Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #131  
Vechi 12.09.2011, 17:02:24
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Domnule Savonarola, vezi că din greșeală ai mai postat discursul acesta...
  #132  
Vechi 12.09.2011, 17:06:43
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit Și o să îl mai postez o dată

Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul, cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare, care fuseseră neascultătoare altădată, când îndelunga-răbdare a lui Dumnezeu aștepta, în zilele lui Noe, și se pregătea corabia în care puține suflete, adică opt, s-au mântuit prin apă. [1 Petru 3:18-20]

Hristos predică duhurilor ținute în închisoare. Care duhuri ? Versetul 20 spune că duhurile sunt aceia care în trecut, odată au fost necredincioși. Când au fost necredincioși ? Tot versetul 20 ne spune că au fost necredincioși în zilele lui Noe. Prin urmare este evident că acei oameni, care fuseseră necredincioși în zilele lui Noe, morți însă fiind, totuși au primit predica sau predania Mântuitorului Hristos, acolo în închisoarea în care erau ținuți. Deci, Hristos Însuși predică acestor duhuri ale acelor oameni morți de atâta vreme. Concluzia este evidentă, și anume aceea că omul continuă să existe, să trăiască după moarte, într-o formă spirituală (în acest versete se menționează prin „duh”, la Matei 10:28 se menționează prin „suflet”). Acestor eu-uri spirituale ale acelor oameni, eu-uri care continuau să existe după moartea lor, chiar și după multă vreme, Hristos le-a predat și evident asta conduce și la concluzia nu doar a existenței spirituale după moartea fizică, ci și la concluzia existenței spirituale conștiente, pentru că erau evdient conștiente de vreme ce au primit predania lui Hristos.

Cine s-a coborât să propovăduiască ?
Hristos.

Cui a propovăduit ?
Duhurilor ținute în închisoare, care fuseseră neascultătoare altădată.

Când fuseseră neascultătoare ?
În zilele lui Noe.

Textele sunt prea evidente pentru a le mai putea răstălmăci. Și este evidentă inconsistența logică a părerii tale (nebiblice) pentru că nu avea cum să le predea nimeni Evanghelia Mântuitorului Iisus Hristos acelor oameni din vremea lui Noe. Nici măcar Noe. Pur și simplu nu avea cum. Iar versetul spune clar că duhurile erau ținute în închisoare. Evident este vorba despre niște oameni care muriseră. Ei, însă ca duhuri, așa cum îi denumește sfîntul Petru, continuau să existe, acolo în acea "închisoare" spirituală. Când fuseseră aceia necredincioși ? În zilele lui Noe. În zilele lui Noe aceia fuseseră necredincioși; nu le predica nici Noe și nici altcineva vreo Evanghelie a Mântuitorului Hristos. Nici nu avea cum, decât dacă venea Hristos în persoană să le-o predice. Iar Noe era prea ocupat cu construirea arcei, și nu avea timp să le propovăduiască o Evanghelie pe care nu o știa. Prin urmare, inconsistența logică este evidentă, iar minciuna (adventistă) și mai evidentă. Hristos S-a dus să predea acelor duhuri ținute în acea "închisoare" spirituală. Asta vorbește foarte clar despre continuitatea existenței umane după moarte în acel chip sufletesc/spiritual, și despre capacitatea de a fi conștienți după moartea fizică. Hristos deci a predat acelor morți, după cuvântul Bibliei. Și a făcut-o pentru că ei existau și erau conștienți, că altfel nu aveau cum să recepteze nici o predanie de la Mântuitorul Iisus Hristos.

Aceste lucruri v-au fost explicate și de membri ortodocși, chiar și de protestanți (în speță, Scoțianul). Este evidentă reaua-credință a adventiștilor pentru oricine care studiază atent acest forum. Așa cum și minciuna nebiblică a adventiștilor este evidentă. Errare humanum est, perseverare diabolicum.
  #133  
Vechi 12.09.2011, 17:47:39
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Și o să îl mai postez o dată
OK. Succes la dat cu clei!
  #134  
Vechi 12.09.2011, 20:01:57
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Ha! Iată un argument tip circular. Dar nu de acela...
Amice, Biblia nu este țirculă să tai lemne cu ea. Și Hristos și apostolul Petru puteau liniștit folosi termenul "duhuri", ori chiar "suflete" căci vorbeau de oameni vii la perioada respectivă (înainte de Potop), nu de fantome, strigoi, ori moroi!
Iar te faci chinez! Biblia prietene INTOTDEAUNA a folosit trermenul DUH pentru a defini ceva nematerial si nu la oameni:

"Vedeți mâinile Mele și picioarele Mele, că Eu Însumi sunt; pipăiți-Mă și vedeți, că DUHUL nu are carne și oase, precum Mă vedeți pe Mine că am." (Luca 24:39)
Doamne ajuta!
  #135  
Vechi 12.09.2011, 20:49:52
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Iar te faci chinez! Biblia prietene INTOTDEAUNA a folosit trermenul DUH pentru a defini ceva nematerial si nu la oameni:

"Vedeți mâinile Mele și picioarele Mele, că Eu Însumi sunt; pipăiți-Mă și vedeți, că DUHUL nu are carne și oase, precum Mă vedeți pe Mine că am." (Luca 24:39)
Doamne ajuta!
... și putem continua așa la nesfârșit câtă vreme există confuzie între duh și suflet; dar mai ales ce categorii teologice desemnează aceste expresii... și mai ales ce confesiune propune acele definiții...
  #136  
Vechi 12.09.2011, 21:23:42
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
... și putem continua așa la nesfârșit câtă vreme există confuzie între duh și suflet; dar mai ales ce categorii teologice desemnează aceste expresii... și mai ales ce confesiune propune acele definiții...

daca pt tine duh inseamna om, chiar ca nu mai avem ce discuta pe tema asta. Doamne ajuta!
  #137  
Vechi 14.09.2011, 01:37:46
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Mai demult am scris o postare pe un alt forum. O să o redau și aici, pentru a o citi și alții în cazul în care nu au citit-o. Ceea ce am vrut să spun propriu-zis este că nu doar Bilia sau opere ale Sfinților Părinți, dar și experiența spirituală a creștinismului răsăritean validează aceste idei. Experiențele spirituale avute și mărturisite de creștinii ortodocși, poate nu doar de ei, dar cu ei sunt în temă, nu pot fi cu adevărat explicate decât datorită constituției noo (în sensul de nous) - psiho - somatică (sau pneumato-psiho-somatică), ținând cont și de faptul că mulți sfinți părinți văd nous-ul sau pneuma ca partea cea mai înaltă a sufletului, partea propriu-zis spirituală, prin care omul comunică cu Dumnezeu. Evident creștinismul în sine nu ar fi putut să existe fără economia mântuirii lui Iisus Hristos. Experiențele spirituale ale harului necreat, ale vederii dumnezeiești prin lumina necreată nu pot fi explicate decât prin elementul personal, al sinei spirituale personale al constituției umane. Prin urmare nu se poate ca omul să nu fie acea sinteză pneumato(/noo)-psiho-somatică, și prin urmare nu are cum ca teoria adventistă să fie adevărată. Falsitatea acestei teorii nu este astfel demonstrată exclusiv de Sfânta Scriptură, ci și de teologia și spiritualitatea Sfinților Părinți în Biserica Creștină.

