![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#2001
|
|||
|
|||
![]()
Eh sa nu fim prea duri Parasheva16 cauta in directia corecta la Sfintii Parinti si aduce lucruri bune de acolo dar intr-adevar aceia cu inmultirea ca ingerii oare de unde o fi ? ca nu e in regula, ingerii au fost facuti odata , cum scrie chiar in primele randuri ale Bibliei si gata.
|
#2002
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2003
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acuma, ce sens ar mai avea stăruința Apostolilor, de pildă, către fapte bune fără de care credința moartă este... Mai face și omul câte o faptă bună, vrednică de un creștin (de pildă se silește la rugăciune cu lacrimi de căință, silindu-se să își vadă păcatele și nevrednicia...; un alt exemplu ar fi lupta și hotărârea de a ierta cu adevărat pe cel care ți-a greșit), însă noi spunem că ne aflăm în împreună-lucrare cu Dumnezeu, cu semenii etc. Ideea cred că e, cam din topor spus, că rău e să ne lăudăm cu faptele noastre sau să credem că suntem cu de la noi putere capabili de nu știu ce lucruri vrednice. Procesul pocăinței e alcătuit și din faptele bune, faptele nevoinței, faptele iubirii de Dumnezeu și de aproapele, faptele milei creștine etc. Evident însă că fără ajutorul lui Dumnezeu am eșua, brusc sau treptat (nu știu), în lucrarea faptei bune. Interpretarea excesivă a nevredniciei, surprinsă uneori în momentele de adâncire în păcătoșenia personală, poate duce la gândul că omul e un fel de zombi depersonalizat pe care îl trage de sfori când Dumnezeu când dracu. Or, liberul arbitru îi dă persoanei/omului putința de a-și orienta stihiile spre lucrări bineplăcute lui Dumnezeu. O participare, acolo, cât de mică a omului este evidentă și inevitabilă și cred că o putem numi faptă bună. |
#2004
|
|||
|
|||
![]()
Ni se cere staruinta in colaborarea cu Facatorul de bine, silinta in a orienta liberul arbitru in directia impreuna lucrarii cu Domnul.
|
#2005
|
||||
|
||||
![]()
ideea ta are o hiba. Fecioara Maria NU a avut barbat, pe cand Eva in Eden l-a avut pe Adam.Fecioara a zamislit de la Duhul Sfant, pe cand omul...Cand Dumnezeu i-a binecuvantat pe primii oameni, dupa creatie, spus: "Creșteți și vă înmulțiți și umpleți pământul și-l supuneți...".A spus ceva de genul: "Eu va voi inmulti pe voi si ce veti naste v-a fi zamislit de la Duhul Sfant", asa cum a fost in cazul Fecioarei Maria? Eu nu am gasit asa ceva in Biblie. Nu inteleg cum poate cineva sa creada o invatatura pe care nici Hristos si nici un apostol nu a promovat-o. Nici macar Dogmatica ortodoxa nu pomeneste de asa ceva
|
#2006
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
#2007
|
|||
|
|||
![]() Citat:
întrucât voi aveți o discuție a voastră și nu e locul meu în ea, însă aș vrea să reamintesc raportul corect dintre Sfânta Tradiție și Scriptură, așa cum învățăm dintotdeauna în Biserica Ortodoxă. Ei bine, ne readucem mereu aminte că Scriptura apare, sub forma ei redactată în scris, ca o parte din Sfânta Tradiție, iar nu invers. Oamenii îndumnezeiți care au trăit experiența conviețuirii cu Hristos și cu Apostolii, au selectat, insuflați de Duhul Sfânt, anumite texte rezumative ale vieții cu Hristos și ale primelor evenimente din Biserică. Faptele minunate ale Domnului și ale creștinilor din primele veacuri sunt cu mult mai bogate (vezi cum se încheie Evanghelia după Ioan) decât a fost rezumat în NT. Depozitarul acestor fapte este Tradiția, tezaurul viu al evenimentelor mântuirii. Însăși învățătura Domnului și învățătura Apostolilor (exceptînd epistolele) s-au realizat pe cale orală, iar nu în scris. Ulterior o parte din această Învățătură a fost fixată în scris de către autorii NT. Așadar un temei patristic care nu se găsește în Biblie ... ce poate însemna aceasta? Căci însăși Biblia, în speță NT, are temei patristic. Se fundamentează pe experiența trăită în Duhul Sfânt a Părinților. Ulterior, când s-a pus problema alcătuirii canonului (care texte să fie selectate și fixate în NT și care să fie respinse) au fost folosite câteva criterii dintre care unul era ca autorii să se fi numărat printre Apostoli sau să fi fost fii duhovnicești ai acestora și/sau să fi fost recunoscuți de către Apostoli, așa cum a fost recunoscut Sfântul Pavel (Sfântul Luca Evanghelistul fiindu-i ucenic Apostolului Neamurilor). Deci Biblia, în speță NT nu poate fi ruptă de Sfânta Tradiție deoarece își are Tezaurul în aceasta din urmă; din ea provine, practic, sub formă de text. E cu totul firesc așadar ca, în Biserică, atunci când găsim un temei în Tradiție, la unul sau altul dintre Sfinții Părinți, să considerăm că prin cuvintele acestor bărbați ni se adresează Însuși Dumnezeu și să nu ne îndoim