Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.08.2011, 21:37:00
Azzuurra Azzuurra is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 152
Smile

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
De unde reiese?
Nu stiu cum sa-ti explic, dar are dreptate. Adica se refera la 2 persoane botezate, dar una mai putin credincioasa.

Adica daca o fata e virgina credincioasa si sotul ei a umblat cu mai multe pana la nunta, el se sfinteste prin sotia lui.

La fel daca el are amante. Sau daca el bea si sotia nu. Sau daca sotia da milostenie si sotu' nu.

Bine, nu e sigur ca ajung amandoi in Rai, dar asta e ideea.

Uite, un baiat era botezat si de dragul mamei purta cruciulita la gat, dar a zis ca el nu crede, dar nu stiu cum facea ca numai dupa fete credincioase umbla. Si mi-a explicat ca el vrea o sotie credincioasa, ca si copii sa fie credinciosi si care eventual sa-l convinga si pe el. Cu toate ca era ateu, "simtea ca-i lipseste ceva si cauta acel ceva."

Cred ca daca tot vrea sa primeasca Taina Cununiei, sa primeasca Taina Botezului de dragul sotului si poate si de dragul ei. Poate ar trebui sa-si puna problema, dar daca exista?Eu cred ca nu exista, dar daca da, sau daca nu, ce rau imi va face Botezul? Si in general persoanele acestea, dupa ce au "revelatia" pe care o doresc sau nu(poate in timpul Botezului sau Cununiei, cine stie), ajung sa fie mai credincioase.

Mi-a spus candva un profesor cam ateu:" Eu nu cred, dar stiu ca va va fi bine daca faceti ce spune Scriptura". (cred ca acestea au fost cuvintele lui). Dumnezeu sa-l ierte.

Last edited by Azzuurra; 04.08.2011 at 21:48:03.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.08.2011, 00:30:09
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Eu cred ca dimpotriva, erau persoane nebotezate, casatorite in legea lor pagana, iar in momentul aparitiei apostolilor unii credeau in Iisus si se botezau iar altii nu. Asa ca a aparut problema cuplurilor in care doar unul ajungea credincios si se boteza. Ori asta punea mari probleme in cadrul cuplului, ca atare crestinii au fost sfatuiti sa accepte despartirea daca asa dorea partenerul pagan sau dimpotriva, sa ramana cu el daca acela vroia sa-si pastreze sotul/sotia, zicand ca astfel necredinciosul se va sfinti prin cel credincios. Pe vremea apostolului nu existau anomaliile de astazi aparute in urma botezului pruncilor, nu existau persoane botezate dar necredincioase tocmai pentru ca se botezau doar cei ce credeau.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 05.08.2011, 00:47:18
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Ce anomalii dom'le..pardon, d'na., liberul dvs. arbitru e o anomalie?

Sau traiti cu dulcea iluzie ca cei care se "boteaza" la varsa inaintata la neoprotestanti sunt scutiti automat de orice "anomalie" a necredintei?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.08.2011, 01:20:45
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ce anomalii dom'le..pardon, d'na., liberul dvs. arbitru e o anomalie?

Sau traiti cu dulcea iluzie ca cei care se "boteaza" la varsa inaintata la neoprotestanti sunt scutiti automat de orice "anomalie" a necredintei?
Cum sa fie liberul arbitru o anomalie? Anomalie este faptul ca mi s-a furat liberul arbitru dat mie de Dumnezeu si ca atare m-am trezit botezata ortodoxa fara sa-mi dau acordul in vreun fel. As fi preferat sa ma fi lasat nebotezata, si sa aleg eu daca vreau sa ma botez si unde. Asa ar fi fost normal.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 05.08.2011, 01:24:58
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cum sa fie liberul arbitru o anomalie? Anomalie este faptul ca mi s-a furat liberul arbitru dat mie de Dumnezeu si ca atare m-am trezit botezata ortodoxa fara sa-mi dau acordul in vreun fel. As fi preferat sa ma fi lasat nebotezata, si sa aleg eu daca vreau sa ma botez si unde. Asa ar fi fost normal.
Pai vedeti dvs. nu degeaba se zice ca botezul e o Taina, pentru ca multi nu pricep cum se poate ca pe unii sa-i duca la Sfintie si acelasi botez nu ii oprese pe altii sa sfarseasca in Iad.

