|  |  | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|  Sfanta impartasanie ; intrebare 
			
			am o intrebare  am observat tot mai des in ultima vreme ca  sunt oameni  ce postesc  doar  2 saptamani din postul mare  s-au  din oricare post  apoi merg si iau sfanta impartasanie  chiar daca in  timpul postului  au fumat,baut  si alte lucruri  necuviincioase au facut,   oare  nu ar trebui ca sfanta impartasanie  sa  o iei intr-u  curatie  atat sufleteasca  cat  si trupeasca ? mie duhovnicul mi-a explicat  ca  postul  e ca o scara  spre rai  si ca nu poti sari de la primele 2 trepte pana la ulimele  ci trebuie  sa le parcurgi pe toate  asa cum si postul trebuie parcurs in intregime   deci eu in cazul in care   nu postesc  nu primesc  sfanta impartasanie  si  chiar daca postesc  dar  am facut pacate  mai grele  aghizama mare  primesc  pe cand   in  vecinatate  aud  de la prieteni  ca  au postit  ba 2 sapatamani  ba   una la sfarsit si una  la inceput si tot  primesc   sfanta impartasanie..  deci astept si de la voi  o parere un punct de vedere...(   NU STIU DACA  AM  ASEZAT CUM TREBUIE INTREBAREA  E PRIMA DATA  CAND SCRIU   AICI  SCUZELE  MELE  )
		 | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			Curăția aceea trupească și sufletească despre care îți vorbea duhovnicul include, printre altele, să nu te apuci să judeci sau să te smintești de aproapele tău.
		 | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			nu  am vrut sa fac sminteala   si nici sa judec  pe nimeni sa i-mi fie cu iertare   am pus o intrebare la care am dat exemple...   am avut  si am dubii  pentru   ca eu  intrebandui  pe acei oameni ,  de ce asa ? iei mi-au spus  ca Sfanta impartasanie   se ia pentru curatarea  pacatelor  indiferent  ca ai postit doar 2 saptamani si ai facut  si altele   pe  cand eu stiu ca  sfanta impartasanie se ia  ca un dar pentru  ca ai fost mai bun  ai facut  pacate  mai putine  si apostit cum se cuvine  deci  ma aflu intr-o nelamurire  nu   vreau sa se inteleaga altceva
		 | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Păi dacă nu dorești să judeci de ce te preocupă ce face vecinul? Dacă tot ai duhovnic, de ce nu discuți frământarea care te încearcă cu duhovnicul tău? | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			am vrut o parere de la oameni   ce poate  la randul lor  si-au pus aceiasi intrebare  si  au  gasit raspunsuri  poate diferite de al meu , nu e nevoie de  alte comentarii rautacioase  nu cred ca e  ceva rau sa  intrebi mai multe persoane  despre lucruri   pe care  poate nu le  intelegi prea bine. si e o diferenta intre a discuta amical  cu prietenii despre aceste lucruri si a  carcoti  pe la spate  deci  eu nu consider ca  am privit in curtea nimanui.eu l-am intrebat  el si.a spus  punctul de vedere iar eu  am facut o  comparatie  pe care orice persoana  ar fi  facuto, multumesc de raspunsuri
		 | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Propriu-zis, curatarea pacatelor, in cazul celor cu pacate grave (=morti spiritual) se face prin Sacramentele pentru Morti: acestea sunt urmatoarele doua: Botezul si Spovada. Insa si Sf Impartasanie are un rol in iertarea pacatelor intr-un mod inca mai perfect, daca se poate spune asa. In liturghia apuseana tridentina, preotul, oferind Sf Impartasanie, spune: "Trupul lui Cristos, spre iertarea pacatelor si viata de veci". Deci, Sf Impartasanie, facandu-ne purtatori ai Celui care spala pacatele lumii, are un rol indiscutabil in iertarea pacatelor. Preasfantul Sacrament este si un dar. Aceasta nu trebuie inteles ca recompensa, ci ca jertfa a lui Cristos care se daruieste pe El insusi ca sa ne indumnezeiasca. Din punct de vedere teologic, asta face Sf Impartasanie: din creaturi curatate de pacat si aflate in prietenia lui Dumnezeu, asa cum eram dupa Sf Spovada, ne preface in fiinte indumnezeite. Sf Impartasanie este indumnezeirea omului. Desigur, pentru ca sa primim efectele Sfintei Impartasanii, trebuie sa indeplinim o conditie spirituala si una materiala, fiindca o Taina are o parte spirituala si una materiala. Conditia spirituala este sa nu avem pacate grele, adica sa nu fim morti sufleteste. Conditia materiala este sa nu fi mancat un timp potrivit cu prescriptiile Bisericii. Fara acestea doua, impartasania este valida (adica exista acolo cu adevarat Trupul si Sangele Domnului), dar e lipsita de efecte salutare, adica nu avem beneficiu. Deci, presupunand ca cineva nu posteste nu doua saptamani, ci nu posteste de loc, daca se spovedeste cu buna spovada si obtine iertarea lui Dumnezeu se poate impartasi imediat. Sa ne inchipuim ca cineva e pe patul de moarte. Nu a postit, fiindca a auzit ca medicii recomanda zeama de bivol ca sa se refaca sangele. Acuma, simtind ca ceasul i se apropie, ii pare rau. Daca ar fi sa o ia de la capat, daca ar putea, ar posti. Ar duce o altfel de viata, parandu-i rau din toata inima ca nu a postit si nu a facut alte lucruri bune. Sunteti, sper, de acord ca preotul il poate absolvi si il poate impartasi in starea aceasta. 
				__________________ Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			da perfect  de  acord multumesc pentru lamurire
		 | 
|  |