Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.08.2011, 05:21:10
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Doamne ajută!

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Stimate Domnul Atanasiu

Am observat
Scotland The Brave

Iartă-mă că nu ți-am răspuns până acum deoarece am desființat alarma la abonamente din lipsă de timp. Mi-a scris Cătălin și de aceea am revenit.

De ce n-ai vrut să discutăm de la inimă la inimă? Una este să discuți intim, înțelegând neputințele celuilalt și deshizând ușa tainei și adevărului necondiționat, și alta public, unde ești nevoit să demonstrezi că ai dreptate chiar dacă vezi pe undeva, prin rafturile conștiinței că nu ai, dar ești orbit fiincă vrei să arăți celorlalți că învingi.
Cele care ți le-am scris ți le-am scris cu durere și dragoste din totă inima mea. La noi la ortodocși asta înseamnă ca și cum ți-ai vărsa sângele pentru cineva. Cum spun Sfinții: "a te ruga pentru cineva înseamnă a-ți vărsa sângele pentru el". Și cuvântul din inimă este o rugăciune, trimisă în dar destinatarului.

M-am amuzat de linkul tău de aici semnalul de incepere foarte mult.
Ca glumă desigur că este caraghioasă, dar apoi, citind postările tale următoare, am plâns. Am văzut, după cuvintele tale că nu era de fapt nici o glumă, decât poate una în estetică. Noi ortodocșii suntem mult ajutați de Sfânta Biserică prin canoane în a ne comporta după Dumnezeu. Iată ce spune unul din ele:

DUELUL
700. - Duelul este lupta declarată între doi inși cu scopul, se zice, de a-și apăra onoarea lezată. El pornește din orgoliu exagerat, și este împotriva minții sănătoase, a legilor vieții și a poruncilor lui Dumnezeu (Ex. 20, 13; Deut. 5, 17; Matei 5, 21; Rom. 13, 9). Cel ce Ucide în duel se canonisește ca un adevărat criminal, iar cel ucis este un sinucigaș, căruia nu i se poate face nici-un fel de slujbă bisericească, și nici nu se îngroapă în cimitir ca alți creștini, căci fapta lui nu poate avea iertare. (V. Sinuciderea).


Desigur că nu e vorba de a ne ucide reciproc sau a ne sinucide dar duhul cu care tu ai scris a fost ca din partea unui fel de erou-victimă a unei prigoane pe forum: Tu și restul contra. Care este folosul unei astfel de discuții? Din start duce la moartea dragostei, deci la dărâmare, oare n-ai citit:

I.Cor.8:1. Cât despre cele jertfite idolilor, știm că toți avem cunoștință. Cunoștința însă semețește, iar iubirea zidește.
I.Cor.8:2. Iar dacă i se pare cuiva că cunoaște ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască.



Cui folosește un duel de citate din Sfintele Scripturi? Eu am să-ți aduc contraargumente pe care tu nu ai să le crezi deoarece pornești de la înțelesul tău, la care nu vrei să renunți, mai ales că te va sili postura de apărător al calvinismului pe un forum ortodox. Nu ai citit oare:

II.Petr.3:15. Și îndelunga-răbdare a Domnului nostru socotiți-o drept mântuire, precum v-a scris și iubitul nostru frate Pavel după înțelepciunea dată lui,
II.Petr.3:16. Cum vorbește despre acestea, în toate epistolele sale, în care sunt unele lucruri cu anevoie de înțeles, pe care cei neștiutori și neîntăriți le răstălmăcesc, ca și pe celelalte Scripturi, spre a lor pierzare.
II.Petr.3:17. Deci voi, iubiților, cunoscând acestea de mai înainte, păziți-vă, ca nu cumva, lăsându-vă târâți de rătăcirea celor fără de lege, să cădeți din întărirea voastră,
II.Petr.3:18. Ci creșteți în har și în cunoașterea Domnului nostru și Mântuitorului Iisus Hristos. A Lui este slava, acum și în ziua veacului! Amin.

