![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Corina, Cezarul poate să zică să apăr granițele unei delimitări teritoriale, numite țară, că dacă îmi spune să apăr cu arma, ucigând alți "invadatori", Cezarul spune, Cezarul aude.
Creștinii nu trebuie să apere nicio țară, căci țara lor, nu e pe pământ, cum spune și Hristos la Pilat: "Împărăția Mea nu e din lumea aceasta, dacă era din lumea aceasta, crezi că nu m-ar fi apărat slujitorii Mei? Sau nu ar fi trimis Tatăl Meu, 12 legiuni de îngeri? Dar trebuie să se împlinească Scripturile." Țara creștinilor, nu necesită apărare, fiindcă e mereu deschisă, și oricine poate să intre în ea, să o cucerească, cu cât mai mulți, cu atât mai bine. Împărăția Cerurilor, nu are granițe, nu are dușmani, nu are ură, nu are lacrimi, muritori de foame, nimic rău nu are, ci este mai presus de orice cuvinte și idei și gândire... Iar dacă Cezarul îmi spune să ucid aici, alți oameni, sub indiferent ce motiv, ei bine... peste legile lui Hristos, nu e nimeni și nimic. "Cine ne va despărți pe noi, de dragostea lui Hristos ?" Nimeni și nimic, niciodată. Dacă vrea să mă puște Cezarul, că nu-l ascult, poftim, aici sunt, să mă puște, dar să omor alți oameni, că vezi Doamne, apăr un petec de pământ, asta-i o mare prostie și aberație, ca să nu spun acțiune satanistă și antihristică.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.
Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice. Biblia |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te afli in Moldova secolului al 14-lea. Stefan cel Mare te cheama la razboi, deoarece amenintarea turceasca este imensa, iar daca acestea reusesc sa invadeze, este probabil ca familia ta, prietenii tai, etc, sa fie captivi, sclavi, sau chiar omorati cu sange rece. Ce faci in situatia asta? Te duci la razboi? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Emilian, cate vreme esti pe pamant, in tara asta, delimitata de niste granite, si nu in imparatia cerurilor, cam tre' dai ezarului ce e al cezarului; aia include si mersul la razboi. cand ajungi in imparaia cerurilor, atunci e alta poveste. Pana la-alta, Dumnezeu te-a lsat intr-un teritoriu intre niste granite, care poate vor necesita apararea.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau. Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare. Iubeste si nu astepta nimic in schimb. Daruieste si vei primi la randul tau. Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pana a ajunge in imparatia cerurilor, fiecare om traieste intr-un anumit stat, si are o viata aici pe pamant, mai buna sau mai rea, insa cu tot ce presupune aceasta- si necazuri, si bucurii, si cu obligatii sociale sau fata de tara in care traieste- iar aceste obligatii fata de poporul si tara ta includ si apararea acesteia- inclusiv prin participarea la un razboi de aparare, daca acesta apare.
Fara suparare si fara a vrea sa jignesc pe nimeni- dar mi se pare cam idealist modul de a vedea lucrurile prezentat de colegul Igor. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
RÂNDURI PENTRU DOMNIȘOARE (13)
SOCIETATEA Proprietatea -I- Tot ce posedăm, tot ce numim generic proprietate, e în corelație cu viața noastră fizică și morală. Fie că e dobândită prin muncă sau prin moștenire, adică prin munca părinților noștri, proprietatea se cuvine respectată fiindcă e parte a existenței noastre. Bani sau pământ, mobile sau imobile societatea ne garantează deținerea și folosirea lor exclusivă. Faptul că putem dispune de ce am obținut cinstit nu înseamnă că trebuie să fim egoiști. Dreptul de a păstra ce a agonisit și de a-și transmite agoniseala copiilor îi asigură omului libertatea și-l face activ, econom. Fără el fiecare ar munci doar atât cât să-și asigure traiul zilnic și ar cheltui tot ce ar câștiga. Nimeni nu ar mai avea nici motivele, nici mijloacele de a-și depăși condiția. În mod paradoxal eliminarea dreptului de proprietate nu ne-ar face altruiști. Când nu ai nimic, nu poți da nimic. Cu siguranță instinctul posesiei e inerent naturii umane. Ascultați-l pe un puști cu câtă hotărâre spune despre un obiect „E al meu!”