![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Sigur , parerile sunt impartite. Insa o singura parere nu este impartita si nu va fi niciodata, aceea a sfintilor. Parintii, duhovnicii, noi crestinii putem avea pareri impartite insa nu putem sa punem la indoiala ceea ce au spus sfintii. Iar parerile care sunt impartite , cu siguranta ca au o parte adevarata si o parte falsa. Este Psaltirea Maicii Domnului canonica sau este necanonica? Aceasta este intrebarea la care trebuie cu totii sa stim raspunsul. Pentru ca sunt multe texte crestine necanonice care totusi sunt citite de crestini din evlavie. "Ce spune Biserica despre Maica Domnului, unde-i Maica Domnului? Intr-o alcatuire din 15 august, de la sarbatoarea Adormirii Maicii Domnului, se spune: "Pe Nascatoarea de Dumnezeu, cea intru rugaciuni si in folosinte neadormita, nadejdea cea neschimbata, mormantul si moartea n-au tinut-o. - De ce? - Caci ca pe Maica Vietii, la viata a mutat-o - cine? -Cel ce S-a salasluit in pantecele ei cel pururea fecioresc." Credinta noastra este ca Maica Domnului e ridicata cu trupul si cu sufletul la cer. Nu-i numai cu sufletul la cer, ci e inaltata la cer si cu trupul, inviat si preschimbat. Nu stim unde este locul Maicii Domnului, dar fata de noi stim ca locul Maicii Domnului este mai presus de ceea ce putem noi gandi. E indata dupa Domnul Hristos, asta-i invatatura Bisericii noastre." Parintele Teofil Paraian http://www.crestinortodox.ro/sarbato...oxa-68630.html La fel cred si eu, aceasta este si credinta mea, si anume: eu o furnica pacatoasa cinstesc pe Maica Domnului si ma rog ei sa ma miluiasca. Pentru mine care inca imi traiesc veacul ea este stapana mea si sunt intru totul de acord cu Parintele Teofil Paraian ca nu stiu unde este locul Maicii Domnului in ceruri, asta o pot spune doar sfintii, insa fata de pozitia mea de aici de pe pamant ea este mai presus de ce pot gandi. Cred de asemenea ca noi pacatosii de aici de pe pamant putem avea o mie de pareri impartite despre locul Maicii Domnului in ceruri, insa ar trebui sa recunoastem ca aceasta noi nu o putem spune. Singurii care au putut si vor putea sa o spuna sunt doar sfintii, prin revelatiile ce le-au avut. Niciun sfant parinte , nici un sfant al bisericii noastre ortodoxe nu a spus despre Maica Domnului ca ar fi Mireasa Tatalui si ca este Imparateasa in ceruri alaturi de Sfanta Treime.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Iata doar un mic fragment : "Ea este a patra fata duhovniceasca din ceruri. Intai este Tatal, Fiul si Duhul Sfant, adica Sfanta Treime, apoi a patra este Maica Domnului. Auziti cum canta Biserica : Ceea ce esti mai cinstita decat heruvimii si mai marita fara de asemanare decat serafimii... Ati auzit ? De ce ? Ea a purtat in pantecele ei pe cel ce a zidit serafimii si heruvimii din nefiinta. Ea n-a purtat un sfant in pantecele ei; ci pe Fiul lui Dumnezeu, pe Cel ce a facut heruvimii si serafimii numai cu gandirea, pe care L-a purtat in pantecele ei. Si ea n-are impartasire de Dumnezeu cu participare, cum au heruvimii sau serafimii sau preafericitele tronuri. Dumnezeu se odihneste pe tronuri cu darul, nu cu fiinta. Iar in preacuratele sangiuri, adica in pantecele Maicii Domnului si in bratele ei preasfinte, Dumnezeu nu se odihneste cu darul, ci cu fiinta. Toata dumnezeirea S-a unit cu toata omenirea din preacuratele sangiuri ale Maicii Domnului ! Pentru ca Cel ce era in bratele ei nu era numai om, era Dumnezeu desavarsit si Om desavarsit. De aceea Biserica intelege ca " ...pantecele tau s-a facut mai desfatat decat toate cerurile". Dumnezeu nu incape in toate cerurile, ca nu-L cuprinde nici o fiinta