Bucură-te Sfinte Andreie Apostole!
1.Cum vedeti incercarea aceasta de apropiere dintre stiinta si religie?
Întrebarea presupune că între acestea două a existat până în prezent o despărțire încă de la începuturi. Așa este, linia cainită s-a ocupat de "știința și tehnica vremii lor", iar cea setită de ... altele, care nu se vor lua de la ei. Asta nu înseamnă neapărat că e vreun păcat că nu ștergem praful pe tastatură sau faptul că am descoperit coregrafia satelitului pe orbită. Dar la un moment dat, mai ales de la iluminism încoace, știința a început să își aroge drepturi depline în cunoașterea celor lumești, în bunăstarea cotidiană - o lipsă de cutremur sau cel puțin de respect în fața celor sfinte, lucru care culminează cu atitudinile ateiste ale majorității oamenilor de știință contemporani.
Încercarea de reconciliere în sine este ceva bun, mimarea acesteia este ceva destul de rău, utilizarea acesteia cu intenții perfide poate deveni ceva mortal. Dorința de apropiere de biserică a ateilor poate fi un simbol al apropierii științei de religie, adică reprezintă aceste manevre mai mult sau mai puțin sincere de dialogare. Cercetați duhurile, și vedeți dacă sincer-sincer știința dorește să se plece puterilor sfinte, Creatorului, Atotțiitorului, sau doar să înșele pe copiii slabi ai bisericii?? Există scăpări ale vigilenței religioase care nu mai are duh drept, care nu se scârbește de mizeriile pe care unii le lasă când încearcă să intre în biserică. Ateii în teologie nu aduc nici un folos, nu se îmbogățește nimeni punând paie peste lingourile de aur. Dar aceasta este o manevră a hoților pentru a-l distruge pe proprietar. Mai degrabă să îi osândim pe față pe cei rău voitori, pe cei slabi de înger care nu păzesc intactă comoara mântuirii!!
2.Nu sesizati ca in cadrul acestui dialog, stiinta este cea care "comanda"?
Evoluționismul teist este unul dintre rezultatele dialogului de colaborare dintre verigile slabe ale teologiei cu verigile slabe ale atitudinii științifice, nu degeaba a fost numit struțocămilă. Este un fel de "religia viitorului" despre care vorbea fericitul Serafim Rose, un fel de "altceva" decât credința care trebuie să fie una, sfântă, pe care ne-a lăsat-o Domnul Nostru împreună cu Sfintele Scripturi, Sfânta Tradiție, Sfinții Părinți: cum credeau ei, să credem și noi! Sfînta Scriptură este de neschimbat, dar ni se șoptește că este de reinterpretat, adică s-o credem altfel decât Sfinții Părinți, altfel decât tradiția. Există multe curente moderne care încearcă să redefinească lucruri de mult stabilite. Mithbusters care decompoziționează chiar și sentimente și senzații ... și ce se mai poate când totul se poate, se explică, nașterea din fecioară, trecerea Mării Roșii, Învierea ... etc!!!!! Aceste acțiuni sunt izvorâte nu atât din atitudinea atee, deoarece un ateu nu s-ar mai îngriji de lucrurile pe care le desconsideră, ci dintr-o atitudine anticreștină, otrăvită, începând cu Taxil. Să nu călcăm pe urmele lor, ci să credem cu toată ființa că tot ce au crezut părinții noștri așa este!
Și pentru că noi, iubitorii de praznice îl sărbătorim pe Sfântul Andrei care ne-a adus credința noastră, peste credințele ... "deiste" ...ale strămoșilor păgâni, pentru că aceștia au avut curajul și puterea să le lase și să treacă la credința adevărată, să ne bucurăm!
Bucură-te Andreie prealăudate, care din adâncul înșelăciunii ai vânat popoarele! ... Bucură-te, al tainelor lui Hristos slujitor! ... Bucură-te, luminătorul cereștii cunoștințe! Bucură-te învățătorul dreptei credințe! Bucură-te prin care Domnul Hristos se sălășluiește! Bucură-te prin care satana se nimicește! Bucură-te, Sfinte Andreie, apostole!
|