. Dar dacă mama își va învăța copilul să fie generos, el se va ridica liber la o treaptă superioară, sacrificiul. Va învăța așadar să renunțe la un drept pentru o datorie. -II- Ne identificăm cu ce avem din obișnuință, din necesitate. De ce e atât de neplăcut să pierdem sau să ni se fure chiar și un obiect lipsit de valoare? Fiindcă simțim că s-a înstrăinat o parte din noi. Proprietatea e de asemenea o asigurare împotriva nevoilor viitoare. Traiul de pe o zi pe alta, lipsa a ceva important care să le aparțină, salariul mic îi face pe muncitorii nevoiași apatici, pe când o locuință proprie cu ceva mobilier personal i-ar determina să vrea mai mult. Ar dori atunci să păstreze, să crească acest început de bunăstare. Femeia, la care instinctul economisirii și al păstrării e foarte dezvoltat, capătă prin posesie arta gospodăririi resurselor și a bunei lor folosiri. Dreptul de proprietate are deci o utilitate socială. El favorizează sentimentele familiale grupând interesele comune, el poate fi moștenit de copii. Proprietatea dobândită cinstit e legitimă pentru că provine din economisirea câștigului realizat prin muncă. Averea, asigurând existența celui care o are, îi dă posibilitatea să se instruiască sau să se dedice binelui obștesc. Bogăția ajunsă pe mâna leneșilor se risipește repede. E necesar un efort permanent întâi pentru a câștiga, apoi pentru a păstra ce s-a câștigat. Dar un asemenea efort se impune făcut cu onestitate și în spiritul solidarității umane. Bunăstarea cucerită prin nedreptate scapă uneori nesancționată de lege. În asemenea cazuri reaua procurare a unor bunuri se ispășește prin spaimele provocate de deținerea lor sau prin oprobiu public. -III- Proprietatea asupra solului sau proprietatea funciară provine tot din muncă. Ogoarele au dat roade prin lucrarea unor generații succesive. În societățile primitive dreptul primului ocupant prevala. Acela care defrișa o parcelă devenea stăpânul ei. Cucerit prin război, cumpărat, pământul a ajuns peste tot în mâna cuiva. La noi el e foarte fărâmițat, adică aparține unui număr mare de oameni, ceea ce nu e rău. Agricultorii sunt existențial interesați să apere Țara. Azi nu mai poate invoca nimeni, nicăieri dreptul primului venit. Controlul autorităților s-a extins peste tot. Chiar în State puțin dezvoltate e nevoie să soliciți o concesiune de la guvern. În Europa doar aerul e gratuit și la dispoziția tuturor. Să prezentăm lucrurile dintr-o altă perspectivă. Cineva seamănă arbitrar pepeni pe lotul altuia. Evident că acela care deține lotul va distruge ce s-a semănat fără acordul său. Nu poți dispune cum vrei de roadele țarinii pe care ai lucrat-o, dacă nu ești stăpânul ei. Există, e adevărat, o modalitate de a reglementa plata unei astfel de munci. E vorba de arendă, contract în virtutea căruia cultivatorul împarte recolta pe din două cu proprietarul. Dar conflictele de muncă sau de capital apar și aici. Așa au ajuns irlandezii în secolul al XIX-lea să moară de foame din cauza celor deveniți posesori prin cucerire ai terenurilor lor arabile. -IV- Sărăcia, diferențele de avere sunt marele argument împotriva dreptului de proprietate. Omul muncitor și inteligent e firesc să fie mai bogat decât leneșul. Însă situația materială a cuiva nu e întotdeauna în raport cu meritul său din cauza unor factori imposibil de prevenit cum ar fi hazardul, calamitățile, accidentele sau consecințele greșelilor altora. De exemplu seceta, inundațiile, crizele financiare produc mari necazuri. Familii înstărite, chiar bogate, pot ajunge din cauza lor în sapă de lemn. Dar și aici curajul, munca limitează consecințele răului. În această inegalitate criticată uneori, voința își are prin urmare rolul ei. Ar fi incorect să-i lipsim de proprietăți pe cei care muncesc în folosul celorlalți. Singurii în drept să decidă deposedarea de averi sunt deținătorii lor de drept. Au existat oameni pe care credința în Dumnezeu și bunătatea i-au făcut să-și dea avuția săracilor. Milostenia e cea mai nobilă formă a libertății personale. Dar să constrângem pe cineva să renunțe la ce are, ar fi și absurd și revoltător. Sub pretextul suprimării inegalității de avere, am institui egalitatea pauperității, iar comerțul și producția le-am face imposibile pentru că ambele decurg din dreptul de proprietate. Recurgerea la o himerică folosire în