dar a incaput in pantecele Preacuratei Fecioare. Stiti voi cine-i Maica Domnului ? Ea este Imparateasa Heruvimilor, imparateasa a toata faptura; camara intruparii lui Dumnezeu Cuvantul ! Usa Luminii, ca lumina cea neapropiata ganditoare prin ea a venit in lume. Usa vietii, ca Viata Hristos prin ea a intrat ! Poarta cea incuiata prin care n-a trecut nimeni decat Domnul, cum spune Proorocul Iezechiel ( cap. 44, 2 ). Scara catre cer, pod catre cer; porumbita care a incetat pierderea sau potopul pacatelor, precum porumbila lui Noe a adeverit incetarea potopului. Cadelnita dumnezeiasca, ca a primit focul dumnezeirii si Biserica a Preasfantului Duh. Cine este Maica Domnului ? Este Mireasa Tatalui, Maica Cuvantului, si Biserica Duhului Sfant." Exemplele pot continua din Sfintii Parinti , dar sunt sigur ca le cunosti ! Deci : Este Mireasa Tatalui, Maica Cuvantului, si Biserica Duhului Sfant. Deci afirmatia ta :"Niciun sfant parinte , nici un sfant al bisericii noastre ortodoxe nu a spus despre Maica Domnului ca ar fi Mireasa Tatalui si ca este Imparateasa in ceruri alaturi de Sfanta Treime" , este complet eronata si chiar m-a surprins !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
In al doilea rand dvs nu ma contraziceti pe mine ci contraziceti pe Parintele Teofil Paraian a carei parere despre Maica Domnului o impartasesc intru totul. Dansul a spus: "Nu stim unde este locul Maicii Domnului, dar fata de noi stim ca locul Maicii Domnului este mai presus de ceea ce putem noi gandi. E indata dupa Domnul Hristos, asta-i invatatura Bisericii noastre." Parintele Teofil Paraian Deci asta cred si eu, sau dvs contestati cele spuse de Parintele Teofil Paraian? Si acum doresc sa va supun atentiei cuvintele Sf. Ioan Maximovici care totusi este un sfant al Bisericii ortodoxe. Atentie nu sunt cuvintele mele ci ale sfantului , si sunt in legatura cu tendinta de zeificare a Maicii Domnului. "Pe aceasta cale merg si anumiti ganditori din timpurile noastre apartinand Bisericii ortodoxe, dar care isi cladesc un nou sistem teologic avand drept fundament dogmatic invatatura despre Sofia - care este Intelepciunea, ca o energie deosebita ce uneste pe Dumnezeu cu creatia. Asemeni celorlalti (latini) si ei dezvoltand invatatura despre demnitatea Maicii Domnului vor sa vada in ea o Esenta, asezata intr-un anume fel la mijlocul distantei intre Dumnezeu si om. In anumite privinte sunt mult mai moderati decat teologii latini, dar in altele, daca va vine sa credeti i-au lasat de mult in urma. Caci in timp ce neaga Imaculata Conceptie si lipsa pacatului stramosesc la Maica Domnului acestia invata ca a fost slobota de orice pacat personal, vazand in ea o mijlocitoare intre om si Dumnezeu, asemeni lui Hristos: in persoana lui Hristos a venit printre oameni a doua Persoana a Sfintei Treimi, Cuvantul mai dinainte de veci, Fiul lui Dumnezeu, pe cand in Fecioara este aratat Duhul Sfant. Dar putem sa le raspundem acestora cu cuvintele Sf. Epifanie al Ciprului: "in amandoua aceste erezii salasluieste aceeasi vatamatura: atunci cand oamenii nesocotesc cinstirea Maicii Domnului si dimpotriva o slavesc mai mult decat ii este cuvenit in chip propriu". Acest sfant parinte ii cearta pe aceia care aproape ca ii aduc Pururea Fecioarei Maria inchinare ca lui Dumnezeu. " Sa fie cinstita Maica Domnului dar doar lui Dumnezeu sa i se aduca inchinare". "Desi Maria a fost vas ales al lui Dumnezeu totusi ea a fost femeie prin fire, cu nimic deosebita de ceilalti. Si chiar daca in viata Maicii Domnului si in Sfanta Traditie ni se istoriseste ca i-a fost spus tatalui sau Ioachim in pustie: "Femeia ta a zamislit", totusi aceasta zamislire