Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #531  
Vechi 16.04.2013, 05:32:58
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Cu alte cuvinte, exista posibilitatea ca un himen intact sa existe in conditiile absentei fecioriei ? De acord. Numai ca nu exista posibilitatea ca sa existe feciorie in conditiile absentei himenului. ASTA e sensul termenului de "sigiliu" ("pecete"). De semn vazut (simbol) al fecioriei. Mai pe scurt: ai sigiliu intact ? Ai semnul fecioriei. Esti fecioara sau nu, asta e altceva, dar ai semnul fecioriei. Nu ai sigiliu intact ? Nu ai semnul fecioriei. Simplu.
Cum sa nu? Doar nu credeti ca tampoanele interne nu afecteaza himenul?! Fetele care fac sport, de ex. gimnastica si fac. f.des sfoara...cunosc cazuri care au patit sa li se rupa in timpul spargatului cand era apasata de antrenor sa se lase cat mai jos. Iar sangerarea poate sa nu fie deloc. Nu himenul este pecetea fecioriei, caci asa sunt multe fete care au facut sodoma si gomora si teoretic sunt virgine! Daca ai avut relatii intime, nu mai esti fecrioara/fecior. Insasi cuvantul feciorie inseamna mai mult decat himen intact sau rupt. Fecioria nu sta numai in himen, caci daca ar fi fost asa, atunci cele care au pacatuit inainte de nunta nu ar mai putea sa isi recapete fecioria sufleteasca, insa stim f.bine ca se poate. Pe primul loc este starea sufleteasca, apoi starea fizica.

Cine a spus ca BO nu pune asa mult accent pe fecioria baietilor si ii trece mai usor cu vedere decat pe fete? Din sfaturile duhovnicilor nu reise treaba asta. Ci din contra.
Reply With Quote
  #532  
Vechi 16.04.2013, 05:38:02
Parascheva16's Avatar
Parascheva16 Parascheva16 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.02.2013
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.920
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Andra_07 Vezi mesajul
Yasmina, pentru prima oara sunt perfect de acord cu tine. Ai mare dreptate. Multi barbati care au fost desfranati la viata lor au mari pretentii pentru femei pure. Dar nu cred ca au vreun drept sa astepte asta atata timp cat ei s-au folosit de multe femei pentru placeri pacatoase. Ipocrizie maxima.
Adevarat. Insa stii ce e trist? Faptul ca atunci cand umbla din floare in floare nu se gandesc ce lasa in urma lor, la faptul ca isi bat joc de acele femei. Insa dupa ce le trece cheful de joaca, vor doamnisoara. Pai cum sa vrei doamnisoara cand tu ti-ai batut joc de atatea femei? Acele femei ale cui vor fi daca barbatii vor doamnisoare? Sa nu mai zic ca tinerii din ziua de astazi fac comparatia cu masinile. "Cand cumperi o masina testezi mai multe. Daca nu iti place una, o lasi si incerci alta." Auzi, femeile sunt comparate cu masini, adica cu obiecte. Si chestia asta e f. raspandita la baietii de facultate. (nu pot sa le spun barbati, caci cuvantul barbat implica anumite calitati)
Trist.

Last edited by Parascheva16; 16.04.2013 at 05:54:23.
Reply With Quote
  #533  
Vechi 16.04.2013, 08:25:00
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

http://www.scarleteen.com/article/po...ws_hanne_blank

Un articol care iti aduce fiori pe sira spinarii,atunci cand dezbate problematica virginitatii in Antichitate.
Numai femeie sa nu fi fost!

Pe unii ca acestia ,Iiisus I-a oprit de la aruncatul cu pietre!
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.

Last edited by Yasmina; 16.04.2013 at 08:30:53.
Reply With Quote
  #534  
Vechi 16.04.2013, 08:46:41
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Și totuși, și fecioria bărbatului este afirmată ca virtute de Biserică, în special atunci când e vorba de monahi. Iar dacă este o virtute pentru ei, este o virtute și pentru cel ce se căsătorește.

Și bine este ca amândoi tinerii să se căsătorească curați, pentru că „vor deveni un trup”. Iar un trup nu se desface decât prin sfâșiere. Bine este să nu se întâmple niciodată asta.

