![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Nu. O consumăm doar în cadrul Cinei Domnului, așa cum a făcut și Hristos la instituirea acestui act sfânt. Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ai primit deja citatele respective, vezi postarile mele anterioare, vezi Cina cea de Taina. Se foloseste termenul de vin si nu termenul must sau suc de struguri. Nu exista vin fermentat respectiv vin nefermentat. Exista termenul de vin folosit pentru zeama de struguri ce a trecut prin procesul de fermentatie si termenul must folosit pentru zeama de struguri care n-a fermenatat inca. Daca nu esti convins foloseste niste dictioanare explicative/enciclopedice din cadrul mai multor culturi. Daca mai continui cu aberatia asta nu faci decat sa te adancesti in ridicol. Cum nu-mi place ridicolul am sa incerc ca aceasta sa fie ultima mea postare pe aceasta tema. Citat:
"...că acesta este Sângele Meu, al Legii celei Noi , carele pentru mulți se varsă spre iertarea păcatelor", "Acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, carele pentru mulți se varsă" La fel legea cea veche(a lui Moise) nu are are nici o legatura cu Legea cea Noua dupa cum "framantatura cea veche" nu se amesteca cu framantatura cea noua si nici vinul cel nou nu isi are locul in burduful cel vechi(Luca 5, 37: Și nimeni nu pune vin nou în burdufuri vechi, altfel vinul nou va sparge burdufurile; și se varsă și vinul și se strică și burdufurile. ) Citat:
Sa stii ca in ce priveste cultura generala dar si specifica sunt foarte selectiv, imi aleg cu grija sursele si iau de bun unlucru doar dupa ce e confirmat de mai multe surse. In greaca veche artos inseamna paine dospita si nu orice fel de paine. Documenteaza-te, foloseste dictionarul sau intreaba o persoana avizata daca nu ma crezi. Am vazut ca ai inceput sa citesi scrierile Sf. Ioan Gura de Aur. Incearca sa afli ce scria Sfantul(sec IV) despre artos respectiv azima. Poti opta si pentru alti Sfinti Parinti mai apropaiti zilelor noastre: vez Dogmatica Sf. Ioan Damaschinul(aprox 1000 de ani in urma Sfantul scria pe larg despre semnificatiile celor doua feluri de paine dospita(artos) respectiv nedospita(azima)). Ai sa constati cu surprindere ca pentru Sf. Ioan Gura de Aur artos se traducea acum aproape 2000 de ani in paine dospita la fel cum il intelegea si Sf. Ioan Damaschinul acum 1000 de ani si la fel cum e interpretat si in zilele noastre. |
|
#4
|
||||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Dacă folosea pâine dospită în acele zile de interdicție, era pasibil să fie ucis cu pietre ca un călcător al legii și blasfemiator al "Sfintelor Taine" pascale. Tu nu înțelegi că nu găseai fărâmă de pâine dospită în tot Israelul în acele zile? Casele evreiești erau atent măturate să nu rămână fărâmitură de dospitură pe jos, iar tu afirmi că Hristos o avea pe masă! Citat:
Citat:
Citat:
“Bețivul este un cadavru însuflețit, un diavol prin alegerea sa liberă, un bolnav care nu poate fi iertat, un decăzut care nu merită menajare, el este o rușine pentru neamul nostru.” (Sf. Ioan Gură de Aur) "Vinul arde rațiunea și priceperea; și, în contrast, excită ca un roi de albine pasiuni și pofte" (Sf. Vasile cel Mare) "Băutorul de vin este înaintea lui Dumnezeu o scârbă, pentru îngeri este respingător, pentru oameni este o batjocură, pentru virtuți o pustietate, iar pentru diavol este o jucărie." (Fer. Augustin) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu "Dacă folosea pâine dospită în acele zile de interdicție, era pasibil să fie ucis cu pietre ca un călcător al legii și blasfemiator al "Sfintelor Taine" pascale. Tu nu înțelegi că nu găseai fărâmă de pâine dospită în tot Israelul în acele zile? Casele evreiești erau atent măturate să nu rămână fărâmitură de dospitură pe jos, iar tu afirmi că Hristos o avea pe masă!" Sfanta Scriptura nu se citeste asa pe sarite. Ca apoi ajungem la interpretari eronate. Daca eram