, ci ca un
manual de instrucțiuni. Toate acțiunile descrise în Tora sunt pozitive: toate distrugerile, inclusiv
ruinarea Primului și celui de al Doilea Templu, războaiele, adulterurile și crimele. Trebuie doar
să înțelegem ce ne spune cu exactitate Tora. Și omul poate înțelege acestea corect, doar dacă se
oprește a le percepe ca pe o colecție de restricții, ce se referă la acțiuni mecanice ale Poruncilor.

15. Precum MI se alătură lui ELEH într-un singur nume Elokim, când Hochma se
înveștmântează în Hassadim, tot astfel este combinat numele, de aceste veștminte
strălucitoare. Lumea există datorită acestui secret, după cum este scris: „Lumea a fost
creată de compasiune” (Tehilim, 89:3). Apoi Eliyahu a zburat departe și eu nu l-am mai
văzut. Și totuși, datorită lui am descoperit că stăteam lângă un secret și tăinuirea acestuia.
Rabbi Elazar i-a abordat pe ceilalți și ei toți s-au înclinat în fața lui. Ei au plâns și au spus:
„Chiar dacă am venit în această lume, numai ca să auzim asta – tot este suficient pentru
noi!”

Rabbi Shimon și-a continuat explicația: Există o singură lege pentru primirea Ohr Hochma: Ohr
Hochma poate fi primită doar dacă Ohr Hassadim o îmbracă anticipat. La fel precum aceasta se
întâmplă în Partzuf Bina, numit „Lumea Superioară”, tot astfel se întâmplă în Partzuf Malchut
(MA, Nukva de ZA), numit „lumea inferioară”. În mod obișnuit ne referim la Malchut ca la BON,
dar când aceasta se unește cu ZA și primește Lumină de la el, ea este numită cu numele lui – MA.
Lumina Superioară, Bina a lumii Atzilut, dorește doar Hassadim, dar lumea inferioară, Malchut a
lumii Atzilut, vrea Hochma. Totuși, profetul Eliyahu a vorbit doar despre ordinul Luminii și
despre structura Elokim în AVI (Bina de Atzilut), în timp ce Rabbi Shimon continuă explicațiile sale în următorul articol și descrie structura si primirea Luminii, în numele Elokim în însăși
Malchut de Atzilut.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #54  
Vechi 28.10.2025, 23:05:38
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit Mama isi imprumuta hainele fiicei sale

16. Cerul, Pamântul și tot ce le populează, au fost create de MA, care este Malchut, precum
este spus: „Când Eu privesc Cerurile voastre, munca mâinilor voastre” (Tehilim, 8:4). Și
înainte de asta, se spune: „MA – CE (Cât de) maiestuos este numele Tău pe tot cuprinsul
Pământului, pe care Tu l-ai stabilit de sus din Ceruri” (Tehilim, 8:2). La urma urmelor,
Cerurile au fost create de numele (proprietatea) MA (Malchut). Este scris: „în Ceruri”, și se
referă la Bina, numită MI, Cerurile ce sunt deasupra lui ZA. Explicația pentru aceasta stă
în numele Elokim. MA (Malchut) se înalță și intră cu proprietățile sale în Bina, se
conectează cu Bina și primește proprietățile sale. Bina este numită Elokim. După ce EL A
CREAT LUMINA PENTRU LUMINĂ, adică Ohr (Lumina) Hassadim (numită
„veșmintele prețioase”) astfel încât să îmbrace Ohr Hochma, Ohr Hassadim înveșmântează
Ohr Hochma, ceea ce înseamnă creerea Luminii pentru Lumină; prin puterea Numelui
Suprem Elokim (Bina), Malchut urcă și, în timpul uniunii cu Bina, primește toate
proprietățile acesteia și se include pe sine în Bina. De aceea, BERESHEET BARAH
ELOKIM (La început Creatorul a creat) se referă la Cerescul Elokim, la Bina și nu la
Malchut. Pentru că MA (Malchut) nu este creat de numele MI ELEH.
Lumea inferioară (Malchut, MA) primește Lumina (marcatăde Sus de numele Elokim) de la Bina.
Această Lumină aduce tărie lui Malchut, și proprietăți potrivite creării Cerului, pământului și se
manifetă ulterior în interiorul ei. La urma urmelor, nu poate fi nici o posteritate sau naștere a
unei noi generații, fără Lumina Haya.

Și aceasta este ceea ce Zohar ne spune: și astfel lumea inferioară (Malchut, MA) există prin
numele Elokim, prin numele Lumii Superioare, și acesta este cauza datorită căreia există tărie în Malchut (Ohr Hochma) de a crea generații. Și dacă Malchut are Ohr Hochma, atunci lumea
poate fi creată de ea.

(Haya este un tip de Ohr Hochma. Este o Lumina pe care Creatorul o emană, sau mai degrabă,
ne referim la senzația perceperii Creatorului, ca la Lumină. Această senzație depinde de dorințe –
Kelim, în care noi il simțim pe El. Și din moment ce sunt doar două tipuri de dorințe – Kelim,
acelea de „dăruire” și cele de „recepție”, există doar două tipuri de Lumină, Hassadim și
Hochma. Totuși, fiecare dintre acestea include diferite subtipuri și Ohr Haya reprezintă o formă
particulară a Ohr Hochma. Aceasta deoarece Hochma este Lumina sau plăcerea ce este simțită
de către voința de „a dărui”. Dacă doar Kelim de dăruire (GE) sunt prezente în Partzuf, acesta se
umple cu Ohr Hassadim; și dacă are tăria de a primi de dragul Creatorului, se umple cu Ohr
Hochma.) (Nu confundați aceasta cu MA, care este aici folosită, unde MA = Malchut cu ZA =
MA în Gematria).