Doar privind spre aceste lucruri care cred ca sunt cunoscute ar trebui sa scapati de orice grija, puteti merge spre Iad oricand daca doriti, Sfantul Botez nu va sta piedica in nici un fel.

Si cu Botez si cu liberul arbitru? Uite ca se poate.

Dar o povara (care cred ca o resimtiti si de asta si frustrarea) este totusi, ca este un talant care l-ati primit fara nici un merit deosebit si daca nu l-ati sporit sau mai rau, l-ati calcat in picioare sau l-ati irosit, stiti ce va asteapta..

Last edited by AlinB; 05.08.2011 at 01:27:15.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 05.08.2011, 01:33:15
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pai vedeti dvs. nu degeaba se zice ca botezul e o Taina, pentru ca multi nu pricep cum se poate ca pe unii sa-i duca la Sfintie si acelasi botez nu ii oprese pe altii sa sfarseasca in Iad.

Doar privind spre aceste lucruri care cred ca sunt cunoscute ar trebui sa scapati de orice grija, puteti merge spre Iad oricand daca doriti, Sfantul Botez nu va sta piedica in nici un fel.

Si cu Botez si cu liberul arbitru? Uite ca se poate.

Dar o povara (care cred ca o resimtiti si de asta si frustrarea) este totusi, ca este un talant care l-ati primit fara nici un merit deosebit si daca nu l-ati sporit sau mai rau, l-ati calcat in picioare sau l-ati irosit, stiti ce va asteapta..
Botezul se face cu Duh Sfant. Al meu a fost doar cu apa din moment ce am fost atee. Daca ar fi fost cu Duh Sfant nu as fi negat existenta lui Dumnezeu cand eram copil.

Cat despre mersul in Iad tocmai ca Botezul de bebelus mi-a facut mai mult rau decat bine.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 05.08.2011, 01:39:28
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Botezul se face cu Duh Sfant. Al meu a fost doar cu apa din moment ce am fost atee. Daca ar fi fost cu Duh Sfant nu as fi negat existenta lui Dumnezeu cand eram copil.
Duhul Sfant nu va rapeste libertatea, tot invocati liberul arbitru dar nu aveti nici cea mai vaga idee cum lucreaza Dumnezeu.
Maturizati-va si asumati-va responsabilitatea spirituala, credinta in harul irezistibil si alte bazaconii asemeana va va conduce cu certitudine spre Iad.

Si eu am fost tentat de N ori, copil fiind, sa reneg pe Dumnezeu, dar n-am facut-o, cu toate ca educatia mea religioasa era extrem de sumara si argumente contra o gramada din toate directiile.

Si chiar daca nu L-am renegat, am facut N alte lucruri gresite, Harul nu te transforma fara voia ta in Sfantul Robot al Perfectiunii.

Citat:
Cat despre mersul in Iad tocmai ca Botezul de bebelus mi-a facut mai mult rau decat bine.
Daca va referiti la chestiunea cu talantul..stiti cum se zice.."cu mari daruri vin si mari responsabilitati" :)

Deci una fara alta nu se poate..priviti partea buna a lucrurilor, daca veti trece de hopul asta, multe lucruri bune va asteapta.

Last edited by AlinB; 05.08.2011 at 01:42:59.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 05.08.2011, 01:03:41
Azzuurra Azzuurra is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 152
Smile

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu cred ca dimpotriva, erau persoane nebotezate, casatorite in legea lor pagana, iar in momentul aparitiei apostolilor unii credeau in Iisus si se botezau iar altii nu. Asa ca a aparut problema cuplurilor in care doar unul ajungea credincios si se boteza. Ori asta punea mari probleme in cadrul cuplului, ca atare crestinii au fost sfatuiti sa accepte despartirea daca asa dorea partenerul pagan sau dimpotriva, sa ramana cu el daca acela vroia sa-si pastreze sotul/sotia, zicand ca astfel necredinciosul se va sfinti prin cel credincios. Pe vremea apostolului nu existau anomaliile de astazi aparute in urma botezului pruncilor, nu existau persoane botezate dar necredincioase tocmai pentru ca se botezau doar cei ce credeau.

Stii de ce este Avortul un pacat atat de mare, pe langa crima? Pentru ca acesti copii nu ajung in Rai pentru ca n-au fost botezati. Si ei sunt puri, si n-au avut timp sa faca pacate.

