Ajutorul ni-l ofera Sfantul Maxim prin deosebirea dintre afecte reprosabile si afecte ireprosabila. Hristos si-a asumat natura noastra omeneasca, S-a facut asemenea noua afara de pacat, a luat afectele ireprosabile printre care si moartea, insa pe toate de buna voie.
Sau iata un text din Sfantul Ioan Damaschin.
"[SIZE=2]Fara indoiala afectele noastre firesti erau in Hristos si conform firii si [/SIZE][SIZE=2]mai presus de fire. Afectele activau in El conform firii, cand ingaduia [/SIZE][SIZE=2]trupului sa sufere cele ale Sale; erau, insa, mai presus de fire, pentru ca in [/SIZE][SIZE=2]Domnul afectele firesti nu precedau vointa, in El nu se poate vedea nimic [/SIZE][SIZE=2]silit, ci toate sunt de bunavoie. Daca a voit a flamanzit, daca a voit a insetat, [/SIZE][SIZE=2]daca a voit i-a fost frica, daca a voit a murit.[/SIZE]"
Draga [COLOR=Black]naephius[/COLOR] "Trupul ceresc" nu este altul decat trupul pamantesc spiritualizat. Ca izvor al vietii putea sa depaseasca moartea trupesca, insa a ales aceasta cale ca sa dea sens jertfei ca iubire suprema.
|