Zohar explică faptul că Lumina coboară de la numele Elokim datorită contopirii dintre MI și
ELEH. ZA este numit „Cer (Rai)”. YESHSUT se află deasupra Cerului (ZA). Nu există nici un
MI în Cer (ZA), ci doar MA. Totuși, după ce Ohr Hassadim îmbracă Ohr Hochma (Lumina
ELEH = AHP îmbracă Lumina lui MA = GE), toate literele se combină și se înalță prin numele
Elokim deasupra Cerului = ZA = MA la YESHSUT = Bina = MI.
MI (Bina) se află deasupra celei de a doua restricții, deasupra interdicției sale, deoarece
proprietățile sale sunt mult mai înalte, superioare celor asupra cărora, restricția se extinde:
proprietatea Bina este „să nu primească nimic”, și de aceea interdicția celei de a doua restricții –
de a nu primi – pur și simplu nu i se aplică, pentru că în esența sa, ea nu are nici o dorință de a
primi

Rămâne doar interdicția lui Tzimtzum Aleph, restricția impusă la recepția Luminii în însăși
Malchut (Malchut de Malchut), punctul central al întregii creații, singura ființă creată. Malchut
însăși este egoistă, dar dacă ea are un Masach și doar primește Lumina prin intermediul unui
Zivug de Hakaa (rezistența la propria dorință, doar de dragul Creatorului) asupra dorințelor de
dăruire, o asemenea recepție nu are loc în Malchut, ci mai degrabă în primele nouă Sfirot. De
aceea, Malchut poate primi Lumina în primele sale nouă Sfirot.

Cu alte cuvinte, dacă Malchut are voința (tăria) de a primi (a se bucura de) Lumina (plăcerea) nu
pentru sine, ci doar pentru că așa dorește Creatorul, atunci ea primește doar această cantitate de
Lumină (plăcere). Pentru a primi Lumina în asemenea condiții, Malchut (înclinația omului către
plăcere și încântare) trebuie întâi să respingă toată plăcerea ce vine, pe care Malchut o percepe că
se află chiar lângă ea. Astfel este menționat impactul Luminii (plăcerii) asupra ecranului și
reflectarea din acesta (reflecția plăcerii prin forța voinței, astfel încât să nu primească, în ciuda
dorinței naturale, primordiale, de a primi plăcere).
Plăcerea reflectată este numită Ohr Hassadim. De fapt, aceasta nu este o Lumină, ci mai degrabă
intenția lui Malchut de a primi doar de dragul Creatorului. Totuși, această intenție este condiția
necesară și suficientă pentru primirea ulterioară Ohr Hochma, de la Creator. Pentru că după ce
Malchut a respins toată Lumina (și-a exprimat intenția de a nu primi pentru sine), ea a îndeplinit
astfel condiția lui Tzimtzum Aleph (prima restricție) de a primi doar Lumina lui Hochma în intenția de dragul Creatorului, care este numită Ohr Hozer (Lumina ce se întoarce) sau Ohr
Hassadim. Și acum ea poate primi Ohr Hochma, plăcerea pe care Creatorul dorește să i-o
dăruiască.

Totuși, primind Lumina, Malchut nu mai este o simplă creatură-recipient. Acum, precum
Creatorul, ea îi dăruiește Acestuia plăcere! În acest mod, creatura atinge gradul Creatorului,
devine egală în proprietăți cu El, deoarece dorește să dăruiască totul. Această situație este numită
„a fi umplut Ohr Hassadim.” Mai mult, Malchut primește și se bucură, deoarece dacă ea nu
simte plăcere, atunci nu Îl va mulțumi pe Creator.
De aceea, Malchut primește, adică este umplută cu Ohr Hochma, este plină de înțelepciune și
plăcere, atât de la dăruire cât și de la primirea de dragul Creatorului. Și aici este perfecțiunea
Creației Creatorului: ea devine perfectă și similară cu Creatorul. Și aceasta este perfecțiunea
muncii Creatorului: creația Sa poate urca independent până la nicelul Acestuia!
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #55  
Vechi 28.10.2025, 23:17:28
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit MAMA ISI IMPRUMUTA HAINELE FIICEI SALE Pt. II

Omul poate să-și imagineze calea sa, de la micimea lumii noastre, până sus la vârful cel mai înalt
spiritual – Creatorul – ca pe o trecere printr-o succesiune de camere. Cu totul, între stadiul nostru
și Creator, sunt 125 de treceri legate între ele, prin aceste camere. Fiecare cameră are propriile
proprietăți și doar cei care posedă proprietățile unei camere, se pot afla în aceasta. Dacă,
indiferent de motiv, omul își schimbă proprietățile, el este mutat automat, ca de un curent
invizibil, într-o cameră ce corespunde noilor sale proprietăți

Acesta este modul în care cineva se poate deplasa prin aceste camere: o infimă schimbare internă
în proprietăți, evocă asupra omului influența unui câmp de forță spirituală și acesta imediat se
mută către noul său loc de echilibru, în care proprietățile sale interioare coincid total cu
proprietățile externe ale câmpului de forță. De aceea, nu există gardieni la intrările sau ieșirile
camerelor; îndată ce omul se schimbă astfel încât să își potrivească proprietățile cu următoarea
cameră superioară, el automat este transferat acolo, de către curentul sau câmpul spiritual
Ce proprietăți trebuie omul să schimbe, pentru a se muta dintr-o cameră în alta, în interiorul
acestui câmp spiritual? El trebuie doar să își transforme tipul de plăcere la care aspiră. Nu putem
ajuta primind plăcere, pentru că astfel este întreaga materie a creației, aceasta este tot ceea ce a
fost creat. Totuși, putem schimba obiectul aspirațiilor noastre, ce dorim să ne bucure: fie recepția
ordinară, recepția simplelor necesități, fie aducerea de plăcere Creatorului, deoarece Îi dăruim,
primind ceva doar pentru că aceasta este dorința Lui

„Eu-l” nostru, entitatea care simte plăcere, este prezent în toate dorințele noastre, care se schimbă
neîncetat, atât în ceea ce privește magnitudinea cât și obiectul dorit. Acest „Eu” nu dispare
niciodată. Singurul lucru de care cneva trebuie să se elibereze, este senzația că face ceva pentru a
mulțumi acest „Eu”. Omul ar trebui să aspire către a-L simți pe Creator, către modul în care
Acesta este mulțumit de el (precum o mamă este mulțumită de realizările fiului său).
După ce Malchut decide să primească doar de dragul Creatorului, în concordanță cu propriul său
Masach (forța de rezistență la voința sa egoistă de a primi plăcere), ea primește Ohr Hochma
doar în conformitate cu magnitudinea Luminii ce se Întoarce. Sau, din contră, poate spune că magnitudinea Lumini ce se Întoarce, determină voința omului și dorintța sa de a acționa de
dragul Creatorului.

