![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cat despre diferente intre Adventistii de ziua a saptea si Martorii lui Iehova, nici nu ma indoiesc ca exista, ca altfel nu ar fi doua grupari ci una singura. Pasajul cu bogatu si saracul Lazar, din capitolul 16 dupa Luca, suna asa: "20. Iar un sarac, anume Lazar, zacea inaintea portii lui, plin de bube, 21. Poftind sa se sature din cele ce cadeau de la masa bogatului; dar si cainii venind, lingeau bubele lui. 22. Si a murit saracul si a fost dus de catre ingeri in sanul lui Avraam. A murit si bogatul si a fost inmormantat. 23. Si in iad, ridicandu-si ochii, fiind in chinuri, el a vazut de departe pe Avraam si pe Lazar in sanul lui. 24. Si el, strigand, a zis: Parinte Avraame, fie-ti mila de mine si trimite pe Lazar sa-si ude varful degetului in apa si sa-mi racoreasca limba, caci ma chinuiesc in aceasta vapaie. 25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ti aminte ca ai primit cele bune ale tale in viata ta , si Lazar, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mangaie, iar tu te chinuiesti. 26. Si peste toate acestea, intre noi si voi s-a intarit prapastie mare, ca cei care voiesc sa treaca de aici la voi sa nu poata, nici cei de acolo sa treaca la noi. 27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, parinte, sa-l trimiti in casa tatalui meu, 28. Caci am cinci frati, sa le spuna lor acestea, ca sa nu vina si ei in acest loc de chin. 29. Si i-a zis Avraam: Au pe Moise si pe prooroci; sa asculte de ei. 30. Iar el a zis: Nu, parinte Avraam, ci, daca cineva dintre morti se va duce la ei, se vor pocai. 31. Si i-a zis Avraam: Daca nu asculta de Moise si de prooroci, nu vor crede nici daca ar invia cineva dintre morti." Parabola este cat se poate de clara. Au murit, au fost ingropati, unul a ajuns in Iad si unul in sanul lui Avraam, unul la chin si altul la bucurie, dintr-o parte in alta nu se mai poate trece, iar invierea din morti pentru a-i avertiza pe cei vii nu serveste la nimic pentru ca necredinciosul ramane in continuare necredincios chiar si un mort de i-ar spune ce il asteapta pe lumea cealalta. Nu este pomenit nici cuvantul suflet dar nici trup. Nu cred insa ca exista om care sa nu stie ca trupul ramane in groapa si se descompune, deci mai departe, in iad sau in sanul lui Avraam trebuie sa se fi dus partea invizibila (invizibila pentru ochiul trupesc) a omului pe care o numim suflet, dar puteti sa o numiti cum doriti. Last edited by Adriana3; 02.07.2011 at 12:05:28. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Din cate stiu, au radacini comune.
Citat:
Citat:
Nu este pomenit cuvantul suflet. Despre trup (parti trupesti) se pomeneste. Desi, cei doi erau morti. Va rog sa-mi spuneti: dupa ce au murit, in ce forma erau saracul si bogatul? Erau asa zise "suflete"? Atunci de ce aveau parti trupesti (degete, limba) si suferinte trupesti? Ce intelegeti prin "sanul lui Avram"? Citat:
In Sfanta Scriptura, cuvantul "suflet" are mai multe semnificatii (omul ca fiinta vie, viata omului, simtaminte, etc.). Pot veni cu exemple concrete din Sfana Scriptura, in acest sens. Dar, nicaieri in Sfanta Scriptura nu veti gasi expresia "suflet nemuritor". Incercati sa ma contraziceti cu doar un singur verset. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
In parabola, nu este pomenit nici cuvantul suflet si nici trup. Dumneavoastra spuneti ca se pomeneste despre parti trupesti pentru ca nu stiti cum arata sufletul. Domnul Iisus insa, fiind Dumnezeu, stia foarte bine cum arata partea duhovniceasca a omului si stia unde se va duce aceasta parte dupa moarte, si de asta a spus parabola, ca sa ne invete si pe noi. A spus clar ca bogatul a fost inmormantat si stim clar ca trupul ramane in mormant si se descompune, deci bogatul vedea totul cu ochiii partii duhovnicesti, vorbea cu gura partii duhovnicesti, simtea durerea cu simturile partii duhovnicesti. In viata de pe pamant, cu cat oamenii se sfintesc mai mult, cu atat pot, inca din viata asta, sa constientizeze si sa isi foloseasca mai bine simturile sufletesti, insa cu cat sunt mai ancorati in materie, cu atat vor putea percepe mai mult partea trupeasca materiala din ei, adica lutul din care au fost facuti, si mai putin partea duhovniceasca. Si acum inteleg mai bine de ce un mort, chiar si de ar invia, nu ar convinge un necredincios, pai necredinciosul i-ar replica ca de fapt el nu este mort din moment ce nu este ca un abur/fantoma si ca atare bate campii. Prin sanul lui Avraam inteleg