![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#661
|
|||
|
|||
![]()
Pai,daca evolutionismul ar fi adevarat,gandul ar fi produs de niste substante chimice si substantele chimice ar fi "de vina " pentru orice gandesti,deci toata discutia cu cine-i de vina
as fi o prostie , paradoxal(si comic) ateii chiar cred sincer ca x sau y e de vina pentru z lucru si aduc si argumente ,fara sa realizeze ca daca ei cred in evolutionism...nu exista vina.Numai daca exista "ceva" diferit de materie(numit si suflet) care ia decizii ,exista vina . In concluzie daca crezi in evolutionism,nu exista libera alegere si n-are rost sa participi la discutii, deci nu vom mai vedea picior de ateu pe forum.Daca vom mai vedea un singur ateu pe forum inseamna ca evolutionismul e fals.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
#662
|
|||
|
|||
![]() Citat:
33. Și când au ajuns la locul ce se cheamă al Căpățânii, L-au răstignit acolo pe El și pe făcătorii de rele, unul de-a dreapta și unul de-a stânga. 34. Iar Iisus zicea: Părinte, iartă-le lor, că nu știu ce fac. Și împărțind hainele Lui, au aruncat sorți. 35. Și sta poporul privind, iar căpeteniile își băteau joc de El, zicând: Pe alții i-a mântuit; să Se mântuiască și pe Sine Însuși, dacă El este Hristosul, alesul lui Dumnezeu. 36. Și Îl luau în râs și ostașii care se apropiau, aducându-I oțet. 37. Și zicând: Dacă Tu ești regele iudeilor, mântuiește-Te pe Tine Însuți! 38. Și deasupra Lui era scris cu litere grecești, latinești și evreiești: Acesta este regele iudeilor. 39. Iar unul dintre făcătorii de rele răstigniți, Îl hulea zicând: Nu ești Tu Hristosul? Mântuiește-Te pe Tine Însuți și pe noi. 40. Și celălalt, răspunzând, îl certa, zicând: Nu te temi tu de Dumnezeu, că ești în aceeași osândă? 41. Și noi, pe drept, căci noi primim cele cuvenite după faptele noastre; Acesta însă n-a făcut nici un rău. 42. Și zicea lui Iisus: Pomenește-mă, Doamne, când vei veni în împărăția Ta. 43. Și Iisus i-a zis: Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai. 44. Și era acum ca la ceasul al șaselea și întuneric s-a făcut peste tot pământul până la ceasul al nouălea. 45. Când soarele s-a întunecat; iar catapeteasma templului s-a sfâșiat pe la mijloc. 46. Și Iisus, strigând cu glas tare, a zis: Părinte, în mâinile Tale încredințez duhul Meu. Și acestea zicând, Și-a dat duhul. 47. Iar sutașul, văzând cele ce s-au făcut, a slăvit pe Dumnezeu, zicând: Cu adevărat, Omul Acesta drept a fost. 48. Și toate mulțimile care veniseră la această priveliște, văzând cele întâmplate, se întorceau bătându-și pieptul. 49. Și toți cunoscuții Lui, și femeile care Îl însoțiseră din Galileea, stăteau departe, privind acestea. (Sfânta Evanghelie după Luca, 23) Ce idee gresita ai scos, cum ca talharul s-ar fi mantuit pentru ca Mantuitorul ar fi vrut sa dea un exemplu prin acela, cumva incalcand vointa omului si nu ca urmare a pocaintei de care a dat dovada acela. Nu asistam la o scena de teatru, sa stii! Au fost doi talhari - ambii pacatosi, cu aceleasi obiceiuri, inclinatii, suferind aceeasi pedeapsa, aflati in aceeasi situatie - rastigniti pe cruce. Dar, pusi in antiteza, putem vedea cat de diferit reactionam unii in comparatie cu altii - desi viata ne ofera tuturor prilejuri si "oportunitati" de mantuire asemanatoare. Pe unii dintre noi suferinta proprie sau a celor din jurul nostru ne schimba in bine, dar mai exista o categorie de oameni pe care nici suferinta proprie, nici a altora nu-i schimba. Nici macar intalnirea cu moartea nu-i inmoaie. Asa este si in cazul celor doi talhari. Sufereau amandoi trupeste, erau constienti ca prea putin timp ii mai despartea de moarte, dar numai unul din ei mai are dispozitie spre hula si batjocura, in timp ce celalalt talhar nu in zadar aude cuvintele Mantuitorului: "Părinte, iartă-le lor, că nu știu ce fac", isi admite pedeapsa ca urmare a pacatelor sale si isi marturiseste vinovatia. Odata cu acestea, umilinta care-i umple sufletul il