![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
În Turcia, continuă sub o mască de democrație și egalitarism persecuția acerbă împotriva creștinilor.
De la permanentele obstacole puse în calea Patriarhiei Ecumenice până la asasinarea frecventă a creștinilor în Turcia, guvernul dar și opinia publică cultivă o atmosferă de presiune și inospitalitate față de creștinii aflați aici dintotdauna. Monumentele cultural-religioase din Turcia sunt – multe dintre ele – amenințate cu dispariția. Astfel, agenția Armenpress a raportat că Biserica Armeană din Azizie, districtul Erzrum este folosită de turci ca un staul de vite. Biserica – de o valoare istorică inestimabilă – este ignorată sistematic de către Ministrul Culturii și Turismului din Turcia și a suferit multe stricăciuni din cauza căutătorilor de comori, dar și din partea localnicilor care fură material de construcție. Zidurile interioare ale bisericii au fost construite în secolul al 17-lea și sunt acoperite cu fresce. În 1914, în estul Turciei (Armenia de Vest) existau 4000 de mănăstiri armene. Mai rămân doar 100 astăzi, multe dintre ele amenințate cu dispariția. Una dintre strategiile cele mai reușite pentru uciderea bisericilor creștine în țările persecutoare de creștini este asasinarea patrimoniului lor cultural și religios. Atacuri ale extremiștilor, incendii inopinate sau nu, profanări și furturi de obiecte liturgice, amenințări, lipsa oricărei posibilități de restaurare, interzisă de stat, decizii judecătorești previzibile și absurde de deposedare a creștinilor, alungarea monahilor din mănăstiri, tăierea accesului la educație religioasă, restricționarea editurilor cu profil teologic și religios, sunt doar câteva aspecte ale acestei strategii prin care se urmărește eradicarea creștinior din locurile unde ei au trăit de aproape 2000 de ani.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
Postul Adormirii Maicii Domnului sau al Sfintei Marii începe în fiecare an la 1 august și are o durată de două săptămâni, până în ziua praznicului. Această perioadă specială de pregătire a fost rânduită pentru cinstirea sărbătorii Adormirea Maicii Domnului, dar și pentru praznicul Schimbării la Față, care este sărbătorit pe 6 august. Postul Sfintei Marii aduce aminte de virtuțile Maicii Domnului, dar și de postul pe care Născătoarea de Dumnezeu l-a ținut înainte de mutarea ei din această viață. Postul începe din seara zilei de 31 iulie, când se lasă sec, și se încheie pe 15 august. Când lăsatul secului cade într-o zi de miercuri și vineri, acesta se mută cu o zi înainte. Dacă sărbătoarea Adormirea Maicii Domnului este prăznuită miercurea, așa cum se întâmplă anul acesta, sau vinerea, atunci în ziua praznicului este dezlegare la pește, vin și ulei. Postul Sfintei Marii este un post aspru, care se ține după rânduielile Postului Mare sau al Paștilor. Tipicul Mare bisericesc arată că în zilele de luni, miercuri și vineri se ajunează complet, adică nu se mănâncă nimic până la Ceasul IX, care se săvârșește după-amiaza. După Ceasul IX se consumă mâncare uscată. Marțea și joia se consumă legume fierte fără ulei, iar sâmbăta și duminica este dezlegare la ulei și vin. De sărbătoarea Schimbării la Față (6 august) este dezlegare la pește, vin și ulei în orice zi ar fi prăznuită. În Pravila Mare, pentru a se face totuși o diferență față de Postul Mare, se arată că și în zilele de marți și joi se face totuși dezlegare la vin și ulei. Această tradiție este adoptată și în rânduielile mănăstirilor noastre. În timpul acestui post, la mănăstiri se citesc în fiecare zi cele două Paraclise ale Maicii Domnului din Ceaslov. Originea Postului Sfintei Marii trebuie pusă în legătură cu al III-lea Sinod Ecumenic din 431 ținut la Efes, când a fost restabilit titlul Maicii Domnului de Theotokos, adică 'Născătoare de Dumnezeu'. La început durata acestui post era diferită în rândurile comunităților creștine. În