II.Petr.1:19. Și avem cuvântul proorocesc mai întărit, la care bine faceți luând aminte, ca la o făclie ce strălucește în loc întunecos, până când va străluci ziua și Luceafărul va răsări în inimile voastre,
II.Petr.1:20. Aceasta știind mai dinainte că nici o proorocie a Scripturii nu se tâlcuiește după socotința fiecăruia;
II.Petr.1:21. Pentru că niciodată proorocia nu s-a făcut din voia omului, ci oamenii cei sfinți ai lui Dumnezeu au grăit, purtați fiind de Duhul Sfânt.


vezi așadar că nu Sfânta Scriptură se tâlcuiește pe sine, ci unii o tâlcuiesc din mintea omenească limitată, mincinoasă, proprie iar Biserica o tâlcuiește prin harul cunoașterii dat celor sfinți, prin Duhul Sfânt?

Așadar Sfânta Biserică, prin oamenii Ei sfinți a scris Sfânta Scriptură și S-a străduit să-i păstreze înțelesul timp de aproape 2000 de ani. Cum putea oare un om chiar și Jean Calvin (n. 10 iulie 1509, Noyon — d. 27 mai 1564, Geneva), cu urmașii săi să fure Sfânta Scriptură de la Autorul Ei Hristos Capul și Biserica Trupul și să-i dea înțelesuri mai bune decât Însuși Autorul?

Desigur că noi ortodocșii cunoaștem mai bine Sfintele Scripturi, având înțelesul lor ne rupt prin desprinderi de text în afara contextului, cum se face în erminia protestantă, de aceea existând pe temeiul aceluiași text atâția protestanți care se combat, certându-se între ei.

Erminia Ortodoxă înseamnă a privi un text în legătură cu paragrafele vecine, cu capitolul în care este conținut, cu testamentul din care este luat (Vechi sau nou), cu Întreaga Scriptură, cu Sfânta Tradiție (și nu cu tradiția unor oameni de pe la 1500) care niciodată nu S-a contrazis pe Sine deci nici cu Biblia care este rodul Ei, în legătură cu întreaga creație care este o altă Carte a lui Dumnezeu și în sfârșit cu Teologia (nu cea secundară prin studiu ci cea primară) care vine din vederea duhovnicească a realităților celor veșnice.
Pot lua toată mărturisirea voastră, de acolo de unde m-ai trimis și să o demontez scripturistic, s-o fac arșice, așa, biblic, cum dorești tu. Și... urmarea... tu vei contraargumenta, te vei tulbura, nu vei crede pentru că nu vrei să crezi indiferent de ce ți-am spune și vei pleca, precum ne tot ameninți atât de trist. Nu văd vreun folos nici pentru mine nici pentru tine. Este ca și cum aș vorbi despre Duhul Sfânt în deșert și l-aș întrista.


Dacă însă vrei să abordăm problema așa:



sau așa:



adică cu dragoste, fără prejudecăți, de la inimă la inimă, chiar și folosind minunatele Scripturi, (cele care spun același lucru ca Sfintele Icoane de mai sus, dar în scris), este cu totul altceva.

Ce treabă am eu cu calvinismul. Nu are oare el dreptul să existe în ignoranța lui (după cum ai scris) față de ortodocși? El va da socoteală pentru prostie și lipsă de interes.

Pe mine altceva mă interesează: sufletul tău. Cu tine, nu cu calvinismul, doresc, cu sete, să discut. Chiar acum, înainte de a redeschide calculatorul să dau peste emailul lui Cătălin, am citit o carte foarte frumoasă a unui evreu care a trecut de la iudaism prin calvinism, fiind chiar un pasionat misionar al lor dar până la urmă, pentru că a fost sincer iar nu cu prejudecăți , căutând cu sete adevărul, a ajuns preot ortodox și care chiar pune exact problemele predestinării și altele, după Scripturi dar și după sufletul omenesc, descriind chiar starea prin care a trecut și el, fiind protestant, și care se vede la tine, răzbate din postările tale. Și mă gândeam să te abordez pe mesageria privată să-ți trimit cu poșta, dacă desigur mi-ai fi dat adresa, cartea menționată: "Uimit de Hristos" Pr. James Bernstein

http://www.librarie.net/carti/163872...ames-Bernstein

Și când colo, când mă pregăteam să fac aceasta... ce găsesc... o invitație la duel.

