![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
pentru cei interesati de acest subiect le propun sa arunce o privire peste cartea urmatoare
http://www.scribd.com/doc/22174262/S...isat-Bachiochi redau din introducere Epistola pastorală a papei. Primul eveniment care m-a silit să scriu această carte este publicarea epistolei pastorale Dies Domini de către Papa Ioan Paul II la 31 mai 1998. Documentul acesta are o însemnătate istorică enormă, pentru că în el papa îndeamnă la redeșteptarea păzirii duminicii, făcând apel la imperativul moral al poruncii Sabatului și la nevoia de legislație civilă pentru a ușura păzirea duminicii ca zi sfântă. Epistola pastorală ridică două subiecte importante de care trebuie să ne ocupăm urgent. Primul este apărarea păzirii duminicii de către papa ca întruchipare și „exprimare deplină" a Sabatului. Acest punct de vedere, așa cum este arătat în capitolul 1 al acestei cărți, nu numai că este lipsit de sprijin biblic și istoric, ci reprezintă și o îndepărtare semnificativă de la învățătura tradițională catolică. Biserica Romano-Catolică a învățat că păzirea duminicii este o instituție ecleziastică diferită de Sabat în însem¬nătate și funcție. Ioan Paul se îndepărtează de deosebirea tradițională catolică dintre Sabat și duminică, pentru a face ca păzirea duminicii să fie un imperativ moral, poruncit chiar de Decalog. Cea de-a doua problemă este apelul papei către creștini „să se străduiască să se asigure că legislația civilă respectă datoria de a păzi sfânta duminică".1 Justificarea pentru un astfel de apel este presupunerea papei că păzirea duminicii este o poruncă morală „înscrisă" chiar în Decalog2 și, prin urmare, ea trebuie să fie sprijinită de legislația civilă promulgată de comunitatea internațională a națiunilor. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Cei care au obisnuinta sa anuleze VT prin prisma NT ,cred ca dau dovada de ignoranta intr-un anumit sens . Isus nu a anulat Legea ci a implinit-o si chiar a extins-o ,devenind chiar mai aspra (aparent) decit cea primita de Moise.
Probabil Noua Lege vi se pare mai usoara .Oare ? Daca inainte era de ajuns numai jertfa altcuiva ca sa ti se ierte pacatul ,acum trebuie sa jertfesti propria fire pacatoasa . E usor asa ceva ? Fara Hristos ,e imposibil. Problema se rezolva ,in primul rind la nivel spiritual ,prin relatia de credinta cu Hristos ,care s-a dat primul ca jertfa de ispasire pt fiecare .Mintuirea e asigurata prin cruce, si e un dar gratuit de la Hristos pt oricine crede in El . Anuleaza asta Legea ? Conform Romani - nicidecum, Legea e sfinta ,dreapta si buna. Acum depinde de fiecare ce vrea sa vada la Lege : binecuvintarea sau pedeapsa . La fel ca in exemplul cu musca si albina . Fiecare vede cu ce e obisnuit . |
#3
|
|||
|
|||
![]()
La 31 mai 1998, papa Ioan Paul II a promulgat o lungă epistolă pastorală, Dies Domini, în care face un apel stăruitor pentru reînviorarea păzirii duminicii. El apelează la imperativul moral al poruncii Sabatului și la nevoia de legislație civilă care să ușureze păzirea duminicii. Documentul acesta are o semnificație istorică enormă, deoarece se ocupă de problema critică a răspândirii profanării duminicii în „pragul Marelui Jubileu al anului 2000".' Evenimentul acesta are o mare însemnătate pentru Biserica Catolică: peste treizeci de milioane de catolici sunt așteptați să meargă în pelerinaj la Roma, căutând iertare pentru propriile lor păcate și o reducere a pedepsei temporale pentru cei iubiți ai lor din purgatoriu.
