Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Viata monahala > Calugarul
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #181  
Vechi 03.06.2009, 18:58:42
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Te inseli, Fani71. Si ti se intimpla pentru ca citezi trunchiat din Sf. Atanasie cel Mare (in scrisoarea XLVIII catre Amun). Citeste, te rog, atent si o sa vezi ca te contrazice.

Toate făpturile lui Dumnezeu sunt bune și curate; fiindcă Cuvântul lui
Dumnezeu n-a făcut nimic netrebnic și necurat; căci, după Apostol, „ai lui
Hristos bună mireasmă suntem între cei ce se mântuiesc" (II Cor. 2, 15).
Dar fiindcă săgețile diavolului sunt diferite și de multe feluri, și pe cei mai
curați la minte se nevoiește a-i tulbura, și oprește pe frați de la
străduințele obișnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate și
spurcate, vino, ca pe scurt să alungăm amăgirile diavolului, prin harul
Mântuitorului nostru, și să întărim mintea celor mai simpli. „Toate sunt
curate celor curați, iar celor necurați și conștiința și toate le sunt spurcate"
(Tit 1, 15). Dar mă minunez de vicleșugul diavolului, căci, fiind el
stricăciune și pieire, stârnește gânduri la aparență curate; iar ceea ce se
face este mai curând cursă ori ispitire, căci, precum am zis mai înainte,
pentru ca să rețină pe cei străduitori de la zelul obișnuit și mântuitor și
pentru ca să se pară că a învins în această privință, întrebuințează astfel de
momeli, care nu aduc nici un folos pentru viață, ci provoacă întrebări și
flecarii, care trebuiesc înlăturate. Căci spune-mi mie, iubite și
preucucernice, ce păcat sau necurăție are o scurgere firească. Aceasta ar fi
tot așa ca și cum cineva ar voi să aducă învinuire pentru secreția ce se
elimină prin nări și pentru scuipatul ce se elimină prin gură; dar avem să
spunem încă mai multe și despre curgerile din pântece, care sunt necesare
celui viu pentru viață. Și apoi dacă credem că omul este făptura mâinilor
lui Dumnezeu, după dumnezeieștile Scripturi, cum se putea face din
puterea curata un lucru spurcat? „Dacă suntem neam al lui Dumnezeu",
după laptele dumnezeiești ale Apostolilor (17, 28-29), „apoi nimic necurat
nu avem în noi"; fiindcă numai atunci ne spurcăm când făptuim păcatul cel
prea puturos. Iar când se întâmplă vreo scurgere firească involuntară,
atunci necesitatea firei, precum am spus, pe lângă celelalte o suferim și pe
aceasta. însă fiindcă cei ce voiesc să grăiască împotriva celor ce se numesc
drepte sau, mai bine zis, celor făcute de Dumnezeu se referă și la cuvântul
evanghelic, după care „nu cele ce intră spurcă pe om, ci cele care ies",
trebuie să se mustre și această nesocotință a lor, că nu o voi numi
întrebare. Fiindcă, înainte de toate, nefiind întăriți, în neștiința lor, vatămă
Scripturile. Iar cuvântul divin este asa: Fiindcă iarăși unii au asemenea
îndoială asupra mâncărilor, însuși Domnul, dezlegând neștiința lor, adică
dând în vileag eroarea lor, zice: „Nu cele ce intră spucă pe om, ci cele ce
ies; apoi adaugă: și de unde ies? Și răspunde: din inimă; căci se știe că
acolo sunt vistieriile rele ale gândurilor spurcate și ale celorlalte păcate. Iar
Apostolul, învățând mai pe scurt despre aceasta, zice: „Mâncarea nu ne va
pune pe noi înaintea lui Dumnezeu" (I Cor. 8, 18). Și de ar zice cineva acum
deslușit că scurgerea firească nu ne va duce spre păcat, se poate ca și
doctorii, ca măcar de la cei din afară să se rușineze, în privința aceasta vor
răspunde că celui ce trăiește i s-au dat oarecari ieșiri indispensabile, spre a
elimina prisosința scurgerilor care hrănesc fiecare mădular din noi,
precum cele de prisos ale capului sunt perii și mucoasele cele ce se elimină