Totuși, primele nouă din cele zece Sfirot ale lui Malchut, nu sunt egoiste, ele fiind proprietățile
Creatorului cu care El dorește să corecteze Malchut. Doar ultima Sfira a lui Malchut, Malchut
însăși, singura creație, numită Malchut de Malchut, este egoistă și rămâne sub interdicția primei
restricții: Ohr Hochma nu intră unde este prezentă plăcerea de a primi. De aceea, primele Sfirot
pot primi Lumina lui Hochma.

Dar, după a doua restricție, pentru a corecta Malchut și pentru a a-i da proprietățile (Hassadim),
astfel încât să fie capabilă să dorească „să dăruiască”, să dobândească proprietățile lui Bina și să
transforme egoismul său inițial, primordial, în altruism, Malchut s-a înălțat la Partzuf Aba, a
devenit Malchut în Partzuf Aba în locul lui Bina, în timp ce însăși Bina s-a găsit pe sine sub
Malchut. Bina însăși poate primi Ohr Hochma fără nici o restricție, chiar și atunci când se află
sub Malchut. Totuși, Bina a adoptat limitările lui Tzimtzum Bet doar pentru scopul de a corecta
pe Malchut.

De aceea, prin intermediul înălțării MAN de către cei de jos, prin cererile omului pentru corecție
spirituală, Lumina AB-SAG a coborât și a tras in jos pe Malchut de la nivelul lui Bina, înapoi la
locul: Malchut coboară de la Bina și Lumina realizării și a înțelepciunii este revelată.
Ca rezultat al coborârii lui Malchut, Bina se purifică de toate restricțiile și limitările și se
reîntoarce la primirea de Ohr Hochma. Și după ce Ohr Hassadim îmbracă Ohr Hochma, MI
strălucește în ELEH și numele Elokim este revelat, cu alte cuvinte Ohr Hochma strălucește.
Structura numelui Elokim nu poate fi găsită în MA, deoarece granița inferioară a Cerului for
(Malchut însăși) este limitată de Tzimtzum Aleph – interdicția impusă de primirea Ohr Hochma și
de perioada de prohibiție a folosirii dorinței de primire, provocată de-a lungul a 6000 de ani, de
către Tzimtzum Bet. De aceea, Zohar ne spune că numele Elokim, a fost creat cu MI și nu cu MA,
de către proprietatea primită de Malchut în timpul înălțării sale la Bina.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #56  
Vechi 28.10.2025, 23:19:30
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit MAMA ISI IMPRUMUTA HAINELE FIICEI SALE Pt. III

17. Dar literele ELEH coboară de Sus, de la Bina în jos la Malchut, pentru că mama
temporar își împrumută hainele fiicei sale și o împodobește cu propriile podoabe, numele
Elokim coboară de la Bina (mama) la Malchut (fiica). Când o împodobește ea, cu propriile
podoabe? Atunci când vede esența masculină în fața ei. Și atunci, se spune despre ea că:
„De trei ori pe an, vor apare toți bărbații tăi, înaintea Domnului Creator” (Shemot, 34:23).
Pentru că Malchut este atunci numit cu numele masculin „Stăpân”. După cum este scris:
„Iată Arca Uniunii, Stăpânul întregului pământ” (Yehoshua, 3:11). Torah este Uniunea și
Arca este Malchut, numit cu numele masculin „Stăpân”. Pentru că ea a primit Kelim
(proptietăți, dorințe) numite „haine” și Lumina numită „podoabe” de la mama ei, Bina.
Litera Hey (A de la MA) părăsește atunci MA (Mem – Hey) și litera Yod (I) intră în locul său
și precum enters Bina, Malchut își asumă numele MI. Și atunci ea se înveșmântează cu
haine bărbătești, cu hainele lui Bina, pentru a accepta toți soții din Israel.După cum este scris (art.13), Tzimtzum Bet acționează de la Rosh de AA în jos, deoarece Malchut
de AA s-a înălțat la Bina și a creat toate Partzufim inferioare, ale lumii Atzilut sub influența
Tzimtzum Bet. De aceea, fiecare Partzuf de AA, AVI și ZON are doar două Sfirot K-H, și trei
Sfirot B-ZA-M separate între ele (în proprietățile lor) de acel grad și astfel s-au mutat către cel
inferior (proprietățile lor au devenit egale cu acesta). Acesta este modul în care B-ZA-M (AHP al
Partzuf AA) au căzut la Sfirot K-H (GE) ale Partzuf AVI, B-ZA-M (AHP al Partzuf AVI) au căzut
la Sfirot K-H (GE) ale Partzuf ZON și B-ZA-M (AHP al Partzuf ZON) au coborât sub Parsa în
lumile BYA.

Sfirot K-H (GE) ce au rămas în gradul lor în Partzuf-ul lor, sunt MI și Sfirot B-ZA-M ce s-au
separat (în proprietățile lor) și au coborât (prin echivalența de proprietăți) către un Partzuf
inferior, sunt numite ELEH.

DAR PRECUM LITERELE ELEH AU COBORÂT DIN CERURI – când Malchut este exclusă
din Bina, literele ELEH se detașează de AVI și cad la ZON (un grad inferior), și se înveșmântează
în ZON: ELEH ale Aba (YESHS – Israel Saba) îmbracă ZA și ELEH ale Ima (Tvuna) îmbracă
Malchut. Bina a lumii Atzilut este un Partzuf complex: GE al său constituie AVI (două Partzufim)
și AHP al său are numele unui Partzuf separat, YESHSUT, pentru ca ele indeplinesc funcții
separate referitoare la ZON: Bina: GE = MI = GE al Aba + MI = GE al Ima. ELEH = AHP al
Aba = YESHS (Israel Saba) + T (Tvuna) = ELEH = AHP al Ima.
Când Ohr Haya coboară din Ceruri (și ca rezultat, Malchut coboară de la nivelul lui Bina înapoi
la locul său), trei Sfirot B-ZA-M se întorc din această cauză, inapoi la gradul lor și în consecință,
Sfirot KHB (numite „cele mai sfinte dintre sfinte”) intră acum în deja completul Partzuf format
din cinci Sfirot (aici, Lumina este numită după numele Sfirot pe care le umple). Anterior, era
doar Ohr Ruach-Nefesh în K-H, iar acum a fost Ohr Neshama-Haya-Yechida la KHB, în timp ce
Ruach-Nefesh au coborât la ZA-M.Totuși, când AHP al Rosh de AA (B-ZA-M al Rosh de AA) care a căzut la Guf-ul său, se înalță (se
întoarce de la Guf la Rosh de AA), Kelim ale GE de AVI urcă împreună, la Rosh de AA (acestea
sunt Kelim ale GE de AVI care erau îmbrăcate în AHP de AA în stadiul lor de micime, cînd AHP
de AA căzuse la GE de AVI). Ajunse acolo, Kelim ale GE de AVI primesc Lumina numită „cea
mai sfântă dintre sfinte”, care strălucește în Rosh de AA.