Dragul meu, te refuz de duel! Poți să crezi că sunt laș, că nu sunt cavaler, că nu-mi apăr onoarea... etc. Treaba ta.

În schimb te invit la o agapă de cuvinte. Hai să începem așa. Eu ți-am scris din inimă la ce ești chemat de Hristos. Ți-am dat trimiteri în Sfânta Scriptură. Nu mi-ai răspuns. Acum facem o altfel de agapă, inversă dar în același duh. Tu îmi scrii ce crezi tu, iar nu ce crede unul Calvin, deja mort de 500 de ani, fără să folosești documente linkuri și alte lucruri complicate. Ce crezi tu în inima ta, folosind cuvintele tale iar nu citate. Doar nu vrei să dialoghez cu un PC îndesat cu citate. Eu îți voi răspunde omenește, de la inimă la inimă ce cred eu, folosind cuvintele mele, pe înțelesul tău și de va fi nevoie fi desigur că mă voi folosi de Sfânta Scriptură dar nu ca o armă ci ca o podoabă preaînfrumusețată a dragostei. Așa facem noi ortodocșii, admirăm în tot omul nespusa lui frumusețe de chip al lui Dumnezeu, din care face parte și înfricoșata lui libertate de a refuza pe Dumnezeu. Mărturisim adevărul iar nu silim la el.
Apologia se folosea în alte veacuri, când ereticii omorau pe ortodocși, le distrugeau cărțile și puneau în pericol credința ortodocșilor mai simpli. Apologeții cu tărie combăteau ereziile, nu pentru a convinge pe eretici ci pentru a întări pe ortodocși. Iar acum când (încă, dar pentru cât timp oare?) nu se mai omoară confesiunile între ele ci se apropie prin discuții este timpul pentru o mărturie cum deja cred că ai înțeles că o facem noi:

SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 30.08.2011 at 05:28:34.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.08.2011, 05:29:12
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Doamne ajută! 2

PS: Nu procentul de ortodocși face Biserica, desigur că plecăreții, sărmanii, nu cunosc Ortodoxia, altfel nu s-ar despărți nici având capul tăiat, de Ea. Ci cei care trăiesc viața lui Hristos, care viață este Însăși Sfânta Biserică Ortodoxă, aceia sunt ortodocșii, aceia sunt Biserica. Acestea ni le-a spus Domnul Hristos:

Luca 12:32. Nu te teme, turmă mică, pentru că Tatăl vostru a binevoit să vă dea vouă împărăția.


Nu ai citit oare:

"Matei 20:16. Astfel vor fi cei de pe urmă întâi și cei dintâi pe urmă, că mulți sunt chemați, dar puțini aleși. "


Dar aceasta n-ai citit-o:

Matei 24:24. Căci se vor ridica hristoși mincinoși și prooroci mincinoși și vor da semne mari și chiar minuni, ca să amăgească, de va fi cu putință, și pe cei aleși.
Matei 24:25. Iată, v-am spus de mai înainte.


Vezi: noi credem nu în procente ci în Adevăr.

Cu durere și dragoste, Alexandru
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.08.2011, 09:26:57
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Suntem educati intr-un spirit diferit domnule Anastasiu.Noi am fost invatati ca atunci cand criticam ceva sa fim gata,ca niste barbati,sa stam in fata celor ce vor dori sa ne conteste opinia.Chiar si daca suntem considerati pasibili de judecata pentru ,,pentru prostie și lipsă de interes.".Nu cred ca argumentele dvs vizeaza matuirea sufletului meu si oricum v-as fi recomandat sa aveti mai intai grija de a dvs.Veti da socoteala la fel ca si mine si exceptand situtia in care va considerati deja mantuit atunci mai aveti serios de lucru la izbavirea dvs.Si la sinceritate.

