Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.05.2015, 22:19:04
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Corina, Cezarul poate să zică să apăr granițele unei delimitări teritoriale, numite țară, că dacă îmi spune să apăr cu arma, ucigând alți "invadatori", Cezarul spune, Cezarul aude.

Creștinii nu trebuie să apere nicio țară, căci țara lor, nu e pe pământ, cum spune și Hristos la Pilat: "Împărăția Mea nu e din lumea aceasta, dacă era din lumea aceasta, crezi că nu m-ar fi apărat slujitorii Mei? Sau nu ar fi trimis Tatăl Meu, 12 legiuni de îngeri? Dar trebuie să se împlinească Scripturile."

Țara creștinilor, nu necesită apărare, fiindcă e mereu deschisă, și oricine poate să intre în ea, să o cucerească, cu cât mai mulți, cu atât mai bine.
Împărăția Cerurilor, nu are granițe, nu are dușmani, nu are ură, nu are lacrimi, muritori de foame, nimic rău nu are, ci este mai presus de orice cuvinte și idei și gândire...

Iar dacă Cezarul îmi spune să ucid aici, alți oameni, sub indiferent ce motiv, ei bine... peste legile lui Hristos, nu e nimeni și nimic. "Cine ne va despărți pe noi, de dragostea lui Hristos ?" Nimeni și nimic, niciodată.

Dacă vrea să mă puște Cezarul, că nu-l ascult, poftim, aici sunt, să mă puște, dar să omor alți oameni, că vezi Doamne, apăr un petec de pământ, asta-i o mare prostie și aberație, ca să nu spun acțiune satanistă și antihristică.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
  #2  
Vechi 24.05.2015, 10:24:28
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Corina, Cezarul poate să zică să apăr granițele unei delimitări teritoriale, numite țară, că dacă îmi spune să apăr cu arma, ucigând alți "invadatori", Cezarul spune, Cezarul aude.
Scenariu:

Te afli in Moldova secolului al 14-lea. Stefan cel Mare te cheama la razboi, deoarece amenintarea turceasca este imensa, iar daca acestea reusesc sa invadeze, este probabil ca familia ta, prietenii tai, etc, sa fie captivi, sclavi, sau chiar omorati cu sange rece. Ce faci in situatia asta? Te duci la razboi?
  #3  
Vechi 24.05.2015, 15:18:22
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Scenariu:

Te afli in Moldova secolului al 14-lea. Stefan cel Mare te cheama la razboi, deoarece amenintarea turceasca este imensa, iar daca acestea reusesc sa invadeze, este probabil ca familia ta, prietenii tai, etc, sa fie captivi, sclavi, sau chiar omorati cu sange rece. Ce faci in situatia asta? Te duci la razboi?
La Podul Inalt sau la Razboieni ? :)
  #4  
Vechi 25.05.2015, 09:18:58
Corinusha's Avatar
Corinusha Corinusha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2009
Locație: Mures
Mesaje: 1.231
Implicit

Citat:
În prealabil postat de abaaaabbbb63 Vezi mesajul
Scenariu:

Te afli in Moldova secolului al 14-lea. Stefan cel Mare te cheama la razboi, deoarece amenintarea turceasca este imensa, iar daca acestea reusesc sa invadeze, este probabil ca familia ta, prietenii tai, etc, sa fie captivi, sclavi, sau chiar omorati cu sange rece. Ce faci in situatia asta? Te duci la razboi?
sau pobabil nu, ca nu conteaza viata asta, si daca mor toti, macr vor fi in imparatia cerurilor...?!

Emilian, cate vreme esti pe pamant, in tara asta, delimitata de niste granite, si nu in imparatia cerurilor, cam tre' dai ezarului ce e al cezarului; aia include si mersul la razboi.
cand ajungi in imparaia cerurilor, atunci e alta poveste.
Pana la-alta, Dumnezeu te-a lsat intr-un teritoriu intre niste granite, care poate vor necesita apararea.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau.
Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare.
Iubeste si nu astepta nimic in schimb.
Daruieste si vei primi la randul tau.
Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata.
  #5  
Vechi 25.05.2015, 10:16:45
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit

Pana a ajunge in imparatia cerurilor, fiecare om traieste intr-un anumit stat, si are o viata aici pe pamant, mai buna sau mai rea, insa cu tot ce presupune aceasta- si necazuri, si bucurii, si cu obligatii sociale sau fata de tara in care traieste- iar aceste obligatii fata de poporul si tara ta includ si apararea acesteia- inclusiv prin participarea la un razboi de aparare, daca acesta apare.
Fara suparare si fara a vrea sa jignesc pe nimeni- dar mi se pare cam idealist modul de a vedea lucrurile prezentat de colegul Igor.
  #6  
Vechi 30.05.2015, 19:11:50
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

RÂNDURI PENTRU DOMNIȘOARE (13)

SOCIETATEA

Proprietatea

-I-

Tot ce posedăm, tot ce numim generic proprietate, e în corelație cu viața noastră fizică și morală. Fie că e dobândită prin muncă sau prin moștenire, adică prin munca părinților noștri, proprietatea se cuvine respectată fiindcă e parte a existenței noastre. Bani sau pământ, mobile sau imobile societatea ne garantează deținerea și folosirea lor exclusivă. Faptul că putem dispune de ce am obținut cinstit nu înseamnă că trebuie să fim egoiști.

Dreptul de a păstra ce a agonisit și de a-și transmite agoniseala copiilor îi asigură omului libertatea și-l face activ, econom. Fără el fiecare ar munci doar atât cât să-și asigure traiul zilnic și ar cheltui tot ce ar câștiga. Nimeni nu ar mai avea nici motivele, nici mijloacele de a-și depăși condiția. În mod paradoxal eliminarea dreptului de proprietate nu ne-ar face altruiști. Când nu ai nimic, nu poți da nimic.

Cu siguranță instinctul posesiei e inerent naturii umane. Ascultați-l pe un puști cu câtă hotărâre spune despre un obiect „E al meu!”. Dar dacă mama își va învăța copilul să fie generos, el se va ridica liber la o treaptă superioară, sacrificiul. Va învăța așadar să renunțe la un drept pentru o datorie.

-II-

Ne identificăm cu ce avem din obișnuință, din necesitate. De ce e atât de neplăcut să pierdem sau să ni se fure chiar și un obiect lipsit de valoare? Fiindcă simțim că s-a înstrăinat o parte din noi. Proprietatea e de asemenea o asigurare împotriva nevoilor viitoare. Traiul de pe o zi pe alta, lipsa a ceva important care să le aparțină, salariul mic îi face pe muncitorii nevoiași apatici, pe când o locuință proprie cu ceva mobilier personal i-ar determina să vrea mai mult. Ar dori atunci să păstreze, să crească acest început de bunăstare. Femeia, la care instinctul economisirii și al păstrării e foarte dezvoltat, capătă prin posesie arta gospodăririi resurselor și a bunei lor folosiri.

Dreptul de proprietate are deci o utilitate socială. El favorizează sentimentele familiale grupând interesele comune, el poate fi moștenit de copii. Proprietatea dobândită cinstit e legitimă pentru că provine din economisirea câștigului realizat prin muncă. Averea, asigurând existența celui care o are, îi dă posibilitatea să se instruiască sau să se dedice binelui obștesc.

Bogăția ajunsă pe mâna leneșilor se risipește repede. E necesar un efort permanent întâi pentru a câștiga, apoi pentru a păstra ce s-a câștigat. Dar un asemenea efort se impune făcut cu onestitate și în spiritul solidarității umane. Bunăstarea cucerită prin nedreptate scapă uneori nesancționată de lege. În asemenea cazuri reaua procurare a unor bunuri se ispășește prin spaimele provocate de deținerea lor sau prin oprobiu public.

-III-

Proprietatea asupra solului sau proprietatea funciară provine tot din muncă. Ogoarele au dat roade prin lucrarea unor generații succesive. În societățile primitive dreptul primului ocupant prevala. Acela care defrișa o parcelă devenea stăpânul ei. Cucerit prin război, cumpărat, pământul a ajuns peste tot în mâna cuiva. La noi el e foarte fărâmițat, adică aparține unui număr mare de oameni, ceea ce nu e rău. Agricultorii sunt existențial interesați să apere Țara.

Azi nu mai poate invoca nimeni, nicăieri dreptul primului venit. Controlul autorităților s-a extins peste tot. Chiar în State puțin dezvoltate e nevoie să soliciți o concesiune de la guvern. În Europa doar aerul e gratuit și la dispoziția tuturor.