Motivul pentru acest lucru este că atunci când Cel Superior coboară la cel inferior și devine
precum acesta. Și când cel inferior urcă la Superior, devine ca El. Aceasta deoarece nu există nici
spațiu și nici mișcare, în spiritualitate și doar o schimbare a proprietăților. Mișcă instantaneu și
automat, Partzuf sau părțile acestuia, în spațiul spiritual, mai aproape, sau mai departe de
Creator. De aceea, ascensiunea spirituală in sine, implică o schimbare a proprietăților celui
inferior, în acelea a celui Superior și o coborâre a celui Superior desemnează faptul că
proprietățile acestuia devin egale cu proprietățile gradului până la care coboară

De aceea, în Katnut, când Sfirot B-ZA-M = AHP de Rosh ale Partzuf AA se separă de capul său și
cade (se deplasează în concordanță cu actualele lor proprietăți, inferioare) Guf, de la Peh la
Chazeh, unde Partzuf AVI îmbracă Partzuf AA, ele (B-ZA-M = ZON = AHP de Rosh ale AA)
devin precum AVI în proprietățile lor, fără Ohr Hochma și doar cu Lumina lui Bina, Hassadim.
Acesta este motivul pentru care, în Gadlut, când B-ZA-M = AHP de AA se întorc la Rosh (nivelul
care este mai înalt ca Guf), iau cu ele GE ale AVI, pe măsură ce devin un singur grad în timp ce
se află în Katnut. De aceea, în Gadlut, GE ale AVI urcă de la AHP de Rosh al AA, până la Rosh
de AA și devin egale cu acesta (în proprietățile lor), unde au primit Lumina numită „cea mai
sfântă dintre sfinte”, care strălucește în Rosh de AA.

ZON se înalță la AVI în același mod: după ce AVI primește Lumina în Rosh de AA, dobândesc
tărie (ecran) și coboară Malchut de la Bina înapoi în locul său, în Malchut, permițând astfel ca
Sfirot B-ZA-M = AHP să se întoarcă la gradele lor, AVI, ca în AA. Totuși, când Kelim-Sefirot BZA-M = AHP de Bina care erau în K-H = GE de ZON urcă la AVI, ele iau deasemeni cu ele Sfirot
ale ZON, pe care le-au îmbrăcat – K-H = GE de ZON. Deci, K-H = GE de ZON urcă la AVI și
acolo primesc Lumina numită „cea mai sfântă dintre sfinte”, Lumina lui Haya.
De aceea, este scris că Ima – MAMA, COBOARĂ LA FIICA SA, PENTRU A O ÎMBRĂCA ȘI
A O ÎMPODOBI: literele ELEH sau Ima (Bina) în stadiul lor de micime, coboară la Malchut.
Aceasta înseamnă că MAMA COBOARĂ LA FIICA SA, pentru că cele trei Sfirot ale Ima și-au
asumat proprietățile lui Malchut, separându-se astfel de Bina și devenind o parte din Malchut.
Aceasta este înrudită cu Bina dând o parte din ale sale Kelim, lui Malchut. Totuși, acest dar este
temporar, din moment ce Bina ÎMPRUMUTĂ, DĂ (aceste Kelim) PENTRU A FI FOLOSITE
TEMPORAR, și de aceea, Malchut le folosește temporar.

Și atunci, Ima-Bina (mama) ÎSI ÎMPODOBEȘTE FIICA, CU PODOABELE SALE. Aceasta se
datorează faptului că în Gadlut, când cele trei Sfirot ELEH se întorc la Bina, Malchut urcă
împreună cu ele, la gradul lui Bina și acolo primește Lumina „cea mai sfântă dintre sfinte”. Și
din moment ce o înălțare la Bina implică devenirea precum Bina (în proprietăți), ea are acum
dreptul de a primi aceeași Lumină ca Bina.Rezultă că, datorită coborârii Kelim-urilor mamei (proprietăților) ELEH către fiica sa, prin
asumarea intenționată a proprietăților (dorințelor) lui Malchut, în locul propriilor sale calități
(dorințe), și deci prin intrarea in stadiul de micime, prin diminuarea sa intenționată, la primirea
proprietăților lui Malchut în locul proprietăților lui Bina, mama Bina își împodobește fiica,
Malchut, cu podoabele sale, cu alte cuvinte cu Lumina ce vine secvențial în Gadlut: Lumina lui
Bina a intrat în Malchut. Aceasta este descrisă ca “Malchut a primit podoabele sale.”
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #57  
Vechi 28.10.2025, 23:21:44
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit MAMA ISI IMPRUMUTA HAINELE FIICEI SALE Pt. IV

Sunt două feluri de podoabe pe care fiica Malchut le primește de la mama sa Bina: prima este
Ohr Hochma (Ohr Haya, Lumina lui GAR), Lumina perfecțiunii, care dăruiește și care
împărtășește Kli-ului proprietatea de perfecțiune cu care acesta este umplut, Lumina pe Malchut
o primește de la Ima (Mama Cerească), care se află între Peh și Chazeh al Partzuf AA, deasupra
lui Parsa. A doua podoabă este Ohr Neshama, care încă arată imperfecțiunea, deoarece este
primit de la mama inferioară, Partzuf de Tvuna, ce stă între Chazeh și Tabur de AA, sub Parsa.
Bineînțeles că, pentru a primi Lumina, Malchut trebuie să se înalțe la nivelul corespunzător. Cu
alte cuvinte, ea trebuie să-și schimbe proprietățile, astfel încât să fie capabilă să primească, să
merite acea Lumină.

