![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Pe de o parte ca să ilustreze niște adevăruri, în cazul de față că trebuie să ascultăm de ce zice Scriptura ("Moise și Proorocii"). Și pe de altă parte să nu înțeleagă dușmanii Lui, recte fariseii și preoții - chiar cei ce au inventat poveștile astea evreești cu "sânul lui Avraam".
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Slava Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, si acum si pururea si in vecii vecilor! Amin! Sunt un mandru, un fatarnic, si-un viclean! Fac ceva bun ca sa ma vada altii, si astept sa fiu laudat! "Gustati si vedeti ca bun este Domnul". |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Sincer e de bun simt sa crezi intr-o moarte ca intuneric total, si in aceasta perspectiva si Invierea capata mai multa putere . Asa am crezut si eu mult timp ,doar de cativa ani,si la inceput mai mult pentru ca Biserica zice ca e asa,am crezut ca moartea de fapt nu exista .
Nu am argumente 100%,exista citate intr-o parte sau alta . Am doar credinta ,ca odata ce Iisus a biruit moartea,acesta a fost un eveniment cosmic atat de important , incat acum mi se pare deplasat inversul,sa mai cred ca moartea mai are asa mare putere.Asa cum zice si apostolul "Unde iti este boldul moarte,unde e biruinta ta.Caci boldul mortii era pacataul" Deci in concluzie nu am argumente sa iti dau,decat cu aceiasi valoare ca ale tale,luate din aceiasi Biblie ca si tine . In schimb am o imensa credinta (izvorata mai mult din Traditia atator veacuri) ca invatatura despre biruinta Vietii e atat de mare,incat mi se pare copilaresc sa ne mai intorcem la spaimele nihiliste ,gen Cioran,ale somnului absolut SI iata si alt raspuns.De aia si serbam Duminica,pentru ca a fost intaia zi de viata noua a lui Iisus,si in care s-a serbat biruinta vietii asupra mortii . |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Cãci trebuie ca trupul acesta, supus putrezirii, sã se îmbrace în neputrezire, si trupul acesta muritor sã se îmbrace în nemurire. Cînd trupul acesta supus putrezirii, se va îmbrãca în neputrezire, si trupul acesta muritor se va îmbrãca în nemurire, atunci se va împlini cuvîntul care este scris: "Moartea a fost înghititã de biruintã. Unde îti este biruinta, moarte? Unde îti este boldul, moarte?" (1 Corinteni 15:53-55) Mantuitorul ne-a oferit, prin jertfa Sa, posibilitatea de a birui moartea si mosteni viata vesnica. Dar acestea se vor intampla dupa inviere, cand trupurile credinciosilor vor fi schimbate. "Atunci cand..." - spune Sfantul Apostol Pavel. Sa nu o luam inaintea evenimentelor. Domnul Iisus Hristos a biruit moartea a doua (pedeapsa pacatului - din care nu mai este inviere) nu moartea intaia (de care avem parte toti si care este doar o odihna, pana la ziua invierii si judecatii). Citat:
Mai degraba "povestile" cu suflete nemuritoare, de care intind toti dracii, pot provoca spaime ( vezi, spre exemplu acest link:http://www.sfaturiortodoxe.ro/ortodox/drumul.htm). Este o motivatie pentru a serba o zi. Dar, cu asta se desfiinteaza ceea ce Dumnezeu a binecuvantat si sfintit, inca de la facerea lumii, si a hotarat ca "zi de odihna inchinata Domnului"? Banuiesc ca stii despre ce zi vorbesc. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Faptul ca Dumnezeu a tinut primul sabat, are vreo importanta pentru tine? Sau, Dumnezeu e cu treaba Lui, noi suntem cu treaba noastra (mai exact, cu ziua aleasa de noi). |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Ce sens ar fi avut un asemenea verset pentru poporul ce păzea cu strictețe sabatul? Scriind Geneza, Moise nu a intenționat să descrie amănunțit tot ce făceau și credeau strămoșii, ci doar experiența lor cu Dumnezeu în momentele cheie ale vieții. În rest, nici nu ni se spune că patriarhii ar fi mâncat caș. Dar devreme ce erau păstori, avem tot dreptul să gândim că mâncau caș. Dacă ni se spune în Geneza 2 că Dumnezeu, după ce a creat familia, a sfințit ziua a șaptea a săptămânii, apoi ciclul săptămânal este amintit în repetate rânduri în cartea Genezei, fie sub forma repetată de „7 zile” (în narațiunea Potopului, cap. 7-8), fie sub numele de săptămână (în discuția dintre Iacob și Laban), înseamnă că era cunoscut și sabatul. Altminteri, ce sens poate avea săptămâna, fără o zi deosebită care să delimiteze ciclul? De la Moise până pe vremea lui Elisei, deasemenea nu mai este amintit sabatul, cu excepția cărții Psalmilor. Dar nimeni nu se îndoiește că exista. Jubileul este poruncit în Legea lui Moise, dar nu mai este atestat mai târziu. Înseamnă că nu s-a ținut deloc? Argumentele pe care le ceri erau fără sens pentru evrei, ei nu păzeau duminica. Maica Domnului ar fi fost scandalizată la ideea necurată de a păzi prima zi a săptămânii în locul sabatului!
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Cateva intrebari pentru neoprotestanti si protestanti. | Seraphim7 | Secte si culte | 104 | 23.10.2022 01:36:38 |
| Profeti adventisti | NeInocentiu | Secte si culte | 592 | 07.05.2012 10:41:27 |
| Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini | RafaelMiticaPitulice | Despre Sfanta Scriptura | 25 | 02.08.2011 10:01:17 |
| Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti | danyel | Secte si culte | 741 | 11.08.2010 22:37:50 |
|
|