"Apoi, sufletele copiilor avortati, nefiind botezate, nu pot intra in imparatia lui Dumnezeu, ci asteapta ziua cea infricosatoare a judecatii, cand singuri vor acuza pe parintii care i-au ucis in fata Dreptului Judecator Iisus Hristos."


Daca un copil pur, nu va intra in Rai pentru ca n-a fost botezat, crezi ca cineva se mantuieste daca nu este botezat si "reuseste aparent sa se cunune"? Aparent, pentru ca nu stim daca acea Cununie e valabila.

"12. Celorlalți le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă, și ea voiește să viețuiască cu el, să nu o lase.
13. Și o femeie, dacă are bărbat necredincios, și el binevoiește să locuiască cu ea, să nu-și lase bărbatul.
14. Căci bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă și femeia necredincioasă se sfințește prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voștri ar fi necurați, dar acum ei sunt sfinți.
15. Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legați; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace.
16. Căci, ce știi tu, femeie, dacă îți vei mântui bărbatul? Sau ce știi tu, bărbate, dacă îți vei mântui femeia? "

Eu stiu ca se refera la altceva. dar nu prea stiu cum sa-ti arat tie. In primul verset de sus spune:"daca cineva are o femeie necredincioasa": pentru asta ei trebuie sa fie impreuna, sa fie casatoriti, si daca isi daa sema ca femeia e necredincioasa, sa n-o lase.

"INVATACELUL: Pot oare copiii sa se mantuiasca numai cu botezul fara credinta? Scriptura spune nu numai despre botez, ci si despre credinta ca este trebuitoare spre mantuirea cuiva: “Cel ce va crede si se va boteza se va mantui. Iar cel ce nu va crede se va osandi” (Marcu, 16, 15-16).

PREOTUL: Intr-adevar, copiii nu pot crede la varsta cand sunt botezati, dar nici nu-L pot tagadui si nici nu-L pot refuza pe Hristos."

"El insa, cand a vorbit despre botezul pe care il va aseza, a aratat marea importanta pe care o avea lucrarea acelui botez si de aceea n-a mai fost nevoie sa spuna ca va trebui aplicat tuturor, deci si copiilor. "

"INVATACELUL: Nu cumva copiii se pot mantui si fara botez? Despre ei se spune ca sunt sfinti si, ca atare, n-ar avea trebuinta sa-si curete pacatele - pe care nu le au. Asa gasim in Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: “Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor” (Matei, 19, 14). Deci, copiii pot intra si fara botez intru imparatia cerurilor, in acelasi inteles pare a fi grait Mantuitorul isi alta data: “De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru imparatia cerurilor” (Matei, 18, 3; Marcu, 10, 15; Luca, 18, 15-17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: “Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa prin barbatul credincios. Altminterea, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti” (I Cor., 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.

PREOTUL: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca “ce este nascut din trup, trup este” (Ioan, 3, 6) ,- deci, copiii nascuti numai din trup, nu si din “apa si Duh”, sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac., cap. 3). “Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea - si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit” (Rom., 5, 12). Iar acum : “Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat” (Gal., 3, 27) si iarasi: “Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat?” {Rom., 6, 3). Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei, 28, 19) inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom., 6, 4-25; 7, 1-6). Si prin Cruce, noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el.

Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: “Un Domn, o credinta, un botez” (Efes., 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou."
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.08.2011, 01:26:12
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Azzuurra Vezi mesajul
Stii de ce este Avortul un pacat atat de mare, pe langa crima? Pentru ca acesti copii nu ajung in Rai pentru ca n-au fost botezati. Si ei sunt puri, si n-au avut timp sa faca pacate.

"Apoi, sufletele copiilor avortati, nefiind botezate, nu pot intra in imparatia lui Dumnezeu, ci asteapta ziua cea infricosatoare a judecatii, cand singuri vor acuza pe parintii care i-au ucis in fata Dreptului Judecator Iisus Hristos."


Daca un copil pur, nu va intra in Rai pentru ca n-a fost botezat, crezi ca cineva se mantuieste daca nu este botezat si "reuseste aparent sa se cunune"? Aparent, pentru ca nu stim daca acea Cununie e valabila.