Asa-zisa dvs dragoste nu v-a impiedicat in trecut sa criticati un aspect al doctrine calviniste,chiar nu stiti sa o faceti asa cum ar trebui.Atunci nu ati invocat predici in ,,desert" ci ati fost chiar pasional in argumentatie.Problema de nuanta si de despatimire probabil.Nu va amenint cu nimic,onoarea ar fi trebuit sa va traga un semnal de alarma dar cred ca a facut diabet de atata dragoste,cu privire la a carei sinceritate am seriose si legitime dubii.

Si mai ciudat,desi eu ar trebui sa nu citez din vechi scrieri,si ar trebui sa spun doar ,,din inima"ceea ce cred dvs in schimb va puteti ajuta de Scriptura.Sa stau cat mai aproape de dvs ca sa tintiti mai bine sau sa trag eu primul si in sus?Daca imi ingaduiti macar un zambet ironic atunci cu siguranta ca voi face in asa fel incat sa ratez tinta.Sa-i calci unuia in picioare credinta si apoi sa-l chemi la agapa de cuvinte seamana cu un asasinat unde asasinul scrie versuri de dragoste la capatiul mortului.Frumos dar de atata ras se zbate ipocrizia-n chinuri.Citatele biblice date de dvs le-as fi comentat cu mare interes in acel dialog clarificator tinand cont de faptul ca invocati ruperea din context.Anuntati-ma daca se schimba situatia.

Va las o scena istorica dintr-un film.Sunt convins ca veti sesiza mesajul din ea.Sunt dezamagit,asa ceva este lipsit de onoare.Poate aici a murit definitiv.La noi nu.Puteti invoca ce doriti.Pentru comportamentul dvs noi avem o singura denumire.Da domnule Anastasiu,va consider public un las.

Last edited by Scotland The Brave; 30.08.2011 at 09:31:42.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.08.2011, 10:19:12
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul

Va las o scena istorica dintr-un film.Sunt convins ca veti sesiza mesajul din ea.Sunt dezamagit,asa ceva este lipsit de onoare.Poate aici a murit definitiv.La noi nu.Puteti invoca ce doriti.Pentru comportamentul dvs noi avem o singura denumire.Da domnule Anastasiu,va consider public un las.
Ce rost are onoarea cand prin discutii aride poti pierde smerenia?
Important este sa nu fim lasi atunci cand aparam credinta ortodoxa.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.08.2011, 14:48:56
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Asa-zisa dvs dragoste nu v-a impiedicat in trecut sa criticati un aspect al doctrine calviniste,chiar nu stiti sa o faceti asa cum ar trebui.
Si ce dragoste avem cand iubim doar pe cel ce ne lauda sau pe cel ce ne da dreptate?
Am mai scris cred ca de vreo 10 ori despre asta, daca spui adevarul nu inseamna ca nu iubesti pe nimeni, dimpotriva. Daca cineva spune ca doctrina calvina nu e la fel cu cea ortodoxa sau ca e gresita inseamna ca uraste? Asadar cine se duce la un hindus sau la cineva din alta credinta si ii spune de Iisus si ca evident credinta lui e cumva gresita inseamna ca il uraste pe acela? Dar calvinii nu au facut asta si s-au dus sa le vorbeasca de crestinism si altora?
Sincer, mie mi se pare fara nicio logica.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 31.08.2011, 12:12:17
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Suntem educati intr-un spirit diferit domnule Anastasiu.Noi am fost invatati ca atunci cand criticam ceva sa fim gata,ca niste barbati,sa stam in fata celor ce vor dori sa ne conteste opinia.Chiar si daca suntem considerati pasibili de judecata pentru ,,pentru prostie și lipsă de interes.".Nu cred ca argumentele dvs vizeaza matuirea sufletului meu si oricum v-as fi recomandat sa aveti mai intai grija de a dvs.Veti da socoteala la fel ca si mine si exceptand situtia in care va considerati deja mantuit atunci mai aveti serios de lucru la izbavirea dvs.Si la sinceritate.