din cap, și ale pântecelui ce se leapădă; deci cele de prisos ale canidelor de
sămânță este aceea. Așadar, ce fel de păcat este în fața lui Dumnezeu, o
bătrânule preaiubitor de Dumnezeu, când însuși Stăpânul Cel ce a plăsmuit
vietatea a voit și a făcut aceste mădulare, ca să aibă acest fel de ieșiri? Dar,
fiindcă trebuie a preîntâmpina împotrivirile celor răi (căci ar zice: Deci, dar
nu este păcat nici adevărata întrebuințare, dacă organele s-au plăsmuit de
Atoatecreatorul), în privința aceasta îi vom aduce în tăcere prin întrebări,
zicând: „Despre care întrebuințare vorbești? Despre cea după Lege, pe
care a îngăduit-o Dumnezeu zicând: «creșteți și vă înmulțiți și umpleți
pământul» (Fac. 1, 28), pe care Apostolul o scoate la iveala zicând:
«Cinstită este nunta si patul nespurcat» (Evr. 13, 4), sau despre cea
obișnuită, dar care se săvârșește pe ascuns și eu desfrânare?" Fiindcă și
între celelalte, care se întâmplă în viață, găsim «ci se fac în deosebite
feluri: precum a ucide nu este îngăduit, dar în război a desființa pe vrăjmaș
este și legiuit și vrednic de laudă. Astfel că, intr-adevăr, chiar de cinste mai
mare se învrednicesc cei ce s-au distins în război și acestora li se ridică
monumente, care vestesc faptele lor curajoase; astfel, același lucru în
unele împrejurări și la anumită vreme nu este îngăduit, iar în alte
împrejurări și la vreme potrivită se îngăduie șl se iartă. Deci aceeași
concluzie are valoare și în privința împreunării. Fericit este cel ce în
tinerețe, având jug liber, a întrebuințat firea spre naștere de copii (Ieremia
3, 27), iar dacă a întrebuințat-o spre destrăbălări, desfrfânări și adulter, va
primi pedeapsa cea arătată de Apostol. Căci, două fiind căile în viață
pentru aceștia, una mai moderată și potrivită vieții, vorbesc (adică) de a
nunții, iar cealaltă cea îngerească și de neîntrecut, a fecioriei, dacă cineva
ar alege pe cea lumească, adică nunta, nu se va învinui, dar nu va primi
atâtea haruri; însă va primi, fiindcă și el a rodit treizeci; Iar dacă cineva ar
îmbrățișa pe cea curată și mai presus de lume, deși calea aceasta este mai
aspră decât cea dintâi și mai cu anevoie de îndeplinit, însă are haruri mai
minunate, căci a odrăslit rodul cel desăvârșit însutit. Drept aceea,
necuratele și viclenele lor întrebări au avut dezlegări specifice și au fost
dezlegate din vechime de dumnezeieștile Scripturi. Deci, o părinte,
sprijinește turmele cele de sub tine, îndemnându-Ie din cele apostolești,
mângâindu-le din cele evanghelicești, sfătuindu-le din psalmi. Zicând:
„viază-mă după cuvântul tău" (Ps. 118, 17); iar cuvântul lui este a-i sluji din
inima curată; căci, știind aceasta, însuși proorocul, ca om pe sineși
tălmăcindu-se, zice: „Inimă curată zidește întru mine, Dumnezeule, ca să
nu mă tulbure gânduri spurcate" (Ps. 50,11). Și iarăși David: „Și cu Duh
stăpânitor mă întărește" (Ps. 50, 14), ca, dacă mă vor și tulbura cândva
gândurile, să mă întărească oarecare putere de la tine, fiindu-mi ca o
temelie. Deci însuți acestea și cele ca acestea sfătuind, zic către cei ce
târziu se pleacă adevărului: „Invăța-voi pe cei fără de lege căile Tale" (Ps,
50,14), și nădăjduind în Domnul că îi vei convinge sa se îndepărteze de o
răutate ca aceasta, cântă: „Și cei necredincioși la Tine se vor întoarce" (Ps.
50, 15). Fie deci ca cei ce întreabă cu răutate să înceteze de o zadarnică
osteneală ca aceasta; iar cei ce din cauza dreptei cinstiri sunt cu îndoială să
se întărească cu Duh stăpânițor. Iar câți cu încredințare cunoașteți
adevărul, păstrați-l nevătămat și neclătit, în lisus Hristos Domnul nostru,
cu carele Tatălui se cuvine slavă și stăpânire, împreună eu Sfântul Duh, în
vecii vecilor, Amin.