"12. Celorlalți le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă, și ea voiește să viețuiască cu el, să nu o lase.
13. Și o femeie, dacă are bărbat necredincios, și el binevoiește să locuiască cu ea, să nu-și lase bărbatul.
14. Căci bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă și femeia necredincioasă se sfințește prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voștri ar fi necurați, dar acum ei sunt sfinți.
15. Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legați; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace.
16. Căci, ce știi tu, femeie, dacă îți vei mântui bărbatul? Sau ce știi tu, bărbate, dacă îți vei mântui femeia? "

Eu stiu ca se refera la altceva. dar nu prea stiu cum sa-ti arat tie. In primul verset de sus spune:"daca cineva are o femeie necredincioasa": pentru asta ei trebuie sa fie impreuna, sa fie casatoriti, si daca isi daa sema ca femeia e necredincioasa, sa n-o lase.

"INVATACELUL: Pot oare copiii sa se mantuiasca numai cu botezul fara credinta? Scriptura spune nu numai despre botez, ci si despre credinta ca este trebuitoare spre mantuirea cuiva: “Cel ce va crede si se va boteza se va mantui. Iar cel ce nu va crede se va osandi” (Marcu, 16, 15-16).

PREOTUL: Intr-adevar, copiii nu pot crede la varsta cand sunt botezati, dar nici nu-L pot tagadui si nici nu-L pot refuza pe Hristos."

"El insa, cand a vorbit despre botezul pe care il va aseza, a aratat marea importanta pe care o avea lucrarea acelui botez si de aceea n-a mai fost nevoie sa spuna ca va trebui aplicat tuturor, deci si copiilor. "

"INVATACELUL: Nu cumva copiii se pot mantui si fara botez? Despre ei se spune ca sunt sfinti si, ca atare, n-ar avea trebuinta sa-si curete pacatele - pe care nu le au. Asa gasim in Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: “Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor” (Matei, 19, 14). Deci, copiii pot intra si fara botez intru imparatia cerurilor, in acelasi inteles pare a fi grait Mantuitorul isi alta data: “De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru imparatia cerurilor” (Matei, 18, 3; Marcu, 10, 15; Luca, 18, 15-17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: “Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa prin barbatul credincios. Altminterea, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti” (I Cor., 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.

PREOTUL: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca “ce este nascut din trup, trup este” (Ioan, 3, 6) ,- deci, copiii nascuti numai din trup, nu si din “apa si Duh”, sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac., cap. 3). “Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea - si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit” (Rom., 5, 12). Iar acum : “Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat” (Gal., 3, 27) si iarasi: “Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat?” {Rom., 6, 3). Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei, 28, 19) inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom., 6, 4-25; 7, 1-6). Si prin Cruce, noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el.

Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: “Un Domn, o credinta, un botez” (Efes., 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou."
Ce persoana isi da seama abia dupa casatorie ca si-a luat un necredincios? Si unde a zis Iisus ca exista alt motiv de despartire in afara adulterului? Tocmai ca persoana necredincioasa era cea care accepta sau refuza sa mai stea cu cineva devenit credincios dupa casatorie. Si asa se intampla pana astazi. Se fac si filme pe tema asta, cupluri casatorite atee si in care unul dintre soti ajunge apoi credincios, cu toata drama traita apoi mai ales de cel care ramane in continuare necredincios. Ma tot minunez pana unde poate duce patima unei idei.

Last edited by Adriana3; 05.08.2011 at 01:28:52.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 05.08.2011, 03:58:34
Azzuurra Azzuurra is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 22.07.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 152
Smile

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Ce persoana isi da seama abia dupa casatorie ca si-a luat un necredincios? Si unde a zis Iisus ca exista alt motiv de despartire in afara adulterului? Tocmai ca persoana necredincioasa era cea care accepta sau refuza sa mai stea cu cineva devenit credincios dupa casatorie. Si asa se intampla pana astazi. Se fac si filme pe tema asta, cupluri casatorite atee si in care unul dintre soti ajunge apoi credincios, cu toata drama traita apoi mai ales de cel care ramane in continuare necredincios. Ma tot minunez pana unde poate duce patima unei idei.
Imi cer scuze. Ai dreptate. Din tot ce-am citit versetele erau aduse in scopul in a nu-ti parasi barbatul daca greseste si nu ca nu ar fi boteazat.

Am citit in alte parti si am vazut ca era vorba despre casatoriile mixte in trecut.

Dar imi asum si sustin tot ce-am scris mai sus, cu diferenta ca in trecut, se facea referire la faptul ca daca cineva era deja casatorit si unul a trecut la credinta sa nu-l paraseasca pe celalat.

