![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Milostenia este primită când o faci cu blândețe, nu cu asprime; când o faci cu inimă deschisă, nu bombănind în sinea ta; când nu îți pare rău că dai, ci te bucuri, căci Dumnezeu iubește pe cel care dă cu voie bună (2 Cor. 9, 7). Și de ce ți-ar părea rău să ajuți un om nenorocit? Pentru că se împuținează banii tăi?
Dacă gândești astfel, atunci nu mai fă milostenie deloc! Dacă nu crezi că banii pe care îi dai se înmulțesc în cer, așa cum am spus mai înainte, nu mai fă niciodată milostenie. Desigur, adesea, Dumnezeu îi răsplătește pe pământ pe cei care fac milostenii. Dar tu să nu ceri astfel de răsplată, pentru că împuținezi comoara ta cerească. (Sfântul Ioan Gură de Aur, Problemele vieții, Editura Egumenița, Galați, 2007, p. 288)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Să-I cerem sănătate trupească și sufletească. Să-I cerem luminarea minții și înțelepciune, pentru a nu greși calea către El. Să-I cerem bunătate sufletească și smerenia inimii, căci spune Domnul: Învățați-vă de la Mine că sunt blând și smerit cu inima și veți afla odihna sufletelor voastre. Să-I cerem dreapta socoteală în tot ce facem, având convingerea că atunci când vom muri, vom da seama înaintea judecății lui Dumnezeu de felul cum ne-am trăit viața pe pământ. Să-I cerem râvnă pentru citirea Sfintei Scripturi, înțelegerea lor și împlinirea poruncilor lui Dumnezeu. Să-I cerem harul Duhului Sfânt și mântuirea sufletelor noastre.
Să-I cerem lui Dumnezeu ceea ce este vrednic de El și cele pe care numai El ni le poate da. Să-i cerem ajutor ca, în toată viața noastră, să căutăm mai întâi Împărăția lui Dumnezeu și dreptatea Lui și toate celelalte se vor adăuga nouă. Asta să-I cerem lui Dumnezeu în rugăciunile noastre.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Stie cineva ce inseamna "Sfant Patron al meu"? Dar "Sfant Patron al casei"?
Am gasit intr-o rugaciune care se refera la Sfinti si se cere numele lor. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sfantul Patron al tau este sfantul al carui nume il porti. Iar Sfantul Patron al casei este sfantul care a fost ales de comun acord in familie, la casatorie, pentru a apara casa de primejdii (Sf Nicolaie, Sf Gheorghe, Sf Ilie, etc).
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Expresia "sfânt patron" este un împrumut nefericit din limbajul de lemn pietist catolic....La ortodocși mai potrivit se vorbește de "sfânt ocrotitor", adică cel care veghează și focalizează harul Duhului Sfânt asupra unui creștin sau protejează și se îngrijește din nevăzut de o familie, casă, așezământ, comunitate, breaslă etc.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Biserica noastră Ortodoxă învață că harul este dat tuturor oamenilor, deoarece Dumnezeu voiește ca „toți oamenii să se mântuiască și la cunoștința adevărului să vină” (1 Timotei 2, 4). Și iarăși, „Aproape este Domnul de toți cei ce-L cheamă pe El întru adevăr” (Psalmul 144, 18). Omul se mântuiește și aici [în mănăstire], și în oraș, și în sat, și oriunde, dacă are trei fapte bune: credința dreaptă în Iisus Hristos, faptele bune și smerenia. Omul se mântuiește oriunde, dacă are aceste trei lucruri.
Arhimandrit Cleopa Ilie
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Această transformare a părții pătimitoare a sufletului, precum și reîntoarcerea sa la o viață firească, au constituit obiectul unei controverse dogmatice între Sfântul Grigorie Palama și filosoful Varlaam, în secolul al XIV-lea. Varlaam, care condamna rugăciunea practicată de isihaști, considera că nepătimirea este o mortificare a părții pasionale a sufletului și nimic mai mult.
