![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ne spune Domnul: „Vreți pace? Vreți sporire în cele duhovnicești? Vreți să fiu alături de voi? Vreți unitate, compătimire, fraternitate? Vreți bunuri duhovnicești și materiale? Nu urmați exemplul rău al celuilalt! Faceți voi binele! Dacă vreți să aveți binecuvântările Mele din belșug, faceți bine, în locul răului primit!”. Posibil să fie puțin mai greu, dar acest lucru va avea un puternic ecou în ceruri. Într-adevăr, este greu, dar nu și imposibil.
Oricât de urât s-ar purta oamenii cu noi, oricât ne-ar nedreptăți, oricât de mult am suferi, noi trebuie să fim atenți la sufletele noastre. Mai bine tăcere și rugăciune. Să fim deasupra acestor răutăți prin bunătate, prin compătimire, prin iubire. Părintele Eusebiu Giannakakis
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Să fie cunoscut bunilor luptători și eroi ai acestei nevoințe a rugăciunii că nu este, cum ar crede, simplu și ușor să-și stăpânească mintea nestăpânită. Și aceasta din varii motive. Mai întâi, din pricina firii minții, fiindcă este foarte subtilă și zboară întotdeauna aproape fără nici un discernământ. Este prin fire iscoditoare, s-a obișnuit cu împrăștierea din timpul vieții trândave de mai înainte și nu se încrede în zăvorârea rugăciunii pe care i-o impunem. Apoi, este și răutatea demonilor care închipuiesc în minte multe feluri de înșelări, care aruncă în reverii mintea iubitoare de iscodire. Mai e și faptul că
semnele harului sunt indirecte, mijlocite prin credință , în timp ce cele ale înșelării sunt nemijlocite și întărite de obiceiul îndelungat. Și în final, sunt și înstrăinările și abaterile de la rugăciune, care taie obiceiul cel bun și plăcuta percepție a harului care ne mângâie de obicei. Vindecarea de toate acestea o dobândim prin îndemnul paulin în rugăciune stăruiți . Având experiența Scripturii și Părinților noștri, cunoaștem că sunt necesare stăruința și răbdarea , virtuți pe care le cere această mare virtute a rugăciunii. Pentru aceea, să nu deznădăjduim, ci să stăruim cerând, căutând și bătând și credem că ne va deschide Dumnezeu, Cel Care ascultă pe cei care Îl cheamă pe El neîncetat și Care dă rugăciune celor care se roagă și oamenilor cunoștință. ( Gheron Iosif Vatopedinul, Cuvinte de mângâiere, traducere de Laura Enache )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Domnul îl cercetează pe om într-un mod personal, de aceea fiecare dintre noi își are
propria-i cale către Dumnezeu . Am auzit istorisiri uimitoare despre cum și-au trăit unii oameni „dragostea cea dintâi”. Adeseori cea mai mică deschidere a inimii este de ajuns ca Dumnezeu să intre înlăuntrul omului și să i Se descopere . Părintele Sofronie povestea despre un țăran rus care, în timp ce bea vodkă într-o cârciumă, a primit un gând bun și împreună cu el cercetarea harului dumnezeiesc. Acest har l-a scos pe țăran din cârciumă și l-a dus mai apoi în Sfântul Munte, unde a devenit monah în Mănăstirea „Sfântul Pantelimon” . Cu adevărat, uimitoare sunt căile lui Dumnezeu cu omul și chipul în care îl atrage la Sine! Bunăoară, cineva care fură de zece ori într-o zi se poate hotărî odată să fure numai de nouă ori, și aceasta este de ajuns pentru ca Dumnezeu să Se strecoare în inima lui și să-l întoarcă de la calea păcatului. Dragostea lui Dumnezeu este adevărată nebunie, dar nebunia Lui este mai înțeleaptă decât înțelepciunea lumească . (Arhimandrit Zaharia Zaharou, Adu-ți aminte de dragostea cea dintâi (Apocalipsa 2, 4-5) – Cele trei perioade ale vieții duhovnicești în teologia Părintelui Sofronie , traducere din limba engleză de Monahia Porfiria )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Rugăciune, cunoaștere și apropiere de Dumnezeu. 17 citate duhovnicești ale Sf. Siluan Athonitul :