atenti cand citeam si le puneam toate in contextul in care se intamplau evenimentele am fi observat ca in vremea Cinei cele de Taina nu erau zilele de interdictie incepute. Legea lui Moise spune ca Pastele incepe cu sacrificarea si mancarea mielului (mancarea Pastilor) in seara primei zile a Sarbatori Azimilor. Urmau apoi 6 zile de interdictie si a saptea era sarbatoare. Acuma i-a uite ce zice Sf. Ap. Ioan: "Deci L-au adus pe Iisus de la Caiafa la pretoriu; și era dimineață. Și ei n-au intrat în pretoriu, ca să nu se spurce, ci să mănânce Paștile." (Ioan 18,28), de asemenea: "Deci iudeii, fiindcă era vineri, ca să nu rămână trupurile sâmbăta pe cruce, căci era mare ziua sâmbetei aceleia, au rugat pe Pilat să le zdrobească fluierele picioarelor și să-i ridice." (Ioan 19,31). Asadar in momentul in care a fost rastignit Domnul Iisus nu incepuse inca Sarbatoarea Azimilor si nici interdictia. Prin urmare Cina cea de Taina a avut loc joi inainte de saptamana in care se sarbatorea Pastele evreiesc. Asa ca la Cina cea de Taina se putea folosi linistit paine dospita si chiar vin, fara nici un pericol de a calca Legea lui Moise. Pe de alta parte este foarte clar ca prin faptul ca Domnul Iisus ar fi folosit vin nu ne lasa noua loc ca ne infruptam si noi cat de des poftim, vezi Doamne in "cantitate rezonabila". In primul rand vinul se consuma amestecat cu apa. De aici si acel "bauturi tari" din Vechiul Testament, insemnand bautura neamestecata cu apa. In al doilea rand termenul pentru vin in greaca este OENOS care inesamna si vin si must. Grecii erau mai filosfi: aveau o gramada de nunte si termeni pentru cele abstracte, pentru a exprima o idee, dar pentru cele materiale mult mai putini termeni. As ca nu putem fi intodeauna suta la suta siguri gand s-a baut vin cand tulburel cand must, in general amestecate cu apa, sa nu uitam asta. In al treilea rand aflati ca in antichitate era mai usor sa gasesti must sau tulburel decat vin, tocmai pentru ca nu se cunosteau metode mai avansate de pastrare. Nu uitati ca si vinul se deterioreaza usor prin fermetatie transformandu-se in otet. Si atunci anticii foloseau urmatoarea metoda: se puneau strugurii in amfore, se turna ulei peste, se sigilau si de punau amforele la rece, de obicei in fantani, strugurii pastrandu-se astfel mult mai usor prospeti; cand se dorea consumarea de must sau tulburel sau vin, se scoteau se scurgeau de ulei si se storceau, bineinteles din timp. Cu alte cuvinte must sau tulburel se putea gasi si in luna aprilie. Noi insa trebuie sa ne incredem in inaintasii nostrii. Daca ei asa pregateau Sf. Euharistie cu paine dospita si vin inseamna ca asa se pregatea inca din vremea Sf. Apostoli si nu are rost sa despicam firu in patru. O dovada in acest sens este si faptul ca inca se toarna apa in vinul din potir inainte de sfintire. Stiu ca explicatia preotilor este ca apa semnifica faptul ca din coasta Domnului a curs sange si apa. Eu cred ca primii crestini erau mai simpli si nu se gandeau la filosofii si lucruri din acestea alambicate. Ei pur si simplu asa aveau obiceiul si noi l-am preluat ca o reminiscenta si i-am dat o interpretare teologica, pentru ca nu mai stim pentru ce se proceda asa. Ori daca am pastrat cu sfintenie detalii din acestea minutioase, chiar fara sa mai stim pentru ce se faceau mai demult, inseamna ca imaginea este una fidela. Domnul sa va binecuvanteze pe toti! Last edited by gomtoo; 21.11.2011 at 15:01:25. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Sa nu uitam ca Domnul Iisus Hristos este acum pe Cruce | Adriana Cluj | Rugaciuni | 7 | 13.04.2012 18:02:34 |
| L-am visat pe Domnul Iisus Hristos | alexandra28again | Intamplari adevarate | 30 | 19.04.2010 23:39:35 |
| Cand nu avem voie sa coasem | marinmagda18 | Generalitati | 13 | 03.03.2010 16:15:58 |
| Lasati lumea sa vada ca avem nevoie de Iisus | Ioan_Ciobota | Generalitati | 0 | 17.02.2008 09:36:51 |
|
|