![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by Lucian494; 06.06.2014 at 11:27:55. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si respectivul personaj(a carui evolutie e interesanta) e un leitmotiv care depaseste granitele confesionare, ca sunt respectivii ortodocsi, protestanti sau catolici. Toate zilele intre joi si marti sunt zile de sarbatoare pentru niste grupuri religioase. Asta nu spune nimic. Si oricum, daca era asa, ar fii trebuit ca Bisericile Orientale(India, Egipt, Armenia, Etiopia, etc.) care in mod practic s-au dezvoltat independent de restul crestinatatii aproape de la inceput, sa fie sambatiste. De fapt, ei sunt un studiu de caz interesant al istoriei eclesiastice, si un reper cand ne trezim cu teorii ca de fapt, nu stiu ce lucru important din crestinism e furat din nu stiu ce religie, sau ca a fost instaurat de Constantin. Domnule Pelerin, asteptam cu nerabdare.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. Last edited by Patrie si Credinta; 06.06.2014 at 11:53:43. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Aceasta versiune a epistolei,pentru ca nu este singura versiune,este extrasa din lucrarea domnului diacon Ioan Ica Jr referitoare la Canonul Ortodoxiei.Cu privire la aceasta epistola s-au emis,de catre cercetatori,diverse opinii.Unii o considera ca fiind varianta originala,comparand-o cu stilul si caracteristicile celorlalte epistole ale Sfantului Ignatie.Altii au considerat ca pasajul pe care-l voi posta este o interpolare tarzie,din sec V,pe motive apologetice,care nu exista in versiunea originala.Si in fine sunt unii care cred ca exista o varianta intermediara care acest pasaj dar intr-o forma mai scurta.Dupa ce am analizat argumentele,atat cat m-am priceput,eu as da credit versiunii lungi pe un considerent ce tine de o posibila realitate istorico-teologica cu care s-a confruntat Sfantul Ignatie.Totusi eu fiind doar un amator si atat va recomand sa cercetati si dvs argumentele,sa apelati la pareri autorizate si sa va trageti propriile concluzii.
,,Prin urmare sa nu mai tinem sambetele in chip iudaic si bucurandu-ne de trandavii;caci zic Scripturile: ,,Cine nu lucreaza nici sa nu manance" si iarasi:,,In sudoarea fetii tale sa-ti mananci painea".Ci fiecare dintre voi sa tina sambetele in chip duhovnicesc,bucurandu-se in meditarea legilor,nu in nelucrarea trupului,minunandu-ne de creatia lui Dumnezeu,nu mancand mancaruri gatite in ajun,nici band supe incalzite si umbland un numar masurat de pasi,nici veselindu-ne in dantuiri si batai din palme care n-au nici un sens. Iar dupa ce pazeste sambetele,fiecare iubitor de Hristos sa praznuiasca ziua Domnului,ziua Invierii,ziua regina,consul al tuturor zilelor pe care asteptand-o profetul zicea:,,Intru sfarsit,pentru ziua a opta";in care a rasarit viata noastra si s-a facut biruinta asupra mortii,in Hristos.Dar pe care o tagaduiesc copii pierzaniei,dusmanii crucii,,,al caror dumnezeu este pantecele, care gandesc cele pamantesti",care sunt ,,iubitori de placeri si nu iubitori de Dumnezeu,avand infatisarea evlaviei dar tagaduind puterea ei",negutatori ai lui Hristos, falsificatori ai cuvantului,vanzatori ai lui Iisus,stricatori ai femeilor si poftitori ai lucrurilor altora,inghititori de averi-de care fie sa fie izbaviti cu mila lui Dumnezeu,prin Domnul nostru Iisus Hristos" |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Încă ceva te rog să fii atent: ,,Prin urmare sa nu mai tinem sambetele in chip iudaic si bucurandu-ne de trandavii;caci zic Scripturile: ,,Cine nu lucreaza nici sa nu manance" si iarasi:,,In sudoarea fetii tale sa-ti mananci painea".Ci fiecare dintre voi sa tina sambetele in chip duhovnicesc,bucurandu-se in meditarea legilor,nu in nelucrarea trupului. Sper că ai observat contradicția cu Porunca lui Dumnezeu. Uite concluzia mea. În secolul IV cineva a falsificat scrierile lui Ignatie. Nu uita ce spune Dumnezeu prin Daniel ”se va încumeta să schimbe vremile și legea” Țin să zic că în Biblie nu am văzut nici o scriere care să schimbe vremile sau legea. Last edited by Lucian494; 06.06.2014 at 16:13:08. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Luciane voi comenta ce ai spus diseara si nu sunt de acord cu tine,dar fiecare cu parerea lui.Acum tu trebuie sa-mi postezi ce ti-am cerut,eu mi-am tinut cuvantul,este randul tau.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Dumnezeu a sfințit ziua a 7-a ca singura zi de Sabat(odihnă). 2. Dumnezeu a dat o Lege poporului său ce conținea 10 porunci însoțite de binecuvîntări.Moise a dat o lege scrisă(zapisul) ce conținea porunci ceremoniale și blesteme "Ci tot Israelul a călcat Legea Ta, și s-a abătut astfel ca să n-asculte de glasul Tău. De aceea, ne-au și lovit blestemele și jurămintele scrise în Legea lui Moise, robul lui Dumnezeu, pentru că am păcătuit împotriva lui Dumnezeu" (Daniel 9:11). 3."Nimeni dar să nu vă judece cu privire la mâncare sau băutură, sau cu privire la o zi de sărbătoare, cu privire la o lună nouă, sau cu privire la o zi de Sabat, care sunt umbra lucrurilor viitoare, dar trupul este al lui Hristos" (Coloseni 2:16, 17). Întrebare: Oare aceste zile de sabat s-ar referi la sabatul zilei a șaptea din legea celor 10 porunci? Nu. Deoarece sunt clar definite drept "umbre ale lucrurilor viitoare." Rețineți vă rog că sabatul săptămânal a fost instituit de către Dumnezeu înainte ca să intre păcatul în lume. NU PUTEAU EXISTA UMBRE SAU TIPARE ÎNAINTE CA SĂ EXISTE PĂCATUL! Toate umbrele au apărut din pricina păcatului și au arătat către izbăvirea din păcat prin Domnul Hristos. De exemplu, toți mieii omorâți Îl reprezentau pe Domnul Isus, adevăraul MIEL, care urma să moară pentru păcatele lumii. Dacă păcatul n-ar fi intrat în lume, n-ar fi fost nevoie de niciun Mântuitor, și deci, nici de vreun miel sau vreo umbră care să arate spre un Mântuitor. Așa că nu se putea ca aceste "zile de sabat care sunt o umbră" să se refere la sabatul zilei a șaptea. Dar oare despre care alte sabate ar putea fi vorba? Mai existau alte "sabate" în afara sabatelor săptămânale? Da, sabatele anuale care nu aveau deloc de a face cu sabatul zilei a șaptea din Decalog. Și evident că ele făceau parte din sistemul "ceremonial" care și-a găsit împlinirea la cruce. 4. "Rămâne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui Dumnezeu" (Evrei 4:9). |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Am retinut versetele pe care le dai drept exemplu,o sa-ti spun si eu ce cred diseara.Acum am putina treaba,din pacate.Dupa cum iti imaginezi nu voi fi de acord dar iti voi spune de ce,apoi fiecare ne vom strange mainile virtual in pace si ne vom vedea de ale noastre,liber fiecare sa-si traga propriile concluzii.De acord?
Last edited by Pelerin spre Rasarit; 06.06.2014 at 17:48:11. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Exista teologi antici care spun ca Hristos s-ar fii intrupat si daca nu Adam si Eva nu ar fii pacatuit.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ei bine, aveți un asemenea exemplu chiar în enumerarea dumneavoastră, căci Biserica Etiopiană (destul de asemănătoare în rit cu cea Ortodoxă) până acum un secol și jumătate avea ca zi de cult și odihnă sâmbăta, doar în ultima perioadă aliniindu-se celorlalte biserici orientale în respectarea primei zile a săptămânii.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
|