![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#51
|
||||
|
||||
|
Un Partzuf ce primește de la Hochma, este numit Bina și nu Malchut. De aceea, deși Malchut
însăși este doar un punct negru (o creatură egoistă), ca rezultat al ascensiunii sale, ea Bina, adică, Malchut capătă proprietățile lui Bina. Deci, Malchut se numește acum Bina sau „gând”. Zohar numește „gând”, fie Hochma, fie lui Bina. Diferența este că un gând este ceva primit de la Hochma. De aceea, Bina ieste numită „gând” doar dacă se află în Rosh și primește Lumina de la Hochma. În prima restricție, Bina întotdeauna primește de la Hochma și este numită „gând”. Totusși, în a doua restricție, Malchut s-a înălțat deasupra lui Bina și a început să primească de la Hochma. Acesta este motivul pentru care acum Malchut este nmit „gând” și nu Bina. Toate Partzufim ale lumilor ABYA sunt create de această înălțare a lui Malchut la Bina. De aceea, se spune că: „EL A ÎNVEȘTMÂNTAT IN EA, TOATE CREATURILE SALE ȘI TOT ÎN EA A CONFIRMAT TOATE LEGILE” Sfirot Keter și Hochma au rămas în Rosh al fiecărui Partzuf și un Zivug a fost făcut cu aceste două Sfirot. De aceea Lumina a primită în Guf al Partzuf, e formată doar din două Lumini, Nefesh și Ruach. Anterior, Malchut a stat în Peh de Rosh și Rosh (partea de Partzuf în care e calculată cantitatea de Lumină ce poate fi primită de dragul Creatorului) s-a terminat acolo. Atunci, Partzuf ar fi primit acea Lumină, de la Rosh până la Guf, între Peh și Tabur. Dar acum, Malchut s-a înălțat la Eynaim de Rosh și stă sub ele. Aceasta este cunoscută sub numele de înălțarea lui Malchut până la NE (Nikvey Eynaim – pupilele ochilor), care se numesc NE exact pentru că Nikvey Eynaim desemnează Malchut a ochilor. Înaintea ascensiunii lui Malchut până la Eynaim, era ca și cum nu existau pupile (NE). Și doar în Malchut (deorință), noi putem simți ceea ce ne înconjoară (Creatorul, Lumina). Acesta este motivul pentru care, toate organele noastre de simț sunt proiectate ca și deschideriNekev (orificiu), Nukva, Malchut în ochi, Awznaim (urechi), Hotem (nas) și Peh (gură). Doar acela care poate crea dorințele ce lucrează în concordanță cu principiul celei de a doua restricții, prin propriile eforturi si putere, și pune Malchut după Keter-Hochma (adică gandește în termenii „dăruirii”), poate începe să perceapă prin acest organ senzorial spiritual, corectat. Oriunde este u ecran, el formează acel organ senzorial cu cvare cineva poate percepe Lumina Superioară. Odată cu ascensiunea sa, Malchut a stat sub Hochma și a făcut un Zivug pe propriul ecran, cu Sfirot Keter-Hochma (GE). Sfirot Bina-ZA-Malchut (AHP) sunt localizate sub Rosh, în Guf al Partzuf si primește pasiv Lumina, de Rosh. Aceasta conduce la o diviziune a celor zece Sfirot ale Rosh, și anume: Sfirot K-H ale Guf continuă să primească de la K-H ale Rosh, și Sfirot B-ZA-M ale Guf, fiind incapabile să primească de la Rosh, încep sa primească de la K-H ale Guf, precum Sfirot sub Tabur al Partzuf. După cum este bine știut, fiecare Partzuf e format dintr-un Rosh, un Guf și extremități. Rosh decide cât de multă lumină poate primi Guf de dragul Creatorului, în concordanță cu magnitudinea ecranului ce reflectă Lumina (plăcerea). Decizia de a acceptaaceastă Lumină, predetermină Lumina să coboare prin intermediul ecranului, de la Rosh către Guf, umplându-l de la Peh, în jos spre Tabur. Fiecare Sfira a Rosh, umple Sfira corespunzătoare, în Guf
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#52
|
||||
|
||||
|
Dacă există doar două Sfirot K-H în Rosh, atunci doar cele două Sfirot K-H rămân în Guf.