Să prezentăm lucrurile dintr-o altă perspectivă. Cineva seamănă arbitrar pepeni pe lotul altuia. Evident că acela care deține lotul va distruge ce s-a semănat fără acordul său. Nu poți dispune cum vrei de roadele țarinii pe care ai lucrat-o, dacă nu ești stăpânul ei. Există, e adevărat, o modalitate de a reglementa plata unei astfel de munci. E vorba de arendă, contract în virtutea căruia cultivatorul împarte recolta pe din două cu proprietarul. Dar conflictele de muncă sau de capital apar și aici. Așa au ajuns irlandezii în secolul al XIX-lea să moară de foame din cauza celor deveniți posesori prin cucerire ai terenurilor lor arabile.

-IV-

Sărăcia, diferențele de avere sunt marele argument împotriva dreptului de proprietate. Omul muncitor și inteligent e firesc să fie mai bogat decât leneșul. Însă situația materială a cuiva nu e întotdeauna în raport cu meritul său din cauza unor factori imposibil de prevenit cum ar fi hazardul, calamitățile, accidentele sau consecințele greșelilor altora. De exemplu seceta, inundațiile, crizele financiare produc mari necazuri. Familii înstărite, chiar bogate, pot ajunge din cauza lor în sapă de lemn. Dar și aici curajul, munca limitează consecințele răului. În această inegalitate criticată uneori, voința își are prin urmare rolul ei.

Ar fi incorect să-i lipsim de proprietăți pe cei care muncesc în folosul celorlalți. Singurii în drept să decidă deposedarea de averi sunt deținătorii lor de drept. Au existat oameni pe care credința în Dumnezeu și bunătatea i-au făcut să-și dea avuția săracilor. Milostenia e cea mai nobilă formă a libertății personale. Dar să constrângem pe cineva să renunțe la ce are, ar fi și absurd și revoltător. Sub pretextul suprimării inegalității de avere, am institui egalitatea pauperității, iar comerțul și producția le-am face imposibile pentru că ambele decurg din dreptul de proprietate. Recurgerea la o himerică folosire în comun a bunurilor nu-și are efectiv rostul. Când Țara e prosperă ne e bine la toți. De altfel în societatea modernă numărul marilor averi tinde să scadă și numărul celor mici să crească, ceea ce va duce în viitor la generalizarea bunăstării. Până atunci, avem datoria de a înlesni tuturor, prin instruire, prin condiții de muncă mai bune, realizarea unor câștiguri care să asigure fiecăruia un trai îndestulat.

Atentatul contra dreptului de proprietate e furt și disprețul pe care-l exprimă acest cuvânt dovedește cât de mult e respectată idea de posesie. Fără îndoială, în unele cazuri, atentarea la dreptul de proprietate e aproape scuzabilă. Pe amărâtul flămând care șterpelește o pâine pentru sine și copiii săi îl privim cu compasiune. În schimb femeia care sustrage dintr-un magazin un obiect pe care-l poate plăti ne provoacă indignare.

-V-

Să te îmbogățești repede și ușor nu e posibil fără să-i păgubești pe alții. Există și un mod extrem de banal de a face așa ceva: neplata datoriilor. Pe lângă faptul că din punct de vedere economic e cel mai rău sistem, nedreptatea sa e evidentă. Unele femei se cred milostive dând pentru binefacere banii datorați angajatelor lor. Se gândesc ele că vânzătoarele, croitoresele, etc. cărora le întârzie plata salariului se vor împrumuta pentru a-și plăti utilitățile sau pentru a-și hrăni copiii? Prima obligație e să-ți cunoști resursele și să nu faci nicio cheltuială, dacă nu ai cu ce plăti pe loc. Toți ar trebui să înțelegem aceasta.

S-ar cădea de asemenea să roșim, când abuzăm de situația noastră pentru a reduce un salariu sub valoarea sa reală. Nu există mici economii. Singurul mod de a economisi corect e de a-ți impune privațiuni ție și nu altora prin refuzul prețului corect al muncii lor. Multe femei se laudă când obțin astfel totul pe nimic, ignorând nedreptatea pe care o fac speculând sărăcia aproapelui. În schimb salariatul își fură banii, dacă nu-și îndeplinește conștiincios îndatoririle de servici.

