![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Sfântul Mucenic Eremie era un ostaș creștin, mare la stat și cărunt de bătrânețe, care a trăit în Comane, în zilele împăratului Antonin Piul (138-161). Find prins pentru că Îl mărturisea pe Hristos, a fost dus înaintea dregătorului Sebastian pentru a fi judecat. Din ordinul dregătorului, mai întâi i-au zdrobit fața, i-au despuiat obrajii și i-au dezrădăcinat dinții, apoi l-au aruncat într-un cuptor încins, dar ieșind de acolo nevătămat, i-au dat să bea otravă. Sfântul Ermie a rămas nevătămat și văzând aceasta mulți păgâni au crezut în Mântuitorul Iisus Hristos, lor li s-au tăiat capetele. Iar pe sfânt, după ce i-au scos ochii, l-au spânzurat trei zile cu capul în jos. Apoi, văzând că nu moare, i-au tăiat capul, și așa a trecut la Domnul
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sfântul Ilarion a trăit pe vremea împăraților iconoclaști, intrând de la vârsta de 20 de ani în mănăstirea ce se numea „a lui Dalmat”. După 10 ani de ascultare a fost binecuvântat cu darul facerii de minuni. Pentru aceasta a fost hirotonit preot și timp de opt ani a fost ucenicul Sfântului Grigorie Decapolitul. În timpul împăratului iconoclast Leon Armeanul (813-820), a pătimit mult pentru credința sa. Următorul împărat, Mihail Travlu (820-829), a eliberat din temnițe pe ortodocși. Deci ieșind sfântul, a aflat adăpost la o bătrână credincioasă ce i-a zidit pe moșia ei o chilie, slujindu-l șapte ani. Dar în timpul domniei lui Teofil (829-842), fiul lui Travlu, Sfântul Ilarion a pătimit din nou, fiind izgonit pe insula Afusia, unde a viețuit opt ani. În timpul împărătesei Teodora, Sfântul Ilarion a fost eliberat din surghiun și a mai viețuit încă trei ani la mănăstirea sa numită „a lui Dalmat”, mutându-se în pace la Domnul.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sfântul Mucenic Teodot a trăit în Ancira Galatiei (care astăzi se numește Ankara) și a fost pârât dregătorului Teolechi că a scos trupurile sfintelor fecioare mucenițe, cele aruncate în lac, și le-a îngropat. Pentru această pricină a fost adus înaintea dregătorului și acolo, a zis cu îndrăzneală că, deși este simplu și smerit, pentru credință și mărturisirea lui Hristos este mai presus și mai puternic decât împărații lumii. Pentru aceasta, deci, l-au bătut cumplit, apoi l-au spânzurat sus pe un lemn, l-au jupuit pe coaste și la sfârșit i-au tăiat capul. Și așa a luat fericitul cununa mucenicilor, în vremea împăratului Dioclețian (284-305).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sfinții Nicandru și Marcian erau ostași în armata romană de la Dunăre și își îndeplineau slujirea ostășească în cetatea Durostorum (astăzi Silistra), pe vremea împăratului Dioclețian (284-305). În acea vreme, în cetățile de la Dunăre a venit cezarul Maximian Galeriu, care a îndepărtat pe toți ostașii creștini din armata romană, arestându-i și persecutându-i până la moarte. Pentru că Sfinții ostași Nicandru și Marcian au mărturisit împreună cu alți trei ostași: Pasicrat, Valention, Isihie, și cu veteranul Iuliu că sunt creștini, au fost aruncați în închisoare. Apoi, au fost cercetați și siliți să se lepede de Hristos, dar ei, nevrând să apostazieze, au fost bătuți și chinuiți în multe feluri. Văzând împăratul că nu-i poate îndupleca să se închine zeilor, a poruncit să se taie capetele Sfinților Nicandru și Marcian la 8 iunie. Și așa acești sfinți au primit de la Hristos-Domnul cununa muceniciei.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sfântul Chiril a trăit în timpul domniei împăratului Teodosie al II-lea sau cel Tânăr (408-450), fiind nepot de soră al Arhiepiscopului Alexandriei, Teofil, și urmașul acestuia în scaunul arhieresc. A fost un mare apărător al Ortodoxiei la Sinodul al treilea ecumenic care a avut loc la Efes în anul 431 și a condamnat învățătura eretică a lui Nestorie, care nu recunoștea că Preasfânta Fecioară Maria este Născătoare de Dumnezeu. Strălucind în multe bune lucrări, după cum mărturisește cartea Proloagele, s-a mutat la Domnul.