Despre citatele pe care le dai din Sf. Grigore, ramin la aceeasi parere atita timp cit nu poti sa imi dai un link la sursa (am cautat pe Ethereal Library si nu am gasit nimic asemanator in scrierile lui Gregory the Great). Sint foarte reticient in ceea ce priveste veridicitatea citatelor pentru ca Sf. Grigore, un erudit, nu putea sa contrazica flagrant pe ceialalti parinti.
Nu inteleg de ce zici ca sf. Athanasie zice altceva in citatul lung decat in cel scurt (nu l-am citat eu trunchiat, era textul care a devenit canon; cateodata un canon este un fragment de epistola a unui sfant, asta stii si tu cred). Nu zice pe urma ca ar fi scurgerile murdare, zice ca sunt doar cele care provin din desfranare, daca inteleg eu bine (asta implica ce zice dar nu este foarte explicit, de asta nici nu a mai intrat in canon banuiesc).
De altfel este vorba aici, daca inteleg eu bine, mai degraba de scurgerile masculine. In cazul barbatilor se pot produce cateodata scurgeri nu firesti, din surplus, ci din cauza preocuparii exagerate pt sex. (ganduri, uitatul la unele filme etc) La femei ciclul este lunar si u are nici o leatura cu gandurile si desfranarea de vreun fel sau altul. (Sa nu incepem iar duscutia asta lansata de Emanuel...)

Alin, nu vrei tu sa dai sursa din Ethereal Library, ca tu le-ai gasit acolo?
Reply With Quote
  #182  
Vechi 04.06.2009, 02:28:18
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Nu inteleg de ce zici ca sf. Athanasie zice altceva in citatul lung decat in cel scurt (nu l-am citat eu trunchiat, era textul care a devenit canon; cateodata un canon este un fragment de epistola a unui sfant, asta stii si tu cred). Nu zice pe urma ca ar fi scurgerile murdare, zice ca sunt doar cele care provin din desfranare, daca inteleg eu bine (asta implica ce zice dar nu este foarte explicit, de asta nici nu a mai intrat in canon banuiesc).
De altfel este vorba aici, daca inteleg eu bine, mai degraba de scurgerile masculine. In cazul barbatilor se pot produce cateodata scurgeri nu firesti, din surplus, ci din cauza preocuparii exagerate pt sex. (ganduri, uitatul la unele filme etc) La femei ciclul este lunar si u are nici o leatura cu gandurile si desfranarea de vreun fel sau altul. (Sa nu incepem iar duscutia asta lansata de Emanuel...)

Alin, nu vrei tu sa dai sursa din Ethereal Library, ca tu le-ai gasit acolo?
Da, e un text greoi (am si versiunea in engleza, care mi se pare un pic mai clara). Sfintul mimeaza in conversatia cu Amun potentiale intrebari si raspunsuri ale celor care distrag “pe frați de la străduințele obișnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate” si se refera, intr-adevar, la mai multe lucruri: scurgeri, casatorie, feciorie.
Reply With Quote
  #183  
Vechi 04.06.2009, 10:25:58
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Da, e un text greoi (am si versiunea in engleza, care mi se pare un pic mai clara). Sfintul mimeaza in conversatia cu Amun potentiale intrebari si raspunsuri ale celor care distrag “pe frați de la străduințele obișnuite, semănând pe ascuns în ei gânduri necurate” si se refera, intr-adevar, la mai multe lucruri: scurgeri, casatorie, feciorie.
Daca vrei, trimite-l si in engleza. Din versiounea romaneasca mi se parea clar ca zice ce mi s-a parut mie la inceput din varuianta scurta, dar e adevarat ca e un text cam incalcit.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #184  
Vechi 04.06.2009, 19:37:39
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Anca-Miha Vezi mesajul
Sophia si ory, dar voi ce studii aveti, de-i judecati astfel pe marii duhovnici, pe calugari si pe calugarite?
Mie imi place f mult de Parintele Cleopa, care a fost ciobanul manastirii, pana a devenit arhimandrit.
Raspunde-mi si mie cinstit la o intrebare asa ciobaneasca:

Tu care ai atita incredere in expertiza monahala in tehnologiilor de virf de care foarte putini au de fapt habar:
TE-AI LASA OPERATA PE CREIER DE PAR IUSTIN PIRVU?

dar cinstit!

e vezi, atunci cum de ai asa incredere oarba in ce spune despre pasapoartele biometrice cu cip si despre barele de coduri?
de ce doar pentru ca nu DOARE si de fapt NU ESTE PIELEA TA pusa sub bisturiu?