Aceasta deoarece doar ele pot primi de la Sfirot corespunzătoare, în Rosh. Sfirot B-ZA-M ale Rosh, primesc aceeași Lumină ca și Sfirot K-H ale Guf, ceea ce înseamnă că sunt localizate sub ecran (Malchut ce se înalță și stă sub Hochma de Rosh). De aceea, Guf conține K-H ce primesc, în consecință, Luminile Ruach-Nefesh și AHP al Rosh ce primește deasemeni, aceste două Lumini ale lui Ruach-Nefesh. B-ZA-M (AHP) ale Guf nu pot rimi Lumina de la Rosh, deoarece Sfirot B-ZA-M ale Rosh nu participă într-un Zivug, deoarece le lipsește puterea ecranului, de a reflecta dorințele egoiste ale AHP de Rosh, astfel încât să primească de dragul Creatorului. Cu alte cuvinte, din moment ce nu există nici un AHP în Rosh, deasemeni nu este nici un AHP în Guf. Și deoarece AHP de Guf nu primește nici o Lumină de la AHP de Rosh, ele sunt precum extremitățile – capătul unui Partzuf, sub propriul Tabur. De aceea, la sfârșitul unui Partzuf, sub Tabur, sunt GE al Raglaim (picioare) și AHP de Guf, care au căzut aici. Și AHP al Raglaim nu sunt părți ale unui Partzuf, deoarece sunt localizate la un nivel inferior. Lumina ce nu poate fi primită de Partzuf, rămâne afară și așteaptă până când Partzuf dobândește tăria de a o primi. Ea se numește „Lumină Înconjurătoare” și corespăunde dorințelor care nu iau parte la un Zivug, acelor dorințe care încă sunt necorectate și le lipsește un ecran. Daca, anterior celei de a doua restricție, Malchut (ultima Sfira a Guf) a fost în Tabur, acum, când doar două Sfirot K-H rămân în Guf, Malchut de Guf, se înalță la Bina de Guf, numit Chazeh. De aceea, când Malchut urcă la Bina de Rosh, întregul Partzuf „își diminuează” dimensiunea: Rosh ajunge doar până la Eynaim, Guf doar până la Chazeh și Raglaim doar până la Tabur. Și acesta este motivul pentru care acest stadiu al Partzuf este numit „Katnut.” Totuși, dacă Partzuf primește noi forțe de Sus, dobândește un Masach (ecran), și va fi capabil sa accepte în AHP, Lumina de dragul Creatorului și atunci AHP de Rosh se va înălța iar de la Guf până la Rosh și va completa Rosh cu zece Sfirot, în timp ce Sfirot ale AHP de Guf vor urca de la Raglaim înapoi la locul lor, cu scopul de a primi Lumină suplimentară. Și atunci Rosh, Guf și Raglaim vor conține toate, zece Sfirot. Acest stadiu al Partzuf este numit „stadiul Gadlut.” În limbajul Zohar-lui, restricția unui Partzuf, trecerea sa de la stadiul Gadlut la stadiul Katnut, este descrisă ca o divizare a fiecărei părți a acelui Partzuf (Rosh, Guf și Raglaim) în GE (MI) și AHP (ELEH). Toate cele zece Sfirot sunt numite după numele Creatorului Elokim, care e format din literele ELEH-IM, care ulterior sunt împărțite în MI – GE – K-H și ELEH – B-ZA-M. Când se află în Katnut, doar Sfirot ELEH își mențin gradul, în timp ce Sfirot IM coboară la un nivel inferior. Cuvântul Elokim se citește de jos în sus, după cum este atins de om.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#53
|
||||
|
||||
|
„ÎN EA, EL A FORMAT TOATE CREATURILE ȘI TOT ÎN EA A CONFIRMAT TOATE
LEGILE” – face referire la împărțirea fiecărui grad, în două părți; noua lor formă semnifică împărțirea în ELEH și MI, separarea Kelim (dorințelor) ale „dăruirii” și „recepției”, unde, datorită lipsei tăriei de a se opune naturii omului (egoismului), o parte a Sfirot (dorințe) rămâne nefolosită, înafara gradelor lor. În consecință, lumina lor rămâne înafară, sub forma Ohr Makif (Lumina Înconjurătoare) și așteaptă până când Partzuf dobândește putere suplimentară pentru a deveni mai mare și astfel să poată primi toată Lumina. Pe parcursul celor 6000 ani, întreaga noastră corectare, a avut loc doar în concordanță cu legile lui Tzimtzum Bet (celei de a doua restricție). Îndată ce Partzuf dobândește noi puteri (Masach) de a primi Lumina în Sfirot/Kelim B-ZA-M (ELEH), imediat se lipește de ea și primește Luminile Neshama-Haya-Yechida. Și va crește până va deveni un mare Partzuf format din cinci Kelim (zece Sfirot) cu cele cinci Lumini ale NRNHY. 