comun a bunurilor nu-și are efectiv rostul. Când Țara e prosperă ne e bine la toți. De altfel în societatea modernă numărul marilor averi tinde să scadă și numărul celor mici să crească, ceea ce va duce în viitor la generalizarea bunăstării. Până atunci, avem datoria de a înlesni tuturor, prin instruire, prin condiții de muncă mai bune, realizarea unor câștiguri care să asigure fiecăruia un trai îndestulat. Atentatul contra dreptului de proprietate e furt și disprețul pe care-l exprimă acest cuvânt dovedește cât de mult e respectată idea de posesie. Fără îndoială, în unele cazuri, atentarea la dreptul de proprietate e aproape scuzabilă. Pe amărâtul flămând care șterpelește o pâine pentru sine și copiii săi îl privim cu compasiune. În schimb femeia care sustrage dintr-un magazin un obiect pe care-l poate plăti ne provoacă indignare. -V- Să te îmbogățești repede și ușor nu e posibil fără să-i păgubești pe alții. Există și un mod extrem de banal de a face așa ceva: neplata datoriilor. Pe lângă faptul că din punct de vedere economic e cel mai rău sistem, nedreptatea sa e evidentă. Unele femei se cred milostive dând pentru binefacere banii datorați angajatelor lor. Se gândesc ele că vânzătoarele, croitoresele, etc. cărora le întârzie plata salariului se vor împrumuta pentru a-și plăti utilitățile sau pentru a-și hrăni copiii? Prima obligație e să-ți cunoști resursele și să nu faci nicio cheltuială, dacă nu ai cu ce plăti pe loc. Toți ar trebui să înțelegem aceasta. S-ar cădea de asemenea să roșim, când abuzăm de situația noastră pentru a reduce un salariu sub valoarea sa reală. Nu există mici economii. Singurul mod de a economisi corect e de a-ți impune privațiuni ție și nu altora prin refuzul prețului corect al muncii lor. Multe femei se laudă când obțin astfel totul pe nimic, ignorând nedreptatea pe care o fac speculând sărăcia aproapelui. În schimb salariatul își fură banii, dacă nu-și îndeplinește conștiincios îndatoririle de servici. -VI- O altă formă de necinste constă în a încerca să-i iei locul cuiva, în a-l lipsi de situația pe care și-a creat-o. Concurența actuală e atât de mare că un avantaj, chiar meritat, se obține aproape întotdeauna în detrimentul altuia. Dar când calomniem premeditat un profesor pentru a-i lua o lecție, un comerciant pentru a-i lua clientela, când concediem o persoană cu Familie pentru a pune în locul ei un protejat, ar fi cazul să avem mustrări severe de conștiință. Pe scurt, oricum ar fi însușit ce aparține altora, orice vătămare voită a dreptului de proprietate e condamnabilă. Dacă răul a fost făcut, despăgubirea se impune. Nu există scrupulozitate prea mare în combaterea înșelătoriei sub orice formă s-ar prezenta: șarlatanism, duplicitate, trișare, expediente diverse. Niciun scop, chiar lăudabil, nu justifică folosirea unor mijloace necinstite. Popescu Angela
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! Last edited by TINERI PENTRU ROMANIA; 30.05.2015 at 19:14:53. |
#7
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Penes Curcanul, de Vasile Alecsandri
Plecat-am noua din Vaslui, Si cu sergentul, zece, Si nu-i era, zau, nimanui In pept inima rece. Voiosi ca soimul cel usor Ce zboara de pe munte, Aveam chiar pene la picior, S-aveam si pene-n frunte. Toti dorobanti, toti căciulari, Romani de vita veche, Purtind opinci, suman, itari Si cusma pe-o ureche. Ne dase nume de Curcani Un hitru bun de glume, Noi am schimbat linga Balcani Porecla în renume ! Din cimp, de-acasa, de la plug Plecat-am asta-vara Ca să scapam de turci, de jug Sarmana, scumpa tara. Asa ne spuse-n graiul sau Sergentul Matraguna, Si noi ne-am dus cu Dumnezeu, Ne-am dus cu voie buna. Oricine-n cale ne-ntilnea Cîntînd în gura mare, Statea pe loc, s-adimenea Cuprins de admirare; Apoi în treacat ne-ntreba De mergem la vro nunta ? Noi raspundeam în hohot: ,,Ba, Zburam la lupta crunta !" ,,Cu zile mergeti, dragii mei, Si să veniti cu zile !" Ziceau atunci batrini, femei, Si preoti, si copile; Dar cel sergent far' de musteti Racnea: ,,Să n-aveti teama, Romanul are septe vieti In pieptu-i de arama !" Ah ! cui ar fi trecut prin gînd S-ar fi crezut vrodata Ca multi lipsi-vor în curind Din mindra noastra ceata ! Priviti ! Din