![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#11
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Marcu 16: 16. Cel ce va crede ȘI se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi. Propozitie binara domnule Samson. Are ȘI. Observati discrepanța fara ȘI? Daca punem SAU in loc de ȘI Cel ce va crede SAU se va boteza, se va mântui; daca nu crezi sau nu te botezi, pentru a te mântui: ori poti doar sa crezi sa te mantuiesti, ori poti doar sa te botezi sa te mantuiesti. Daca nici nu crezi și nici nu te botezi, te vei osândi. Dumneavoastră exact asta faceți puneti SAU in loc de ȘI. Evanghelistul a scris dupa prima propozitie că "iar cel ce nu va crede se va osândi. " asta implicând automat că odată ce nu crezi nu te poti boteza. Nu e cu "SAU"-uri, nu te mântuiești fără botez. Cel ce nu crede, automat nu se poate boteza pentru că nu crede. Dacă crezi si nu te botezi, nu te vei mântui. În cele spuse de Marcu sunt 2 propoziții de care depinde mântuirea: a doua este dependenta de prima pentru mântuire. Dacă prima cade, automat cade și a doua, și implicit mântuirea. Iar dacă a doua cade, cade mântuirea, pentru că nu e suficient doar să crezi, altfel am fi avut "SAU" în loc de "ȘI", deci cade mântuirea, dacă a căzut a doua. Dacă nu te botezi, ori nu ai crezut , ori ești în curs să crezi. Dar nu poți sa te mântuiești doar cu una din propoziții ci cu amândouă. Mântuirea implică amândouă propoziții legate de "ȘI". Mai important de observat in această propoziție e că arată proprietatea botezului, in sensul că din moment ce ai crezut ȘI te-ai botezat TE VEI MÂNTUI. Observați timpul? La noi timpul este un viitor. "Cornulescu" a tradus, după canonul ebraic, l-a timpul trecut "te-ai mântuit";în multe versuri ce conțin sintagma "dacă crezi" a pus timpul trecut "te-ai mântuit", total eronat față de Septuaginta. La noi odată botezat nu implică că "te-ai mântuit" dacă ai dus o viață total greșită față de poruncile Domnului. La un prunc botezul îl spală de păcate, si nu numai la un prunc la orice om matur dacă se botează și crede, și primește pecetea Duhului Sfânt. Dar dacă omul se abate de la poruncile Domnului, nu duce o viață demnă de mântuire, ca să se întoarcă nu trebuie să se boteze din nou, ci să se spovedească - Taina Sfintei Spovedanii. Încercați să nu mai desființați botezul, în sensul că ne mântuim fără el. Contraziceți Scriptura !!! Doamne Iisuse Hristoase, Fiul Lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul! |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|