Cât despre faptul că fecioria trupului nu este totul, s-a mai discutat, și este adevărat. Însă nici nimic nu este; pentru că este unit cu sufletul.
Reply With Quote
  #535  
Vechi 16.04.2013, 10:00:18
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
printre randurile barbatilor,virginii sunt aproape o specie disparuta!
Ce-mi plac mie afirmații de genul ăsta cu pretenție de adevăr absolut!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #536  
Vechi 16.04.2013, 11:16:38
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

In fata lui Dumnezeu oamenii sunt egali; ne diferentiem prin pacatele noastre.
Dumnezeu ne cere tuturora, barbati sau femei, sa respectam poruncile. Deci, si in privinta curatiei trupesti, exista aceleasi reguli; nu exista diferentiere in functie de sex.
Că nu respectam poruncile, dar stim sa vorbim despre ele si sa judecam, de cele mai multe ori doar ce nu fac altii, doar ce gresesc altii fara sa ne uitam inlauntrul nostru, este aproape in firea timpurilor pe care le traim.


<<124. Care sunt regulile canonice ale nuntii crestine ?
Regulile canonice pe care sunt datori a le implini tinerii la nunta crestina ortodoxa sunt unsprezece la numar si anume :

1. Cei doi tineri care vor sa se cunune unul cu altul, sa nu fie intre ei nici un fel de rudenie trupeasca sau duhovniceasca, adica din Sfantul Botez. Cununia intre rude este oprita cu desavarsire de Sfintele Canoane ale Bisericii Ortodoxe.

2. Parintii celor doi tineri trebuie sa se invoiasca si sa se uneasca la casatoria copiilor lor. Nuntile facute fara voia parintilor nu aduc bucurie copiilor si sunt canonisite de Sfantul Vasile cel Mare in canoanele 38, 40 si 42 ca si desfranarea, cu trei ani oprire de la Sfanta Impartasanie pana la impacarea celor doi tineri cu parintii lor.

3. Cei doi tineri trebuie sa se iubeasca si sa se invoiasca a se casatori unul cu altul; caci de se casatoresc fara voia lor, la indemnul parintilor sau pentru castiguri materiale, aceasta nunta nu poate dainui.

4. Logodirea celor doi tineri sa se faca cu preot, dupa randuiala Bisericii, cu cercetarea canonica cuvenita.

5. Tinerii logoditi sunt datori sa traiasca la parintii lor pana la cununia religioasa si sa-si pazeasca cu sfintenie fecioria, ca de vor gresi mai inainte sunt canonisiti de Biserica ca niste desfranati si opriti sapte ani de la Sfanta Impartasanie.

6. Mai inainte cu o saptamana sau doua de cununia religioasa cei doi tineri sunt datori sa se spovedeasca la duhovnicul lor din copilarie sau la preotul satului, cu post si rugaciuni si, daca au voie, sa se pregateasca pastru Sfanta Impartasanie.

7. Cununia religioasa se cuvine, dupa traditie, a se face dimineata, de obicei Duminica, mai inainte de inceperea Sfintei Liturghii, iar nasii mirilor sa fie crestini buni, capabili sa invete si sa povatuiasca pe calea cea buna pe finii lor.

8. Dupa slujba cununiei, cei doi tineri stau cu cununiile pe cap in mijlocul bisericii, inconjurati de credinciosi pana la sfarsitul slujbei, iar preotul da binecuvantare de Sfanta Liturghie si se roaga impreuna cu toti cei de fata pentru ajutorul celor incununati. Crezul si Tatal nostru este dator sa le zica mirele.

9. Cand preotul zice : " Cu frica de Dumnezeu, cu credinta si cu dragoste sa va apropiati " , atunci cei doi miri se apropie de Sfantul Potir si se impartasesc cu Trupul si Sangele lui Hristos, daca au voie de la duhovnicul lor.

10. Dupa terminarea Sfintei Liturghii cei doi miri sunt condusi la casa mirelui de nuntasi dupa vechea traditie ortodoxa, unde se aseaza la masa, mananca si se veselesc cu cucernicie si buna randuiala, intru slava lui Dumnezeu, precum se cuvine crestinilor.

11. Daca cei doi tineri s-au impartasit, se cuvine sa fie in curatenie pana in seara zilei urmatoare, pentru cinstea Sfintelor Taine.

Aceasta este regula canonica a celor ce se casatoresc, randuita de Sfintii Parinti ai Bisericii Ortodoxe, pe care cei mai multi crestini o calca in zilele noastre, spre a lor osanda ( Dupa Hristoitia, Bunul Moral al crestinilor, cap. 26; pag. 67-69, de Sfantul Nicodim Aghioritul ) .

