Citat:
În prealabil postat de glykys
Pentru Catalin 2 si Maris:
Nu poti fi bun cu adevarat daca nu esti si corect. Cele doua trebuie sa se echilibreze cumva.
Poti fi corect fara a fi bun, fara a avea dragoste, si atunci esti fariseu - inteleg ca Maris are ceva cu oamenii astia, nici mie nu imi place categoria, desi nu m-as grabi sa fac pe nimeni fariseu, ca nu stim noi ce e in sufletul omului.
Iar dragostea fara adevar si corectitudine, gen toti se mantuiesc, indiferent de confesiune, fapte etc, nu mai e dragoste, e altceva, inselare, naivitate... de aia m-am ratoit la inceput la Maris, ca eu credeam ca el predica asa ceva, dar m-am inselat.
Eu una cred ca voi doi faceti parte din prima categorie. Toate se fac cu simtul masurii.
|
Sunt de acord cu tine, dar nu inteleg care e prima categorie in care ne incluzi. Eu cred ca niciun om nu este complet rau, chiar si unii care sunt considerati mai rai isi iubesc copii sau familia. Nu cred ca putem sa-i spunem cuiva ca e rau pentru ca in primul rand nu stim cum e el in interior (unii au un caracter mai impulsiv si se supara repede si apoi uita, altii se supara mai greu dar uita la fel de greu) si in al doilea rand devenim judecatori si inseamna ca noi ne consideram buni fata de acea persoana.
Apoi tot n-am inteles ce intelege fiecare prin corectitudine. In sensul de tipic nu prea are legatura cu adevarul de credinta. Tipicul in sensul folosit de farisei ar insemna de exemplu sa pasesti cu dreptul in biserica, sa saruti toate icoanele din biserica, sa mergi cu spatele pana la iesirea din biserica, etc. Adica inventiile omenesti. Corectitudinea ca o exagerare a unui credincios inseamna sa faca cineva observatie pentru fardare, nepurtat batic, imbracat necuviincios, etc. Nici nu stiu daca judecarea pacatelor aproapelui intra la asta.
Dar sensul de la care s-a pornit in discutiile de aici nu e acesta, ci prin corectitudine se intelege adevarul. In sensul ca cel corect, un fel de opus al celui bun e cel ce afirma dreapta credinta si din cauza lipsei de iubire fata de alti oameni critica alte credinte gresite. Din ce mi-am dat seama asta spune de fapt MariS. Eu nu am nimic cu MariS, nici nu stiu daca e suparat pe cineva, il cunosc de pe forumul catolic si n-am avut nimic nici acolo. Am observat doar ca a inceput sa spuna teoriile acestea cand era vorba de adevarurile de credinta si raporturile cu alte credinte. N-am avut niciodata o suparare pe el, cand a fost cazul i-am raspuns, nu stiu daca e suparat pe altcineva sau pe ceva.
Toate cele bune.