Asa-zisa dvs dragoste nu v-a impiedicat in trecut sa criticati un aspect al doctrine calviniste,chiar nu stiti sa o faceti asa cum ar trebui.Atunci nu ati invocat predici in ,,desert" ci ati fost chiar pasional in argumentatie.Problema de nuanta si de despatimire probabil.Nu va amenint cu nimic,onoarea ar fi trebuit sa va traga un semnal de alarma dar cred ca a facut diabet de atata dragoste,cu privire la a carei sinceritate am seriose si legitime dubii.

Si mai ciudat,desi eu ar trebui sa nu citez din vechi scrieri,si ar trebui sa spun doar ,,din inima"ceea ce cred dvs in schimb va puteti ajuta de Scriptura.Sa stau cat mai aproape de dvs ca sa tintiti mai bine sau sa trag eu primul si in sus?Daca imi ingaduiti macar un zambet ironic atunci cu siguranta ca voi face in asa fel incat sa ratez tinta.Sa-i calci unuia in picioare credinta si apoi sa-l chemi la agapa de cuvinte seamana cu un asasinat unde asasinul scrie versuri de dragoste la capatiul mortului.Frumos dar de atata ras se zbate ipocrizia-n chinuri.Citatele biblice date de dvs le-as fi comentat cu mare interes in acel dialog clarificator tinand cont de faptul ca invocati ruperea din context.Anuntati-ma daca se schimba situatia.

Va las o scena istorica dintr-un film.Sunt convins ca veti sesiza mesajul din ea.Sunt dezamagit,asa ceva este lipsit de onoare.Poate aici a murit definitiv.La noi nu.Puteti invoca ce doriti.Pentru comportamentul dvs noi avem o singura denumire.Da domnule Anastasiu,va consider public un las.
Perfect de acord, frate!!!
Reply With Quote
  #7  
Vechi 31.08.2011, 13:32:55
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
S

Asa-zisa dvs dragoste nu v-a impiedicat in trecut sa criticati un aspect al doctrine calviniste,chiar nu stiti sa o faceti asa cum ar trebui.Atunci nu ati invocat predici in ,,desert" ci ati fost chiar pasional in argumentatie.Problema de nuanta si de despatimire probabil.Nu va amenint cu nimic,onoarea ar fi trebuit sa va traga un semnal de alarma dar cred ca a facut diabet de atata dragoste,cu privire la a carei sinceritate am seriose si legitime dubii.
Sfintii parinti ne indeamna sa uram pacatul sau pe cel care greseste si nu pe pacatos.Nu vad nimic rau a critica o credinta care a aparut din protestantism ,nici macar din ortodoxie.
Protestantism=a protesta
"Asa-zisa dvs dragoste"
Ce va face sa credeti ca e vorba de fatarnicie ?
Parintele Nicolae Steidhart vorbea despre o increderea totala in cei de langa noi pe care orice crestin trebuie sa o aiba.
Am scris in urma ultimei postari a lui Theodor ,eu ca ortodoxa nu sunt de acord.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 31.08.2011, 13:48:02
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Increderea si credinta pot fi sau nu pina la capat identice.
Increderea ar trebui sa aibe si suport real adica cei in care ai incredere sa merite increderea deci sa nu fie o incredere oarba -credulitate.
La fel si credinta una este credinta din convingere si alta este credinta bazata pe certitudine.
Increderea este deasemenea si o componenta a simtului inimii , poti sa nu cunosti un om dar sa simti pur si simplu ca ai incredere in el.
Acest simt al inimii laolalta cu alte simturi (pudoarea , respectul , etc) formeaza simtirea omului - cel care il face pe om sa fie simtitor si nu nesimtitor.