Vrei sa-ti faca parintele calculele de impozit? ca doar le stie pe toate nu?
aaa, nu vrei deoarece poate gresi si intri tu la racoare, nu?
deci dintr-o data apare posibilitatea greselii

Ce ai de te iei de fete?, ele nu au facut panica in toata tara afirmind ca se pricep in fizica nucleara, si electronica de virf si prin asta vine sfirsitul
Reply With Quote
  #185  
Vechi 04.06.2009, 21:01:27
sherlock_holmes sherlock_holmes is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2008
Locație: commonwealth
Religia: Ortodox
Mesaje: 386
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Raspunde-mi si mie cinstit la o intrebare asa ciobaneasca:

Tu care ai atita incredere in expertiza monahala in tehnologiilor de virf de care foarte putini au de fapt habar:
TE-AI LASA OPERATA PE CREIER DE PAR IUSTIN PIRVU?

dar cinstit!

e vezi, atunci cum de ai asa incredere oarba in ce spune despre pasapoartele biometrice cu cip si despre barele de coduri?
de ce doar pentru ca nu DOARE si de fapt NU ESTE PIELEA TA pusa sub bisturiu?

Vrei sa-ti faca parintele calculele de impozit? ca doar le stie pe toate nu?
aaa, nu vrei deoarece poate gresi si intri tu la racoare, nu?
deci dintr-o data apare posibilitatea greselii

Ce ai de te iei de fete?, ele nu au facut panica in toata tara afirmind ca se pricep in fizica nucleara, si electronica de virf si prin asta vine sfirsitul
draga cozia,

Acesti calugari sint oameni care-L vad pe Iisus Hristos Dumnezeu si stau de vorba cu el astazi,in zilele noastre...nu tot timpul,dar in mare parte,in functie de sfintenia vietii lor.

Scopul lor este mintuirea oamenilor ( unirea omului cu Dumnezeu aici si in vesnicie ) ,si din aceasta perspectiva le judeca pe toate.Te pot vindeca la creier si fara sa-ti faca operatie...


Lumeste vb cu tine,acesti oameni de aici si multi altii,poate mai rai ca ei:

http://vodpod.com/watch/1414000-bush...to-invade-iraq

http://vodpod.com/watch/1625070-rach...to-invade-iraq

http://www.gwu.edu/~nsarchiv/torturi...cracy/program/

sint adevaratii teroristi,si care acestia impun pasapoartele biometrice si cipuri si ecumenismul si tot ce tine de religia lor luciferica.Pe fata vorbesc despre democratie,libertate,drepturile omului,"crestinism"...iar in spate le puteti vedea hidosenia in link-urile puse.Ei au confiscat si distrug America,la fel vor face cu intreaga lume.

Iar cei din Torturing democracy,azi, intimplator sau nu ,sint oameni nevinovati arabi...miine vor fi crestini traditionalisti...ortodocsi in primul rind,dar si catolici si protestanti de factura ortodoxa ( facind cele ale ortodoxiei )
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici
Reply With Quote
  #186  
Vechi 04.06.2009, 21:28:24
sherlock_holmes sherlock_holmes is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2008
Locație: commonwealth
Religia: Ortodox
Mesaje: 386
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul

Canonul 2 al Sf. Dionisie al Alexandriei
„Iar în privința femeilor, care au curățirea lunară, dacă se cuvine, aflându-se ele așa, să intre în casa lui Dumnezeu, socotesc că și a întreba este de prisos; deoarece cred că nici ele fiind credincioase și cucernice n-ar îndrăzni aflându-se așa, sau să se apropie de masa cea sfântă, sau să se atingă de Trupul și de Sângele lui Hristos; căci nici ceea ce avea curgerea sângelui de 12 ani, nu s-a atins de El spre vindecare, ci numai de poalele Lui; dar este lucru neprihănit a se ruga, oricum ar fi cineva, și a-și aduce aminte de Stăpânul, oricum s-ar afla, și a se ruga spre a dobândi ajutor; iar cel ce nu este cu totul curat și cu sufletul și cu trupul, se va opri de a se apropia de cele sfinte, și de Sfintele Sfinților.”

