Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Din Noul Testament
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #41  
Vechi 14.11.2009, 11:27:32
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de lacrimi Vezi mesajul
Interesant raspunsul tau... La asta nu m-am gandit. Si totusi, apa si Duhul sunt simbolurile principale ale botezului in Noul Testament... De ce sa ne intoarcem la Vechiul Testament unde absolut totul are alt sens?... Probabil tocmai ca sa ratacim...
Pai Hristos e cel care il trimite pe Nicodim la VT,ca sa inteleaga despre ce vorbeste cu nasterea de sus. Initial ii spune sa va nasteti de sus, apoi cand Nicodim nu a inteles, a spus "din apa si din duh". Nasterea de sus(sau din apa si duh) e descrisa in VT asa ca nu ai cum sa scoti VT din discutie si sa consideri ca e ratacire...
Hristos nu e genul de persoana care sa mustre pe cineva fara sa aiba un motiv intemeiat, si faptul ca l-a mustrat pe Nicodim legandu-se de calitatea lui de invatator al VT inseamna ca tot ceea ce Hristos i-a zis lui Nicodim se regasea cat se poate de clar in VT. Ori botezul nu apare in VT ci in NT.
Dc ar fi vorba despre botez in acele versete,de ce nu a zis Hristos simplu: "Adevarat adevarat va spun ca dc nu se boteaza cineva si nu se naste din Duh, nu va vedea Imparatia lui Dumnezeu"? Raspunsul e simplu, nu se referea la botez.
Apa nu e simbolul botezului in NT, ci a lucrarii Duhului Sfant in viata credinciosilor. Uite un pasaj din Ioan 7 care descrie cat se poate de clar asta:

"37.Iar în ziua cea din urmă - ziua cea mare a sărbătorii - Iisus a stat între ei și a strigat, zicând: Dacă însetează cineva, să vină la Mine și să bea.
38. Cel ce crede în Mine, precum a zis Scriptura: râuri de apă vie vor curge din pântecele lui.
39. Iar aceasta a zis-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred în El. Căci încă nu era (dat) Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit."

Si mai e si pasajul cu femeia samariteanca la fantana,cu apa vietii etc. S-a creeat falsa impresie ca dc botezul are loc in apa atunci oriunde apare termenul apa e referire la botez.
Reply With Quote
  #42  
Vechi 14.11.2009, 12:35:19
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Foarte periculos, esti pe teren minat acum.Interpretarile de genul asta sunt periculoase.Uite ca si topicul o zice , citeste versetele topicului, "cine va crede si se va boteza" , "de nu se va naste cineva din apa si din Duh".In toate exemplele date de tine se vorbeste de apa, mai ales in cel din Vechiul Testament."Si va voi stropi cu apa curata si va veti curatii" "si voi pune Duhul Meu inlauntrul vostru".In Ioan 3 Mantuitorul vorbeste despre apa si despre Duh separat.Inca de la inceput "Duhul lui Dumnezeu se purta deasupra apelor" si actiona asupra apelor.Atat apa cat si Duhul au fost foarte importante in iconomia mantuirii, dupa cum Mantuitorul a si spus.Botezul a fost foarte important inca de la inceput in iconomia mantuirii, iar apostolii au botezat pe toata lumea, pe toti cei ce veneau la Hristos.Prin botez ajungem in apa aceia asupra careia actioneaza Duhul.Apa este spre curatirea si iertarea pacatelor, si spre deschiderea unui cuget curat catre Domnul, si o constiinta curata.Iudeii se spalau cu apa ca sa se curateasca dupa fiecare pacat iar cand apunea soarele erau curatiti.Neeman capetenia ostirii regelui Siriei om bolnav de lepra, s-a cufundat de 7 ori in Iordan si a iesit curat si vindecat.Sa nu uitam de apa de la Mara din pustiu pe care evreii nu au putut sa o bea pentru ca era amara care apoi a fost indulcita de Dumnezeu.Uite intruchipari ale botezului , mantuirea lui Noe prin apa, la potop.Mantuirea lui Israel din Egipt prin apele Marii Rosii.O alta intruchipare a botezului este apa aceia turnata peste jertfelnicul lui Dumnezeu format din 12 pietre dupa semintiile lui Israel in vremea lui Ilie , cand Israel servea lui baal si astartei.