Cei ce implinesc aceste reguli crestine la casatorie, primesc binecuvantare de la Dumnezeu si duc viata linistita in familie si cu buna sporire in toate. Iar cei ce calca randuiala Bisericii la casatorie, duc viata cu multe ispite.

Dupa randuiala Bisericii nu se fac cununii sambata seara, spre ziua Sfintei Duminici. Unii fac nunta cu scop de castig, spre a dobandi daruri si sume mari de bani, schimband Taina Nuntii randuita de Dumnezeu in rai, in prilej de desfranare, de sminteala si de castig pierzator de suflete spre a lor osanda.

Un alt mare pacat fac tinerii care se cununa numai de ochii lumii, nu pentru nastere de copii, ci spre placere trupeasca si fac cununie si petrecere in sfintele posturi, cand nuntile sunt oprite.>>


<<129. Care este scopul evanghelic al nuntii crestine ?

Scopul principal al nuntii crestine, dupa porunca lui Dumnezeu ( Facere 1, 28; 2, 18-24 ) si dupa invatatura Bisericii Ortodoxe, este unirea prin iubire a celor doi soti in numele Domnului pentru nasterea de copii, spre inmultirea neamului omenesc.

Apoi, ajutorarea sotilor intre ei, pentru usurarea vietii; infranarea trupeasca si evitarea desfraului si a imoralitatii in lume. Toate aceste scopuri sa fie spre preamarirea lui Dumnezeu ( Ivatatura de Credinta Crestina Ortodoxa, pag. 487; Dictionarul Teologic, Pr. I. Bria, 1981, pag. 95-96 ) .>>


<<136. Ce ne invata Sfintii Parinti despre nasterea de copii ?

Sfanta si dumnezeiasca Scriptura, precum si Sfintii Parinti, arata ca copiii sunt un dar al lui Dumnezeu ( Geneza 20, 17-18; 25, 21; 29, 33; 30, 6, 17, 22; 33, 5; 48, 8-9; Luca 1, 7 ) . Iar nasterea de copii este o binecuvantare si randuiala dumnezeiasca data de Dumnezeu omului inca din rai, prin porunca : " cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul... " ( Facere 1, 28 ) .
Prin nasterea de copii se innoieste neamul omenesc si se mentine viata pe pamant. Asadar, nasterea de copii este cea mai mare datorie a celor doi soti care se unesc prin casatorie.

Nasterea de copii formeaza cea mai mare bucurie si adevarata temelie a familiei; ea consolideaza si desavarseste casnicia si este izvor de sanatate. Fara implinirea acestei datorii Taina Nuntii se desfiinteaza. Pentru, aceea Dumnezeu binecuvanteaza pe primul om, Adam si ii face femeie, pe Eva, ca sa nasca copii.

Mantuitorul aseamana pe cei ce se casatoresc numai pentru pacat, sau de ochii lumii, sau pentru avere, cu smochinul blestemat care nu voia sa aduca nici o roada pe pamant. Pentru ca nasterea de copii nu este numai o datorie sociala, fireasca, ci este mai intai o porunca dumnezeiasca, care contribuie foarte mult la mantuirea parintilor. Sotii care nu vor sa nasca copii, care avorteaza sau practica pacatul pazei, sunt certati de Dumnezeu cu boli de tot felul, cu necazuri in viata, cu grea mustrare de constiinta, iar dincolo cu osanda vesnica.>>
(Parintele Ilie Cleopa, Convorbirea a cincea
Despre casatorie, datoriile sotilor si copiilor)


http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri6.htm
Reply With Quote
  #537  
Vechi 16.04.2013, 11:22:48
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

<<149. Ce ne spuneti despre infranare, in general ?

Infranarea statornica este temelia moralei crestine; dar nu orice infranare, ci numai aceea inchinata Domnului si implinita cu intelepciune, dupa dreptatea legii lui Dumnezeu. Toata faptura este buna si vrednica sa fie folosita de om. Dar nu toti oamenii sunt facuti pentru toate lucrurile din lume. " Toate imi sunt slobode, dar nu toate imi sunt de folos " ( I Corinteni 10, 23 ) .