face capabil sa-L "recunoasca" pe Cel fara de pacat si isi dojeneste cu blandete confratele, cu dorinta de a-l aduce si pe acela in "simtiri". Se petrece apoi un lucru minunat caci, ajuns in acest punct, sufletul admite Dumnezeirea Celui fara de pacat si omul inalta rugaciune catre Creatorul sau: "Pomenește-mă, Doamne, când vei veni în împărăția Ta.", rugaciune care nu ramane fara raspuns: "Adevărat grăiesc ție, astăzi vei fi cu Mine în rai." Despre asta este vorba, in cuvinte simple, despre smerenie si pocainta autentice, sincere, neprefacute, nemincinoase, nepremeditate - prin care putem ajunge la Dumnezeu. E adevarat, acel caz a fost unic dar, pe patul de moarte, sunt ortodocsi care traiesc un moment asemanator - in timp ce unii reusesc sa-si calce in cele din urma pe mandrie, altii "nu pot" sa o faca nici macar atunci (fie nu vor sa se smereasca, fie nu vor sa ierte.. si spun preotului "nu pot" PS: Lasa adevarul asa cum reiese el din cuvintele Evangheliei si nu te teme cum ar putea interpreta unul si altul.. Last edited by crinrin; 18.01.2015 at 03:19:16. |
#663
|
|||
|
|||
![]()
Stimate ovidiu_b, sunt de acord cu explicatiile Dvs de mai sus, dar as dori sa insist asupra unui pasaj peste care ati trecut in analiza Dvs:
Citat:
Mai ales pe acest forum ortodox dar si in general, este preferabil sa folosim "sabia cuvantului", adica in discutiile contradictorii sa folosim invatatura corecta asa cum a fost ea transmisa de Sfanta Traditie prin Sfintii Parinti si sa nu amestecam adevarul cu minciuna, dobitocia cu omenia sau pe Dumnezeu cu mamona. Referitor la remarca Dvs ca pun etichete de sectar sau de ateu la diversi colegi de forum, mentionez ca le folosesc tocmai pentru a scoate in evidenta deosebirile de credinta si de unghi de abordare ale persoanelor care se declara cu usurina "crestini" si pot induce pe multi in eroare cu opiniile lor smintitoare. Poti fi crestin dar sa gandesti ca un ateu la fel de bine cum poti fi ortodox dar sa gandesti ca un sectar. Avem si exemplul pozitiv al colegului Pelerin care este protestant dar gandeste de multe ori mai bine ca multi ortodocsi de pe acest forum. |
#664
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
crinrin, ai dreptate, adevarul este cuvantul lui Dumnezeu, asa cum reiese el din cuvintele Evangheliei, ai explicat foarte bine. Last edited by AlbertX; 18.01.2015 at 04:19:29. |
#665
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by AlbertX; 18.01.2015 at 04:44:31. |
#666
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu sunt pt mantuirea din ultima clipa a vietii,jucand totul pe ultima carte;insa istoria cat si alte scrieri ale Sfintilor au aratat cazuri de exceptie cand omul s-a mantuit in ultima clipa deoarece cainta sa si regretul pt viata dusa in pacat,au fost veritabile si bine-primite! Asa ne incontram cum si cine va mosteni Imparatia Cerului ca asta imi aduce aminte de pilda lucratorilor tocmiti la vie: 1. "Asemanatu-s'a imparatia cerurilor cu un om stapan de casa, care a iesit dis-de-dimineata sa tocmeasca lucratori la via sa. Mc 21:28 2. Si invoindu-se cu lucratorii pentru un dinar pe zi, i-a trimis in via sa. Tob 5:15 3. Si iesind pe la ceasul al treilea, a vazut pe altii stand in piata fara lucru. 4. Si le-a zis acelora: Mergeti si voi in vie, si va voi da ceea ce va fi dreptul vostru. 5. Iar ei s'au dus. Iesind el iarasi pe la ceasul al saselea si al noualea, a facut tot asa. 6. Iesind pe la ceasul al unsprezecelea, a gasit pe altii stand fara lucru si le-a zis: De ce ati stat aici toata ziua fara lucru? 7.Ei i-au zis: Fiindca nimeni nu ne-a tocmit. El le-a zis: Duceti-va si voi in vie si veti primi ceea ce va fi dreptul vostru. 8. Facandu-se seara, stapanul viei i-a spus ingrijitorului: Cheama-i pe lucratori si da-le plata, incepand cu cei de la urma pana la cei dintai. Lv 19:13, Dt 24:15, Ap 22:12 9. Venind cei din ceasul al unsprezecelea, au primit cate un dinar. 