Când Malchut urcă la Tvuna și își primește podoabele de la Tvuna, această înfrumusețare este
încă imperfectă, pentru că Malchut rămâne cu o „întrebare” (fără lumina lui Hochma), așa cum
Tvuna a fost înainte de înălțarea MAN. Aceasta înseamnă că pentru a atinge perfecțiunea,
Malchut încă are nevoie să primească still MAN de la cei aflați mai jos, numiți „soții lui Israel”.
În acest stadiu, cei inferiori, numiți „drepți” sau „soții lui Israel”, primesc Lumina de la YA, care
urcă YESHS = Israel-Saba.

Totuși, când Malchut urcă încă un grad, până la locul Mamei Cerești, Bina, deasupra Chazeh de
AA și acolo primește podoabele sale de la Ima și nu de la Tvuna, atunci aceste podoabe sunt
perfecte, pentru că ele conțin Ohr Haya; nu mai există nici o „întrebare” în ea, pentru că ea
devine masculină, dăruind Kli și soții lui Israel primesc de la ea.
Și toți soții lui Israel apar înaintea ei și primesc Lumina de la ea. Iar Malchut este numit
STĂPÂN (ebraică – Adon). Malchut cea obișnuită, este numită dupa numele feminin al
Creatorului Adonay (stăpână) sau ADNI, în timp ce, în acest stadiu ea este numită după numele
Adon (stăpân).

Și aceasta este astfel, deoarece Malchut nu mai are vreo întrebare, pentru că MAN nu mai este
înălțat din interiorul ei, atât timp căt ea a atins perfecțiunea (Lumina lui Haya) și prin urmare este
numită „soț” sau stăpân (Adon). De aceea, profetul a spus: „IATĂ ARCA LEGĂMÂNTULUI,
STĂPÂNUL (Adon) ÎNTREGULUI” (Yehoshua, 3:11). Malchut este numită „Arca”, pentru că
ZA, care îi dăruiește, este numit „Legământ”. The Zohar numește pe Malchut ca fiind „Stăpânul
întregului pământ” sau „soț”.

Ca rezultat, litera Hey în cuvântul MA (Mem-Hey), semnificând esența feminină, părăsește pe
Malchut, deoarece litera Hey semnifică prezența unei întrebări în Malchut, adică absența lui Ohr
Hochma, în timp ce Ohr Hochma aduce cunoașterea absolută, toate întrebările dispar și împreună cu ele și litera Hey. Litera Yod se înalță în locul lui Hey și Malchut își însușește numele MI,
precum Ima, ce semnifică primirea de către Malchut, a numelui Elokim, precum numele Ima.

18. Israel primește ultimele litere (ELEH) de Sus, de la Bina în jos către acel loc, adică în
Malchut, care acum este numită MI, ca și numele Bina. Eu rostesc literele ELEH și întregul
meu suflet plânge astfel încât să primească ELEH de la Bina în casa lui Elokim, care este
Malchut. Astfel ca Malchut să fie numită Elokim, precum Bina este numită Elokim. Cum le
pot primi? „Cu cântece vesele de laudă, în glasul Torei și mese sărbătorești (Tehilim, 42:4).
Rabbi Elazar a spus: „Tăcerea mea a ridicat Templul de Sus, care este Bina și Templul de
jos, care este, Malchut. Oamenii spun: ‘Un cuvânt valorează o monedă de aur (ebraică –
Sela), dar tăcerea valorează două monezi’. Astfel, vorbele „un cuvânt valorează o monedă
de aur”, inseamnă că eu am vorbit și am ajuns să regret asta. Tăcerea, tăcerea mea,
valorează de două ori mai mult, pentru că cele două lumi, Bina și Malchut, au fost create de
această tăcere. Pentru că dacă eu nu păstram tăcerea (vezi art.11), eu nu aș fi atins unitatea
ambelor lumi”.

După ce Hey a părăsit MA și Yod a urcat în locul său, formând astfel MI, Israel a ridicat
ULTIMELE LITERE ELEH la Malchut prin înălțarea MAN. După cum am explicat deja, în
Katnut, ELEH ale Celui Superior, au căzut la GE al celui inferior. De aceea, ele se referă
deasemenea, la cel inferior în Gadlut. Pentru că atunci când B-ZA-M = ELEH al Celui Superior,
se înorc la Rosh, ele ridică astfel GE al celui inferior. Cel inferior dobândește în acest mod ELEH
al Celui Superior și Lumina cu care s-au umplut în stadiul lor prezent de Gadlut.
Pentru ca să se egalizeze cu cel inferior și să intre în stadiul Katnut, Cel Superior face deliberat
Tzimtzum Bet în AHP-ul său. Și la conectarea cu cel de jos, Cel Superior se întoarce la stadiul
Gadlut și transmite Lumina către acea parte a celui inferior, care au ocupat-o amândoi în stadiul
Katnut.

Acest scenariu este similar cu acela în care o persoană bună și puternică se alătură unor oameni
vicioși și se conectează cu aceștia, pretinzând a fi ca ei. Și când un asemenea contact este stabilit
între ei, el începe să-i corecteze, încet, încet, exact prin intermediul conexiunii ce a fost anterior
formată între ei.

Fiecare Partzuf în stadiul de micime, este divizat în două părți: GE și AHP. Totuși, din moment
ce acolo este un „stâlp” de Partzufim între lumea noastră și Creator, există o conexiune între ei,
prin intermediul părților comune ale celui superior și celui inferior. Tocmai pentru că acolo este
o parte a Celui Superior, în cel inferior, acesta poate primi tărie de Sus, prin această proprietate
comună și poate urca independent la Însuși Creatorul.

Fiecare Superior care cade la cel inferior, își completează Kelim până la zece Sfirot: AHP cade la
GE al celui inferior și împreună formează zece Sfirot, din moment ce stau la același nivel. În
schimb, AHP al celui inferior, cade în GE al următorului inferior și tot așa.Până la urmă, în Gadlut, când GE ale Celui Superior primesc tăria de a-și atașa propriile AHP și
să le înalțe, GE al celui inferior urcă împreună cu AHP, precum se alăturaseră jos. De aceea,
odată cu înălțarea, GE al celui inferior continuă să fie alături de AHP al Celui Superior și
împreună formează un Partzuf cu zece Sfirot.