Insa un verset spune "Blestemat sa fie cel care se increde in oameni" .
Asta ce inseamna? ca automat trebuie sa nu avem incredere in nimeni sau intro anumita categorie de oameni cumva dupa un sablon al categoriilor dinainte stabilit?

Deci care este limita pina la care sa avem incredere in oameni?
Reply With Quote
  #9  
Vechi 31.08.2011, 14:49:14
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

"Blestemat sa fie cel se increde in oameni"
Si aici faptul ca interpretati Scripturile dupa cum va taie capul nu dupa spusele sfintilor parinti sau macar sub influenta Sf.Duh care ar trebui sa fie cu d-voastra.
Aici inseamna sa nu ne punem nadejdea in oameni ci in Dumnezeu.
Omul e schimbator ,par.Petroniu de la sf.Munte spunea ca patimile din om sunt schimbatoare.
Eu am vorbit de increderea sau girul pe care ar trebui sa il acordam aproapelui ,calitate a celor cu inima curata ,cum spune la Fericiri.
Daca omul a spus ca are iubire de ce sa nu il credem?
Daca Hristos ne indeamna sa ne iubim dusmanii cu atat mai simplu este sa ii iubim pe cei care nu ne fac rau .
Daca am incredere si sunt pacalit ,cine este in pierdere?
Deci sa ii credem si pe cei fatarnici pana la proba contrarie.
Poate asa se vor rusina si se vor schimba.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 09.09.2011, 05:01:24
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit o mică neînțelegere

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Suntem educati intr-un spirit diferit domnule Anastasiu.Noi am fost invatati ca atunci cand criticam ceva sa fim gata,ca niste barbati,sa stam in fata celor ce vor dori sa ne conteste opinia.
Va las o scena istorica dintr-un film.Sunt convins ca veti sesiza mesajul din ea.Sunt dezamagit,asa ceva este lipsit de onoare.Poate aici a murit definitiv.La noi nu.Puteti invoca ce doriti.Pentru comportamentul dvs noi avem o singura denumire.Da domnule Anastasiu,va consider public un las.
N-ați înțeles mesajul. Nu sunt împotriva discuțiilor cu citate din Sfânta Scriptură ci împotriva discuțiilor cu duh bătăios. Doresc, dacă puteți, să discutăm pe tema predestinării numai cu citate din Sfânta Scriptură, dacă doriți, dar fără ton gen onoare, răzbunare, victorie, asasinat, care pe care etc. În nici un caz nu este constructiv.
Dumneavoastră v-ați supărat că eu nu înțeleg calvinismul iar eu vă răspund: calvinismul cui nu l-am înțeles? Există la dvs. la protestanți moda ca fiecare cititor al Bibliei să o interpreteze, ca un papă infailibil și fiecare să înțeleagă altceva, desigur superior celuilalt. Sunt convins că Jean a crezut altfel decât dumneavoastră și ca atare degeaba îl combat pe el când eu nu știu cum credeți dumneavoastră.

Iar în privința lașității ar însemna să plec de aici și să nu vă răspund. Dar iată stau de față să discutăm. Dumneavoastră până acum ați părăsit terenul discuțiilor de 3 ori și ați intervenit când mă resemnasem că nu putem avea dialog. De altfel, dacă doriți, vă invit la mine acasă pentru o agapă adevărată, vă invit la masă și la discuții autentice din Sfânta Scriptură. Tocmai am avut astfel de dicuții cu o martoră a lui iehova și cu un fost papist actual budist. Comun la ei era o sinceritate a căutărilor adevărului. Oare dumneavoastră o aveți?


Să fac și un mic început, dar vă reamintesc, dacă părăsiți tonul dragostei și iar folosiți praf de pușcă voi întrerupe definitiv discuțiile. Nu-mi place să discut în deșert despre Tainele Duhului Sfânt.

