![]() |
![]() |
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ați amintit de Avraam, de Sfinții mucenici Dimitrie și Nestor. Mai sunt și alte asemenea chipuri?
Nenumărate. De la Sfântul Teodor Stratilat sau Sfântul Andrei Stratilat până la Sfânta Teodora din Vasta, cea care s-a îmbrăcat ostășește ca să fie primită să lupte cu armele împotriva tâlharilor, sau până la sfinții români care au luptat cu arma în mână pe crestele munților, în bălțile Dunării sau în pădurile Țării împotriva bestiei bolșevice. Părinte, mulți privesc un asemenea cuvânt ca pe un îndemn la violență. Îndemnați la violență? În aceeași măsură în care a făcut-o și Cuviosul Daniil Sihastrul cu Ștefan cel Mare și Sfânt! Dacă este nevoie să apărăm pe alții și singura cale de a-i apăra este violența, trebuie s-o folosim. Dar niciodată pentru orgoliul nostru rănit, niciodată pentru poftele și patimile noastre. Acesta este un păcat foarte mare. Cred că este foarte greu să se facă deosebire între aceste două întrebuințări ale violenței. Așa este. De aceea și a doua nuanță în ceea ce spune Părintele Iustin. Vedeți, el dă pe de-o parte pildă pe Moța și Marin. Doi „civili” – am spus că la români nu există civili, dar așa păreau ei, după conceptele masonice de „civil” și „militar” – doi „civili” iau armele și se duc să lupte pentru o țară străină. De ce? Pentru că „se trăgea cu mitraliera în chipul lui Hristos”. Adevărat! Așa este! Deci Părintele Iustin îi dă ca pildă pe aceștia, care s-au dus acolo să rănească și să ucidă pe cei care ucideau și torturau pentru Satana. Iar pe de altă parte spune „să învățăm în măsura dreptului de apărare” și „asta trebuie să o facă armata și alți oameni specializați”. Oare Părintele nu știe că în război vom fi chemați toți, iar cei nepregătiți vor cădea primii? Ba știe. Dar este aici o mare primejdie pe care Părintele, foarte bine, încearcă să o preîntâmpine. Căci oamenii „specializați”, cum spune Părintele, au, ca și armata, o disciplină, o răspundere foarte serioasă. Pe când creștinii de azi sunt, de multe ori, iresponsabili. Sunt extrem de orgolioși, irascibili, complexați… Uitați-vă cât de violent vorbesc pe net împotriva celor care au altă părere, chiar și în domenii în care nu se pricep deloc! Și dacă dai vreunui „mesia de internet” și o armă pe mână, o să ucidă tot ce i se pare lui că mișcă în front. Doar și pe internet se practică același linșaj, anti-ortodox, în numele Ortodoxiei. De aceea se teme Părintele de învățarea luptei de către oricine. Dacă statul, că tot dă în Constituție obligația apărării țării, ar asigura în școli și licee o pregătire ostășească, intrând aici și disciplina și onoarea militară, ar fi altceva. Dacă ar organiza miliții populare, ca în vremea lui Cuza ori a monarhiei, ar fi altceva. Dar nu există așa ceva. Nu mai există. Și atunci, cum trebuie să practice creștinii arte marțiale? Dacă le practică iresponsabil, este inadmisibil. Dacă le practică sub îndrumarea strictă a duhovnicului, în paralel cu o instruire bogată și absolut necesară, este foarte bine. Ce înseamnă această „instruire bogată și absolut necesară”? Are trei laturi fundamentale. Întâi, Istoria Neamului. Mai ales de la Sfinții Apostoli, Sfinții Mucenici și ierarhi din prigoanele păgâne și Constantin cel Mare încoace. Desigur, cu un mare accent pe eroii Rezistenței Anticomuniste și Sfinții prigoanelor comuniste. Trebuie spus că, așa cum Neamul nostru nu poate fi gândit în afara Bisericii, căci atunci nu este Neamul Românesc ci orice altceva, nici Istoria Românilor nu poate fi despărțită de Istoria Bisericii. Deci, această instruire istorică este prima latură. Apoi, ca a doua latură de instruire, sunt cărțile de strategie și tactică militară, de la „Tactica” lui Leon Înțeleptul sau „Strategiconul” lui Kekaumenos la Sun Tzu și Sun Bin, Clausewitz și alte asemenea cărți militare.
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
|