![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Autorului articolului, care apelează la deducțiile logice propii ce dovedesc o totală ignoranță în ceea ce privește lepădarea de credință, i-aș aduce la cunoștință acest text:
“Dobândește-ți practic o mai bună încredere în purtarea de grijă a lui Dumnezeu, că El îți simplifică o multitudine de griji care tocmai de El atârnă și nu de tine. Singurul lucru e să te întrebi adesea: ce vrea Dumnezeu cu acestea? din silința de a tâlcui cât mai bine voința lui Dumnezeu, de a înțelege cât mai limpede ce vrea El să facă sau să se facă. Să nu iei cu ușurință îndrumarea aceasta, de a lăsa toate în seama lui Dumnezeu, și să te formezi (sau să te diformezi) lăsător sau delăsător. Grijește-te de ceea ce atârnă de tine. Iar o grijă care a făcut-o Dumnezeu atârnătoare de om e a atârnării sale de El. Grija omului de Dumnezeu simplifică grija omului de om: așa va avea de toate, pe când, dacă omul Îl va exclude pe Dumnezeu de la conducerea lumii și a vieții, va avea și atunci, dar ca un hoț, nu ca un fiu, până va ajunge să nu mai aibă nimic. Dumnezeu nu Se lasă expropriat. De mare folos pentru mântuire este convingerea de a trăi în riscul credinței, iar nu în prevederile necredincioase ale rațiunii sau ale iubirii de sine. Scris este: "Aruncați toată grija asupra lui Dumnezeu și El va purta grijă de voi." Simțământul propietății particulare crește iubirea de sine, grija vieții, spiritul independeței, a îndărătnicirii, al neascultării de conducere, crește necredința - deci nu e compatibil cu viața duhovnicească, de aceea trebuie omorât. Să nu se pună amănuntele mai presus de principii. Amănuntele dau treptele, dar în dauna principiilor. Amănuntele pot fi evidențiate și de o logică în aparență mai bună; dar virtutea tocmai aicea se arată: urmezi în contra evidenței." (Pr. Arsenie Boca - "Despre îndumnezeirea omului prin Har" pag. 28-30) |
|