Botezul vorba catolicilor este ca o arvuna , nu asigura automat imparatia asa cum un elev ar fi lasat sa treaca clasa chiar daca nu stie nimic si face doar rele ci este ca un meditator sever care se tine de capul lui cu bucurii si cu mari necazuri pina invata toate lectiile vietii pina la desavirsirea ceruta, desavirisre fara de care cu nici un chip nu se poate intra in imparatie -unde probabil toti sint desavirsiti.
iar daca cineva nu are botezul dar atinge desavirisrea botezul nu este greu de primit, dureaza doar o fractiune de secunda. Insa desavirsirea caracterului dureaza mult mai mult.
"Nu toti vom muri dar toti vom fi schimbati" asta ce inseamna ? inseamna ca vom fi facuti desaviristi automat? De albire si lamurire au parte inca de pe acum si mortii dupa cum spune un vrset din VT. dar asta nu inseamna desavirsire -"cel pacatos se va umple de virtute, cel incet la minte se va intelepti iar cei sfinti se vor sfinti si mai mult prin faptele lor."
Insa intrebarea si dilema tine de ce anume se intimpla cu cei care nu mor in urma Judecatii ..in timp ce unii merg in rai altii in iad ei nu merg nicaieri? trebuie sa moara ca sa maerga undeva ? dupa ce mor unde merg?
De ce unii inviaza peste miile de ani si nu mai repede?
Invierea catre viata vesnica inseamna automat desavirsirea? De ce la inviere ne trebuie iar trup pamintesc daca in rai sufletele nu au trup material ? Nu cumva este o inviere pe pamint necesara continuarii lectiilor vietii spre desavirsirea ceruta, desavirsire garantata in lipsa caderilor datorate celui rau si incercarilor de netrecut in conditiile in care dupa Judecata "nimic rau nu va mai fi"..??
oare imparatia sfintilor nu se refera la o imparatie paminteasca si nu cea ingereasca?
Altfel pentru ce trebuie sa vina Domnul Dumnezeu cu toti sfintii? Doar ca sa intimpuine pe Iisus care va pasi pina in fata Celui vechi de zile atunci cind va veni pe norii cerului? (Daniel 7.13)
|