De pildă ne-ați dat două citate ca să susțineți ceea ce înțelegeți dvs. prin predestinare. Eu am să le completez cu cele din jurul lor:


I.Tim.4:1. Dar Duhul grăiește lămurit că, în vremurile cele de apoi, unii se vor depărta de la credință, luând aminte la duhurile cele înșelătoare și la învățăturile demonilor,
I.Tim.4:2. Prin fățărnicia unor mincinoși, care sunt înfierați în cugetul lor.
I.Tim.4:3. Aceștia opresc de la căsătorie și de la unele bucate, pe care Dumnezeu le-a făcut, spre gustare cu mulțumire, pentru cei credincioși și pentru cei ce au cunoscut adevărul,
I.Tim.4:4. Pentru că orice făptură a lui Dumnezeu este bună și nimic nu este de lepădat, dacă se ia cu mulțumire;
I.Tim.4:5. Căci se sfințește prin cuvântul lui Dumnezeu și prin rugăciune.
I.Tim.4:6. Punându-le înaintea fraților acestea, vei fi bun slujitor al lui Hristos Iisus, hrănindu-te cu cuvintele credinței și ale bunei învățături căreia ai urmat;
I.Tim.4:7. Iar de basmele cele lumești și băbești, ferește-te și deprinde-te cu dreapta credință.
I.Tim.4:8. Căci deprinderea trupească la puțin folosește, dar dreapta credință spre toate este de folos, având făgăduința vieții de acum și a celei ce va să vină.
I.Tim.4:9. Vrednic de credință este acest cuvânt și vrednic de toată primirea,
I.Tim.4:10. Fiindcă pentru aceasta ne și ostenim și suntem ocărâți și ne luptăm, căci ne-am pus nădejdea în Dumnezeul cel viu, Care este Mântuitorul tuturor oamenilor, mai ales al credincioșilor.
I.Tim.4:11. Acestea să le poruncești și să-i înveți.
I.Tim.4:12. Nimeni să nu disprețuiască tinerețile tale, ci fă-te pildă credincioșilor cu cuvântul, cu purtarea, cu dragostea, cu duhul, cu credința, cu curăția.
I.Tim.4:13. Până voi veni eu, ia aminte la citit, la îndemnat, la învățătură.
I.Tim.4:14. Nu fi nepăsător față de harul care este întru tine, care ți s-a dat prin proorocie, cu punerea mâinilor mai-marilor preoților.
I.Tim.4:15. Cugetă la acestea, ține-te de acestea, ca propășirea ta să fie vădită tuturor.
I.Tim.4:16. Ia aminte la tine însuți și la învățătură; stăruie în acestea, căci, făcând aceasta, și pe tine te vei mântui și pe cei care te ascultă.


Se spune că toată făptura lui Dumnezeu este bună, dacă este bună cum așadar să fie vreuna predestinată la iad. Oare din făpturi nu fac parte și oamenii, ei sunt nefăcuți? Sau poate și iadul este pentru cei buni.

Hristos este așadar Mântuitorul tuturor oamenilor în virtualitate. Se spune mai ales al credincioșilor nu pentru că i-ar mântui pe necredincioși ci pentru că numai ei primesc darul mântuirii fiincă numai ei îl vor. Îl lasă pe Hristos să-l actualizeze în ei. Ceilalți nu vor și de aceea merg în iad, care este locul celor ce refuză veșnic mântuirea.

La sfârșit Sfântul Apostol Pavel îl îndeamnă pe Sfântul Apostol Timotei să ia aminte ca să se mântuie și pe el și pe cei ce îl ascultă. Dacă oricum ar merge la iad sau la rai ce rost ar mai avea luarea aminte și învățătura? Zadarnice ar fi că n-ar modifica nimic din hotărârea lui Dumnezeu!

În același capitol așadar se spune că Dumnezeu este mântuitorul tuturor dar totuși oamenii se mântuie și pe ei înșiși și pe alții. Calvinismul rămâne perplex la aceasta. Cum să se mântuie oamenii singuri?