Omul nu este doar o ființă fizică ci și una spirituală. Pe lângă ceea ce caracterizează în genere viața spirituală, sau aspectul spiritual al vieții omului, teologia și spiritualitatea creștină răsăriteană a pus în evidență un anumit aspect care rezidă în faptul că omul Îl poate cunoaște pe Dumnezeu în mod direct, printr-o vedere spirituală, sub puterea acțiunii iluminatoare și curățitoare a harului necreat al lui Dumnezeu. Acest aspect poate fi observat spre exemplu în scrierile lui Simeon Teologul și Grigorie Palama, evident nefiind singurii teologi și scriitori care au mărturisit despre acest tip de cunoaștere a lui Dumnezeu. Acest tip de cunoaștere a lui Dumnezeu, mai răspândit în mediile monahale ale Răsăritului creștin, pune în evidență pe om așa cum mulți nu îl cunosc pe omul însuși. Omul este în această ipostază un văzător al celor nevăzute, un înțelegător al celor neînțelese, un văzător spiritual cu vedere și ochi spirituali, deși experiența iluminării prin harul necreat al lui Hristos nu se reduce exclusiv la una strict duhovnicească, spirituală, experiența resimțindu-o omul în întregul său ca ființă. Totuși această vedere spirituală cultivată mai mult în răsăritul creștin ortodox pune în evidență, așa cum am spus, omul ca ființă înzestrată cu o vedere spirituală potrivită pentru a recepta lumina necreată, sau harul necreat care iluminează omul cu cunoașterea în lumină necreată a Dumnezeului Celui Viu. Problema care se pune este în mod evident nu doar faptul că adventismul nu cunoaște despre ce este vorba, dar pe lângă asta teoria adventistă nu poate explica din premisele sale despre ființa umană concluziile experiențiale la care exponenți ai spiritualității creștine răsăritene au ajuns. Premisele teoriei adventiste, și anume că omul ar fi doar un trup [foarte complex cu un creier foarte complex] animat de un duh de viață care ar fi o forță impersonală ce animă trupul omului, nu pot explica această specie de cunoaștere a lui Dumnezeu întâlnită preponderent în răsăritul creștin și anume cunoașterea prin vedere spirituală a luminii necreate a lui Dumnezeu, sau experiența iluminării mistice sub acțiunea harului necreat al lui Dumnezeu. Simplul trup omenesc, chiar și așa complex cum este mai ales în ce privește creierul său, animat de un duh de viață, ceea ce ar fi omul după teoria adventistă, nu este totuși suficient pentru a explica aceste experiențe spirituale mistice de cunoaștere a lui Dumnezeu, neputând să explice exclusiv de la ipotezele pe care se bazează această teorie a grupării adventiste. Această percepție spirituală, această vedere spirituală presupune deci pe om înzestrat cu „simțuri”, cu „organe de percepție” care percep o lumină care este dincolo de domeniul creatului și al perceptibilului doar prin simțurile omului pe care trupul le are, așa animat de acel duh de viață cum este. Prin urmare, dacă omul s-ar reduce la ceea ce teoria adventistă pretinde, el nu ar avea în realitate capacitatea de a experia asemenea stări, de a experia o asemenea cunoaștere a lui Dumnezeu prin lumina Sa necreată, pentru că trupul sau simplul trup animat, chiar cu complexul creier pe care îl are, nu poate fi exclusiv prin sine și de sine receptacol conștient spiritual al unei asemenea lumini necreate a lui Dumnezeu. Experiența de cunoaștere a marilor trăitori mistici răsăriteni creștini ortodocși presupune ca omul să aibă și să fie ceva mai mult decât ni-l prezintă searbăda și săraca teorie adventistă, pentru că altfel aceste experiențe conștiente, personale, de cunoaștere a lui Dumnezeu prin harul Său necreat nu ar fi posibile: trupul omului, exclusiv de sine ca trup, animat de un duh impersonal și inconștient de viață, nu se poate face receptacol percepător al luminii necreate a lui Dumnezeu, a aceste lumini spirituale cunoscută conștient, chiar dacă la un nivel superior mistic de conștiență umană. Această experiere este posibilă datorită faptului că structura ființei umane este de fapt alta decât cea pe care o descrie searbăda și săraca teorie adventistă [care doar pare a fi biblică, dar nu este] și datorită jertfei răscumpărătoare și învierii lui Hristos care curăță și reface chipul lui Dumnezeu din om și îi [re]dă, prin harul lui Dumnezeu, posibilitatea acestei experiențe extrem de profundă de cunoaștere tainică a Dumnezeului Celui Viu. După teoria adventistă omul se reduce la capacitățile de cunoaștere „normale” prin simțuri, prin intelect, prin afecte care totuși îl mențin pe om închistat într-o experiență lumească bazată uneori și pe moralitate dar totuși într-o experiență mundană. Nici chiar viziunile nu îl scot de fapt pe om din această structură limitată de cunoaștere. Teoria adventistă despre om nu poate explica experierea necreatului în mod personal și conștient în „mintea” și „inima” omului, arătând încă o dată că este o teorie greșită.
  #138  
Vechi 14.09.2011, 08:17:42
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
... și putem continua așa la nesfârșit câtă vreme există confuzie între duh și suflet; dar mai ales ce categorii teologice desemnează aceste expresii... și mai ales ce confesiune propune acele definiții...
Corect; definiti-le din punctul adventist de vedere.
  #139  
Vechi 14.09.2011, 08:23:14
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Corect; definiti-le din punctul adventist de vedere.
Ce să îți mai definească ? Nu le-a definit până acuma destul? Inclusiv pe topicul ăsta. Ce ar fi să pui mâna și să citești paginile anterioare, precum și alte topicuri pe subiect, și o să tot vezi definiri adventiste. Au și un sit unde poți să le vezi mai detaliat.
  #140  
Vechi 14.09.2011, 08:59:39
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Ce să îți mai definească ? Nu le-a definit până acuma destul? Inclusiv pe topicul ăsta. Ce ar fi să pui mâna și să citești paginile anterioare, precum și alte topicuri pe subiect, și o să tot vezi definiri adventiste. Au și un sit unde poți să le vezi mai detaliat.
Cu citeva postari mai sus un user vorbea despre confuzii. Dupa atitea pagini de discutie. Ca sa evitam confuziile, putem redefini termenii. Pe de o parte. Pe de alta parte, e posibil ca nu toti participantii la discutie sa aiba mintea ascutita. Este si cazul meu, asa ca cer lamuriri suplimentare.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre moarte si pomenirea mortilor AnnaEnache Intrebari utilizatori 42 13.06.2012 09:43:28
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. bitza Generalitati 28 20.03.2011 02:05:27
Despre viata de dupa moarte georgian_osa Din Noul Testament 30 14.03.2010 18:49:29
Marturii despre moarte Iustin44 Generalitati 14 31.03.2009 23:59:56
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase mara2008 Generalitati 1 20.05.2008 15:07:31