nu a putut fi fara unire conjugala si fara samanta barbateasca. Nu trebuie a adora ceea ce le este propriu Sfintilor din ceruri, ci trebuie adorat Stapanul lor. Maria nu este Dumnezeu si nu a primit un trup ceresc ci unul iesit din unirea unui barbat cu o femeie., iar potrivit fagaduintei, asemeni lui Isaac, a fost gatita spre a intra in iconomia dumnezeiasca". (Sfantul Epifanie)" Cinstirea Maicii Domnului in traditia ortodoxa Acum, Cristi tu ma indemni sa nu cred in cuvintele acestui sfant? si sa cred intocmai cuvintele duhovnicilor care uneori mai pot si gresi? Deci sa dau la o parte cuvintele sfintilor? de aceea am spus ca nici un sfant parinte sau sfant ortodox nu a asezat pe Maica Domnului alaturi de Sfanta Treime ca Mireasa, imparatiind impreuna in ceruri. Parerea mea este, ca trebuie sa credem cuvintele sfintilor si sa acceptam ca unii duhovnici ai nostri mai pot si gresi ca sunt oameni, pe cand sfintii nu, ca de aceea sunt sfinti. Si de asemenea cred ca in multe tendinte astazi se regaseste influenta ecumenica. Asa cum este si cu psalmul 109 din Psaltirea Maicii Domnului, in care este o singura fraza care marturiseste Conceptia Imaculatei. Aceasta este: "Zis-a Domnul Doamnei noastre: stai, iubita mea Maica, de-a dreapta mea, sfintenia si bunatatea ta Imi este placuta Mie. Drept aceea sa imparatesti cu MIne in veci." Sfantul Ioan Maximovici spune clar: "Sub trei aspecte ca , Fiica, Mama si Aleasa lui Dumnezeu , Fecioara Maria este inaltata la o anumita egalitate cu Tatal, la o anumita superioritate asupra Fiului, la o anumita apropriere de Spiritul Sfant. (Imaculata Conceptie - Malou Episcopul de Bourges)." Si in final, asta spuneam si eu, avem acatiste minunate, avem doua paraclise ale Maicii Domnului pe care sa le rostim. Insa nimeni nu ma poate face sa cred in Conceptia Imaculata fie ea si mascata sub aceasta forma de fata ortodoxa. Nu de alta, dar intai sa inoculam in ortodocsi ideea conceptiei imaculata si apoi e simplu: pai vedeti ca voi credeti ca si noi? suntem la fel, degeaba respingeti ecumenismul. Nu sunt radicala, insa deocamdata ma rezum sa cred in cuvintele sfintilor nostri legat de cinstirea Maicii Domnului si nu indraznesc sa merg mai departe de atat.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 19.01.2013 at 19:48:42. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
As dori sa spun ca am citit pe Parintele Cleopa, si intradevar spune multe lucuri adevarate si minunate. Am cateva din cartile sale, si il dau exemplu mereu.
In citatul dat de tine Cristi, al Parintelui Cleopa, spune lucruri minunate, singurul cuvant care , dupa mine, contrazice pe Sfantul Ioan Maximovici este "Mireasa Tatalui" care ne duce aproape de Conceptia Imaculatei. Eu acu, nu stiu, ma gandesc ca e bine sa nu mai contrazic pe nimeni, fiecare sa creada cum vrea. Sa ne rugam la Dumnezeu sa ne lumineze mintile! Cuvine-se cu adevărat să te fericim, Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și prea nevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești mai cinstită decât heruvimii și mai mărită fără de asemănare decât serafimii, care fără stricăciune pe Dumnezeu Cuvântul ai născut, pe tine, cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, te mărim.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 19.01.2013 at 20:22:36. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Am vazut ca ai postat Cristi aici http://www.crestinortodox.ro/forum/s...d.php?p=440565 acatistul si povestea icoanei Maicii Domnului Eu sunt cu voi si nimeni impotriva voastra.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Icoana "Galactotrofusa" Maica Domnului care Alaptează!