Oricum, ei acum nu sunt casatoriti si vor sa-si inceapa casatoria printr-o minciuna, destul de grava. Adica mai bine si-ar asuma-o. Si nu inteleg de ce cineva care vrea sa se casatoreasca religios, din considerente pe care nu le cunosc avand in vedere ca nu crede, poate o face pentru sotul, de ce nu s-ar si boteza daca tot se cununa? Ce o impiedica? As ar fi cununia valabila, sotul fericit, preotul fericit si nu vad ce-ar pierde. Si daca ar lua in considerare ca poate exista, sau chiar daca va crede in continuare ca nu, cu ce ar fi afectata de Botez?

"Canonul 72 al Sinodului Trulan sau V-VI Ecumenic: CRESTINII SA NU SE CASATOREASCA CU ERETICI SI CU NECRESTINI

Sa nu se ingaduie ca barbatul ortodox sa se lege (prin casatorie) cu femeia eretica, nici ca femeia ortodoxa sa se uneasca (prin casatorie) cu un barbat eretic, ci de s-ar si vadi ca s-a facut un lucru ca acesta de catre vreunul dintre toti, casatoria (nunta) sa se socoteasca fara de tarie, si casatoria (insotirea nelegiuita) sa se desfaca – caci nu se cade a amesteca cele ce n-au amestecare, nici oii sa se imperecheze cu lupul, si nici partii lui Hristos cu soarta (ceata) pacatosilor; iar daca cineva ar calca cele oranduite de noi, sa se afuriseasca. Iar daca unii, gasindu-se inca in necredinta si nefiind inca numarati in turma ortodocsilor, s-au legat (potrivit) intreolalta, prin casatoria legiuita, si apoi unul dintre ei alegand binele a alergat la lumina adevarului, iar celalalt a fost tinut (stapanit) de legatura saracirii, nealegand (nedorind) sa vada (sa ia in seama) razele dumnezeiesti; daca sotia cea necredincioasa socoteste ca este bine (consimte) sa vietuiasca cu sotul cel credincios, sau, dimpotriva, cel necredincios cu sotia cea credincioasa, sa nu fie despartiti, dupa dumnezeiescul apostol: „Caci barbatul necredincios se sfinteste prin femeie, si femeia necredincioasa se sfinteste prin barbat” (I Cor. 7,14)."

Aici spune ca daca unul e credincios si celalat nu, sa nu se casatoreasca. Dar daca s-au casatorit doi ateei si unul a hotarat sa fie crestin, celalat sa nu-l lase.



"14. Nu vă înjugați la jug străin cu cei necredincioși, căci ce însoțire are dreptatea cu fărădelegea? Sau ce împărtășire are lumina cu întunericul?
15. Și ce învoire este între Hristos și Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios?
16. Sau ce înțelegere este între templul lui Dumnezeu și idoli? Căci noi suntem templu al Dumnezeului celui viu, precum Dumnezeu a zis că: "Voi locui în ei și voi umbla și voi fi Dumnezeul lor și ei vor fi poporul Meu".
17. De aceea: "Ieșiți din mijlocul lor și vă osebiți, zice Domnul, și de ce este necurat să nu vă atingeți și Eu vă voi primi pe voi.
18. Și voi fi vouă tată, și veți fi Mie fii și fiice", zice Domnul Atotțiitorul. "

Nici copilul la Botez nu stie ce "primeste", dar primeste si contientizeaza dupa ce-a primit( din punct de vedere al cunosterii credintei) si oricum e spre binele lui. Din punct de vedere al simtirii, poate sunt mai aproape de Dumnezeu, n-am de unde sa stiu.

Nu cred ca unui Ateeu i-ar fi frica de Botez, ci doar cuiva care simte si stie, i-ar fi frica. :)

http://apologeticum.wordpress.com/20...esc-astfel-de/

P.S. N-am nimic cu ei, sper sa se casatoreasca, crestini.

Last edited by Azzuurra; 05.08.2011 at 04:17:45.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Recunoasteti persoana VladCat Generalitati 745 20.10.2016 17:32:52
Caut o persoana... Sanduu Generalitati 22 22.12.2011 15:16:28
Ce este o persoana? florin.oltean75 Generalitati 4 19.12.2011 13:07:31
casatoria cu o persoana de o alta religie naomy Nunta 53 21.08.2011 00:45:21
Nebotezata annika Botezul 11 05.11.2010 23:18:18