un loc lipsit de suferinta, unde se afla si Avraam, loc care inca nu era in bucuria deplina care exista in Imparatia Cerurilor din cauza ca Domnul Iisus inca nu spalase pacatul prin sangele Sau si ca atare oamenii nu puteau inca intra in Imparatie. Si era sa uit de sufletul nemuritor, ati dorit un verset: "Fericiti cei ce spala vesmintele lor ca sa aiba stapanire peste pomul vietii si prin porti sa intre in cetate! Afara cainii si vrajitorii si desfranatii si ucigasii si inchinatorii de idoli si toti cei ce lucreaza si iubesc minciuna!" Aceste versete intaresc ceea ce spusese Domnul: "Si zic voua ca multi de la rasarit si de la apus vor veni si vor sta la masa cu Avraam, cu Isaac si cu Iacov in imparatia cerurilor. Iar fiii imparatiei vor fi aruncati in intunericul cel mai din afara; acolo va fi plangerea si scrasnirea dintilor." Si ca sa nu va indoiti ca cei care plang si scrasnesc din dinti sunt morti pentru o eternitate, iata pasajul care confirma moartea acestora: "Si marea a dat pe mortii cei din ea si moartea si iadul au dat pe mortii lor, si judecati au fost, fiecare dupa faptele sale. Si moartea si iadul au fost aruncate in raul de foc. Aceasta e moartea cea de a doua: iezerul cel de foc. Iar cine n-a fost aflat scris in cartea vietii, a fost aruncat in iezerul de foc." Last edited by Adriana3; 02.07.2011 at 12:59:56. |
|
#4
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Cat priveste intelegerea a ceea ce inseamna "suflet": eu inteleg foarte bine ce inseamna sufletul in acceptiunea biblica. Am studiat destul de mult acest subiect. P.S. Dvs. faceti confuzie intre suflet si ceea ce se intoarce la Dumnezeu cand omul moare (adica suflarea de viata, duhul de viata - "ruach", in ebraica VT sau "peuma", in greaca VT). Citat:
Pana la urma ce trebuie sa inteleg? Ca "sufletul mortului" are simtaminte trupesti? Simte arsuri care pot fi lecuite prin stropirea cu apa de catre un alt "suflet de mort"? Citat:
Adventistii cred in INVIEREA celor morti (asa cum a fagaduit Mantuitorul). Nu cred in nemurirea mortului. Citat:
Citat:
P.S. In plus, versetele postate de dvs. se refera la judecata finala. Discutam si despre asta, daca vreti, dar sa nu amestecam subiectele. Sa ramanem la fagaduintele Mantuitorului (ca se va intoarce sa invie pe cei morti in credinta si sa-i ia cu EL pe ai Sai) sau la ceea ce combate aceste fagaduinte (doctrina "sufletului nemuritor al mortului" care merge la Domnul Iisus, din proprie initiativa, in mod constient si plin de simtiri). |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sufletul care simte arsura durerii a crezut ca celalalt suflet aflat in bucurie ar putea sa ii stinga durerea cu putina apa insa se insela, zicea asta din necunoasterea celor de dupa moarte, de aceea i s-a raspuns ca este imposibil sa se dea curs cererii lui, ca atare trebuia sa indure suferinta. Este si motivul pentru care a dorit sa isi avertizeze fratii, care cu siguranta nu stiau ce ii asteapta asa cum nu a stiut nici el. Se vede bine ca cei din VT nu prea stiau ce ii asteapta dupa moarte, noi insa stim acum, asa ca nu vad de ce sa raman in nestiinta ca si bogatul nemilostiv. Daca un mort ar invia si v-ar spune ca este ca si in parabola cu siguranta nu l-ati crede din moment ce nici pe Domnul Iisus nu il credeti. Tocmai ca daca mortul ar invia ca sa va spuna cum sta treaba, ar invia cu trup iar dvs, vazandu-l in trup, nu ati crede ca intr-adevar a murit si a vazut tot ceea ce spune, deci veti crede despre el ca bate campiii sau ca a fost in vreo moarte clinica si totul a fost doar imaginatie sau vis. Cat despre faptul daca Avraam statea sau nu in sanul lui Avraam, el statea in acel loc fara suferinta care a luat numele de sanul lui Avraam pentru ca Avraam era considerat tatal tuturor. Este ca si cum ati spune casa lui Avraam, daca asa va cade mai bine formularea. Daca versetele nu v-au convins, atunci ascultati cuvantul Domnului care spune urmatoarele idei: - pentru a avea viata vesnica, trebuie sa mancam Trupul Sau (painea vietii) si sa bem sangele Sau - pentru a intra in Imparatie trebuie sa avem viata (deci sa facem cele de mai sus) si sa facem voia Tatalui Ceresc, caz in care vom trece de la moarte direct la viata fara a mai trece prin judecata - iar Imparatia nu trebuie cautata in afara ci in inimile noastre Deci, daca facem toate cele de mai sus, inviem (duhovniceste) in Domnul pentru ca trupeste suntem vii, intram in Imparatie inca din aceasta viata, iar in momentul in care trupul moare, ceea