![]() Icoana numită "Galaktotrofusa" este o reprezentare a Maicii Domnului cu Pruncul Iisus, în care Pruncul se hrănește de la sânul Maicii Domnului. Această icoana, foarte rară, și-a făcut loc în evlavia poporului mai mult în Grecia, Serbia și Rusia. "Și când zicea El acestea, o femeie din mulțime, ridicând glasul, I-a zis: Fericit este pântecele care Te-a purtat și fericiți sunt sânii pe care i-ai supt!" (Luca 11, 27) "Cum să-ți deschid eu izvorul laptelui, Ție, o, Izvorule?! Cum să Te hrănesc eu pe Tine, Cel ce hrănești toate de la masa Ta? Cum să mă apropii de scutecele Tale, care ești înfășat în raze?", rostește Maica Domnului într-o rugăciune-imn la Nașterea Domnului scrisă de Sfântul Efrem Sirul. Icoana cu Maica Domnului care alaptează este prăznuită de două ori pe an: în data de 2 iulie și în data de 12 ianuarie. Mulți închinători consideră această icoană a Maicii Domnului drept ajutătoare în dobândirea de prunci, mai ales în familiile care nu pot avea copii. Primele reprezentări ale acesteia se pierd în negura vremii, unele dintre ele găsindu-se chiar și în catacombele romane. Un astfel de loc este "Catacomba Priscillei" , așezată în apropierea Romei. De asemenea, multe vechi manuscrise mai strecoară căte o miniatură cu o asemenea compoziție rară, originală sau bine cunoscută. ![]() Una dintre cele mai vechi astfel de reprezentări a Maicii Domnul se află în Sfântul Munte Athos, în Tipiconul din Careia, în partea dreaptă a iconostasului, acolo unde, de obicei, se așează icoana Mântuitorului Iisus Hristos. Această icoană, aflată inițial în Lavra Sfântul Sava cel Sfințit, de lângă Ierusalim, a fost dăruită mai apoi Mănăstirii Hilandar. Sfântul Sava cel Sfințit, ctitorul acestei mărețe Lavre, a lăsat un minunat testament, în ceea ce privește toiagul său de stareț și icoana cu Maica Domnului care alaptează. El a zis că următorul călugar cu acest nume - Sava - care va ajunge să se închine în mănăstire, să le moștenească. În jurul secolului al XIII-lea, Arhiepiscopul Sava al Serbiei a vizitat Lavra de lângă Ierusalim, fără a ști nimic despre testamentul Sfântului Sava, ori despre icoană. În momentul în care s-a închinat la Moaștele Sfântului Sava, toiagul acestuia i-a căzut la picioare. Făcând cercetare frații în legătură cu închinătorul, au identificat în acesta pe cel căruia se adresase cu mulți ani în urmă starețul lor. Arhiepiscopul a primit odoarele cu multă emoție. Icoana a dus-o imediat în Sfântul Munte Athos, în Mănăstirea Hilandar. Aceasta a fost așezată însă într-un metoc al mănăstirii, închinat chiar Sfântului Sava, în Careia. Un lucru unic poate in lumea ortodoxă este acela că icoana se află așezată în catapeteasmă, în partea dreaptă a ușilor împărătești, în locul în care, în toate celelalte biserici ortodoxe, se află icoana Mantuitorului. De ce a apărut această icoană? Ce a determinat pe zugrav să o înfățișeze astfel pe Maica Domnului cu Pruncul? Motivele și scopul acesteia nu sunt întocmai cunoscute, însă multe păreri au fost rostite în legătură cu aceasta. Cea mai importantă rămâne însă una de ordin dogmatic, anume ca icoana înfățișează natura deplin umană a Mântuitorului, fără a o trece cu vederea pe cea dumnezeiască. Aceste imagini apar foarte de timpuriu în arta creștină. Se regăsesc la copți, în Mănăstirea lui Ieremia de la Sakkara și în bisericile și capelele din Bauit. În Egipt a fost înfățișată pentru prima oară Maica