Numai Ortodoxia care ia toate Contradicțiile părute din Sfânta Scriptură și le explică în Duhul Sfânt, (pentru că nu poate fi adevărat doar ce ne convine din Biblie ci totul ca un întreg) a explicat corect: sinergia. Omul nu poate face nimic fără Dumnezeu dar nici Dumnezeu nu poate face nimic cu mântuirea lui dacă aceasta nu se învoiește. Depinde la fel de mult și de Unul și de altul ca să ne mântuim. Cum Dumnezeu vrea ca toți să ne mântuim înseamnă că decizia finală este a omului să primească sau nu darul. Altfel nici n-ar fi pedepsit în iad omul dacă vinovat ar fi Dumnnezeu că la predestinat acolo. Ar însemna că Dumnezeu este nedrept. Să nu fie în veac! Dar în același timp dacă cel ce decide de vrea sau de nu vrea este omul, acesta însă nu poate să se mântuiască singur pentru că mântuirea este îmbrățișarea lui Dumnezeu și doar Acesta ca un Atotputernic îl poate smulge din iad pe neputinciosul om. Acesta este Adevărul Omul nu poate face nimic ca să se mântuiască decât să se învoiască să fie mântuit de Dumnezeu iar Dumnezeu face totul ca Să-i mântuiască pe toți mai puțin să-i oblige, pentru că nu vrea din dragostea de a-i vedea desăvârșiți dumnezei după har, desăvârșiți liberi. Mântuirea fiind asemănarea cu Dumnezeu dacă omul ar fi silit să se mântuiască n-ar mai fi asemenea cu Dumnezeu pe Care nu-L poate constrânge nimeni și nimic. Tocmai ca să-i facă pe oameni asemenea Lui i-a făcut atât de minunați încât să nu-i poată constrânge nici satana cu tot iadul nici alți oameni și nici măcar El Însuși. De aceea și ajung în iad sau rai pentru că este rodul libertății lor de a decide.

I.Tim.2:3. Că acesta este lucru bun și primit înaintea lui Dumnezeu, Mântuitorul nostru,
I.Tim.2:4. Care voiește ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștința adevărului să vină.
I.Tim.2:5. Căci unul este Dumnezeu, unul este și Mijlocitorul între Dumnezeu și oameni: omul Hristos Iisus,
I.Tim.2:6. Care S-a dat pe Sine preț de răscumpărare pentru toți, mărturia adusă la timpul său.
I.Tim.2:7. Spre aceasta am fost pus propovăduitor și apostol (adevăr grăiesc în Hristos, nu mint) - învățător neamurilor, în credință și adevăr.
I.Tim.2:8. Vreau deci ca bărbații să se roage în tot locul, ridicând mâini sfinte, fără de mânie și fără șovăire.
I.Tim.2:9. Asemenea și femeile, în îmbrăcăminte cuviincioasă, făcându-și lor podoabă din sfială și din cumințenie, nu din păr împletit și din aur, sau din mărgăritare, sau din veșminte de mult preț;
I.Tim.2:10. Ci, din fapte bune, precum se cuvine unor femei temătoare de Dumnezeu.


Vezi că S-a dat Hristos preț de răscumpărare pentru toți, că noi nu putem aduce nimic ca să ne răscumpărăm, noi nu putem decât doar ca să acceptăm (dacă vrem) darul (iar nu să-l merităm, că nimeni nu merită un asemenea dar, noi toți suntem datori să facem ce facem) adică să zicem da prin primirea Credinței și Adevărului (= Ortodoxie) propovăduite de Sfântul Apostol Pavel, fără șovăială, prin rugăciune și fapte bune.

Așadar ca să nu vorbim în deșert, ne spuneți și nouă ce credeți dumneavoastră prin predestinare, să aflăm și noi cum este confesiunea numită scotlandism?
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 09.09.2011 at 05:53:12.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
bioterapie, înșelare demonică

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 14:28:48
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 16:37:16
Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor gheorghecoser23 Preotul 5 25.06.2008 18:01:23