De aceea, crestinul care se foloseste de lumea aceasta trebuie sa fie ca si cum nu s-ar folosi de ea, " Ca chipul lumii acesteia trece " ( I Corinteni 7, 31; I Timotei 4, 4; Tit 1, 15 ) . Indeosebi clericii, ca si apostolii de odinioara, trebuie sa fie tuturor pilda de infranare ( VI Ecumenic 12,13,18, 30 ) , spre slava lui Dumnezeu, spre folosul aproapelui si spre mantuirea lor ( Fapte 20, 34-35; I Corinteni 9, 12 si 27; Tit 1, 7; 2, 6; I Petru 1, 6 si 13 ) .

Batranii si bolnavii care si-au istovit trupul cu infranarea in tinerete, pot sa-si usureze intretinerea cu hrana mai buna, fiindca infranarea recomandata de Biserica nu omoara oameni, ci pacate.

Deci, acolo unde pacatul a slabit si infranarea se indulceste, ca hrana buna se socoteste ca doctorie folosita in numele Domnului ( Romani 16, 3-6 ) . Cei scrupulosi si neintelegatori in iconomia infranarii, trebuie sa se supuna sfaturilor duhovnicilor.

Cei hraniti cu duhul slavei desarte care nu asculta si astfel se istovesc cu postul spre a lor paguba trupeasca si sufleteasca trebuie sa stie ca singuri se omoara pe ei insisi si vor da seama inaintea Domnului ca nu au mers pe calea cea imparateasca a Sfintei Biserici, fiind neascultatori ( Tit 1, 16; Romani 14, 14 ) .

Infranarea trebuie respectata, atat de clerici si monahi, cat si de mireni, respectandu-se invataturile Sfintilor Parinti, traditia Bisericii si sfaturile duhovnicului.>>



<<151. Cum trebuie combatut pacatul cel urat al desfranarii din randul credinciosilor nostri ?

Pentru combaterea desfraului, de orice fel ar fi el, care stapaneste atat de mult lumea de astazi, preotii, pastorii de suflete si Biserica in general trebuie sa faca permanent efort de a ingradi, micsora si starpi acest prea urat si blestemat pacat care macina sanatatea trupului, dezbina familia, imbolnaveste copii, sminteste pe cei din jur, manie atat de mult pe Dumnezeu, desparte pe crestini de Prea Curatele Taine si arunca cele mai multe suflete ale credinciosilor in focul gheenei.

Preotii sa spuna adesea in predicile lor si in scaunul de spovedanie, celor vinovati, cat de cumplit a pedepsit Dumnezeu pe desfranati si preadesfranati ( adulteri ) , pe sodomiteni, pe gomoreni si pe cei ce urmeaza pacatul lui Onan.

Sa le aminteasca credinciosilor ca insusi Dumnezeu a oprit preacurvia in cele zece porunci, zicand : " Sa nu preacurvesti " ( Deuteronom 20, 14 ) . Si iarasi zice : " Cu femeia aproapelui tau sa nu te culci, ca sa-ti versi samanta si ca sa te spurci cu ea " ( Levitic 18, 20 ) .

Iar despre pacatul cel prea urat al sodomititor, spune Dumnezeu : " Cu nici un dobitoc sa nu te culci, ca sa-ti versi samanta si sa te spurci cu el; nici femeia sa nu stea la dobitoc, ca sa se intineze cu el; aceasta-i uraciune. Sa nu te culci cu barbat, ca cu femeie, ca aceasta spurcaciune este...

Sa nu va intinati cu nimic din acestea, ca cu toate acestea s-au intinat paganii, pe care Eu ii izgonesc dinaintea fetei voastre. Ca s-au intinat si am privit la nelegiuirile lor si a lepadat pamantul pe cei ce traiau pe el. Iar voi sa paziti poruncile Mele si toate legile Mele si sa nu faceti toate ticalosiile acestea...

Ca nu cumva sa va lepede si pe voi pamantul, cand il veti intina, cum a aruncat el de la sine pe popoarele care au fost inainte de voi. Ca tot cel ce va face ticalosiile acestea, sufletul care va face acestea se va starpi din poporul sau... " ( Levitic 18, 22-30 ) .>>

Sa le aduca aminte preotul celor vinovati si cuvintele Sfantului Apostol Pavel, care zice : " Pe desfranati si pe preadesfranati ( adulteri ) ii va judeca Dumnezeu " ( Coloseni 3, 5-6 ) .

