![]() |
![]() |
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intelegerea mea este ca: Pacatul vatama pe om sufleteste. Consecintele pacatului raman, chiar daca cel ce pacatuieste este iertat. Treptat aceste consecinte imbolnavesc. Presupun ca o comparatie plastica ar fi ca asa cum daca iti faci rau prin ceva (de ex iti tai mainile - cum exista din pacate oameni care incearca nu numai sa se sinucida dar unii isi cresteaza pielea de pe maini - se automutileaza in felul acesta; sau altul te vatama - de ex daca unul ii rupe altuia o mana), chiar daca faptuitorul este iertat (si de Dumnezeu si de cel vatamat pt prejudiciul facut), aceste consecinte raman (omul trebuie in continuare sa traiasca cu mana taiata de exemplu). Daca prin Sf Maslu Dumnezeu vindeca pe om, il face sanatos inapoi de exemplu, iar in loc sa se straduie spre metanoie, cel vindecat continua sa pacatuiasca (de ex continua sa se automutileze crestandu-si mainile; sau continua sa rupa mainile altora), atunci se ajunge inapoi la loc si nu se obtine vindecarea, desi Dumnezeu a vindecat pe om prin Sf Taina, daca omul continua dupa aceea sa se imbolnaveasca singur prin pacat. Asa cum exista vatamare fizica, asa exista si vatamare sufleteasca. Pacatul vatama pe om! Si pe cel ce il savarseste si pe cel asupra caruia se face raul. Iar Sf Maslu vindeca bolile sufletesti ale omului, ajutandu-l astfel pe om sa iasa din robia pacatului. Dar nu poti sa spui ca exista vindecare fara sa existe iertare! Iertarea trebuie sa fie prima ca sa poata fi si vindecare. Totul este ca omul vindecat sa se straduie si el sa nu mai pacatuiasca ca sa nu se imbolnaveasca singur inapoi.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 06.08.2013 at 13:05:05. |
|