Domnului alaptând Pruncul, sub influenta cultului lui Isis, care era încă foarte prezent la sfârșitul secolului al V-lea. Caracterul prea naturalist și prea uman a făcut ca acest tip de icoane să fie dat uitarii. Cu toate acestea, tema a fost reluată în secolul al XVI-lea și o regăsim în Grecia și în Rusia. În Apus, în special pictura italiană, umanizand istoria mantuirii, a preluat tema Maicii Domnului alaptandu-si Pruncul, aceasta devenind una din temele preferate ale iconografiei mariale. Trupul Maicii Domnului este și el îndumnezeit, natura firească nu arată cum arată a noastra, este curată întru toate, este deplin fecioară, este deplin cuviincioasă. Elementul aparte al acestei icoane este și el unul cuviincios. "Sânul" la care a fost alăptat Mântuitorul este unul minunat, iar nu unul carnal, unul trupesc. Vedem cum sânul Maicii Domnului nu este în locul lui natural, ci într-un loc aparte, aproape de umar. Aceasta nu este o eroare de pictare, ci un element esențial. Zugravul acestei icoane biruiește și el "rânduiala firii", împreună cu Maica Domnului, lucrând împreună cu harul dumnezeiesc. Astfel, lucrarea divino-umană reușește să înfățișeze altfel trupul Maicii Domnului, tocmai pentru a nu sminti cu nimic mintea începătoare și slabă a omului. Această icoană merită să fie luată în seamă, cu toate că îi lipsește un istoric mai clar, înfățișând mai ales motivele apariției acesteia. Cu toate acestea, icoana se bucură de mare cinste acolo unde a fost păstrată de Tradiția creștină. Chiar dacă în evlavia poporului nostru icoana nu și-a găsit un loc bine determinat, aceasta nu trebuie trecută cu vederea ca una necanonică. Icoana este rară, însă rămâne canonică și nu atinge cu nimic dreapta credință.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Pentru aceasta cadem in fata coanei tale facatoare de minuni si cu umilinta te rugam, Stapana mult-milostiva: iarta-ne pe noi pacatosii, cei ce suntem condamnati sa nastem in durere si in necazuri sa alaptam pruncii nostri, si apara pruncii acestia si izabaveste-i de toata boala si durerea. Daruieste-ne noua sanatate si tarie ca sa creasca in putere si sa se umple cu bucurie si mangaiere, ca prin ocrotirea ta sa-ti aduca lauda. O, Maica lui Dumnezeu, milostiveste-te de mamele fiilor neamului omenesc si de oamenii neputinciosi, vindeca-ne de orice boala, alina-ne necazurile si durerile ce ne chinuie si nu nesocoti lacrimile si suspinele robilor tai. Auzi-ne pe noi in ziua necazului si in ziua bucuriei si izbavirii noastre primeste lauda inimilor noastre. Du rugaciunile noastre in fata Tronului Fiului Tau si Dumnezeului nostru, sa se milostiveasca de pacatele si de neputintele noastre, ca sa Te slavim impreuna cu pruncii nostri, aparatoarea noastra milostiva si nadejdea neamului omenesc, in vecii vecilor, Amin.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| cu ajutorul nostru, un copil ar putea sa-si implineasca un vis | N.Priceputu | Umanitare | 60 | 29.10.2016 01:53:16 |
| Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. | alexmatei | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.03.2012 21:22:04 |
| Si ei au nevoie de ajutorul nostru.... | silvia55 | Umanitare | 0 | 08.09.2011 01:30:10 |
| Un copil curajos are nevoie de ajutorul nostru | E_my | Umanitare | 27 | 05.01.2011 21:54:54 |
| un preot are nevoie de ajutorul nostru | cristy | Umanitare | 3 | 15.10.2009 12:36:32 |
|
|