Antiohia, creștinii posteau o zi pe 6 august, de sărbătoarea Schimbării la Față a Domnului. În Ierusalim, Postul Sfintei Marii ținea 8 zile, iar în alte zone creștinii posteau în-treaga lună august, în vreme ce alții posteau în luna septembrie, pentru că pe 8 septembrie este prăznuită Nașterea Maicii Domnului. Uniformizarea datei sărbătorii Adormirii Maicii Domnului și a duratei postului de două săptămâni a avut loc în secolul al XII-lea la Sinodul local din Constantinopol (1166), condus de patriarhul ecumenic Luca Crysovergis. Atunci s-a stabilit ca acest post să fie ținut începând cu 1 august și să se termine pe 15 august.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
Postul Adormirii Maicii Domnului sau al Sfintei Marii începe în fiecare an la 1 august și are o durată de două săptămâni, până în ziua praznicului. Această perioadă specială de pregătire a fost rânduită pentru cinstirea sărbătorii Adormirea Maicii Domnului, dar și pentru praznicul Schimbării la Față, care este sărbătorit pe 6 august. Postul Sfintei Marii aduce aminte de virtuțile Maicii Domnului, dar și de postul pe care Născătoarea de Dumnezeu l-a ținut înainte de mutarea ei din această viață. Postul începe din seara zilei de 31 iulie, când se lasă sec, și se încheie pe 15 august. Când lăsatul secului cade într-o zi de miercuri și vineri, acesta se mută cu o zi înainte. Dacă sărbătoarea Adormirea Maicii Domnului este prăznuită miercurea, așa cum se întâmplă anul acesta, sau vinerea, atunci în ziua praznicului este dezlegare la pește, vin și ulei. Postul Sfintei Marii este un post aspru, care se ține după rânduielile Postului Mare sau al Paștilor. Tipicul Mare bisericesc arată că în zilele de luni, miercuri și vineri se ajunează complet, adică nu se mănâncă nimic până la Ceasul IX, care se săvârșește după-amiaza. După Ceasul IX se consumă mâncare uscată. Marțea și joia se consumă legume fierte fără ulei, iar sâmbăta și duminica este dezlegare la ulei și vin. De sărbătoarea Schimbării la Față (6 august) este dezlegare la pește, vin și ulei în orice zi ar fi prăznuită. În Pravila Mare, pentru a se face totuși o diferență față de Postul Mare, se arată că și în zilele de marți și joi se face totuși dezlegare la vin și ulei. Această tradiție este adoptată și în rânduielile mănăstirilor noastre. În timpul acestui post, la mănăstiri se citesc în fiecare zi cele două Paraclise ale Maicii Domnului din Ceaslov. Originea Postului Sfintei Marii trebuie pusă în legătură cu al III-lea Sinod Ecumenic din 431 ținut la Efes, când a fost restabilit titlul Maicii Domnului de Theotokos, adică 'Născătoare de Dumnezeu'. La început durata acestui post era diferită în rândurile comunităților creștine. În Antiohia, creștinii posteau o zi pe 6 august, de sărbătoarea Schimbării la Față a Domnului. În Ierusalim, Postul Sfintei Marii ținea 8 zile, iar în alte zone creștinii posteau în-treaga lună august, în vreme ce alții posteau în luna septembrie, pentru că pe 8 septembrie este prăznuită Nașterea Maicii Domnului. Uniformizarea datei sărbătorii Adormirii Maicii Domnului și a duratei postului de două săptămâni a avut loc în secolul al XII-lea la Sinodul local din Constantinopol (1166), condus de patriarhul ecumenic Luca Crysovergis. Atunci s-a stabilit ca acest post să fie ținut începând cu 1 august și să se termine pe 15 august.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Mănăstirea 'Schimbarea la Față' de pe Muntele Ceahlău îi așteaptă pe credincioși să participe pe 6 august la hramul acestei așezări monahale. Pentru primirea pelerinilor care vor urca pe culmile Ceahlăului este pregătită și Direcția de Administrare a Parcului Național Ceahlău. Personalul administrației Parcului va fi prezent atât la porțile de acces în aria naturală protejată din Durău, Izvorul Muntelui și Bicazu Ardelean, cât și pe traseele turistice, oferind informații și îndrumând participanții la evenimentul religios.