-VI-

O altă formă de necinste constă în a încerca să-i iei locul cuiva, în a-l lipsi de situația pe care și-a creat-o. Concurența actuală e atât de mare că un avantaj, chiar meritat, se obține aproape întotdeauna în detrimentul altuia. Dar când calomniem premeditat un profesor pentru a-i lua o lecție, un comerciant pentru a-i lua clientela, când concediem o persoană cu Familie pentru a pune în locul ei un protejat, ar fi cazul să avem mustrări severe de conștiință.

Pe scurt, oricum ar fi însușit ce aparține altora, orice vătămare voită a dreptului de proprietate e condamnabilă. Dacă răul a fost făcut, despăgubirea se impune. Nu există scrupulozitate prea mare în combaterea înșelătoriei sub orice formă s-ar prezenta: șarlatanism, duplicitate, trișare, expediente diverse. Niciun scop, chiar lăudabil, nu justifică folosirea unor mijloace necinstite.

Popescu Angela
__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!

Last edited by TINERI PENTRU ROMANIA; 30.05.2015 at 19:14:53.
  #7  
Vechi 02.06.2015, 09:32:00
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
  #8  
Vechi 03.06.2015, 08:47:21
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit

Penes Curcanul, de Vasile Alecsandri

Plecat-am noua din Vaslui,
Si cu sergentul, zece,
Si nu-i era, zau, nimanui
In pept inima rece.
Voiosi ca soimul cel usor
Ce zboara de pe munte,
Aveam chiar pene la picior,
S-aveam si pene-n frunte.

Toti dorobanti, toti căciulari,
Romani de vita veche,
Purtind opinci, suman, itari
Si cusma pe-o ureche.
Ne dase nume de Curcani
Un hitru bun de glume,
Noi am schimbat linga Balcani
Porecla în renume !

Din cimp, de-acasa, de la plug
Plecat-am asta-vara
Ca să scapam de turci, de jug
Sarmana, scumpa tara.
Asa ne spuse-n graiul sau
Sergentul Matraguna,
Si noi ne-am dus cu Dumnezeu,
Ne-am dus cu voie buna.

Oricine-n cale ne-ntilnea
Cîntînd în gura mare,
Statea pe loc, s-adimenea
Cuprins de admirare;
Apoi în treacat ne-ntreba
De mergem la vro nunta ?
Noi raspundeam în hohot: ,,Ba,
Zburam la lupta crunta !"

,,Cu zile mergeti, dragii mei,
Si să veniti cu zile !"
Ziceau atunci batrini, femei,
Si preoti, si copile;
Dar cel sergent far' de musteti
Racnea: ,,Să n-aveti teama,
Romanul are septe vieti
In pieptu-i de arama !"

Ah ! cui ar fi trecut prin gînd
S-ar fi crezut vrodata
Ca multi lipsi-vor în curind
Din mindra noastra ceata !
Priviti ! Din noua cîti cram,
Si cu sergentul, zece,
Ramas-am singur eu... si am
In piept inima rece !

Crud e cînd intra prin stejari
Naprasnica secure,
De-abate toti copacii mari
Din falnica padure !
Dar vai de-a lumei neagra stea
Când moartea nemiloasa
Ca-n codru viu patrunde-n ea
Si cînd securea-i coasa !

Copii ! aduceti un ulcior
De ape de sub stinca,
Să sting pojarul meu de dor
Si jalea mea adinca.
Ah ! ochii-mi sint plini de scântei
Si mult cumplit mă doare
Când mă î la fratii mei,
Cu toti periti în floare.

Cobuz ciobanu-n Calafat
Cinta voios din fluter,
Iar noi jucam hora din sat,
Rîzînd de-a boambei suier.
Deodat-o schija de obuz
Trasnind... minca-o-ar focul !
Reteaza capul lui Cobuz
S-astfel ne curma jocul.

Trei zile-n urma am razbit
Prin Dunarea umilata,
Si nu departe-am tabarit
De Plevna blestemata.
In fata noastra se-nalta
A Grivitei reduta,
Balaur crunt ce-ameninta
Cu gheara-i nevazuta.

Dar si noi inca o pindeam
Cum se pindeste-o fiara
Si tot chiteam si ne gindeam
Cum să ne cada-n gheara ?
Din ziori în ziori si turci si noi
Zvirleam în aer plumbii
Cum zvirli graunti de popusoi
Ca să hranesti porumbii.