Canonul 28 al Sf. Ioan Postitorul
„Femeile cele cu scurgeri de sânge obișnuite lor, să nu se atingă de cele sfinte până în a șaptea zi, dispune canonul 2 al Sf. Dionisie ca și al 7-lea al lui Timotei. …Iar ceea ce se va necinsti în timpul necurăției sale și se va atinge de dumnezeieștile taine, poruncesc a fi neîmpărtășiți 40 de zile.”

(Iată și conținutul canonului al 7-lea al Sf. Timotei al Alexandriei (+385): „Întrebare: Dacă o femeie va ști că are cele obișnuite femeilor, se cuvine a se apropia de Taine în ziua aceea, ori nu? Răspuns: Nu se cuvine până ce se va curăți.”)


draga Fani,

Aceste canoane sint f simple,ele se pot citi linistit in litera...ce scrie,aceasta si inseamna!....adica... nu inseamna nu,femeie inseamna femeie,a saptea zi inseamna chiar a saptea zi,40 de zile inseamna 40 de zile, a cite 24 de ore ziua,si nu ere de milioane de ani...etc.

Scrisoarea Sfintului Atanasie este insa o scrisoare,si nu canon...si trebuie interpretata mai in duh,....chiar tu ai sesizat ca daca este sa vb de scurgeri,acestea se refera la cele ale barbatilor....iar scrisoarea nu se refera la administrarea Sfintei Impartasanii,parca mai mult zice de post acolo,.............eu nu vad nici o contradictie intre Sfinti ( sfint vine de la Duhul Sfint Dumnezeu care traieste in sfinti,care fiind Acelasi,nu are cum sa se contrazica cu El insusi,Doamne iarta-ma!)...aaa,ca mai sint momente cind prin sfinti nu a vorbit Dumnezeu din ei,ci omul, se poate...
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici
Reply With Quote
  #187  
Vechi 12.06.2009, 01:33:17
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sherlock_holmes Vezi mesajul
draga Fani,

Aceste canoane sint f simple,ele se pot citi linistit in litera...ce scrie,aceasta si inseamna!....adica... nu inseamna nu,femeie inseamna femeie,a saptea zi inseamna chiar a saptea zi,40 de zile inseamna 40 de zile, a cite 24 de ore ziua,si nu ere de milioane de ani...etc.

Scrisoarea Sfintului Atanasie este insa o scrisoare,si nu canon...si trebuie interpretata mai in duh,....chiar tu ai sesizat ca daca este sa vb de scurgeri,acestea se refera la cele ale barbatilor....iar scrisoarea nu se refera la administrarea Sfintei Impartasanii,parca mai mult zice de post acolo,.............eu nu vad nici o contradictie intre Sfinti ( sfint vine de la Duhul Sfint Dumnezeu care traieste in sfinti,care fiind Acelasi,nu are cum sa se contrazica cu El insusi,Doamne iarta-ma!)...aaa,ca mai sint momente cind prin sfinti nu a vorbit Dumnezeu din ei,ci omul, se poate...
Abia acum am vazut acest mesaj al tau.

Evident, stiu ca exista aceste canoane dar exista totusi textele unor sfinti care le contrazic, unele explicit (sfantul Grigorie cel mare) altii implicit (sf. ioan Gura de Aur cand vorbeste de necuratie, sf. Atanasie). Este totusi un exemplu de contraditi, oricum ai lua-o.

Canoanele NU sunt dogme. Raman la aceasta ideee. Se poate ca unele canoane sa nu fie chiar insuflate direct de la Sf. Duh, sa fie o aproximare pt epoca in care au fost scrise, sa se potriveasca numai in anumite circumstante, sau chiar sa fie o influenta iudaica. Aici, dupa parerea mea, de ultimul caz e vorba.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #188  
Vechi 12.06.2009, 01:52:15
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Abia acum am vazut acest mesaj al tau.