Sfântul Chiril a fost un ierarh învățat și un scriitor prolific. Atât scrierile sale, cât și teologia sa ocupă un loc important în tradiția Părinților și a Bisericii Ortodoxe până astăzi. El a trăit între anii 378 și 444, fiind unul dintre cei mai importanți Sfinți Părinți ai Bisericii din secolul al V-lea. Pomenirea lui se face și la 18 ianuarie, împreună cu a Sfântului Atanasie cel Mare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sfinții Alexandru și Antonina erau din Asia Mică. Sfânta Antonina își ducea viața în curăție și pentru că era creștină, nevrând ea să se lepede de Hristos, a fost prinsă de dregătorul Festus și dusă într-o casă de desfrânare. Prin descoperire dumnezeiască, în acea casă a desfrâului a intrat și tânărul Alexandru, prefăcându-se că merge acolo pentru păcat. Acesta a scos-o afară pe Antonina, dar dregătorul i-a prins pe amândoi, le-a tăiat degetele de la mâini și de la picioare, apoi, ungându-le trupurile cu catran, i-a aruncat într-o groapă cu foc, și acolo și-au luat fericiții mucenici fericitul sfârșit. Prăznuirea lor se făcea la Mănăstirea Maximin din Constantinopol, unde erau așezate sfintele lor moaște. Tot astăzi pomenim pe Sfântul Mucenic Timotei, Episcopul Prusei, care a propovăduit cuvântul lui Hristos în timpul împăratului Iulian Apostatul (361-363). Pentru viața sa curată, a fost binecuvântat cu darul facerii de minuni. Sfântul Timotei a fost prins și întemnițat, și pentru că pe mulți i-a învățat să creadă în Hristos, chiar și atunci când era închis, din porunca împăratului i s-a tăiat capul.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Cuviosul Onufrie a fost un mare sihastru din Egipt și a trăit pe la anii 350-400. La început a stat o vreme într-o mănăstire cu viață de obște, din părțile Tebaidei, însă după pilda Sfântului Ilie și a Sfântului Ioan Botezătorul a ieșit din viațade obște și a locuit în pustie, nevăzând față de om timp de 60 de ani. Pe Onufrie l-a aflat Pafnutie, care a călătorit în toată pustia să cunoască și să scrie viața celor mai mari bărbați ai pustiei. Umblând el 17 zile prin pustie și ajungând la locul unde era Cuviosul Onufrie, a mers Pafnutie la el și l-a rugat să-i povestească viața sa. Sfântul Onufrie a murit chiar când Pafnutie era cu el, deci l-a îngropat acolo, și îndată a văzut prăbușindu-se coliba, uscându-se smochinul și secând apa izvorului care erau în preajmă.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Vecernia zilei + | cristiboss56 | Despre Vecernie | 15 | 01.02.2016 21:26:36 |
Sfintii ortodocsi si sfintii catolici. | voxdei55 | Generalitati | 8 | 04.12.2010 22:48:51 |
Versetul zilei | Daniela-Iulia | Din Noul Testament | 1 | 13.05.2009 09:22:30 |
Informatia zilei | silverstar | Stiri, actualitati, anunturi | 4 | 24.04.2009 08:30:11 |
|