Pentru a cunoaște pe Dumnezeu nu e nevoie nici de bani, nici de averi, ci numai de smerenie. Calea nevoitorului ortodox este aceasta: el caută pe adevăratul Dumnezeu-Ziditorul. Sufletul, când se roagă pentru lume, știe mai bine, fără ziare, cum suferă întreg pământul, știe și care sunt nevoile oamenilor, și îl doare pentru ei. Rugăciunea curăță mintea și ea vede mai bine totul. Duhul smereniei bucură pe Domnul mai mult decât toate. Sufletul păcătos, robit patimilor, nu poate avea pace, nici să se bucure de Domnul, chiar dacă ar avea toate bogățiile pământului și chiar dacă ar împărăți peste lumea întreagă. Dacă vrei să cunoști pe Domnul, smerește-te până la sfârșit, fii ascultător și înfrânat în toate, iubește adevărul și negreșit Domnul îți va da să-L cunoști prin Duhul Sfânt; și atunci vei ști din experiență ce este iubirea lui Dumnezeu și ce este iubirea de oameni. Întotdeauna trebuie să ne aducem aminte că duhovnicul își săvârșește slujirea sa în Duhul Sfânt și de aceea trebuie să avem evlavie față de el. Dacă încercările ni se par anevoioase, e semn că nu ne-am încredințat pe deplin voii lui Dumnezeu. Pentru cel care se roagă neîncetat, lumea întreagă devine biserică. Cine iubește pe Domnul, acela își aduce aminte întotdeauna de El, iar aducerea-aminte de Dumnezeu naște rugăciunea. Ține-ți mintea în iad și nu deznădăjdui. Dacă vrei să ai în mod simțit harul Duhului Sfânt, atunci smerește-te, ca și Sfinții Părinți. Noi credem că adevărata libertate este a nu păcătui, a iubi din toată inima și din toate puterile pe Dumnezeu și pe aproapele. Dacă Domnul nu ne face cunoscut prin Duhul Sfânt cât de mult ne iubește, omul nu poate să o știe, căci e cu neputință pentru mintea pământească să înțeleagă din știință ce fel de iubire are Domnul pentru oameni. Dacă vrei rugăciunea curată, atunci fii smerit, înfrânat, mărturisește-te cu sinceritate și rugăciunea te va iubi. Domnul iubește atât de mult pe om că îi dă darurile Sfântului Duh. Dar până ce învață să păstreze harul, sufletul trece prin multe furtuni. Orice acțiune înaintea căreia sau după care nu poți spune o rugăciune e mai bine să nu o faci.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Niciodată un om curat cu inima nu va fi rău!
Deci, când vedeți oameni răi, aceea nu au treabă cu Dumnezeu! Calcă porunca a treia.. „Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul” (Mt. 5, 5) Blândețea este cel dintâi rod al bunătății și iubirii! “Vorba voastră să fie totdeauna plăcută, cu sare dreasă, ca să știți cum trebuie să răspundeți fiecăruia” (Col. 4, 6). Ce a făgăduit Dumnezeu celor blânzi? Dumnezeu a făgăduit celor blânzi ca vor moșteni pământul. Răsplata îi vine celui blând chiar din practicarea blândeții. Fiind împăcat cu Dumnezeu, cu semenii și cu sine, CU TOATE FĂPTURILE PĂMÂNTULUI.. Astfel trebuie înțelese cuvintele Mântuitorului: “Învățați-vă de la Mine, că sunt blând și smerit cu inima și veți găsi odihnă sufletelor voastre” (Matei 11, 29). Răsplata deplină, însă, va fi dată celor blânzi în viața viitoare. “Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul” (Matei 5, 5). Predica integrală: - https://www.youtube.com/watch?v=xl3Lr5gB7Ew&t=2s
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Leadership creștin | 8 sfaturi ale Sf. Domnitor Neagoe pentru o persoană care ocupă funcție de conducere :
Judecata lui să fie dreaptă și sinceră.Să fie blând și îngăduitor cu ceilalți.Să-i ajute pe cei slabi și să-i îndrepte, să nu facă doar voia lui, ci și pe cea a semenului său, sărac ori neputincios.Să citească Sfânta Scriptură, să cugete la cuvintele ei.Să cinstească sfintele icoane, să meargă la biserică, să asculte slujbele și să se roage mereu, căci i se va lumina inima și va vedea pe Dumnezeu.Să aibă înțelepciunea albinei și să culeagă de la ceilalți doar ce este bun, iar de ceea ce este rău să se păzească.Să nu se grăbească să se ascundă în altă parte, părăsind poporul, atunci când țara este atacată de dușmani mai puternici, pentru că este un lucru nedemn. Să ia pe Dumnezeu în ajutor în inima lui și să se roage. Să lupte fără teamă, căci Dumnezeu este milostiv și îl va ajuta pentru credința sa.Să nu se fățărnicească celui bogat, nici să miluiască cu jumătate pe cel sărac, ci să facă judecată dreaptă și bogaților și săracilor.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Prinzând putere, slava deșartă naște mândria.
