![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Catalin, criteriul pe care l-ai expus nu este aplicabil in speta, pentru ca nici lumina si nici focul nu sunt creatie, ci fenomene.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sunt de parere ca GMihai a pus o intrebare buna. Iar daca e sa socotim scopul sau la ce foloseste ea, va pot expune un efect negativ: mandria.
Personal, cred ca, la cata mandrie naste acest fenomen, daca ar fi o minune de la Dumnezeu, ar inceta sa o mai infaptuiasca. Chiar nu inteleg de ce nu ne-a ajuns minunea mantuirii, si "simpla" minune a existentei. Totodata, daca ar fi o minune de la Dumnezeu, s-ar intampla atunci cand ortodoxia ar fi bine predicata oamenilor, si respectata. In schimb oamenii cred in continuare in icoane facatoare de minuni, sau in puterea vindecatoare a moastelor. Insa, in ortodoxie, icoanele au rol simbolic, iar moastele sfintilor, au rolul de a ne aminti de ei, ca stalpi ai acestei credintei. Ceva minunat! Asadar, ortodoxia nu e bine predicata oamenilor, deci da gres. Iar daca o numesti ortodoxie, nu e loc de greseala, pentru ca exista o singura cale catre Dumnezeu, si astfel, noi ne indepartam. Cum poate incuraja Dumnezeu ceva ce da gres, incat indeparteaza pe unii oameni de El? Si cum poate incuraja Dumnezeu mandria? Si inca ceva: credeti ca Dumnezeu admira mai mult credinta oarba, sau curajul de a cauta adevarul? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Consider că e de refuzat o credință irațională, superstițioasă, și de dorit una rațională, pentru că Dumnezeu este Rațiune (Logos). Dar rațiunea dumnezeiască nu e cea pozitivistă, la care obișnuim noi să ne limităm, ci cuprinde și ceea ce pentru noi este supra-rațional și care intră în teritoriul sfințeniei, al harului.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 18.03.2017 at 21:02:17. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfat: ar fi mai bine sa citesti si te informezi din vietiile sfintilor si din Filocalie inainte sa deschizi gura. Icoana nu are un rol simbolic.Pentru atei insa da, le ei e totul simbolic. Icoana chiar este o prezenta vie a Sfantului ce o infatiseaza. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
nu mi se pare chiar in regula ce zici aici.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
exact, e o idolatrie ascunsa.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Scoate-ti bah denumirea de ortodox din descriere ca nu esti, daca poate sa-ti
treaca prin minte astfel de aberatii. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
am citit ce scrie dumitru staniloaie, o face exceptional aici:
http://www.crestinortodox.ro/dogmati...dox-68995.html dar ne vorbeste despre "prezenta vie a lui Hristos", asa cum stiam si noi, nu si a sfintilor, in icoane. |
|