Si iarasi : " Nu va inselati, nici curvarii, nici slujitorii de idoli, nici preacurvarii, nici malachienii, nici sodomitii, nici furii, nici lacomii, nici betivii, nici batjocoritorii, nici rapitorii nu vor mosteni imparatia lui Dumnezeu " ( I Corinteni 6, 9-10 ) . " Fugiti de curvie, ca tot pacatul pe care il face omul, afara de trup este, iar cel ce curveste in trupul sau pacatuieste.

Au nu stiti ca trupul vostru este lacas al Duhului Sfant care locuieste in voi ?... " ( Ibidem 6, 18-19 ) . Pe langa acestea sa le aminteasca preotul si invataturile Sfintilor Parinti, precum si asprimea Sfintelor Canoane care pedepsesc asa de aspru pe vinovati si-i opresc vreme indelungata de la Sfanta Impartasanie.

Astfel, Sfantul Grigore de Nyssa opreste pe cel desfranat 9 ani de la Sfanta Impartasanie ( canonul 4 ) , iar Sfantul Vasile cel Mare, 7 ani ( canonul 59 ) . Pe preacurvar ( adulter ) il opreste Sfantul Grigore de Nyssa 18 ani de la cele sfinte, iar Sfantul Vasile 15 ani. Toate acestea de le va arata preotul credinciosilor sai, atat in viata aceasta, cat si in viata vesnica, cred ca pe multi ii va izbavi de o patima infricosatoare ca aceasta.>>

(Parintele Ilie Cleopa, Convorbirea a cincea
Despre casatorie, datoriile sotilor si copiilor)
http://www.sfaturiortodoxe.ro/pcleopa/convorbiri6.htm
Reply With Quote
  #538  
Vechi 13.01.2014, 21:05:02
Mia Mia Mia Mia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Locație: Transilvania
Religia: Ortodox
Mesaje: 145
Implicit

Multumim Nastya pentru postare !:)
__________________
"Nu te teme, Eu sunt cu tine."
Reply With Quote
  #539  
Vechi 14.01.2014, 11:59:28
Florinvs Florinvs is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.12.2012
Locație: Husi, judetul Vaslui
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.893
Implicit

Intradevar, foarte la obiect postare!

Iar acei barbati care cauta numai aventuri, sunt neseriosi sau se uita in primul rand la aspectul fizic al femeii, trebuie sa-si asume si consecintele unui astfel de comportament! Asa-zisa chipurile distractie este o placere de scurta durata, deoarece o femeie neserioasa nicioadata nu va fi cu adevarat alaturi de cineva, nu te poti baza pe ea mai ales la necazuri sau boala, iar chiar daca se intampla sa ai mai multi bani, pana la urma tot va gasi pe altcineva care sa aiba mai multi bani decat tine.

Daca unii barbati aleg sa se simta bine doar o noapte, atunci e treaba lor si vorba aia asa cum iti asterni asa dormi.

Insa eu as alege sa ma simt bine si sa fiu fericit toata viata, cu o femeie care sa o iubesc si sa ma iubeasca!
Reply With Quote
  #540  
Vechi 14.01.2014, 12:31:40
Mia Mia Mia Mia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Locație: Transilvania
Religia: Ortodox
Mesaje: 145
Implicit

Mai imi vine acum in minte o intrebare: ce ne facem insa cand si dintre baietii apropiati de Biserica ( care merg la Liturghie, tin post, se mai si spovedesc in posturile mari...) le " vrajesc" pe fete , chiar in cercuri ortodoxe, unde sunt fete mai cuminti si apoi trec la urmataoarea vrajeala ( fara implicatii trupesti , nici macar sarut), urmatoarea "victima" , nepasandu-le ca poate fetele au pus suflet, si-au facut sperante; ce-o fi in mintea acestor baieti ? asta nu e pacat? sa flirtezi cu mai multe fete si apoi sa dispari ...( stiu de ex caz concret cu baiat dragut si rasfatat de fete si nu imatur , ci la aprox 30 de ani)



PS: sa -ti ajute Dumnezeu Florin sa gasesti fata potrivita cu care sa mergi pe calea mantuirii! :)
__________________
"Nu te teme, Eu sunt cu tine."

Last edited by Mia Mia; 14.01.2014 at 12:33:57.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mai este martisorul la moda? alexdu Generalitati 14 29.08.2015 08:53:45
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti lore86 Nunta 19 19.12.2012 23:17:02
Dragobetele saruta fetele shakalu1 Intrebari utilizatori 0 25.02.2010 18:02:17
Care va fi moda de anul acesta? Anca-Miha Generalitati 55 01.02.2009 07:11:19