Papa își dă prea bine seama că această criză a păzirii duminicii este un obstacol major pentru reînnoirea spirituală care se intenționează să aibă loc cu ocazia Marelui Jubileu. Papa crede că răspândirea profanării duminicii reflectă criza spirituală a Bisericii Catolice și a creștinismului în general. După părerea papei, prezența uimitor de slabă la liturghia de duminică arată că astfel „credința este slabă" și „în scădere".2 El crede că, dacă tendința aceasta nu este inversată, ea poate să amenințe viitorul Bisericii Catolice acum, în pragul celui de al treilea mileniu. El afirmă: «Ziua Domnului a edificat istoria bisericii pe parcursul a două mii de ani;cum putem crede că ea nu va continua să modeleze viitorul?"3 In timp ce citeam epistola pastorală, mi-am adus aminte de o cuvântare a Președintelui Abraham Lincoln, ținută la 13 noiembrie 1862. în acea cuvântare, el accentuează funcția vitală a Sabatului în supraviețuirea creștinătății: „După cum păzim sau călcăm ziua Sabatului, noi salutăm în mod nobil sau pierdem în mod josnic ultima și cea mai bună speranță prin care se ridică omenirea".4 Evident că, pentru Abraham Lincoln, Sabatul insemna duminica. Aceasta nu reduce din valoare faptul că unul dintre cei mai de seamă președinți ai Americii a recunoscut în principiul păzirii Sabatului cea mai bună nădejde de reînnoire și ridicare a ființelor umane. Papa observă cu regret că duminica a devenit pur și simplu „o parte a sfârșitului de săptămână", când oamenii sunt implicați „în activități culturale, politice și sportive", care pricinuiesc pierderea conștientei de a „păzi ca sfântă ziua Domnului".6 Dată fiind situația prezentă, Ioan Paul crede cu tărie că astăzi este „mai necesar ca niciodată să se redescopere adâncile temelii doctrinale care stau la baza preceptelor bisericii, astfel ca valoarea constantă a duminicii în viața creștină să fie clară pentru toți credincioșii".7 însemnătatea creatoare și răscumpărătoare a Sabatului. Comentariile Papei cu privire la însemnătatea Sabatului sunt cele mai perceptive și ar trebui să-i emoționeze mai ales pe sabatarieni. De exemplu, vorbind despre odihna lui Dumnezeu în a șaptea zi a creațiunii, Ioan Paul spune: „Odihna divină a zilei a șaptea nu face aluzie la un Dumnezeu inactiv, ci accentuează plinătatea a ceea ce a fost creat. Ea vorbește, ca să zicem așa, despre zăbovirea lui Dumnezeu în fața lucrărilor 'foarte bune' (Gen. 1,31), făcute de mâna Lui, spre a arunca asupra lor o privire plină de bucurie și desfătare. Aceasta este o privire 'contemplativă', care nu doar privește la noile realizări, ci se bucură de frumusețea a ceea ce fusese deja înfăptuit". „Faptul că Dumnezeu a încetat să mai creeze în ziua a șaptea exprimă dorința Lui de a fi cu creațiunea Lui, pentru a da creaturilor Sale nu numai lucruri, ci pe Sine însuși".14 Ioan Paul vorbește elocvent despre dezvoltarea teologică a Sabatului, de la odihna creațiunii (Gen.2,1-3; Exodul 20,8-11), până la odihna răscumpărării (Deut. 5,12-15). El observă că, în Vechiul Testament, porunca Sabatului este în legătură „nu numai cu 'odihna' tainică a lui Dumnezeu după zilele creațiunii (Exodul 20,8-11), ci și cu salvarea pe care o oferă Dumnezeu lui Israel, prin eliberarea din robia Egiptului (cf Deut. 5,12-15). Dumnezeul care Se odihnește în ziua a șaptea, bucurân-du-Se de creațiunea Lui, este același Dumnezeu care își descoperă slava eliberându-i pe copiii lui Israel de sub asuprirea lui faraon".15 Fiind un memorial al creațiunii și răscumpărării, „'Sabatul' a fost deci interpretat, în mod