'În această activitate vom fi sprijiniți de către jandarmii montani ai posturilor din Bicaz și Ceahlău, precum și de polițiștii din cadrul Poliției Bicaz. Pelerinii sunt rugați să respecte instrucțiunile privind regulile de vizitare din Parcul Național Ceahlău, pentru a evita incidentele neplăcute. Cei care vor urca pe Masivul Ceahlău trebuie să fie echipați cu bocanci de munte sau ghete tip adidas, să transporte proviziile în rucsaci, să aibă haine de schimb și pelerine de ploaie. Deplasarea se va face numai pe traseele indicate la porțile de intrare. Traseele vor fi parcurse în liniște și nu se vor colecta exemplare din flora și fauna parcului. Pe trasee nu vor fi abandonate ambalaje sau resturi alimentare, pentru colectarea și transportul acestora spre punctele de colectare din afara parcului fiind puși la dispoziție saci purtând sigla Parcului Național Ceahlău. În caz de necesitate vor fi apelați membrii Serviciului Public Salvamont Neamț, sunând la numărul de urgență 112', a declarat pentru Ziarul Lumina Cătălin Gavrilescu, directorul Direcției de Administrare a Parcului Național Ceahlău. Direcția de Administrare a Parcului Național Ceahlău poate oferi informații suplimentare la numerele de telefon: 0233.256.600 sau 0726.100.690. 'Direcția de Administrare a Parcului Național Ceahlău dorește ca toți pelerinii să se bucure de sărbătoarea Muntelui Ceahlău, singurul munte cu hram din România și al doilea din lumea ortodoxă, după Muntele Athos', s-a exprimat Cătălin Gavrilescu. Din inițiativa Consiliului Județean Neamț, începând cu anul 2009, ziua de 6 august a fost declarată Ziua Porților Deschise. Astfel, cei care intră în Parcul Național Ceahlău în această zi sunt scutiți de taxa de intrare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
În timpul Postului Adormirii Maicii Domnului, la Catedrala patriarhală din București se săvârșește slujba Paraclisului Maicii Domnului în fiecare seară, după Vecernie. Această rânduială a început ieri seară, în prima zi de post, și se va încheia în ajunul sărbătorii Adormirea Maicii Domnului. Această rânduială specifică mănăstirilor este preluată și la unele catedrale chiriarhale din țară, precum și la unele parohii unde evlavia credincioșilor către Maica Domnului este mai mare.
Miercuri, 01 august 2012, în prima zi din post, la Catedrala patriarhală, la slujba Paraclisului a fost prezent și Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, potrivit Ziarul Lumina Preafericirea Sa a binecuvântat pe credincioșii prezenți și a rostit un cuvânt de învățătură despre semnificația Postului Adormirii Maicii Domnului și despre praznicul împărătesc care încheie această perioadă de pregătire. Paraclisul este o slujbă specială de invocare a ajutorului Născătoarei de Dumnezeu, așa cum ne arată și etimologia cuvântului grecesc 'paraklisis', care înseamnă 'invocare' sau 'chemare', dar și 'mângâiere'. Slujba Paraclisului se aseamănă cu cea a Utreniei, cuprinzând tropare, condace, canonul complet, Evanghelia și ectenii. În tradiția românească cele mai cunoscute sunt Paraclisul Mic al Maicii Domnului, primul din Ceaslov, și Paraclisul Mare al Maicii Domnului care poate fi găsit și la finalul Psaltirii. Slujba Paraclisului Mic a fost alcătuită de Sfântul Teostrict Mărturisitorul, starețul Mănăstirii Pelekete, de lângă Constantinopol, care a pătimit în timpul disputei iconoclaste din secolul al VIII-lea. Slujba Paraclisului Mare a fost alcătuită de Teodor II Dukas Laskaris, împăratul bizantin al Niceei, care a domnit în exil între anii 1254-1258, după cucerirea Constantinopolului de cruciați în 1204.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
||||
|
||||
Cu prilejul praznicului „Schimbării la Față”, luni, 6 august 2012, Mănăstirea Săraca din cadrul Arhiepiscopiei Timișoarei își va sărbători hramul, informează site-ul mitropolia-banatului.ro. Mănăstirea Săraca, din cuprinsul Arhiepiscopiei Timișoarei, este așezată în localitatea Șemlacul Mic, la o distanță de 67 de kilometri sud de Timișoara. Originea acesteia nu se cunoaște cu certitudine. După unii istorici, ar data din secolele XIII-XIV; alți cercetători, pornind de la vechiul strat de pictură, susțin că mănăstirea a fost zidită în secolele XVI-XVII. Din analiza documentelor istorice, reiese că între anii 1270-1271 mănăstirea desfășura o bogată activitate. Informații suplimentare datează de la începutul secolului al XV-lea, când superiorul călugărilor franciscani raporta că mănăstirea este o apărătoare a “schismaticilor”. În 1865, mănăstirea se găsea în paragină. În 1934 ajunge sub oblăduirea Episcopiei Caransebeșului, iar mai târziu sub aceea a Arhiepiscopiei Timișoarei. Din 1948 și până în 1987 a fost utilizată de parohia Șemlacu Mic. În anul 1987, la stăruința Înaltpreasfințitului Mitropolit Nicolae Corneanu așezământul și-a redobândit statutul de mănăstire, fiind complet restaurat și așezat cu bună stare de funcționare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Singurul așezământ monahal aflat sub ocrotirea Sfântului Ioan Iacob de la Neamț din Arhiepiscopia Vadului, Feleacului și Clujului, Mănăstirea de la Piatra Craiului, își va sărbători patronul spiritual pe data de 5 august 2012, în prezența Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop și Mitropolit Andrei, care din ajunul sărbătorii va participa și la slujba de priveghere oficiată aici de la ora 18:00 Vecernia cu Litie, Utrenia cu Ceasul I, după cum a precizat corespondentul TRINITAS TV, Moldovan Cristian Dumitru. Părintele Mitropolit va sluji Sfânta Liturghie arhierească, de la ora 9:30 înconjurat de un sobor de preoți și diaconi.
