![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sfântul Botez este întâia dintre Tainele Sfintei Biserici; este ușa prin care se intră în Sfânta Biserică. Si numai ajungând membri ai Bisericii lui Hristos ne putem învrednici și de primirea celorlalte Sfinte Taine. Taina Sfântulul Botez a fost așezată de Mântuitorul Iisus Hristos prin cuvintele : "Mergând, învătați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh" (Matei 28, 19). Acestea le-a grăit după învierea Sa din morți. Dar Taina Sfântului Botez nu este numai usa prin care se intră în Sfânta Biserică a lui Hristos, ci si pentru câstigarea impărătiei lui Dumnezeu, asa cum ne încredintează însusi Mântuitorul, zicând : "De nu se va naste cineva din apă si din Duh, nu va putea să intre în împărătia lui Dumnezeu." (Ioan 3, 5). Chiar din timpul sfintilor apostoli se săvârsea botezul copiilor : Lidia si casa ei (Fapte 16, 15) ; temnicerul si casa lui (Fapte 16, 33) ; Crispus si casa lui (Fapte 18, 8) ; Stefanas si casa lui (1 Cor. 1, 76). Botezul ne curătește în primul rând de păcatul strămoșesc, iar copiii se nasc cu acest păcat. Știm ce spune psalmisitul: "Intru fărădelegi m-am zămislit si în păcate m-a născut maica mea" (Ps. L, 6). Știm ce spune și sfântul apostol Pavel : "De aceea, precum printr-un om a intrat păcatul în lume și prin păcat moartea, așa moartea a trecut la toti oamenii, prin acela în care toti au păcătuit" (Rom. 5, 12). În ceea ce privește faptul că pruncii nu pot să-și mărturisească credința creștină, Biserica are ca garant pe nașii care-i primesc la botez, care mărturisesc pentru aceștia credința creștină rostind Crezul și care își iau îndatorirea ca finii lor să fie crescuți de ei în credința Bisericii. De altfel, noi cunoaștem tot din Sfintele Scripturi atâtea cazuri când pentru credința cuiva Dumnezeu S-a îndurat de cel pentru care acesta se ruga. Să ne amintim că Mântuitorul a vindecat pe sluga sutașului din Capernaum pentru credința stăpânului său ; a vindecat pe fiica femeii canaanence pentru credința mamei sale, și a înviat pe fiica lui Iair pentru credința tatălui său, și pe fiul văduvei din Nain pentru credința mamei sale. Și atunci să nu credem noi că botezul poate fi săvârșit pruncilor pe temeiul credinței nasilor lor? Last edited by ovidiu b.; 27.10.2011 at 12:18:21. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
„Pilda navodului”ne atrage atentia asupra faptului ca nu tot ce se prinde in navodul Imparatiei va ajunge in ea, dupa cum nu orice samanta a Imparatiei ajunge la rodire, desi fiecare samanta este a Imparatiei. Botezul este o conditie de a intra in Imparatie, insa nu-ti asigura mantuirea. De aceea, parintele, pentru ca isi iubeste copilul, face acest gest de a-l lua alaturi de el in navodul Imparatiei pe copil inca de la nastere, nu se desparte de el, insa depinde doar de copil, daca se va mantui la final. Mantuirea este si lucrarea Lui Dumnezeu, dar si a noastra.
Last edited by ioanna; 27.10.2011 at 12:39:09. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
In the theology of the Catholic Church, original sin is regarded as the general condition of sinfulness, that is (the absence of holiness and perfect charity) into which humans are born, distinct from the actual sins that a person commits. This teaching explicitly states that "original sin does not have the character of a personal fault in any of Adam's descendants". In other words, human beings do not bear any "original guilt" from Adam's particular sin, which is his alone. The prevailing view, also held in Eastern Orthodoxy, is that human beings bear no guilt for the sin of Adam. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Sper că n-aveți pretenția să accept formulări de genul "Fiule, aceasta e o taină!", când e lucru unanim acceptat și demonstrat că bebelușul nu are nici discernământul acceptării unei filozofii de viață (cum e creștinismul), nici puterea de a da mărturie despre aceasta...
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
ps: poate acum vă ajută...deși s-au explicat destul de clar lucrurile...roul nașilor și așa mai departe. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Eu m-am referit la al sens al termenului "taină" (cu t mic).
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
În posturile mele termenul "taină" este cu t mare. Ca de obicei, dumneavoatră shimbați sensul.
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Mă bucur că recunoașteți și că vă scoateți la iveală rolul dumneavoastră aici pe forum - adică de a suci sensurile Adevărului cu modul dmv. personal de a interpreta Biblia.
Citat:
15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura. 16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. Apelați la minimum de logică și observați este un îndemn a Mântuitorului de propovădui Evanghelia întregii făpturi că nu a zis "la cei supuși propovăduiți", ci "la toată făptura", sau de se vor supune, sau de nu. Bineînțeles că doar păgânul care va crede ("cel ce va crede") se va boteza. Dar vă întreb păgânul și-a întrebat copiii dacă vor să se boteze? Oare nu i-a botezat? Chiar din timpul sfintilor apostoli se săvârsea botezul copiilor : Lidia si casa ei (Fapte 16, 15) ; temnicerul si casa lui (Fapte 16, 33) ; Crispus si casa lui (Fapte 18, 8) ; Stefanas si casa lui (1 Cor. 1, 76). Last edited by ovidiu b.; 27.10.2011 at 17:11:54. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| eu ortodoxa,el baptist | anamnaz | Alte Religii | 62 | 25.04.2016 23:56:31 |
| Cultul penticostal | rafael12345 | Intrebari utilizatori | 46 | 23.01.2014 11:07:13 |
| Toaca in cultul crestin | costel | Generalitati | 8 | 05.07.2012 18:01:05 |
| Cum intelegeti cultul ortodox ? | STEPHAN | Spiritualitatea ortodoxa | 10 | 11.06.2012 18:13:39 |
| Muzica in cultul Bisericii | Alexandru | Muzica Bisericeasca | 14 | 28.02.2007 19:13:44 |
|
|