Sfântul Grigorie însă, care avea experiența personală a rugăciunii isihaste și exprima întreaga experiență a Bisericii, a respins această interpretare: „Dar noi, o, filosofule, am fost învățați că libertatea de patimi nu este omorârea părții pasionale, ci îndreptarea ei de la cele rele la cele bune, spre cele dumnezeiești”. Astfel, liber de patimi „este cel ce a lepădat obiceiurile rele, dar e bogat în cele bune, cel care-și supune partea irascibilă și concupiscentă – care la un loc formează partea pasională – părții cugetătoare a sufletului, așa cum cei pătimași își supun partea cugetătoare celei pasionale”. Omul nepătimitor este „plin de virtuți”, iar cel pătimitor e „covârșit de plăceri păcătoase”. Cu ajutorul părții cugetătoare a sufletului și a înțelegerii duhovnicești a lucrurilor create, omul dobândește cunoștința despre Dumnezeu, în timp ce, cu ajutorul părții pasionale, omul „câștigă virtuțile, în concupiscență [înclinare către plăceri senzuale, trupești] sădind iubirea curată, iar în partea irascibilă – răbdarea”. Astfel, nepătimirea înseamnă transformarea părții pasionale a sufletului, cucerirea sa de către rațiune, care este prin fire menită să conducă în așa fel încât „să evite tot ce e rău, cultivând amintirea lui Dumnezeu și împlinind poruncile Lui – calea spre desăvârșita iubire de Dumnezeu”, înțelegem deci că partea pasională a sufletului nu e defel mortificată, ci se bucură de viață și de o putere deosebită. (Mitropolit Hierotheos Vlachos, Psihoterapia ortodoxă: Știința Sfinților Părinți, traducere de Irina Luminița Niculescu, Editura Învierea, Arhiepiscopia Timișoarei, 1998, pp. 344-345)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Cum să înfrângem gelozia din noi? Ce atitudine are Biserica față de acest păcat? Ce rugăciuni este mai bine să citesc? Sunt sleită cu totul de puteri. De curând, soțul meu a plecat în concediu în Egipt cu fratele și fiul nostru, dar fără mine. După ce a ajuns acasă, am aflat că ei au stat la soare împreună cu o femeie, s-au plimbat cu ea, ea s-a dus la el în cameră (așa mi-a spus fiul). Am bănuieli. Ce să fac? Cel mai grav este că nu-l mai cred. Suntem căsătoriți de 13 ani, cununați. Vă cer rugăciunile dumneavoastră.
Gelozia și zavistia sunt doi șerpi care sug sânge din inima omului, iar în momentul acela relațiile dintre oameni nu se construiesc pe încredere și respect, ci pe suspiciuni permanente; soții se prind unul pe altul cu minciuna și își fac viața ca un fel de chin prelungit. Gelozia este una din părțile întunecate, părtinitoare ale sentimentelor, care se numește incorect iubire. Acest sentiment trebuie eliminat sau limpezit prin iubire duhovnicească. Soția creștină trebuie să vadă în soț, nu doar un soț, dar și un prieten al său și să creadă că acesta nu o trădează, să vadă în el chipul și asemănarea lui Dumnezeu, să vadă în același timp și personalitatea predispusă la slăbiciuni omenești; să încercați cu răbdare, blândețe, fără supărare să îl ajutați să își îndrepte greșelile și să se lupte cu păcatele. Când soțul este vinovat de ceva, uitați-vă la el ca la un bolnav, arătați-i mai multă căldură. Reproșurile pot atrage doar enervare și minciună; dar iubirea întotdeauna ajunge la inima celuilalt. Domnul să vă ajute! Arhim. Rafail Karelin
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca pot primi niste raspunsuri | andrei23 | Generalitati | 28 | 19.06.2011 18:13:32 |
Caut niste raspunsuri | NeInocentiu | Secte si culte | 108 | 18.04.2011 13:43:12 |
|