| 
				  
 
			
			Într-un anume sens Petru era într-un fel peste ceilalți apostoli și cel   puțin aceasta este ceea ce ne transmit anumite fragmente, dar de aici  și  până la șeful suprem în materie de credință și celelalte este cale   lungă. Am spus și repet că nu pot să îmi explic cum pot totuși unii să   creadă că, deși există mai multe izvoare ale revelației dumnezeiești în   Noul Testament, Petru ar fi avut vreun astfel de rol și titlu de șef   suprem în materie de probleme de credință în sânul creștinismului   primar, și mai mult să atribuie presupusului succesor al lui Petru,   papa, aceleași titluri. Se leagă de câteva citate din Biblie legate de   Petru, citate care se pot interpreta în mai multe feluri, dar nu văd un   lucru esențial, sau se fac că nu văd, că există mai multe izvoare ale   revelației, cu alte cuvinte există mai multe autorități în materie de   credință, în materie de învățătură considerată revelată, nici o carte   din Noul Testament neavând vreun "nihil obstat" prin ea semnat de   cancelaria "petrină". Am ridicat și în postările de mai sus această   problemă și aștept să văd dacă are cineva  argumente împotriva acestei   poziții, pentru că dacă e greșită nu voi ezita să recunosc eroarea, dar   la unii văd că e doar "credința" (credința oarbă). Ce deplină și  supremă  autoritate în materie de credință poate să pretindă un papă   când este  evident că Petru nu avea o astfel de deplină și supremă  autoritate în  materie de credință și fiecare apostol își revendică cele  scrise de la  Dumnezeu, de la Duhul lui Dumnezeu, nici o carte a Noului  Testament  neavând vreun cuvânt în care să se arate că ar fi fost  scrisă sub  autoritatea Sfântului Petru și să prezinte ștampila "nihil  obstat"? Noul  Testament și Tradiția Bisericii ne transmit în mod  evident că existau  mai multe autorități în materie de revelație  creștină, că scrierile lor  erau primite și acceptate nu pentru că și-ar  fi dat Petru vreo aprobare  prealabilă ci în virtutea Tradiției și a  apostolicității lor, și în  virtutea faptului că inspirația dumnezeiască  era legată de  apostolicitate și de legătura esențială cu curentul  apostolic,  neexistând nici măcar un singur semn că Sfântul Petru ar fi  fost  singurul depozitar al Tradiției Bisericii sau că ar fi fost  singura  autoritate abilitată în materie. Primatul pe care îl avea Petru  era  altceva decât primatul pe care l-au pretins și îl pretind papii  de-a  lungul istoriei și în definiția sinodului de la Vatican.
 Dacă papistașii pretind că exista vreo astfel de supremă și deplină   autoritate a lui Petru în fața celorlalți apostoli să vină să o   demonstreze, dar nu prea au cu ce în afară de câteva citate interpretate   după pofta inimii lor. Iar dacă Petru nu avea o astfel de supremă și   deplină autoritate în fața celorlalți, atunci cum pot succesorii lui   Petru să pretindă așa ceva pentru ei ca și atare succesori?
 
			
			
			
			
				  |