14. El a confirmat în lumânarea tainică (în Malchut care se contopește cu Bina), o imagine ascunsă, cea mai Sfântă dintre Sfinte, o structură secretă care provine din gând, GAR care este numit MI, și care este începutul acestei structuri. El stă și nu stă; este măreț și ascuns în numele Elokim (ELEH și IM). Este numit MI de la cuvântul Elokim, caruia îi lipsesc literele ELEH ale numelui Elokim. El dorește să fie revelat și numit cu numele complet Elokim, astfel că, El se înveșmântează în haine strălucitoare, în Lumina lui Hassadim. El a creat ELEH. Literele ELEH ale numelui Elokim s-au înălțat și s-au combinat cu literele MI și au format întregul nume Elokim. Și până El a creat ELEH, El nu s-a înălțat (nu a urcat) până la numele Elokim. De aceea, aceia care au păcătuit prin adorarea Vițelului de Aur, se referă la acest secret spunând: „ELEH (acesta este) Domnul tău, Israel!” (Shemot, 32:4). „ELEH (acesta este) Domnul tău, Israel!” – adică, aceste dorințe egoiste (ELEH) sunt divinitatea voastră, pe care trebuie s-o adorați, până vă corectați. Folosirea lui ELEH este motivul tuturor transgresiilor și a prăbușirilor: spargerea vaselor (Kelim), păcatul lui Adam și sfărâmarea sufletului său în 600000 de bucăți, adorarea Vițelului de Aur și sargerea Tăblițelor lui Moise, căderea Primului și celui de al Doilea Templu și așa mai departe. Ca rezultat al înălțării MAN de către cel inferior, adică a cererii lui de a primi tăria necesară pentru a face un Zivug și a primi Ohr Hochma de dragul Creatorului, de Sus coboară Lumina numită MAD (Mayin Dechurin) – forța ce permite unui Kli să creeze un Masach capabil să reflecte Lumina și deci să reziste naturii sale egoiste. Această forță vine sub forma Luminii, a senzației măreției Creatorului și ne referim la ea ca la Lumina lui AB-SAG, deoarece coboară din Partzufim Hochma (AB) și Bina (SAG) ale lumii AK (Adam Kadmon). Dacă omul urcă de la gradul numit „lumea noastră”, până la lumile BYA, atunci indiferent unde se află el în acele lumi, cererea sa pentru corecție sirituală se va înălța prin toate lumile și gradele, până la Partzuf SAG. SAG se transformă în AB, primește de aici Lumina lui Hochma and și o transferă către toate Partzufim prin care MAN s-a înălțat. Din moment ce întreaga lume AK există în prima restricție (Tzimtzum Aleph) și deasupra celei de a doua restricție (Tzimtzum Bet), Lumina ce provine de aici, furnizează Kli-ului ce primește această Lumină, tăria de a o transfera de la micul stadiu către cel mare. Cu alte cuvinte, Lumina lui AB-SAG permite Kli-ului să creeze un Masach, să reflecte Lumina lui Hochma și s-o primească de dragul Creatorului. Stadiul Gadlut este numit „cel mai sfânt dintre sfinți”, deoarece fiind umplut cu Lumina lui GAR ( „cea mai sfântă dintre sfinte”), este absolut perfect. Lumina lui AB-SAG coboară prima oară la Rosh al Partzuf AA și scade punctul (Malchut), de la gând (Bina), înapoi la locul său în Peh, unde se afla înainte de Tzimtzum Bet. În consecință, cele trei Sfirot B-ZA-M se reunesc cu cele două Sfirot K-H și devin cinci Sfirot în Rosh, AHP (ELEH) se înalță și se unește cu GE (MI) și numele Creatorului, Elokim, este complet. Totuși, aceasta nu înseamnă că Partzuf poate fi umplut cu cele cinci Lumini can NRNHY; el doar dobândește un Masach, tăria de a primi Lumina în toate cele zece Sfirot. Din moment ce doar Ohr Hochma strălucește în AA, această Lumină nu poate umple elevatele Kelim ale ELEH, deoarece ele pot doar primi Ohr Hochma, dacă sunt înveșmântate de către Ohr Hassadim. Doar GAR ale Partzuf-ului (K-H-B) pot avea Ohr Hochma pură; ZAT ale Partzuf (Sefirot ZA-M) pot doar primi Ohr Hochma diminuată – amestecată pe jumătate cu Ohr Hassadim. Aceasta este numită recepția lui Ohr Hochma în linia de mijloc (constând jumătate din Hochma și cealaltă jumatate din Hassadim). De aceea, Zohar spune: ACEASTĂ STRUCTURĂ, STĂ ȘI NU STĂ – chiar dacă toate Sfirot sunt deja prezente în Rosh, ele înca au nevoie să fie umplute cu Lumină, adică Sfirot ELEH nu sunt încă revelate în numele Elokim. Doar literele MI su fost până acum revelate (umplute cu Lumină). Prin urmare, în primul rând, Partzuf face un Zivug în stadiul său Katnut și primește Ohr Hassadim. Apoi, îmbracă Ohr Hochma în STRAIE PREȚIOASE (Ohr Hassadim). Și doar după aceasta, poate Lumina amestecată a lui Hassadim și Hochma să umple Sfirot ZAT (ELEH) și toate cele cinci Sfirot vor străluci în perfecțiune. Totuși, înainte ca MI să dea Ohr Hassadim către ELEH, astfel încât să permită ca ELEH să primească Ohr Hochma, ELEH nu pot primi Ohr Hochma și doar Lumina lui MI strălucește în întregul nume Elokim. Ulterior, Zohar ne spune că neglijarea lui tells Ohr Hassadim (intenția de dragul Creatorului), este exact ceea ce constituie întreaga abatere. Și din moment ce legea a fost încălcată, adică Ohr Hassadim a fost desconsiderată, aceasta înseamnă că nu au vrut să primească „de dragul Creatorului”, ci au dorit doar Ohr Hochma și astfel au cauzat separarea dintre MI și ELEH. De aceea, este scris, ELEH – ACESTA (dorințele de recepție și nu MI, dorințele de dăruire) ESTE DOMNUL TĂU, ISRAEL – și Lumina trece instantaneu în forțele impure. Tora nu ne vorbește despre istoria unei națiuni antice, ci despre structura gradelor spirituale pe care rebuie sa le atingem. Ca să cunoaștem proprietățile acestor grade (a căror atingere este desemnată de dobândirea proprietăților lor), Cabala ne explică modul în care au fost create, printr-o coborâre treptată (cădere spirituală) de la Creatorul Insăși. Și pentru a ne da o portunitate de a ne corecta egoismul, Creatorul l-a amestecat cu altruismul, la crearea fiecărui grad spiritual. Acest fel de amestec a proprietăților diferite, este posibilă doar printr-o „explozie”, din moment ce proprietăți opuse nu pot fi altfel combinate. Au avut loc mai multe astfel de amestecari, ce au fost rezultatul acestor explozii (spargerea proprietăților). Una dintre acestea este menționată în Tora (Shemot, 32:4), când, prin adorarea Vițelului de Aur, fiii lui Israel (dorințele altruiste de „dăruire”) au dorit brusc, sa primească pentru sine, Lumina. În consecință, Sfirot (Kelim) ale GE și AHP au fost amestecate împreună și proprietățile (dorințele) lui GE au penetrat AHP. Prin intermediul acestor proprietăți altruiste, care sunt ascunse în secret, într-o minusculă și egoistă ființă umană, este posibil ca această ființă să se trezească, să evoce în ea o aspirație de a se înălța spiritual și de a desconsidera această lume. De aceea, tot ceea ce este scris în Tora, nu ar trebui perceput de către noi, nu ca o istorie, ci ca un manual de instrucțiuni. Toate acțiunile descrise în Tora sunt pozitive: toate distrugerile, inclusiv ruinarea Primului și celui de al Doilea Templu, războaiele, adulterurile și crimele. Trebuie doar să înțelegem ce ne spune cu exactitate Tora. Și omul poate înțelege acestea corect, doar dacă se oprește a le percepe ca pe o colecție de restricții, ce se referă la acțiuni mecanice ale Poruncilor. 15. Precum MI se alătură lui ELEH într-un singur nume Elokim, când Hochma se înveștmântează în Hassadim, tot astfel este combinat numele, de aceste veștminte strălucitoare. Lumea există datorită acestui secret, după cum este scris: „Lumea a fost creată de compasiune” (Tehilim, 89:3). Apoi Eliyahu a zburat departe și eu nu l-am mai văzut. Și totuși, datorită lui am descoperit că stăteam lângă un secret și tăinuirea acestuia. Rabbi Elazar i-a abordat pe ceilalți și ei toți s-au înclinat în fața lui. Ei au plâns și au spus: „Chiar dacă am venit în această lume, numai ca să auzim asta – tot este suficient pentru noi!” Rabbi Shimon și-a continuat explicația: Există o singură lege pentru primirea Ohr Hochma: Ohr Hochma poate fi primită doar dacă Ohr Hassadim o îmbracă anticipat. La fel precum aceasta se întâmplă în Partzuf Bina, numit „Lumea Superioară”, tot astfel se întâmplă în Partzuf Malchut (MA, Nukva de ZA), numit „lumea inferioară”. În mod obișnuit ne referim la Malchut ca la BON, dar când aceasta se unește cu ZA și primește Lumină de la el, ea este numită cu numele lui – MA. Lumina Superioară, Bina a lumii Atzilut, dorește doar Hassadim, dar lumea inferioară, Malchut a lumii Atzilut, vrea Hochma. Totuși, profetul Eliyahu a vorbit doar despre ordinul Luminii și despre structura Elokim în AVI (Bina de Atzilut), în timp ce Rabbi Shimon continuă explicațiile sale în următorul articol și descrie structura si primirea Luminii, în numele Elokim în însăși Malchut de Atzilut.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|