Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #22  
Vechi 19.07.2013, 08:43:18
andrei_elena's Avatar
andrei_elena andrei_elena is offline
Member
 
Data înregistrării: 04.12.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 51
Implicit

Citat:
În prealabil postat de VladCat Vezi mesajul
Iacata si pasajul (cred)

„A aduce ofranda reprezentarea fiecarui lucru sau persoane, pe care o privim sau la care ne gandim, inseamna a-I multumi lui Dumnezeu pentru acest lucru sau aceasta persoana sau a-L preamari si a-I cere ajutorul Sau pentru a infaptui slujirea ceruta de la noi.
Parintii au numit acest act rugaciune sau chiar liturghie. Aceasta liturghie poate deveni neincetata. Astfel ne putem obisnui sa facem din fiecare gand, din fiecare intalnire, ocazia unei rugaciuni neincetate. Aceasta intalnire cu lucrurile si fiintele este o cale de a ajunge la o stare de rugaciune si chiar de liturghie personala neincetata, unita cu rugaciunea continua lui Hristos Arhiereul nostru, Care a sfintit toate si vrea sa sfinteasca toate neincetat prin noi, primind jertfele noastre si oferindu-le Tatalui impreuna cu propria Sa jertfa.”
Da, asta e.

Adaug si eu un fragment pentru intregirea ideii:

Dumitru Staniloaie "Rugaciunea lui Iisus si experienta duhului sfant", editura Deisis, 2003, pg. 34-36:

Sfantul Maxim Marturisitorul ne-a cerut sa eliberam sensul ontologic, si am putea spune si teologic, al lucrurilor de patima pe care i-o asociem. El spune:"Altceva este lucrul, altceva este intelesul lui si altceva patima. Lucrul este de pilda: barbat, femeie, aur s.a.m.d. Intelesul (sensul) este reprezentarea simpla a ceva din cele de mai sus. Iar patima este afectiunea irationala sau ura fara judecata a ceva din cele de mai inainte."
"Inteles (sens) patimas este gandul compus din patima si din inteles. Sa despartim patima de intels si va ramane gandul simplu. Si o despartim prin iubire duhovniceasca si infranare, daca vrem". Deci ni se cere nu infranarea ca atare, ci iubirea adevarata fata de lucruri si persoane, capacitatea de a le veda in semnificatia si realitatea lor ontologica inradacinate in gandirea si in actul creator al lui Dumnezeu.
Atunci privirea noastra curatita nu se mai opreste asupra lucrurilor si persoanelor, ci trece si la Dumnezeu, care devine transparent prin ele si atunci descoperim ca El ni le-a dat pentru iubire, pentru cresterea noastra in iubire.
Iubirea de Dumnezeu primeste in noi o putere curatitoare fata de raporturile noastre cu lucrurile si cu celelalte persoane, pentru ca Dumnezeu nu poate fi inchis de nimeni in granite stramte, ca sa slujeasca numai unei singure persoane, ci El se daruie numai in masura in care fiecare Il primeste numai in comuniune cu toti ceilalti. Astfel a te apropia de Dumnezeu si a te deschide Lui inseamna curatire, pentru ca in Dumenzeu noi vedem lucrurile si persoanele dincolo de limitatiile lor, in legatura unele cu altele, iar pe noi insine in comuniune cu ele. De aceea pentru a avea o privire adevarata asupra lucrurilor, Sf Marcu Ascetul recomanda sa oferim ca pe o jertfa lui Hristos reprezentarea (sau gandul) fiecarui lucru in chiar momentul cand ea apare in gandul nostru. Aceasta ofranda a reprezentarilor lucrurilor adusa lui Hristos se identifica cu intrarea lor in profunzimea cea mai launtrica si cea mai sensibila a fiintei noastre. Aici locuieste in noi Hristos de la Botez. Demersul nostru cuprinde, asadar, trei aspecte: gandirea intr-un mod adevarat si deci dezinteresat la fiecare lucru; oferirea acestuia lui Hristos, si prin El, tuturor celor care Il iubesc; si cautarea centrului nostru cel mai launtric si actualizarea lui de fiecare data cand ne gandim la un lucru, deci practic in mod neintrerupt.
__________________
„Nimic nu costă mai mult decât neștiința.“ Grigore Moisil

Last edited by andrei_elena; 19.07.2013 at 08:45:33.
Reply With Quote
 

Thread Tools
Moduri de afișare