Evident, stiu ca exista aceste canoane dar exista totusi textele unor sfinti care le contrazic, unele explicit (sfantul Grigorie cel mare) altii implicit (sf. ioan Gura de Aur cand vorbeste de necuratie, sf. Atanasie). Este totusi un exemplu de contraditi, oricum ai lua-o.
Nu mai spune! Ai resusit sa gasesti o sursa pentru facaturile pe care i le atribui Sf. Grigorie?

Citat:
Canoanele NU sunt dogme. Raman la aceasta ideee. Se poate ca unele [size=3]canoane sa nu fie chiar insuflate direct de la Sf. Duh[/size], sa fie o aproximare pt epoca in care au fost scrise, sa se potriveasca numai in anumite circumstante, sau chiar sa fie o influenta iudaica. Aici, dupa parerea mea, de ultimul caz e vorba.
[size=4]BLASFEMIE![/size]. Canoanele sint ale Sfintilor Parinti si au fost scrise sub inspiratia Duhului Sfint.
Reply With Quote
  #189  
Vechi 12.06.2009, 10:24:13
eduardd
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Urechea dreapta a Sf. Ioan Gura de Aur

Vreau sa va spun ca acum aprox. 3 saptamani sotul meu a fost in Sfantul Munte. Acolo a avut bucuria de a se inchina Moastelor Sfantului Ioan Gura de Aur. Ieromonahul care le-a scos Moastele spre inchinare (cei ce au fost stiu care e obiceiul locului) le-a spus povestea lor. Se spune ca un frate vedea in fiecare seara langa Sfantul Ioan Gura de Aur un om tanar ce ii soptea la urechea dreapta in timp ce el scria. Ciudat era (ptr vremea rspectiva) ca [COLOR=Red]nu vedeau pe nimeni intrand sau iesind [/COLOR]din chilia Sfantului. Acel Om era Sfantul Duh!! Si in ziua de astazi (sotul meu a vazut si depune marturie pentru aceasta!! ) urechea Sfantului Ioan este neputrezita! Este galbena, micuta, ca de copil si foarte frumos mirositoare!! Special este lasata descoperita spre marturie a Harului primit in timp ce scria. Daca se poate sa avem mai multa grija la exprimare Fani. Gresim si fara voie, dar bine e sa recunoastem cand gresim.
Reply With Quote
  #190  
Vechi 12.06.2009, 11:03:26
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de eduardd Vezi mesajul
Vreau sa va spun ca acum aprox. 3 saptamani sotul meu a fost in Sfantul Munte. Acolo a avut bucuria de a se inchina Moastelor Sfantului Ioan Gura de Aur. Ieromonahul care le-a scos Moastele spre inchinare (cei ce au fost stiu care e obiceiul locului) le-a spus povestea lor. Se spune ca un frate vedea in fiecare seara langa Sfantul Ioan Gura de Aur un om tanar ce ii soptea la urechea dreapta in timp ce el scria. Ciudat era (ptr vremea rspectiva) ca [COLOR=Red]nu vedeau pe nimeni intrand sau iesind [/COLOR]din chilia Sfantului. Acel Om era Sfantul Duh!! Si in ziua de astazi (sotul meu a vazut si depune marturie pentru aceasta!! ) urechea Sfantului Ioan este neputrezita! Este galbena, micuta, ca de copil si foarte frumos mirositoare!! Special este lasata descoperita spre marturie a Harului primit in timp ce scria. Daca se poate sa avem mai multa grija la exprimare Fani. Gresim si fara voie, dar bine e sa recunoastem cand gresim.
Frumoasa marturie.
Pai eu aici ziceam ca ma incred mai mult in ceea ce a spus sf. Ioan despre ce inseamna necuratia, explicand duhovniceste ce inseamna de fapt necuratia, decat in acele canoane care nu spun de cat ca 'se intelege de la sine de ce (femeia e necurata)', daca spun ceva. ;-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
De ce este condusa BOR de calugari idealist Biserica Ortodoxa Romana 296 07.12.2017 20:53:05
Imaginea ideala a femeii laice in biserica sophia Tinuta in Biserica 55 22.01.2012 06:11:46
Lasata secului pentru Postul Sfintei Marii mena2376 Intrebari utilizatori 0 01.08.2011 15:08:15
imbracamintea la calugari gheorghie Generalitati 12 09.09.2010 14:30:20