Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de Mihnea Dragomir  Înțelegerea catolică asupra a ceea ce spune Domnul nostru referitor la cazul de desfrâu e următoarea: căsătoria este indisolubilă. Ceea ce este, uneori, legitim să se facă în caz de desfrâu este separarea, adică refuzul coabitării, ceea ce e altceva decât ruperea căsătoriei. Așadar, nu divorțul în sine este interzis, dacă e înțeles ca ruperea coabitării și nu ca ruperea căsătoriei, ci "recăsătoria" este interzisă și, dacă ar fi făcută, e invalidă (adică nu are loc înaintea lui Dumnezeu) în caz că celălalt soț trăiește.
 Spuneam că desfrâul (preacurvia) poate reprezenta un motiv valabil de separare a celor doi soți uniți prin căsătorie din motive psihologice. Mai exact, soțul înșelat poate dezvolta o reacție de respingere independentă de voința lui.
 | 
	
 "Și s-au apropiat de El fariseii, ispitindu-L și zicând: Se cuvine,   oare, omului să-și lase femeia sa, pentru orice pricină? Răspunzând, El a   zis: N-ați citit că Cel ce i-a făcut de la început i-a făcut bărbat și   femeie? Și a zis: Pentru aceea va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa   și se va lipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup. Așa încât nu mai   sunt doi, ci un trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu omul să nu  despartă.  Ei I-au zis Lui: Pentru ce, dar, Moise a poruncit să-i dea  carte de  despărțire și să o lase? El le-a zis: Pentru învârtoșarea  inimii  voastre, v-a dat voie Moise să lăsați pe femeile voastre, dar  din  început nu a fost așa. 
Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, și se va însura cu alta, săvârșește adulter; și cine s-a însurat cu cea lăsată săvârșește adulter." (Matei 19, 3-9)
Deci  iată un argument biblic foarte clar că în acest caz, al  adulterului,  Hristos a permis divorțul ("cartea de despărțire") și  implicit și  recăsătorirea. Mai mult, în cazul respectiv, specificat de  Însuși  Hristos, cel care divorțează de soția lui (și probabil că și  reciproca  este valabilă, atunci când bărbatul comite preacurvia iar nu  soția) nu  comite adulter, el având dreptul să despartă ceea ce înainte  era unit în  căsătorie. Și având dreptul să se despartă și să fie neunit  are în mod  implicit și dreptul de a se recăsători, pentru că el nu mai  este unit cu  femeia respectivă înaintea lui Dumnezeu. Iar Hristos  specifică clar  acest lucru.
Cu alte cuvinte, acolo unde Hristos Iisus Însuși a spus clar că poate  exista divorțul, pentru motivul preacurviei, și că deci căsătoria (fie  ea și religioasă) poate fi desfăcută, căci bărbatul îi poate da "cartea  de despărțire" sau de divorț femeii respective, fără a săvârși adulter,  adică fără a fi în păcat de moarte (spre deosebire de adulterină, care  este în păcat de moarte) vine Biserica Romano-Catolică și spune că de  fapt lucrurile nu ar sta așa, și că ceea ce spune papa și papismul este  deasupra a ceea ce a spus Hristos Însuși. De ce? Pentru că BRC pretinde  că este indisolubilă căsătoria, că nu se poate desface (nici măcar când  are loc un adulter) deși Hristos Iisus Însuși a spus foarte clar că  există o cauză pentru care o căsătorie poate fi desfăcută, adică în  cazul unei preacurvii sau adulter. Cu alte cuvinte căsătoria nu este  chiar așa de indisolubilă precum pretinde biserica romano-catolică, și  asta pe temeiul cuvintelor lui Iisus Hristos. În cazul în care căsătoria  a fost desfăcută în mod justificat cel care a dat "cartea de  despărțire" pe motive temeinice nu este vinovat de adulter, și nu este  deci în stare de păcat de moarte; mai mult el este dezlegat de unirea  anterioară și nu mai este "un singur trup" cu fosta soție, nefiind  vinovat de despărțirea a ceea ce "Dumnezeu a unit".
	Citat:
	
	
		| 
					În prealabil postat de Mihnea Dragomir  Uniunea nu poate fi ruptă, fiindcă ceea ce  Dumnezeu a unit, omul nu poate desface. Deci, nu există o "dizolvare a  căsătoriei" din același motiv pentru care nu există un "dezbotez" ori o  "dezcuminecare" sau o "deshirotonire". Așa cum preotul redus la starea  laicală continuă să fie "preot în veac", fiind privat, însă, spre binele  sufletului lui, de exercițiul obișnuit al preoției sale, tot așa  despărțirea pe motivul întemeiat al necurăției nu înseamnă ștergerea  căsătoriei, ci abținerea legitimă de la exercițiul ei. | 
	
 Ba da, uniunea poate fi ruptă, ea nu este absolut indisolubilă. Și asta este specificat foarte clar de Însuși Iisus Hristos: "
Iar Eu zic vouă că oricine va lăsa pe femeia sa, în afară de pricină de desfrânare, și se va însura cu alta, săvârșește adulter" (Matei 19, 9) de unde se poate vedea că nu este vorba doar de lăsarea soției sau despărțirea de soție, ci și de unirea în căsătorie cu o alta. Hristos Dumnezeu arată foarte clar că într-o asemenea situație separarea de una și unirea cu o alta, în mod legitim, este posibilă, iar ceea ce nu este interzis de Hristos Iisus nu poate fi interzis de Biserică, decât dacă papa și papismul sau biserica se consideră deasupra Cuvântului lui Dumnezeu, iar în acest caz este evident că despre asta este vorba. În cazul specificat de Hristos nu doar deci că uniunea poate fi ruptă, dar poate fi făcută alta valabilă, validă, legitimă. Se poate vedea că poziția papistă este greșită.