EU ROSTESC LITERELE ELEH: Israel (acela ce dorește să primească proprietățile Creatorului)
înalță MAN (rugăciunea) pentru a primi în Malchut, Lumina lui Gadlut (pentru autocorecție) cu
ajutorul literelor ELEH, Ima-Bina. Aceasta se dobândește prin rugaciunea făcută lângă Poarta
Lacrimilor, după care nimeni nu se întoarce cu mâinile goale, cu alte cuvinte, după înălțarea
MAN, ELEH coboară de la AVI la Malchut, casa lui Elokim. Aceasta deoarece, după primirea
ELEH, Malchut însăși primește numele Elokim, precum Ima.

UN CUVÂNT VALOREAZĂ O MONEDĂ DE AUR, DAR TĂCEREA VALOREAZĂ DOUĂ
MONEZI: cuvintele (acțiuni spirituale) lui Rabbi Elazar (Partzuf-ul spiritual al acelui nume)
Malchut la Tvuna, sub Chazeh de AA, unde încă nu este Lumina lui Hochma, care desemnează
prezența unei întrebări în Malchut, o cerere pentru Ohr Hochma. Și este numită „aur” (ebraică –
Sela, o monedă de aur), pentru că acesta este numele lui Malchut.

Totuși, tăcerea lui Rabbi Elazar i-a permis lui Rabbi Shimon să reveleze Ohr Haya prin ridicarea
lui Malchut la Mama Cerească, după care ambele lumi au fot simultan create, pentru că lumea
inferioară Malchut, a fost creată împreună cu Lumea Superioară, Bina, despre care Zohar spune:
TĂCEREA VALOREAZĂ DE DOUĂ ORI (două lumi) MAI MULT.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #58  
Vechi 28.10.2025, 23:24:06
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit MAMA ISI IMPRUMUTA HAINELE FIICEI SALE Pt. V

19. Rabbi Shimon a spus: „De aici încolo, perfecțiunea scrisă spune să nască mulțimea lor
prin număr”. Pentru că acestea sunt două grade și fiecare trebuie să fie însemnat, după
cum este notat: unul este MA și celălalt MI. MI este Cel Superior și MA este cel inferior.
Gradul Superior înregistrează, vorbește și naște mulțimile prin număr, unde litera Hey
face aluzie la cel care este cunoscut și de neegalat sub numele MI. Este similar cu fraza:
„HaMotzi Lechem” – El care naște pâinea din pământ (o chemare către Creator), unde
litera Hey se referă la cunoașterea a ceea ce este cunoscut, gradul de jos, MA. Și împreună
sunt un grad, Malchut. Totuși, Cel Superior este MI de Malchut și cel inferior este MA de
Malchut, acela ce naște mulțimea lor prin număr, pentru că numărul 600.000 se referă la
numărul stelelor ce stau împreună și nasc nenumărate mulțimi.
Zohar face aluzie la cuvintele profetului (Yeshayahu, 40:26): “ridică-ți ochii până la înălțimea
Cerurilor și vezi: CINE A CREAT ACESTEA – MI BARAH ELEH? El care naște nenumărate
mulțimi, El le numește pe toate cu nume; nimeni nu va fi ascuns de măreția tăriei Sale și de forța
puterii Sale

Cuvântul „înregistrat (însemnat)” are semnificația de „marcat de litera Hey,” pentru că două
grade trebuiesc înregistrate în Malchut: MI și MA. Cu ajutorul Luminii care este primită în timpul
ascensiunii deasupra Chazeh de AA la Lumea Superioară, Malchut devine precum această lume
și își asumă numele MI, deoarece litera Hey părăsește MA (Mem-Hey) și litera Yod urcă în locul
său. De aceea, Malchut este numit MI, precum Lumea Superioară și este împodobită cu
proprietățile masculine.Cu toate acestea, MA, gradul anterior al lui Malchut, nu dispare. Aceasta se datorează faptului că
gradul lui MI este esențial pentru ca cei inferiori să treacă Lumina, perfecțiunea „celui mai sfânt
dintre sfinți” al tuturor generațiilor, posteritatea lui Malchut, NRN ale celor drepți. Totuși,
nașterea si procreerea acestor generații (fii) depind de numele MA. De aceea, dacă una din ele
(MA sau MI) lipsește în Malchut, ea nu va fi capabilă să dea naștere la noi generații, să creeze noi
suflete (Partzufim inferioare umplute cu Lumina).

De aceea, Malchut NAȘTE MULȚIMILE PRIN NUMĂR – acesta este gradul lui MI, pe care
Malchut îl moștenește de la Mama Cerească, pentru că litera Hey dinaintea cuvântului „naște”
(Motzi = HaMotzi) face aluzie la faptul că Malchut conține Lumina perfectă, numită „podoabe”,
pe care ea le primește de la AVI. Aceasta este Lumina maximă ce poate umple Malchut în timpul
celor 6.000 ani.

Aceeași literă, Hey, desemnează prezența Luminii lui YESHSUT, gradul lui MA din Malchut.
Pentru că acest grad trebuie deasemeni să fie înregistrat, să fie prezent în Malchut. Și aceste două
grade, MI și MA, sunt prezente în Malchut: MI deasupra și MA dedesubt.
Zohar numește Malchut, „lumea ce este revelată”. Aceasta deoarece, tot ce Malchut revelează,
cel inferior primește. Acele atingeri individuale, senzații individuale ale Luminii ce coboară din
Malchut sunt ceea ce se numesc „lumea lor”. În mod asemănător, indiferent de ceea ce simțim cu
organele noastre senzoriale, totul este ceea ce numim „lumea noastră”. Dar asta nu este nimic
mai mult decât ceea ce primim de Malchut al celui mai de jos grad în lumea Assiya, Malchut al
gradului anterior.