"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, Care, după ce S-a suit la cer, este de-a dreapta lui Dumnezeu, și se supun Lui îngerii și stăpâniile și puterile. "

Desigur exista si alte feluri de botezuri, dar despre asta nu vom vorbi acum.Aminteste-ti ca Iisus a zis, "cu botez am a Ma boteza".Dar pentru tot cel care are posibilitatea sa se boteze in apa acest botez este absolut necesar, "caci nu va putea intra cineva in Imparatia cerurilor daca nu se naste din apa si din Duh", "iar cel ce crede si se va boteza se va mantui".
Reply With Quote
  #43  
Vechi 14.11.2009, 15:17:47
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Pai Hristos e cel care il trimite pe Nicodim la VT,ca sa inteleaga despre ce vorbeste cu nasterea de sus. Initial ii spune sa va nasteti de sus, apoi cand Nicodim nu a inteles, a spus "din apa si din duh". Nasterea de sus(sau din apa si duh) e descrisa in VT asa ca nu ai cum sa scoti VT din discutie si sa consideri ca e ratacire...
Hristos nu e genul de persoana care sa mustre pe cineva fara sa aiba un motiv intemeiat, si faptul ca l-a mustrat pe Nicodim legandu-se de calitatea lui de invatator al VT inseamna ca tot ceea ce Hristos i-a zis lui Nicodim se regasea cat se poate de clar in VT. Ori botezul nu apare in VT ci in NT.
Dc ar fi vorba despre botez in acele versete,de ce nu a zis Hristos simplu: "Adevarat adevarat va spun ca dc nu se boteaza cineva si nu se naste din Duh, nu va vedea Imparatia lui Dumnezeu"? Raspunsul e simplu, nu se referea la botez.
Apa nu e simbolul botezului in NT, ci a lucrarii Duhului Sfant in viata credinciosilor. Uite un pasaj din Ioan 7 care descrie cat se poate de clar asta:

"37.Iar în ziua cea din urmă - ziua cea mare a sărbătorii - Iisus a stat între ei și a strigat, zicând: Dacă însetează cineva, să vină la Mine și să bea.
38. Cel ce crede în Mine, precum a zis Scriptura: râuri de apă vie vor curge din pântecele lui.
39. Iar aceasta a zis-o despre Duhul pe Care aveau să-L primească acei ce cred în El. Căci încă nu era (dat) Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit."

Si mai e si pasajul cu femeia samariteanca la fantana,cu apa vietii etc. S-a creeat falsa impresie ca dc botezul are loc in apa atunci oriunde apare termenul apa e referire la botez.
Este adevarat, ghedeon, ce spui ca in acele versete Iisus nu vorbea
despre botez, dar asta numai pentru ca vorbea cu cineva care nu a
fost inca convertit la noua propovaduire. Dar tot la fel de adevarat
este si faptul ca din acele versete reiese importanta decisiva pe care
o primeste botezul. Iisus, oarecum, ii justifica lui Nicodim ante-factum
rolul si importanta unei Taine ce va fi consfintita dupa aceea convorbire.
Nu dorea sa vorbeasca de noul botez mai ales cu om al Vechii Legi,
chiar daca acesta manifesta simpatie fata de Iisus, ci doar sa arate
ca acest botez pe care il va introduce nu este ceva din afara V.T.
Doamne ajuta!
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #44  
Vechi 15.11.2009, 00:24:08
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Este adevarat, ghedeon, ce spui ca in acele versete Iisus nu vorbea
despre botez, dar asta numai pentru ca vorbea cu cineva care nu a
fost inca convertit la noua propovaduire.
Nu vorbea despre botez pt ca acolo nu era vb de botez, nu pt ca vb cu un invatator al VT. Hristos vorbeste despre nasterea de sus pe care Nicodim trebuia sa o stie.