noua cîti cram, Si cu sergentul, zece, Ramas-am singur eu... si am In piept inima rece ! Crud e cînd intra prin stejari Naprasnica secure, De-abate toti copacii mari Din falnica padure ! Dar vai de-a lumei neagra stea Când moartea nemiloasa Ca-n codru viu patrunde-n ea Si cînd securea-i coasa ! Copii ! aduceti un ulcior De ape de sub stinca, Să sting pojarul meu de dor Si jalea mea adinca. Ah ! ochii-mi sint plini de scântei Si mult cumplit mă doare Când mă î la fratii mei, Cu toti periti în floare. Cobuz ciobanu-n Calafat Cinta voios din fluter, Iar noi jucam hora din sat, Rîzînd de-a boambei suier. Deodat-o schija de obuz Trasnind... minca-o-ar focul ! Reteaza capul lui Cobuz S-astfel ne curma jocul. Trei zile-n urma am razbit Prin Dunarea umilata, Si nu departe-am tabarit De Plevna blestemata. In fata noastra se-nalta A Grivitei reduta, Balaur crunt ce-ameninta Cu gheara-i nevazuta. Dar si noi inca o pindeam Cum se pindeste-o fiara Si tot chiteam si ne gindeam Cum să ne cada-n gheara ? Din ziori în ziori si turci si noi Zvirleam în aer plumbii Cum zvirli graunti de popusoi Ca să hranesti porumbii. Si tunuri sute bubuiau... Se clatina pamintul ! Si mii de boambe vîjîiau Trecînd în zbor ca vintul. Sedea ascuns turcu-n ocol Ca ursu-n vizunie. Pe când trageam noi tot în gol, El tot în carne vie Tintes era dibaci tunar, Căci toate-a lui ghiulele Loveau turcescul furnicar, Ducind moartea cu ele. Dar intr-o zi veni din fort Un glonte, numai unul, Si bietul Tintes cazu mort, Imbratisindu-si tunul. Pe-o noapte oarba, Bran si Vlad Erau în sentinele. Ferbea vazduhul ca un iad De boambe, de srapnele. In ziori gasit-am pe-amindoi Taiati de iatagane, Alature c-un moviloi De lesuri musulmane. Sarmanii ! bine s-au luptat Cu litfa cea pagina Si chiar murind ei n-au lasat Să cad-arma din mâna. Dar ce folos ! ceata scadea ! S-acuma ramasese Cinci numai, cinci flacai din ea. Si cu sergentul, sese !... Veni si ziua de asalt, Cea zi de sânge uda ! Parea tot omul mai inalt Fata cu moartea cruda. Sergentul nostru, pui de zmeu, Ne zis-aste cuvinte: ,,Cit n-om fi morti, voi cinci si eu Copii, tot inainte !" Facind trei cruci, noi am raspuns: ,,Amin ! si Doamne-ajuta !" Apoi la fuga am impuns Spre-a turcilor reduta. Alelei ! Doamne, cum zburau Voinicii toti cu mine ! Si cum la santuri alergau Cu scari si cu fasine ! Iata-ne-ajunsi !... inca un pas ,,Ura !-nainte, ura !..." Dar multi ramin fara de glas. Le-nchide moartea gura ! Reduta-n noi rapede-un foc Cit nu-1 incape gindul. Un sir intreg s-abate-n loc, Dar altul ii ia rindul. Burcel în sant moare zdrobind O tidva pagîneasca. Soimu-n redan cade racnind ,,Moldova să traiasca !" Doi frati Calini, ciuntiti de vii, Se zvircolesc în sânge; Nici unul insa, dragi copii, Nici unul nu se plânge. Atunci viteazul capitan Cu-o larga brazda-n frunte, Striga voios: ,,Cine-i Curcan, Si fie soim de munte !" Cu steagu-n mini, el sprintenel Viu suie-o scara-nalta. Eu cu sergentul dupa el Sarim delaolalta. Prin foc, prin spangi, prin glonti, prinfum, Prin mii de baionete, Urcam, luptam... iata-ne-acum Sus, sus, la parapete. ,,Allah ! Allah !" turcii racnesc, Sarind pe noi o suta. Noi punem steagul romanesc Pe crincena reduta. Ura ! maret se-nalta-n vint Stindardul Romaniei ! Noi insa zacem la pământ Cazuti prada urgiei ! Sergentul moare suierind Pe turci în risipire, Iar capitanul admirind Stindardu-n fîlfîire ! Si eu, când ochii am inchis, Când mi-am luat osinda: ,,Ah ! pot să mor de-acum, am zis, A noastra e izbinda !" Apoi, când iarasi m-am trezit Din noaptea cea amara, Colea pe rani eu am gasit ,,Virtutea militara !..." Ah ! da-o-ar Domnul să-mi indrept Aceasta mâna rupta, Să-mi vindec ranile din pept, Iar să mă-ntorc la lupta, Căci nu-i mai scamp nimica az Pe lumea paminteasca Decit un nume de viteaz Si moartea vitejeasca ! In memoria sergentului Constantin Turcanu (1854-1932) din Vaslui, participant la razboiul de independenta, al doilea razboi balcanic si primul razboi mondial. |
#9
|
||||
|
||||
![]() ![]()
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX! |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ajutati o famile aflata intr-um mare necaz!! | gadescum | Umanitare | 1 | 24.01.2009 19:48:25 |
|