ce ramane merge direct la viata fara a mai trece prin judecata. Logic, din moment ce deja am primit viata (duhovniceasca) cand inca mai eram in viata trupeasca. Cei care insa nu cred, sunt deja judecati dupa cum zice Domnul, adica ei neavand viata duhovniceasca in ei, atunci dupa moartea trupului vor ramane si duhovniceste morti. Iar aceasta moarte duhovniceasca este exact suferinta pe care o simtea bogatul in iad. Si toate sunt explicate si mai bine si confirmate de capitolul 20 al Apocalipsei unde veti vedea ca sunt doua invieri si doua morti. Prima inviere este cea a sfintilor care nu vor cunoaste judecata ci vor trece de la moartea (trupului) la viata (duhovniceasca), in timp ce ceilalti vor cunoaste moartea atat trupeasca ca si orice om, dar si duhovniceasca, este moartea dintai. Dupa care, dupa mii de ani, timp in care acesti sfinti imparatesc alaturi de Iisus, toti oamenii vor fi inviati in trup si aceasta este invierea a doua pe care o vor cunoaste toti. Sfintii vor fi inviati in trup fara sa fie judecati ci dimpotriva, ei ii vor judeca pe ceilalti dupa faptele lor. Iar dupa aceasta judecata, ceilalti vor fi impartiti in doua tabere, cei "buni", oile, vor veni si ei la viata duhovniceasca, vor intra si ei in Imparatie, in timp ce cei "rai", caprele, vor fi trimise in focul in care va fi ingropata moartea, aceasta fiind moartea cea de a doua pe care sfintii nu o vor cunoaste. Normal din moment ce ei sunt vii duhovniceste inca din viata lor trupeasca. Si ce se va intampla in acest foc cu sufletul celor care mor a doua oara? Va disparea sau va ramane nemuritor? Dupa cum arata mai departe in Apocalipsa, si dupa cum o aratase si Iisus, acestia vor ramane intr-o suferinta eterna, in intunericul din afara cetatii, unde este durerea si scrasnirea dintilor. Deci omul este nemuritor. Trupul este cel care dispare pentru o perioada, partea netrupeasca insa nu dispare niciodata, iar viata si moartea in ceea ce priveste aceasta parte a omului nu inseamna existenta (viata) si inexistenta (moarte) asa cum se intampla cu partea trupeasca, ci pentru partea duhovniceasca in ambele cazuri inseamna existenta, insa intr-un caz inseamna existenta in bucurie in Imparatia lui Dumnezeu (viata) iar in altul existenta in durere in afara Imparatiei lui Dumnezeu (moarte). De aceea si este scris ca cei care traiesc in pacat sunt morti, morti duhovniceste, pentru ca trupeste sunt vii. Iar moartea lor duhovniceasca in pacat nu inseamna altceva decat o existenta in suferinta in afara Imparatiei lui Dumnezeu in care nu pot intra in aceasta viata plina de pacat pentru faptul ca pacatul nu poate intra in Imparatie. Si aici vorbim de oameni care inca sunt vii trupeste. Deci viata si moartea trupului este una si nu se suprapune peste viata si moartea partii ne-trupesti, nemateriale, care este cu totul altceva. Si puteti numi aceasta parte netrupeasca cum doriti, dar ea tot nemuritoare va ramane in sensul ca va exista intotdeauna, insa va exista ca si parte vie, in bucurie, sau ca si parte moarta, in suferinta. Nu va intra insa niciodata in nefiinta, in inexistenta, deci in acest sens este nemuritoare. Last edited by Adriana3; 02.07.2011 at 15:02:24. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Trebuie sa intelegeti exact ca va spune parabola saracului Lazar. Nici mai mult, nici mai putin; daca Sfinta Scriptura ne spune ca dupa moarte vom trai fericire sau durere, credem asta fara a ne mai bate capul ca unii pun la indoiala insasi cuvintele Domnului nostru Isus Cristos.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
1. Interdictia carnii de porc a fost data de Dumnezeu, nu de "duhurile înselatoare", ori de "învataturile demonilor". 2. Musulmanii înca nu erau "inventati" pe vremea apostolului Pavel. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Adventistii nu doar ca nu consuma alcool, dar nici nu-l produc si nici nu-l comercializeaza. Aceste fapte sunt duc la pierderea calitatii de membru, asadar exclus ca un adventist sa comercializeze alcool. Renunta te rog la dezinformari, nu-ti fac cinste nici tie, nici ortodoxiei! |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Problema interpretării dumneavoastră este tocmai că Biblia nu ne spune așa ceva. Dimpotrivă. Fericirea sau durerea o vom trăi după înviere, nu după moarte. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 19:24:40 |
| Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 23:13:56 |
| Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 10:23:38 |
|
|