Totuși, ar trebui să știm că actuala noțiune de „lumea noastră”, indică adevărata atingere a
gradului numit „lumea noastră”, adică percepția de către om a extremei sale deconectări de la
Creator, a totalei sale neajutorări și înțelegerea totalului său egoism. Omul poate atinge această
senzație doar dacă Lumina spirituală strălucește de Sus, în contrast cu ceea ce el va vedea a fi
adevăratul său stadiu spiritual. Totuși, pentru a atinge un asemenea stadiu, omul trebuie sa facă
mari eforturi în studiul Cabalei, astfel încât să atragă asupra sa, influența Luminii Înconjurătoare
(„Introducere la Studiul celor zece Sfirot, art. 155).
Totuși, când omul atinge această stare, el înalță imediat o asemenea cerere către Creator, încât
MAN nu rămâne fără răspuns și el primește tăria de a transcede „lumea noastră” și de a urca cu
proprietățile sale la un Grad Superior – Malchut al lumii Assiya. Și atunci ea devine lumea lui.
Aici vorbim despre grade foarte înalte. Malchut care este revelat, este Malchut a lumii Atzilut,
Nukva de ZA. Și faptul că Zohar o numește „Cerească”, indică stadiul lui Malchut când aceasta
atinge în timpul înălțării sale, gradul lui MI și îmbracă Lumea Superioară, Mama Supremă. De
aceea, însăși Malchut este numită „Cerească” și în consecință, gradul lui MA este numit
„inferior”.

CUNOAȘTE TOATE MULȚIMILE PRIN NUMĂR: aceasta desemnează perfecțiunea. Lumina
făra un număr indică faptul că Lumina este imperfectă, în timp ce Lumina cu un număr este
perfectă. Acțiunea ZA cu privire la trecerea Luminii de la Bina la Malchut este descrisă în fraza:

„CERURILE NE SPUN DESPRE MĂREȚIA CREATORULUI”. (ZA) SPUN (ebraică –Mesaper, de la cuvântul Mispar – număr, perfecțiunea Luminii). ZA transferă această Lumină de
la AVI la Malchut și aceasta este numită „MĂREȚIA CREATORULUI”.
Această Lumină este numită 600.000, pentru că gradul lui Malchut semnifică unități, gradul lui
ZA – zeci, gradul lui YESHSUT – sute, gradul lui AV – mii, gradul lui AA – zeci de mii.
Sunt două părți în AVI: propria lor parte, unde ele sunt privite ca mii și partea din Ohr Hochma
care este primită de la Rosh de AA, where unde sunt privite ca AA, adica, zeci de mii. Totuși, ele
nu pot fi considerate un grad complet al lui AA, ci doar precum al său VAK, pentru că ele îmbracă
AA de la Peh în jos la Chazeh. Și din moment ce VAK = Vav Ketzavot = 6 Sfirot x 10 = 60,
gradul lui VAK de AA este egal cu 60 x 10,000 = 600,000.

De aceea, când Malchut urcă la AVI, ea primește un număr complet, perfect – 600,000, unde 60
desemnează VAK, pentru că Malchut încă nu a atins Rosh de AA și încă îi lipsește acest grad. Și
gradul 10,000 se referă la AA, partea ce este înveștmântată în AVI, pentru că AVI sunt VAK de
AA. De aceea, Malchut conține numărul 600.000.

Prin urmare, două grade sunt înregistrate în Malchut:
• MI, gradul lui AVI care sunt îmbrăcat în Malchut, prin intermediul căruia Malchut
primește gradul Lumii Superioare și este numită în concordanță cu asta, în timp ce
Lumina din ea este numită 600.000.
• MA, gradul lui YESHSUT care este îmbrăcat în Malchut, prin care Malchut are o
întrebare, senzația lipsei Ohr Hochma și are cererea pentru primirea acesteia. Malchut
ieste de aceea numită „lumea superioară”.

Aceste două grade crează un Partzuf în Malchut: partea care se află deasupra Chazeh este
înveștmântată în AVI și partea care se află sub Chazeh este îmbrăcată în YESHSUT. De aceea, în
toate generațiile, în descendenții lui Malchut, fiecare Partzuf constă din două părți (grade): de la
Partea Superioară (MI) este o Lumină a lui 600.000 și de la partea inferioară (lumea inferioară,
MA), există o absență a numărului (perfecțiunii) în fiecare urmaș.
Fraza, EI NASC NENUMĂRATE MULȚIMI nu este interpretată ca un mare infinit. Ci mai
degrabă, „Nenumărate” semnifică imperfecțiunea Luminii care este primită în partea inferioară,
asa cum vine de la YESHSUT, gradul care este fără de număr.

Descendenții lui Malchut sunt de aceea definiți ca fiind imperfecți, pentru că aceste două grade
există în ea ca unul singur și sunt conectate într-unul. De aceea, sunt două grade în descendenții
lui Malchut: Cel Superior – 600.000 și cel inferior – fără de număr. Totuși, cel inferior este numit
ca supliment al perfecțiunii și nu este considerat ca fiind un defect.
Motivul pentru acest lucru este că binecuvântarea sămânței, creșterea ei depinde doar de lumea
inferioară, MA, fără un număr, după cum este spus în Tora, că Avraham s-a că nu are copii
(Beresheet, 15:5), iar răspunsul ce l-a primit a fost: „Privește acum către Cer și numără stelele.
Vei fi în stare să le numeri? La fel vor fi si urmașii tăi”. Din aceasta vedem că binecuvântarea
semintei vine de la lipsa unui număr, adică numele MA.De aceea, după toată perfecțiunea pe care Malchut o dobândește de la Lumina lui AVI (MI),

Malchut are o binecuvântare suplimentară de la MA, care este numită „lipsa unui număr” și
ambele grade sunt incluse în urmașii săi – sufletele și generațiile.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
  #59  
Vechi 28.10.2025, 23:25:33
Andrew's Avatar
Andrew Andrew is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2023
Locație: În Biblioteca Cunoasterii
Religia: Ortodox
Mesaje: 342
Implicit MAMA ISI IMPRUMUTA HAINELE FIICEI SALE Pt. VI

20. Toate aceste 600.000 și nenumăratele lor mulțimi, El le numește. Ce înseamnă: „le
numește”? Dacă spunem că le cheamă după numele lor, nu este așa, pentru că în acest caz
am fi spus că „le cheamă după nume”. Totuși, când acest grad nu urcă în Elokim, dar este
numit MI, nu naște și nu revelează cele ce sunt ascunse în el. Și desi erau toate ascunse în el,
cu alte cuvinte chiar dacă literele ELEH deja s-u înălțat, „podoaba prețioasă” a lui Ohr
Hassadim încă este tăinuită. Și în timp ce este ascunsă, el nu este numit după numele
Elokim. Pentru că El a creat literele ELEH și ele au urcat în numele Său – îmbrăcându-se
în „podoabele prețioase” ale Ohr Hassadim, iar ca rezultat, ELEH se combină cu MI și
împreună sunt numite Elo-im. Atunci, prin puterea acestui nume, El le aduce în
perfecțiune, definită ca „NUMEȘTE NUMELE LOR”, ceea ce înseamnă că El le atribuie
nume și naște fiecare tip și specie pentru a exista în perfecțiune. De aceea este spus: „EL
NAȘTE MULȚIMILE PRIN NUMĂR” – le numește pe toate, adică, prin numele Elokim.
Deja am menționat că perfecțiunea Luminii, care este numele Elo-im al Creatorului, coboară la
suflete, la generații, la urmași, două grade unite într-unul. Acest grad include 600.000 de la
Gradul Superior și nenumărate mulțimi de la cel inferior, iar numele Creatorului coboară în
ambele.