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Dar tot la fel de adevarat
este si faptul ca din acele versete reiese importanta decisiva pe care
o primeste botezul. Iisus, oarecum, ii justifica lui Nicodim ante-factum
rolul si importanta unei Taine ce va fi consfintita dupa aceea convorbire.
Nu dorea sa vorbeasca de noul botez mai ales cu om al Vechii Legi,
chiar daca acesta manifesta simpatie fata de Iisus, ci doar sa arate
ca acest botez pe care il va introduce nu este ceva din afara V.T.
Doamne ajuta!
Pai mai sus zici ca nu era vb despre botez, acum zici ca versetele vb despre importanta botezului. Nu esti consistent(a) in ceea ce afirmi.
Dc Hristos ar fi incercat sa ii justifice importanta unei Taine care nu fusese inca consfintita pana atunci atunci nu ar fi avut motiv sa il mustre pe Nicodim ,ca el nu avea de unde sa stie despre aceea taina(botezul). Incearca sa urmaresti firul discutiei din Ioan 3.
Reply With Quote
  #45  
Vechi 15.11.2009, 01:12:09
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Foarte periculos, esti pe teren minat acum.Interpretarile de genul asta sunt periculoase.Uite ca si topicul o zice , citeste versetele topicului, "cine va crede si se va boteza" , "de nu se va naste cineva din apa si din Duh".In toate exemplele date de tine se vorbeste de apa, mai ales in cel din Vechiul Testament."Si va voi stropi cu apa curata si va veti curatii" "si voi pune Duhul Meu inlauntrul vostru".
Ce interpretari? eu am citit pasajul din Ioan 3 si am urmarit firul discutiei, nu l-am interpretat. Dar vad ca tu unde vezi apa imediat zici ca e botez, lucru care nu e adevarat. Vezi intr-o postare mai sus versetele din Ioan 7 si vezi ce semnifica apa.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In Ioan 3 Mantuitorul vorbeste despre apa si despre Duh separat.Inca de la inceput "Duhul lui Dumnezeu se purta deasupra apelor" si actiona asupra apelor.Atat apa cat si Duhul au fost foarte importante in iconomia mantuirii, dupa cum Mantuitorul a si spus".
Gresesti cand spui ca in Ioan 3 se vb de apa si de duh separat, prima data Hristos ii spune lui Nicodim asa : "Raspuns-a Iisus si i-a zis: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva de sus, nu va putea sa vada împaratia lui Dumnezeu." . Deci dupa cum vezi e vb despre o singura nastere,nu 2. Abia a 2-a oara,cand Nicodim intreaba cum se poate naste un om batran, Hristos ii spune ca trebuie sa se nasca din apa si din duh, dandu-i astfel lui Nicodim mai multe detalii,pt a putea intelege. Insa nasterea din apa si duh e una singura(nastere de sus) si nu 2 nasteri.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Botezul a fost foarte important inca de la inceput in iconomia mantuirii, iar apostolii au botezat pe toata lumea, pe toti cei ce veneau la Hristos."
De la inceput cand? in noul legamant,ca in vechiul legamant nu era botezul. Dupa cum afirmi si tu, apostolii au botezat, deci era in contextul noului legamant.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Apa este spre curatirea si iertarea pacatelor, si spre deschiderea unui cuget curat catre Domnul, si o constiinta curata
In versetul din Petru pe care l-ai citat si tu mai jos zice asa
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, Care, după ce S-a suit la cer, este de-a dreapta lui Dumnezeu, și se supun Lui îngerii și stăpâniile și puterile. "
Deci vezi ca botezul nu te curata de intinaciune pe cand apa o face,ceea ce inseamna ca apa nu e totuna cu botezul.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Iudeii se spalau cu apa ca sa se curateasca dupa fiecare pacat iar cand apunea soarele erau curatiti.
Nu cred ca ai citit cartile lui Moise. Iudeii erau curatiti de pacate si iertati prin aducerea de jertfe nu prin spalarea cu apa. Era un intreg sistem de jertfe care statea la baza curatirii lor.
Spalarea cu apa era doar pt cei care erau necurati datorita contactului cu cineva necurat(mort etc).Insa pt cei care pacatuiau era necesara jertfa si nu spalare cu apa.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Neeman capetenia ostirii regelui Siriei om bolnav de lepra, s-a cufundat de 7 ori in Iordan si a iesit curat si vindecat.Sa nu uitam de apa de la Mara din pustiu pe care evreii nu au putut sa o bea pentru ca era amara care apoi a fost indulcita de Dumnezeu.Uite intruchipari ale botezului , mantuirea lui Noe prin apa, la potop.Mantuirea lui Israel din Egipt prin apele Marii Rosii.O alta intruchipare a botezului este apa aceia turnata peste jertfelnicul lui Dumnezeu format din 12 pietre dupa semintiile lui Israel in vremea lui Ilie , cand Israel servea lui baal si astartei.
In cazurile astea nu e vb de nici un botez.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Desigur exista si alte feluri de botezuri, dar despre asta nu vom vorbi acum.Aminteste-ti ca Iisus a zis, "cu botez am a Ma boteza".Dar pentru tot cel care are posibilitatea sa se boteze in apa acest botez este absolut necesar, "caci nu va putea intra cineva in Imparatia cerurilor daca nu se naste din apa si din Duh", "iar cel ce crede si se va boteza se va mantui".
Mai ti-am spus ca nasterea din apa si duh nu se refera la botez si tu tot cu aia ii dai.
Demonstreaza-mi ca Ioan3:5 se refera la botez si atunci poti sa sustii afirmatia ta dar pana atunci afirmatia ta e falsa. Iti mai zic o data, dc s-ar fi referit la botez pasajul din Ioan 3:5 de ce l-ar fi mustrat Hristos pe Nicodim ca nu intelege botezul de vreme ce Nicodim oricum nu avea de unde sa stie despre botez???????
Reply With Quote
  #46  
Vechi 15.11.2009, 11:59:01
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Ce interpretari? eu am citit pasajul din Ioan 3 si am urmarit firul discutiei, nu l-am interpretat. Dar vad ca tu unde vezi apa imediat zici ca e botez, lucru care nu e adevarat. Vezi intr-o postare mai sus versetele din Ioan 7 si vezi ce semnifica apa.



Gresesti cand spui ca in Ioan 3 se vb de apa si de duh separat, prima data Hristos ii spune lui Nicodim asa : "Raspuns-a Iisus si i-a zis: Adevarat, adevarat zic tie: De nu se va naste cineva de sus, nu va putea sa vada împaratia lui Dumnezeu." . Deci dupa cum vezi e vb despre o singura nastere,nu 2. Abia a 2-a oara,cand Nicodim intreaba cum se poate naste un om batran, Hristos ii spune ca trebuie sa se nasca din apa si din duh, dandu-i astfel lui Nicodim mai multe detalii,pt a putea intelege. Insa nasterea din apa si duh e una singura(nastere de sus) si nu 2 nasteri.


De la inceput cand? in noul legamant,ca in vechiul legamant nu era botezul. Dupa cum afirmi si tu, apostolii au botezat, deci era in contextul noului legamant.


In versetul din Petru pe care l-ai citat si tu mai jos zice asa
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, Care, după ce S-a suit la cer, este de-a dreapta lui Dumnezeu, și se supun Lui îngerii și stăpâniile și puterile. "
Deci vezi ca botezul nu te curata de intinaciune pe cand apa o face,ceea ce inseamna ca apa nu e totuna cu botezul.


Nu cred ca ai citit cartile lui Moise. Iudeii erau curatiti de pacate si iertati prin aducerea de jertfe nu prin spalarea cu apa. Era un intreg sistem de jertfe care statea la baza curatirii lor.
Spalarea cu apa era doar pt cei care erau necurati datorita contactului cu cineva necurat(mort etc).Insa pt cei care pacatuiau era necesara jertfa si nu spalare cu apa.


In cazurile astea nu e vb de nici un botez.



Mai ti-am spus ca nasterea din apa si duh nu se refera la botez si tu tot cu aia ii dai.
Demonstreaza-mi ca Ioan3:5 se refera la botez si atunci poti sa sustii afirmatia ta dar pana atunci afirmatia ta e falsa. Iti mai zic o data, dc s-ar fi referit la botez pasajul din Ioan 3:5 de ce l-ar fi mustrat Hristos pe Nicodim ca nu intelege botezul de vreme ce Nicodim oricum nu avea de unde sa stie despre botez???????
Dar la ce se refera apa?
Reply With Quote
  #47  
Vechi 15.11.2009, 18:07:40
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit Iisus transforma nasterea de sus in botezul cel nou

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Nu vorbea despre botez pt ca acolo nu era vb de botez, nu pt ca vb cu un invatator al VT. Hristos vorbeste despre nasterea de sus pe care Nicodim trebuia sa o stie.



Pai mai sus zici ca nu era vb despre botez, acum zici ca versetele vb despre importanta botezului. Nu esti consistent(a) in ceea ce afirmi.
Dc Hristos ar fi incercat sa ii justifice importanta unei Taine care nu fusese inca consfintita pana atunci atunci nu ar fi avut motiv sa il mustre pe Nicodim ,ca el nu avea de unde sa stie despre aceea taina(botezul). Incearca sa urmaresti firul discutiei din Ioan 3.
Iata ce spune Ioan cap.1, versetele:
29. A doua zi a vazut Ioan pe Iisus venind catre el si a zis: Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii.
30. Acesta este despre Care eu am zis: Dupa mine vine un barbat, Care a fost inainte de mine, fiindca mai inainte de mine era,
31. Si eu nu-L stiam; dar ca sa fie aratat lui Israel, de aceea am venit eu, botezand cu apa.
32. Si a marturisit Ioan zicand: Am vazut Duhul coborandu-Se, din cer, ca un porumbel si a ramas peste El.
33. Si eu nu-L cunosteam pe El, dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborandu-Se si ramanand peste El, Acela este Cel ce boteaza cu Duh Sfant.

De aici reiese clar ca Iisus este primul care se boteaza dupa noul botez,
cel din apa si Duh. Totusi inca nu este consfintit ca practica pentru ca
Duhul inca nu fusese dat. Era doar o prefatare a noului botez. In discutia
cu Nicodim din cap.3, ii vorbeste despre nasterea din nou, din apa si Duh,
nepronuntand cuvantul botez pentru ca vorbea cu un om al Legii Vechi,
si il mustra ca nu cunoaste despre nasterea din nou descrisa in V.T.
dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh. Il pregateste in vederea acceptarii
de mai tarziu a TRANSFORMARII nasterii din nou din VT in noul botez din NT.
Deci, concluzionez ca sa nu ma rastalmaciti, cu Nicodim vorbeste despre
NASTEREA DIN NOU pregatindu-l pentru a intelege MAI TARZIU transformarea
acesteia in BOTEZUL CEL NOU, din apa si Duh.
Desigur pentru Iisus nu era nevoie de botezul cel nou, pentru ca era fara
de pacat, ci s-a facut doar ca prevestire a noului botez, necesar pentru
noi pacatosii.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
  #48  
Vechi 15.11.2009, 19:38:15
ghedeon
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Iata ce spune Ioan cap.1, versetele:
29. A doua zi a vazut Ioan pe Iisus venind catre el si a zis: Iata Mielul lui Dumnezeu, Cel ce ridica pacatul lumii.
30. Acesta este despre Care eu am zis: Dupa mine vine un barbat, Care a fost inainte de mine, fiindca mai inainte de mine era,
31. Si eu nu-L stiam; dar ca sa fie aratat lui Israel, de aceea am venit eu, botezand cu apa.
32. Si a marturisit Ioan zicand: Am vazut Duhul coborandu-Se, din cer, ca un porumbel si a ramas peste El.
33. Si eu nu-L cunosteam pe El, dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa, Acela mi-a zis: Peste Care vei vedea Duhul coborandu-Se si ramanand peste El, Acela este Cel ce boteaza cu Duh Sfant.

De aici reiese clar ca Iisus este primul care se boteaza dupa noul botez,
cel din apa si Duh. Totusi inca nu este consfintit ca practica pentru ca
Duhul inca nu fusese dat. Era doar o prefatare a noului botez. In discutia
cu Nicodim din cap.3, ii vorbeste despre nasterea din nou, din apa si Duh,
nepronuntand cuvantul botez pentru ca vorbea cu un om al Legii Vechi,
si il mustra ca nu cunoaste despre nasterea din nou descrisa in V.T.
dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh. Il pregateste in vederea acceptarii
de mai tarziu a TRANSFORMARII nasterii din nou din VT in noul botez din NT.
Deci, concluzionez ca sa nu ma rastalmaciti, cu Nicodim vorbeste despre
NASTEREA DIN NOU pregatindu-l pentru a intelege MAI TARZIU transformarea
acesteia in BOTEZUL CEL NOU, din apa si Duh.
Desigur pentru Iisus nu era nevoie de botezul cel nou, pentru ca era fara
de pacat, ci s-a facut doar ca prevestire a noului botez, necesar pentru
noi pacatosii.

Scuze ca iti zic dar faci niste greseli flagrante, nasterea din nou din VT nu se transforma in botez in NT, astea is interpretari care nu au nici un fundament biblic. Nasterea din nou e nastere din nou, nu poate fi inlocuita de nimic. Cand faci o afirmatie adu si argumente.
Apoi vb despre noul botez(cu apa si duh), care era vechiul botez?? In conceptia ta sunt 2 botezuri,unul vechi unul nou?
Afirmatiile tale despre ce voia sa ii transmita Hristos lui Nicodim ,te citez "dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh", nu au nici un fundament, unde vezi tu in continuarea discutiei ca il invata ceva despre botez? Uite cum continua pasajul :

10. Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea?
11. Adevărat, adevărat zic ție, că noi ceea ce știm vorbim și ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiți.
12. Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești?
13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.
14. Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului,
15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite.


Zi-mi si mie unde ii explica despre botez in pasajul de mai sus, nici macar o referire nu apare. Atunci cum zici tu ca Hristos ii explica botezul viitor?Pe baza a ce? Eu vad ca ii spune ca cine nu crede in Hristos va fi condamnat, si cine crede in El va fi mantuit. Vezi tu ceva legat de botez?Asa ca nu mai zi ca eu rastalmacesc, se pare ca tu esti persoana care o face si care vine cu idei care nu apar nicaieri in text.
Reply With Quote
  #49  
Vechi 15.11.2009, 20:12:08
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Scuze ca iti zic dar faci niste greseli flagrante, nasterea din nou din VT nu se transforma in botez in NT, astea is interpretari care nu au nici un fundament biblic. Nasterea din nou e nastere din nou, nu poate fi inlocuita de nimic. Cand faci o afirmatie adu si argumente.
Apoi vb despre noul botez(cu apa si duh), care era vechiul botez?? In conceptia ta sunt 2 botezuri,unul vechi unul nou?
Afirmatiile tale despre ce voia sa ii transmita Hristos lui Nicodim ,te citez "dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh", nu au nici un fundament, unde vezi tu in continuarea discutiei ca il invata ceva despre botez? Uite cum continua pasajul :

10. Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea?
11. Adevărat, adevărat zic ție, că noi ceea ce știm vorbim și ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiți.
12. Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești?
13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.
14. Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului,
15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite.


Zi-mi si mie unde ii explica despre botez in pasajul de mai sus, nici macar o referire nu apare. Atunci cum zici tu ca Hristos ii explica botezul viitor?Pe baza a ce? Eu vad ca ii spune ca cine nu crede in Hristos va fi condamnat, si cine crede in El va fi mantuit. Vezi tu ceva legat de botez?Asa ca nu mai zi ca eu rastalmacesc, se pare ca tu esti persoana care o face si care vine cu idei care nu apar nicaieri in text.
Nu am mai auzit de nastere din nou in Vechiul Testament.

Despre ce vorbeste daca nu vorbeste despre botez?
Reply With Quote
  #50  
Vechi 15.11.2009, 21:21:56
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ghedeon Vezi mesajul
Scuze ca iti zic dar faci niste greseli flagrante, nasterea din nou din VT nu se transforma in botez in NT, astea is interpretari care nu au nici un fundament biblic. Nasterea din nou e nastere din nou, nu poate fi inlocuita de nimic. Cand faci o afirmatie adu si argumente.
Apoi vb despre noul botez(cu apa si duh), care era vechiul botez?? In conceptia ta sunt 2 botezuri,unul vechi unul nou?
Afirmatiile tale despre ce voia sa ii transmita Hristos lui Nicodim ,te citez "dar IL PREGATESTE PE NICODIM IN VEDEREA INTELEGERII DE MAI TARZIU
A NOULUI BOTEZ, cel cu apa si Duh", nu au nici un fundament, unde vezi tu in continuarea discutiei ca il invata ceva despre botez? Uite cum continua pasajul :

10. Iisus a răspuns și i-a zis: Tu ești învățătorul lui Israel și nu cunoști acestea?
11. Adevărat, adevărat zic ție, că noi ceea ce știm vorbim și ce am văzut mărturisim, dar mărturia noastră nu o primiți.
12. Dacă v-am spus cele pământești și nu credeți, cum veți crede cele cerești?
13. Și nimeni nu s-a suit în cer, decât Cel ce S-a coborât din cer, Fiul Omului, Care este în cer.
14. Și după cum Moise a înălțat șarpele în pustie, așa trebuie să se înalțe Fiul Omului,
15. Ca tot cel ce crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
16. Căci Dumnezeu așa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică.
17. Căci n-a trimis Dumnezeu pe Fiul Său în lume ca să judece lumea, ci ca să se mântuiască, prin El, lumea.
18. Cel ce crede în El nu este judecat, iar cel ce nu crede a și fost judecat, fiindcă nu a crezut în numele Celui Unuia-Născut, Fiul lui Dumnezeu.
19. Iar aceasta este judecata, că Lumina a venit în lume și oamenii au iubit întunericul mai mult decât Lumina. Căci faptele lor erau rele.
20. Că oricine face rele urăște Lumina și nu vine la Lumină, pentru ca faptele lui să nu se vădească.
21. Dar cel care lucrează adevărul vine la Lumină, ca să se arate faptele lui, că în Dumnezeu sunt săvârșite.


Zi-mi si mie unde ii explica despre botez in pasajul de mai sus, nici macar o referire nu apare. Atunci cum zici tu ca Hristos ii explica botezul viitor?Pe baza a ce? Eu vad ca ii spune ca cine nu crede in Hristos va fi condamnat, si cine crede in El va fi mantuit. Vezi tu ceva legat de botez?Asa ca nu mai zi ca eu rastalmacesc, se pare ca tu esti persoana care o face si care vine cu idei care nu apar nicaieri in text.
Nasterea din nou e cea la care S-a referit Iisus in convorbirea cu
Nicodim si pe care l-a mustrat ca n-o stie, adica pasajele respective
din Iezechil. Aceasta nastere din nou i-a fost explicata lui Nicodim
ca fundamentala pentru accesul in Imparatia Sa.
Am denumit "botezul cel nou", botezul cu apa si Duh, spre deosebire
de botezul lui Ioan Botezatorul, care era doar cu apa.
Am spus apoi ca Iisus il pregateste pe Nicodim ca sa inteleaga
importanta botezului cu apa si Duh, fara sa-l denumeasca explicit
botez, deci sa-l accepte mai tarziu, nu in cursul acelei discutii,
ci in anii ce vor urma. TOATA discutia aceea era pregatitoare,
pentru perioada urmatoare. Deci nu va faceti ca nu intelegeti,
cum ca as fi spus ca Iisus il pregatea la inceputul discutiei pe
Nicodim ca sa-l convinga in timpul aceleiasi discutii. Nu asta am
spus si eu cred ca de fapt ati inteles, dar va faceti ca n-ati
inteles si asta nu va face cinste.
Important este ca Iisus l-a convins pe Nicodim de importanta
nasterii din nou. Iar aceasta nastere din nou a stat la baza
Tainei botezului, botez din apa si Duh, exact ca nasterea
din nou.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cuviosul Marcu din muntele Fracesc - Etiopia antoniap Mari Duhovnici si predicile lor 3 02.01.2016 18:41:14
Mănăstirea MĂRCUȘ,jud.Covasna,are nevoie de ajutor cristian67 Umanitare 0 08.01.2011 10:07:55
Rugaciuni ale parintelui Marcu de la Sihastria NECTARIE Generalitati 0 10.12.2010 11:36:18
Frica si indoiala lui Cristos !(marcu 14,33-36) Radu32 Din Noul Testament 15 03.12.2010 10:43:03
acatistul Sf. Apostol si Evanghelist Marcu vodoina Resurse ortodoxe on-line 0 10.12.2008 10:21:55