![]() |
![]() |
|
#33
|
||||
|
||||
![]()
Ca să ne dăm seama cât de adânc a pătruns în oameni faptul Învierii lui Iisus e de ajuns să pomenim o întâmplare:
Un alt Iacov, însărcinat cu „lichidarea treburilor” lui Dumnezeu pe pământ, ține în fața unei foarte numeroase adunări o strălucită cuvântare de câteva ceasuri, „dovedind” – chipurile! – că nu există Dumnezeu. Și fiind încântat de cuvântarea sa și de temeiurile „dovezilor”, vru să mai dea o dovadă. Drept aceea, dete îngăduință ca acela care se va simți în stare să-l contrazică are cinci minute liber s-o facă în fața adunării. Din mulțime se desprinde un preot umilit la chip, dar cunoscător de oameni și cu flacăra credinței în inimă. – Ai grijă, n-ai decât cinci minute! – E și prea mult, răspunse preotul. Ajuns în fața mulțimii, se produse un freamăt și începu cea mai scurtă cuvântare așa: – Fraților, Hristos a înviat! Și toată sala răspunse: – Adevărat a înviat! Ce a urmat nu mai interesează. Faptul dovedește însă esențialul: în străfundurile omului este o reacțiune esențială față de negație, față de moarte. „Hristos a înviat!” înseamnă: Într-adevăr Dumnezeu există! „Hristos a înviat!” înseamnă: Într-adevăr există lumea cerească, ca lume reală și fără de moarte! „Hristos a înviat!” înseamnă: Toate nădejdile bune ale omenirii sunt îndreptățite! Toate problemele principale și grele sunt lămurite, cătușele întunericului și ale tristeții sunt sfărâmate fiindcă: „Hristos a înviat!”. ( Părintele Arsenie Boca, Lupta duhovnicească cu lumea, trupul și diavolul , ediție revizuită, Editura Agaton, Făgăraș, 2009, pp. 9-10)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|