evocator, ca un element determinant în 'arhitectura sacră' a timpului, care marchează revelația biblică. El reamintește că universul și istoria aparțin lui Dumnezeu și, fără o constantă conștientă a acestui adevăr, omul nu poate sluji în lume ca un colaborator al Creatorului".16 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Contrar scriitorilor dispensaționaliști și ai așa-numitului „legământ nou", care reduc Sabatul la o poruncă ceremonială mozaică, dată exclusiv pentru evrei, Ioan Paul recunoaște corect că „porunca Sabatului... este adânc înrădăcinată în planul lui Dumnezeu. Aceasta este cauza pentru care, spre deosebire de multe alte precepte, el nu este pus în contextul stipulațiilor strict cultice, ci în Decalog, cele 'zece vorbe', care reprezintă tocmai stâlpii vieții morale înscriși în inima omului. Punând această poruncă în contextul etic general, Israel și apoi biserica declară că nu o consideră doar o problemă de disciplină religioasă a comunității, ci o expresie de terminantă și de neînlăturat a relației noastre cu Dumnezeu, anunțată și expusă în revelația biblică. Aceasta este perspectiva în cadrul căreia creștinii trebuie să descopere astăzi porunca Sabatului".17
Ce afirmație profundă, vrednică de meditat! Păzirea Sabatului „nu este doar o problemă de disciplină religioasă a comunității, ci o expresie determinantă și de neînlăturat a relației noastre cu Dumnezeu". Pentru a aprecia adevărul acestei afirmații, este important să ne amintim că viața noastră este o măsură de timp și felul în care ne folosim timpul arată prioritățile noastre. Credincioșii care îi dau prioritate lui Dumnezeu în cugetarea și trăirea lor în ziua de Sabat dovedesc că Dumnezeu contează in viața lor. în felul acesta, păzirea Sabatului este într-adevăr „o expresie determinantă și de neînlăturat a relației noastre cu Dumnezeu". Ioan Paul dezvoltă acest aspect în mod elocvent, spunând: „Relația omului cu Dumnezeu cere timp de rugăciune explicită, în care relația devine un dialog intens, implicând fiecare dimensiune a persoanei. 'Ziua Domnului' este, prin excelență, ziua acestei relații, când bărbați și femei înalță cântarea lor spre Dumnezeu și devin glasul întregii creațiuni".18 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Maranatha,
Duminica este ziua noua de odihna a crestinilor si Noul Sabat.Aceasta zi are mare insemnatate pentru crestinii adevarati.Multe dintre argumentele aduse in discutie de Papa Ioan Paul al II lea, au mai fost dezbatute aici, iar fratii tai(daca esti adventist) nu au reusit sa le combata.Poti sa te uiti si dumneata pe paginile din spate, daca chiar te intereseaza.Nu cred ca iti va zice cineva ca la noi la ortodocsi printre alte atribute , duminica nu reprezinta ziua de odihna. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nici un adventist de pe acest forum nu a contestat acest lucru. Singura contestație este cu privire la sursă. Nu Dumnezeu cere păzirea duminicii ca zi de cult, odihnă, părtășie, etc.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De asemenea, Mantuitorul nu a schimbat niciodata ziua de odihna sfintita si binecuvantata de Dumnezeu de la inceput (ziua a saptea). In Sfanta Scriptura (singura Carte in care gasim invataturile Mantuitorului si ale Sfintilor Sai Apostoli), nu gasim nici un verset despre schimbarea zilei a saptea (ca zi de odihna inchinata Domnului), cu ziua intaia (duminica). Aceasta schimbare au facut-o oamenii, nu Dumnezeu. Tu, de cine asculti? De oameni, sau de Dumnezeu? |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|