Binecuvântarea sămânței depinde total de MA, fiind determinată de Ohr Hochma, pentru că
această Lumină desemnează perfecțiunea. În timp ce Lumina fără un număr, Ohr Hassadim, vine
exact de la numele MA. După cum este deja știut, Ohr Hochma este acceptată doar când îmbracă
Ohr Hassadim. Până când o astfel de înveștmântare nu are loc, chiar dacă ELEH urcî la MI,
numele Elokim (ELO-IM = ELEH + IM) nu acționează.

De aceea, este scris că MI NU NAȘTE (NICI UN URMAȘ), chiar dacă punctul lui Malchut la
părăsit gândul (Bina) și a coborât iar la locul său, iar toate cele zece Sefirot și Lumina, s-au întors
la Partzuf, NUMELE ELEH ESTE încă ASCUNS, pentru că ea încă nu poate primi Hochma în
absența Hassadim.

Totuși, DEOARECE EL A CREAT ELEH, aceasta însemnând că după ce El a adăugat un Zivug
la ecranul lui MA (lumea inferioară, Malchut), a apărut Ohr Hassadim, numită FĂRĂ UN
NUMĂR. Și ELEH au fost umplute cu Ohr Hassadim, ceea ce înseamnă BARAH = ELEH CELE
CREATE, așa precum îmbrăcarea în Ohr Hassadim este numită BARAH (creație). Doar după
aceasta, ele sunt numite ELOKIM, pentru că doar după recepția lui Ohr Hassadim, ele pot primi
Ohr Hochma, numită „Lumina unui număr”, Lumina lui 600.000, și ca rezultat, literele se
combină și formează numele Elokim.

Aceeași perfecțiune (îmbrăcarea lui Hochma în Hassadim) se extinde deasemenea la suflete și la
urmașii ce apar din Elokim. ȘI EL ESTE NUMIT PRIN ACEST NUME: tot ceea ce apare este
numit prin acest nume, cu aceste proprietăți El a creat toți urmașii Partzufim din Zivug-ul Său, în
Ohr Hochma. NUMELE 600,000 este Hochma, ÎMPREUNĂ CU HASSADIM, astfel încât ele să
aiba perfecțiunea numelui, iar Lumina să îmbrace Lumina, precum ele sunt îmbrăcate în NUME. De aceea este scris: „VEZI, EU LE NUMESC PRIN NUME”, pentru că „a numi” înseamnă să
reînsuflețească și să aducă la perfecțiune.

21. El întreabă: Care este semnificația afirmației „Prin măreția puterii și bogăției Sale”?
Acesta este vârful gradului, unde toate dorințele urcă și rămân ascunse. Cele mai puternice
au urcat în numele Elokim, precum este spus: „Acesta este secretul Lumii Superioare,
numite MI.” Nici un om nu lipsește din 600.000 pe care El l-a creat prin puterea acestui
nume. Și deoarece nimeni nu lipsește din aceste 600.000, rezultă că de câte ori fiii lui Israel
s-au pierdut sau au fost pedepsiți pentru abaterile lor, descoperim ulterior ca nimeni din
cei 600.000 nu a dispărut, astfel încât totul rămâne la fel, Sus si jos. Și precum nimeni nu a
dispărut Sus din cei 600.000, tot astfel nimeni nu a dispărut jos, din acest număr
DIN MĂREȚIA PUTERII ȘI A BOGĂȚIEI indică Keter de AVI, numit CAPUL GRADELOR
(vârful gradelor). Aceasta este Bina de AA, care a devenit Keter de Partzuf AVI, UNDE URCĂ
TOATE DORINȚELE (MAN al celor inferiori) și primește toate gradele de acolo. Acest grad
este umplut cu Ohr Hassadim și există în perfecțiune chiar și în absența lui Ohr Hochma,
deoarece Lumina lui Hassadim vine de la GAR de BINA al AA. Cu alte cuvinte, are o asemenea
puternică Lumină a lui Hassadim, incât deși gradul său provine din Rosh de AA, nu este privit ca
o părăsire, pentru că nu simte nici o nevoie pentru Ohr Hochma. Acest grad, Keter de AVI, este
Rosh al tuturor gradelor în lumea Atzilut, de unde AVI, YESHSUT și ZON primesc Lumina.
CEA PUTERNICĂ ESTE TAINA LUMII SUPERIOARE, proprietatea lui MI care este prezentă
în Malchut, de unde coboară numărul 600.000, pentru că ea îmbracă Lumea Superioară, AVI. De
aceea, este scris că NIMENI NU DISPARE DIN ACELE 600.000, deoarece acolo, Malchut
primește Ohr Hochma, numită „600.000”. Deci, este spus că PRECUM NIMENI NU DISPARE
DE SUS, TOT ASTFEL ESTE ȘI JOS, pentru Malchut îmbracă AVI, iar acest aspect este descris
în fraza: MAMA ÎȘI ÎMPODOBEȘTE FIICA CU PROPRIILE PODOABE, prin care Malchut
devine complet asemănătoare cu AVI. Și precum Lumina lui AVI este perfectă (motiv pentru care
este numită „600.000” și NIMENI NU DISPARE, adică nu este simțită nici o lipsă a Ohr
Hochma), Malchut este perfectă în acest număr, cu alte cuvinte NIMENI NU DISPARE jos.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12)

Dumnezeu e Iubire :)

Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare