![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Aici ai susținut erezia ariană, zicând că Fiul are început. Bravo, continuă să susții erezii doar ca să nu-ți admiți incapacitățile personale de a înțelege lucruri bine stabilite de oameni mult mai mari ca tine.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sunt doar neintelegerile tale, eu ti-am zis de la inceput ca eu am observat ca nu ai destule cunostinte pe tema aceasta, Sfanta Treime. Poate ai cunostinte mai multe pe alte teme. Doar Tatal nu are cauza, Fiul si Duhul Sfant isi au inceputul existentei prin Tatal. Intelegeai mai bine acestea daca discutai cu catolicii despre Filioque, Sfantul Fotie cel Mare scrie detaliat despre contradictiile ereziei Filioque si invatatura adevarata despre Sfanta Treime. Crezul spune in cateva cuvinte invatatura adevarata fara de cea a lui Arie, la pasajul "nascut, nu facut". Fiul se naste din Tatal mai inainte de toti vecii, dar nu a fost un moment in care Tatal a existat fara Fiul si Duhul Sfant. Din acel moment Tatal, Fiul si Duhul Sfant sunt Persoane distincte, desi au aceeasi Fiinta. Si, cel mai important, sunt perfecte, nu pot suferi o schimbare, o adaugire sau o scadere. Din momentul nasterii, Fiul este o Persoana perfecta, nu se poate naste continuu sau sa sufere o lata schimbare. Catehismul spune destul de clar, citand lucrarea Sfantului Ioan Damaschin: "Cu alte cuvinte, niciodata nu s-a produs o schimbare in Dumnezeu. Daca Fiul nu S-ar fi nascut «mai inainte de toti vecii», Tatal n-ar fi fost totdeauna Tata, ci ar fi castigat aceasta insusire mai tarziu. Iar un Dumnezeu Care se schimba asa de tare inlauntrul Sau nu mai e Dumnezeu. Asemenea, Fiul n-ar fi Dumnezeu daca S-ar fi nascut in timp, ci ar fi o faptura. Sau Dumnezeul Cel vesnic S-ar fi despartit dupa o vreme in Tata si Fiu."
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De exemplu, te rog nu mai spune astfel de lucruri: Uite, îți dau un citat din Sf. Ioan Damaschin dacă-l preferi pe el, îți spune așa, clar și răspicat: Când spunem că Fiul este mai înainte de toți vecii, arătăm că nașterea Lui este în afară de timp și fără de început. (Cartea 1, Capitolul VIII: Despre Sfânta Treime) Deci nu mai spune că Fiul are început. Poți să spui că are Cauză cum spune și Sf. Fotie, dar nu spune că existența Sa sau a Duhului au început.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Bine dragă, cât timp nu mai repeți că existența Fiului are început tot e ceva și mă bucur pentru tine.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca aceasta e considerata una dintre cele mai greu de inteles invataturi. Pentru ca, desi Tatal, Fiul si Sfantul Duh sunt fara de inceput, adica din eternitate, Fiul si Duhul Sfant au o cauza in Tatal, adica un inceput din Tatal. Acest lucru fara ca sa fi existat un moment cand Tatal a fost fara Fiul si Duhul Sfant. Asa cum spun sfintii, aceasta invatatura e greu de inteles de mintea omeneasca. De aceea Arie n-a putut intelege si a raportat aceasta invatatura la gandirea omeneasca, spunand ca Fiul ar fi fost nascut dupa un timp. Dar acest lucru ar fi insemnat ca nu ar fi fost divin, pentru ca divinitatea trebuie sa existe dintotdeauna, nu sa aiba un inceput in timp. De aceea nici nu poate exista nasterea continua. Referitor la acest subiect (nasterea continua), explicatia rezulta si din ceea ce scriam acum cativa ani despre Filioque, arguemntatia data de Sfantul Fotie cel Mare. Duhul Sfant nu poate purcede si din Tatal si din Fiul pentru ca purcederea din Tatal trebuie sa fie perfecta, asta insemnand ca purcederea din Fiul ar fi superflua (de prisos), fara sa contribuie cu nimic.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
P.S. Dacă nu mai susții că „existența Fiului are un început”, și folosești „început” cu sensul de principiu originar cum am descris în postul de mai jos, atunci putem pica de acord.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa Last edited by RappY; 06.04.2024 at 18:40:11. |
|