Mândria este încrederea în sine extremă, care respinge tot ce „nu-i al meu”; izvor al mâniei, cruzimii și răutății, refuz al ajutorului dumnezeiesc , „fortăreață demonică”. Ea este „perete de aramă” între noi și Dumnezeu (Avva Pimen); ea este vrăjmășie față de Dumnezeu, început a tot păcatul; ea e în fiecare păcat, pentru că fiecare păcat înseamnă că te lași de bunăvoie pradă patimii tale, că încalci în mod conștient legea dumnezeiască, înseamnă că te obrăznicești împotriva lui Dumnezeu, cu toate că „tocmai cel supus trufiei are nevoie neapărată de Dumnezeu, pentru că oamenii nu-l pot scăpa pe unul ca acesta” ( Scara). Dar de unde vine această patimă? Cum începe? Cu ce se hrănește? Ce trepte străbate în dezvolta*rea sa? După ce semne poate fi recunoscută? Această ultimă problemă este deosebit de importantă, fiindcă cel mândru nu-și vede, de obicei, păcatul. Un oarecare bătrân iscusit îl povățuia pe un frate să nu se mândrească, însă acela, orbit de mintea sa, i-a răspuns: „Iartă-mă, părinte, în mine nu se află trufie” . Înțeleptul bătrân i-a răspuns: „Cu ce puteai, fiule, să-ți dovedești trufia mai bine, decât cu acest răspuns?”. În orice caz, dacă omului îi este greu să-și ceară iertare, dacă este supărăcios și bănuitor, dacă pomenește răul și îi osândește pe alții, toate aces*tea sunt fără îndoială semne ale mândriei. Despre aceasta scrie minunat Simeon Noul Teolog : „Despre cel pe care, atunci când îl necinstește ori îl supără cineva, îl doare inima, cunoscut să fie că-l poartă în sânurile sale pe șarpele cel vechi (trufia). Dacă va începe să rabde în tăcere supărările care i se fac, îl va face pe acest șarpe neputincios și lipsit de vlagă; dar dacă se va împotrivi cu amărăciune și va vorbi cu obrăznicie, îi va da șarpelui putere să verse otravă în inima lui și să mănânce fără milă măruntaiele lui”. În Cuvântul împotriva păgânilor al Sfântului Atanasie cel Mare există pasajul următor: „Oa*menii au căzut în poftirea de sine, preferând contemplarea de sine, în locul contemplării celor dumnezeiești”. În această definiție scurtă este surprinsă însăși esența mândriei : omul, pentru care până atunci centru și obiect al dorinței era Dumnezeu, l-a întors Acestuia spatele, „a căzut în poftirea de sine” , s-a dorit și s-a îndrăgit pe sine mai mult decât pe Dumnezeu, a preferat contemplării celor dumnezeiești contemplarea de sine. ( Cum să biruim mândria , traducere din limba rusă de Adrian Tănăsescu-Vlas, Editura Sophia, București, 2010, pp. 51-52)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 19:13:32 |
| Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 14:43:12 |
|
|