Mănăstirea „Sfântul Ioan Iacob de la Neamț” Piatra Craiului este situată pe raza localității Bucea, comuna Negreni, județul Cluj, la 90 km de Cluj și 60 km de Oradea, la 3 km de șoseaua E60. Ideea înființării acestei mănăstiri a avut-o o credincioasă din Parohia Bucea, donând terenul și o casă de vacanță în mijlocul pădurii, la interferența a trei județe: Cluj, Bihor și Sălaj. Acestea se întâmplau prin anii 1993-1994. Primii doi monahi s-au instalat în primăvara anului 1995, în căsuța formată din două camere și un hol, începând să facă planuri pentru viitoarea biserică. În 1995 s-a ridicat biserica din lemn, care a fost prima biserică, după care s-a ridicat un corp de chilii, iar din 2006 s-au început lucrările la biserica din zid care se continuă și în prezent, în 2009-2010, s-a început ridicarea unui corp de chilii pentru primirea pelerinilor”, 320 locuri de cazare iar în 2011 s-a ridicat și o trapeză a declarat starețul Mănăstirii Piatra Craiului, Protos. Antonie Flore, în prezent sunt 4 viețuitori. Credincioșii din Mitropolia Clujului și nu numai, se vor putea închina și la moaștele Sfântului Cuvios Grigorie Decapolitul. Sfintele moaște vor fi aduse spre cinstire și închinare în data de 4 august 2012 de către Arhim. Vartolomeu, Exarh al mănăstirilor din Arhiepiscopia Râmnicului și starețul Mănăstirii Cozia alături de Stavrofora Mihaela Tamaș stareța Mănăstirii Bistrița și un sobor de opt maici, cu binecuvântarea ÎPS Gherasim, Arhiepiscopul Râmnicului, cu ocazia prăznuirii hramului acestei vetre monahale. Delegația de la Mănăstirea Bistrița, va sosi cu racla cu sfintele moaște sâmbătă după-masă, în jurul orei 16.30. Aceasta va fi întâmpinată în curtea mănăstirii de monahii așezământului, preoți și credincioși. Sfintele moaște vor fi așezate spre închinare într-un baldachin special amenajat în incinta mănăstirii. Duminică, la ora 13:00, vor fi și la Mănăstirea Voievodeni din județul Sălaj, unde vor sta spre cinstire și închinare toată ziua de luni cu ocazia hramului acestei mănăstiri Schimbarea la Față a Domnului. Cu acest prilej se va oficia la acest așezământ monahal slujba vecerniei și privegherii, duminica seara, iar luni Sfânta Liturghie.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#8
|
||||
|
||||
Numeroși credincioși sunt așteptați la Mănăstirea Lainici din județul Gorj luni, 6 august, de praznicul “Schimbarea la Față a Domnului”. Cu acest prilej, după cum ne informează Gabriela Popescu – Biroul de presă al Arhiepiscopiei Craiovei, slujba Sfintei Liturghii va fi săvârșită de Înaltpreasfințitul Părinte Irineu, Arhiepiscopul Craiovei și Mitropolitul Olteniei, alături de un sobor de preoți și diaconi. Mănăstirea Lainici este așezată în Defileul Jiului și este considerată de sute de ani liantul credincioșilor din Oltenia cu cei din Ardeal, datorită așezării ei geografice. Aflat într-o poiană, la o altitudine de aproape 800 de metri, așezământul monahal a luat ființă între anii 1850 - 1852. În biserica nou-construită în curtea Mănăstirii Lainici se află icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului „Grabnic Ascultătoare“, unicat în țara noastră, adusă de la Muntele Athos. Este pictată pe lemn de santal și acoperită cu o mantie grea de argint aurit.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro | mihailt | Generalitati | 6 | 14.01.2011 23:11:54 |
| Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere | fragmente | Stiri, actualitati, anunturi | 0 | 13.09.2010 10:25:35 |
| Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) | cristiboss56 | Resurse ortodoxe on-line | 0 | 14.06.2010 18:59:31 |
| Am noutati: cred ca stiu cine e NOI | mq | Generalitati | 19 | 02.09.2009 14:54:01 |
| Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! | mihailt | Generalitati | 3 | 21.05.2009 22:43:39 |
|
|