Si tunuri sute bubuiau...
Se clatina pamintul !
Si mii de boambe vîjîiau
Trecînd în zbor ca vintul.
Sedea ascuns turcu-n ocol
Ca ursu-n vizunie.
Pe când trageam noi tot în gol,
El tot în carne vie

Tintes era dibaci tunar,
Căci toate-a lui ghiulele
Loveau turcescul furnicar,
Ducind moartea cu ele.
Dar intr-o zi veni din fort
Un glonte, numai unul,
Si bietul Tintes cazu mort,
Imbratisindu-si tunul.

Pe-o noapte oarba, Bran si Vlad
Erau în sentinele.
Ferbea vazduhul ca un iad
De boambe, de srapnele.
In ziori gasit-am pe-amindoi
Taiati de iatagane,
Alature c-un moviloi
De lesuri musulmane.

Sarmanii ! bine s-au luptat
Cu litfa cea pagina
Si chiar murind ei n-au lasat
Să cad-arma din mâna.
Dar ce folos ! ceata scadea !
S-acuma ramasese
Cinci numai, cinci flacai din ea.
Si cu sergentul, sese !...

Veni si ziua de asalt,
Cea zi de sânge uda !
Parea tot omul mai inalt
Fata cu moartea cruda.
Sergentul nostru, pui de zmeu,
Ne zis-aste cuvinte:
,,Cit n-om fi morti, voi cinci si eu
Copii, tot inainte !"

Facind trei cruci, noi am raspuns:
,,Amin ! si Doamne-ajuta !"
Apoi la fuga am impuns
Spre-a turcilor reduta.
Alelei ! Doamne, cum zburau
Voinicii toti cu mine !
Si cum la santuri alergau
Cu scari si cu fasine !

Iata-ne-ajunsi !... inca un pas
,,Ura !-nainte, ura !..."
Dar multi ramin fara de glas.
Le-nchide moartea gura !
Reduta-n noi rapede-un foc
Cit nu-1 incape gindul.
Un sir intreg s-abate-n loc,
Dar altul ii ia rindul.

Burcel în sant moare zdrobind
O tidva pagîneasca.
Soimu-n redan cade racnind
,,Moldova să traiasca !"
Doi frati Calini, ciuntiti de vii,
Se zvircolesc în sânge;
Nici unul insa, dragi copii,
Nici unul nu se plânge.

Atunci viteazul capitan
Cu-o larga brazda-n frunte,
Striga voios: ,,Cine-i Curcan,
Si fie soim de munte !"
Cu steagu-n mini, el sprintenel
Viu suie-o scara-nalta.
Eu cu sergentul dupa el
Sarim delaolalta.

Prin foc, prin spangi, prin glonti, prinfum,
Prin mii de baionete,
Urcam, luptam... iata-ne-acum
Sus, sus, la parapete.
,,Allah ! Allah !" turcii racnesc,
Sarind pe noi o suta.
Noi punem steagul romanesc
Pe crincena reduta.

Ura ! maret se-nalta-n vint
Stindardul Romaniei !
Noi insa zacem la pământ
Cazuti prada urgiei !
Sergentul moare suierind
Pe turci în risipire,
Iar capitanul admirind
Stindardu-n fîlfîire !

Si eu, când ochii am inchis,
Când mi-am luat osinda:
,,Ah ! pot să mor de-acum, am zis,
A noastra e izbinda !"
Apoi, când iarasi m-am trezit
Din noaptea cea amara,
Colea pe rani eu am gasit
,,Virtutea militara !..."

Ah ! da-o-ar Domnul să-mi indrept
Aceasta mâna rupta,
Să-mi vindec ranile din pept,
Iar să mă-ntorc la lupta,
Căci nu-i mai scamp nimica az
Pe lumea paminteasca
Decit un nume de viteaz
Si moartea vitejeasca !

In memoria sergentului Constantin Turcanu (1854-1932) din Vaslui, participant la razboiul de independenta, al doilea razboi balcanic si primul razboi mondial.
  #9  
Vechi 07.06.2015, 15:31:11
TINERI PENTRU ROMANIA's Avatar
TINERI PENTRU ROMANIA TINERI PENTRU ROMANIA is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.08.2010
Locație: Mai multe localități
Religia: Ortodox
Mesaje: 514
Implicit

__________________
AMOR PATRIAE NOSTRA LEX!
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Ajutati o famile aflata intr-um mare necaz!! gadescum Umanitare 1 24.01.2009 19:48:25