10. Si venind cei dintai, au socotit ca vor lua mai mult, dar au primit si ei tot cate un dinar. 11. Si dupa ce au primit, carteau impotriva stapanului casei, 12. zicand: Acestia de la urma au lucrat un ceas si i-ai facut deopotriva cu noi, care am dus greul zilei si arsita... 13. Iar el, raspunzand, i-a zis unuia din ei: Prietene, nu-ti fac nedreptate. Oare nu pentru un dinar te-ai invoit cu mine? 14. Ia-ti ce este al tau si pleaca. Vreau eu ca acestuia de la urma sa-i dau cat si tie; 15. oare nu am dreptul sa fac cu ale mele ce vreau eu?; sau este ochiul tau rau pentru ca sunt eu bun? Mt 6:23, Mc 7:22 16. Asa vor fi cei de la urma intai si cei dintai, la urma; ca multi sunt chemati, dar putini alesi". Mt 19:30, Mt 22:14, Mc 10:31, Lc 13:30
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#667
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar in restul cazurilor creierul este constient de sine, si poate controla gandurile, adica acele reactii chimice (evident). Deci nu poti sa te separi de reactiile chimice, avand in vedere ca tu le provoci. Libera alegere vine din controlul creierului asupra reactiilor din el. Arunci o piatra, spargi un geam, si dai vina pe gravitatie ca a ghidat piatra? |
#668
|
|||
|
|||
![]()
...si controlul e realizat de reactii chimice prin reactii chimice...deci ,n-ai dat nici un raspuns.
__________________
http://creatie6zile.wordpress.com/ |
#669
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am destule cunostinte in acest domeniu, dar ai putea sa citesti materiale pe acest subiect. Voiam sa-mi iau cartea asta, scrisa de unul din cei mai importanti cercetatori in neurostiinta. http://www.elefant.ro/carti/autoeduc...ntea-7906.html Ti-o recomand. |
#670
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sinapsele sunt de două feluri principale (ar mai fi și altele, dar nu insist acum cu amănunte): excitatorii și inhibitorii. Altminteri, scoarța cerebrală (și dealtfel tot sistemul nervos) ar intra într-un proces general de excitație, iar omul ar muri în scurt timp. În realitate, prin procesul de inducție negativă (ca la condensatori), un focar de excitație generează în jur inhibiție. Și invers, inhibiția, care e un proces activ, generează în zonele vecine excitație. Așadar, e vorba de o dinamică foarte complexă a proceselor corticale fundamentale, excitația și inhibiția, de care ascultă majoritatea activităților omului, inclusiv somnul și visele. Un exemplu simplu pentru a înțelege cum coexistă excitația și inhibiția: dacă voiești acum să flexezi degetele mâinii drepte, se vor contracta mușchii flexori și se vor relaxa concomitent mușchii extensori, antagoniști flexorilor. Aceasta înseamnă că neuronii din măduva spinării care sunt centrii nervoși coordonatori ai mișcărilor mâinii se vor afla în stări diferite: neuronii flexorilor în excitație iar neuronii extensorilor în inhibiție. Altfel rămâi cu degetele înțepenite, eventual într-un tremor continuu. Pe de altă parte, reacțiile chimice nu sunt singurii determinanți ai activității omului. A vedea gândurile ca produs exclusiv al chimismului cerebral se numește, de câteva decenii, reducționism materialist. Astăzi e îndeobște acceptat, în lumea neuroștiințelor, că viața psihică și spirituală sunt împletite cu viața biochimică a creierului și corpului, fără ca una să se nască din alta ci, cel mult, influențîndu-se. Influențele aecstea sunt limitate, însă, deși adeseori întâlnim și excepții: astfel că se poate întâlni adeseori situația ca un om cu voință puternică și cu o anumită pregătire mentală să își domine activitatea biochimică a corpului, a creierului. Prin antrenament special unii își pot opri bătăile inimii, de pildă; sau își pot modifica rapid temperatura corpului; iar alții își pot provoca moartea, anume moartea clinică. Eu am fost martor la astfel de situații și cunosc mai multe detalii despre aceste fenomene. Nu le voi preciza, însă, pe forum. Mă opresc aici, numai bine! Last edited by Ioan_Cezar; 18.01.2015 at 13:10:17. |
|