![]() |
![]() |
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Pe de altă parte, se pune întrebarea: este moral să-i încalci unei persoane libertatea de conștiință/religioasă, chiar și pentru a-i face bine? Desigur, răspunsul este negativ. Totuși, dacă medicul ar fi lăsat pacienta să moară pentru a-i respecta libertatea religioasă, atunci... atunci ar fi fost limitată libertatea de conștiință a medicului pentru că și el avea anumite principii morale clare și depusese un jurământ. Așadar, legislația ar trebui să apere libertatea de conștiință a medicilor (a căror datorie este aceea de a-și salva pacienții), sau sau a pacienților din organizația Martorilor lui Iehova care preferă să moară decât să accepte procedura medicală în cauză? În opinia mea, logic și corect din punct de vedere moral ar fi ca legislația să-i favorizeze, în acest caz, pe medici pentru că, în caz contrar, ei ar fi constrânși să acționeze contrar propriilor convingeri și să-și lase pacienții să moară. În schimb, martorii pot găsi o altă soluție pentru a-și proteja libertatea religioasă (de exemplu, să nu meargă la spital în cazurile în care afecțiunile lor necesită transfuzii). Așadar, sunt de acord cu dvs în privința ideii că medicul a acționat corect salvând viața pacientei chiar și în potriva voinței ei - de fapt, ea, în momentul în care i s-a făcut transfuzia, era inconștientă, așadar nu i se mai putea cere acordul. În privința martorilor lui Iehova care-și lasă copiii să moară pentru convingerile lor... În aceste situații, da, cred că, fără ezitare, medicii sunt datori de a salva viața pacienților minori indiferent de consecințe, indiferent de voința părinților. De ce? Simplu: pentru că nimeni nu are drept de viață și de moarte asupra altora, nimeni nu este stăpân asupra altor persoane, vremea sclaviei a apus de foarte mult timp. Drepturile părintești nu implică și... dreptul de viață și de moarte asupra copiilor! Libertatea religioasă ține de relația personală a fiecăruia cu Divinitatea, nu implică și hotărâri luate în privința altora, mai ales atunci când ei nu au discernământ (fiind copii) și sunt, deci, incapabilide a se apăra. Cred că, în astfel de situații critice, acești copilași nevinovați trebuie apărați orice-ar fi, chiar și împotriva voinței părinților lor! Iehoviștii au dreptul să ia hotărâri de viață și de moarte în privința propriei persoane, nu și în privința copiilor, chiar dacă aceștia, din punct de vedere biologic, le aparțin. În acest caz, ideologia iehovistă îmi pare absolut ilogică, încălcând grav principiul noncontradicției: pe de o parte, copiii nu sunt botezați pentru a-și putea alege singuri credința, în deplină cunoștință de cauză; pe de altă parte, părinții hotărăsc în locul lor că ei trebuie să moară pentru niște idei la care ei n-au aderat, pentru o comunitate religioasă căreia ei nu-i aparțin (de vreme ce nu sunt botezați de mici tocmai cu scopul unei așa-zise respectări stricte a liberului lor arbitru). De aceea, copiii puși în primejdie de către proprii părinți trebuie, fără îndoială, apărați de către medici și autorități. O seară liniștită tuturor! P. S. Un coleg de forum, Illuminatu, îmi vorbea ca și cum aș fi medic. :) Nu sunt medic, ci studentă și, cu ajutorul lui Dumnezeu, viitoare profesoară. Am postat întrebarea doar pentru conversație, pentru a ne exersa capacitatea de a analiza, din perspectiva moralei creștine, idei și fapte. Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca Last edited by laurastifter; 23.11.2012 at 23:23:58. |
|