deloc de sfințenia mesajului lor. Cu atât mai mult cu cât, dacă ne referim la primele secole, perioada în care vorbim la modul propriu-zis de Sfinții Părinți și de Părinții Apostolici (a explicat bine Pelerinul pe topicul de Patristică) - atunci ne aflăm în epoca marilor Sinoade Ecumenice, unde atâția sfinți au mărturisit pe Hristos, în Duhul Sfânt, cu o conștiință supraindividuală, colectivă, mai exact sobornicească. P.S. E posibil ca un conținut patristic să nu se găsească exprimat ca atare, foarte explicit, în Scriptură, sub o formă particulară, precisă. Nu toate amănuntele viețuirii în Hristos au fost cuprinse în NT ci numai anumite texte, cele considerate esențiale pentru transmiterea Mesajului Evanghelic. Însă nu e greu să găsim mulțime de locuri în Scriptură care se află în unitate (dată de Duhul Sfânt) cu orice text patristic veritabil. Dacă această unitate lipsește, atunci da, textul nu poate fi patristic. Dar nu știu vreun text patristic care să nu se afle în unitate cu Duhul Scripturii... Last edited by cezar_ioan; 23.09.2013 at 11:19:23. |
#2008
|
||||
|
||||
![]() Citat:
ps: daca DA, atunci la ce a mai pus Dumnezeu la oameni, aparatul reproducator? |
#2009
|
|||
|
|||
![]()
Stefan
Aparatul reproducator este pus pentru nasterea trupurilor destinate mortii. Inmultirea "prin cuvant" ( sau cum o fi fost dar altfel decat cea numita acum fireasca ) era pentru nasterea de trupuri destinate vesniciei. Last edited by Teodosie; 23.09.2013 at 16:44:51. |
#2010
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mă gândesc că nu și-au fabricat singure organe, din dorința de a-și procura plăcere. Pesemne că le-o fi creat așa Dumnezeu. Iar varianta că așa le-o făcut dracu pică, întrucât dracu nu poate crea nimic, decât zarvă și dihonie. Acuma, unii pudici sunt așa de hotărâți să distrugă orice reprezentare a organelor genitale din mintea omului, încât pot spune, sub acoperirea unor nume sonore, că de fapt diferențierea sexuală a ființelor e doar așa de formă, din rațiuni probabil estetice. Ori că omul nu a avut inițial aparat genital și doar după cădere i-o fi crescut etc. Dar oare de ce s-au rușinat Adam și Eva în Eden? De ce s-au acoperit ei cu niscaiva frunze? Că doar nu aveau iluzii perceptive ori halucinații de la etnobotanicele din acea mare Grădină... Evident că văzuseră ei ceva după mușcătura aia blestemată, le-o fi venit vreo poftă și, lovindu-se de oarecare conștiință a opririi le-o fi fost, firește, rușine (care simțământ ascunde întotdeauna în spatele ei frica, frica de pedeapsă - nu neapărat sub forma bătăii sau omorîrii ci chiar în forme nesfârșit de blânde; însă pedeapsă, pierdere nedorită, ceva...). Pe de altă parte nu este exclus (dar asta ne pot tâlcui doar oamenii duhovnicești) ca Dumnezeu să înmulțească oamenii prin Cuvânt. Dumnezeu poate orice, orice e compatibil cu Planul Său și cu Ființa Lui de Iubire. Însă eu cred că omul e făcut din ziua a șasea a Facerii cu aparat genital, că sexualitatea e calea consacrată de la bun început pentru înmulțirea oamenilor și că da, în Împărăția lui Dumnezeu oamenii vor avea altceva de făcut decât sex, nici nu se vor însura ori mărita; ordinea acelei Lumi ne scapă, cred, fiind ținută tainică de Însuși Dumnezeu. P.S. Oamenii cu grave probleme sexuale (psihice, probleme sufletești legate de universul sexualității) emit o varietate uimitoare de bazaconii, indiferent cât sunt de inteligenți, de culți, de evlavioși etc. Așa e nu numai cu sexualitatea ci cu orice alt aspect al vieții unde o persoană are anumite inhibiții ori blocaje ori pur și simplu incapacitatea personală de procesare. Unii, de pildă, găsesc imposibil să ai vreo avere, dorind să trăiești în copaci (tu, că ei vor sta mereu la computer și vor perora strălucit pe tema asta). Alții vor să mori tu și copiii tăi și să se stingă neamul tău în veci, refuzînd de pildă vaccinarea sau alte măsuri medicale. O pohtă abisală de dominație și ucidere lucrează în fiecare om și trebe doar prilejul, cât de mic, să i se ridice profilul în toată monstruozitatea lui ori, măcar, un mic steguleț cu cap de drac rânjit desenat pe la colțuri... Tocmai pentru ca dihania asta să nu strivească lumea, omenirea a practicat dintotdeauna diverse forme de exorcizare și ținere în frâu a omului, culminația fiind atinsă de Biserică (în numele Căreia, din păcate, a curs însă mult, prea mult sânge în ultimii două mii de ani; în numele Ei dar nu din cauza Ei.). Ce vrei, pe lume încape atâta varietate câtă îngăduie Bunul Dumnezeu. Să ne deprindem cât mai repede cu asta, dacă voim să avem parte de Împărăție, într-o bună zi... Last edited by cezar_ioan; 23.09.2013 at 18:26:28. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|