![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Calitate pierdută odată cu intrarea păcatului în lume. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vă rog un lucru: nu mai aruncați cu versete, înainte de a citi și contextul în care sunt puse! 19. Drept aceea, mergând, învățați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, 20. Învățându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, și iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacului. Amin. (Mat. 28 - versiunea ortodoxă) Nu duhurile sfinților urmau să învețe și să boteze pe noii convertiți, ci apostolii vii. Last edited by osutafaraunu; 29.05.2012 at 21:43:05. |
#63
|
||||
|
||||
![]() Citat:
In comentariul anterior , eu am incercat sa explic cat mai logic existenta nemuririi sufletului. Dar din cauza ca dumneavoastra nu ati stiut ce sa spuneti , ati dat-o cotita , spunand ca este un alt subiect. Pana la urma, ramane pe seama adventistilor sa creada ce vor... eu prefer sa am mai multa incredere in Sfintii Parinti (care aveau cu adevarat harul lui Dumnezeu) decat in niste indivizi , care s-au trezit sa faca reinnoire in Crestinism. In opinia mea , mi se pare inutil sa continui aceasta discutie , cat timp dvs nu vreti sa intelegeti anumite aspecte ! |
#64
|
||||
|
||||
![]() Ok, reformulez intrebarea. Nu mai intreb daca cuvintele lui Hristos: „Eu sunt cu voi pana la sfarsitul veacurilor” se aplica chiar si duhurilor sfintilor apostoli ce si-au incheiat viata pamanteasca. Va intreb, ce inseamna pt. dvs. „CHIAR SI DUPA ACEEA”? |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Mulțumesc frumos, ați sărit dintr-o divagație în alta... nu mă mai învăț deloc să evit capcanele acestea.... Hristos va fi cu cei mântuiți chiar și după aceea, adică după sfârșitul veacurilor (sfârșitul lumii) AKA în veșnicie.
|
#66
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O noapte liniștită! |
#67
|
||||
|
||||
![]()
amice, eu inca astept raspunsul
|
#68
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar in intervalul dintre moartea omului si Parusie? Duhurile celor despre care stim sigur ca sunt mantuiti (apostolii, sfintii) in ce stare se afla ? Nu trupurile lor. Latura lor spirituala. O intrebare in prealabil: Este omul o faptura care face parte atat din lumea duhurilor, a nevazutelor (datorita suflarii de la Dumnezeu), cat si din lumea materiala a vazutelor (datorita trupului creat din țărână), lume supusa legilor timpului si materiei? Este duhul omului capabil sa se relationeze inca din viata pamanteasca cu Duhul lui Dumnezeu, Cel aflat in afara timpului? Stiind ca acest interval dintre moartea unui sfant si Parusie, cand trupul lui va fi inviat, e o perioada de asteptare doar pentru cele supuse legilor timpului si materiei, nu si pentru duhul omului, care nemaifiind circumscris trupului material, nu mai face parte din aceasta lume supusa legilor timpului, ci din existenta metafizica a nevazutelor nesupuse timpului, deci stiind aceasta, puteti spune in ce stare se afla duhul unui sfant intors la Cel care l-a dat si care e in afara timpului? Daca dvs. sustineti ca latura spirituala a unui sfant care in timpul vietii L-a simtit pe Dumnezeu, imediat dupa despartirea de trup, nu-L mai simte pe Dumnezeu, puteti sa spuneti, de ce ar avea nevoie Dumnezeu sa astepte pana la Parusie pt. ca sa-si continue relatia de iubire cu duhurile sfintilor, relatie inceputa inca de aici? In conditiile in care Dumnezeu e eminamente IN AFARA TIMPULUI, si din perspectiva Lui, Apocalipsa si Parusia s-au petrecut deja inca dinainte de facerea lumii supuse timpului? Care e sensul, motivul, logica, pentru care Hristos intra in non-relatie cu duhurile sfintilor celor ce au inceput o comuniune de iubire cu El inca din viata supusa legilor timpului? Dumnezeu este iubire, iar iubirea inseamna comuniune vie si neintrerupta si mai ales reciproca cu cei iubiti, nu non-relatie cu ei. Ideea dvs. adventista cum ca duhurile sfintilor nu-L mai simt pe Dumnezeu dupa ce s-au despartit de trup, ca adica Dumnezeu are o comuniune de iubire cu omul doar pe pamant, dupa care o intrerupe pana la Parusie, dupa care o reia iarasi, duce la concluzia ca iubirea Lui nu e absoluta, ci fragmentara, pe bucati, cu intermitente si sincope, cu pauze si trimiteri ale celor iubiti in non-fiinta. Ce iubire cu năbădăi telenovelistice o mai fi asta? |
#69
|
|||
|
|||
![]()
Binecuvintează, suflete al meu, pe Domnul, și toate cele dinlăuntrul meu numele cel sfânt al Lui.
|
#70
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Poate doar in „Noul Testament Adventist” exista asemenea texte din care sa reiasa ca Hristos n-a inviat firea umana si ca starea ontologica a umanului a ramas tot despartita de Dumnezeu. Nici daca cititi Biblia up-side-down, nici daca decupati si faceti colaje si acrostihuri din litere luate la intamplare, nu poate reiesi din NT ca starea ontologica a firii umane a ramas in continuare despartita de Dumnezeu prin moartea-thanatos. Dvs. negati in fond, faptul ca Hristos a inviat firea umana , ca a repus-o din nou in legatura cu Dumnezeu. Dvs. vreti pesemne sa gasiti in NT texte care neaga invierea firii umane ori din care sa reiasa ca Hristos a inviat-o ca s-o tina doar pentru El, nu sa ne-o dea noua. Puteti sa cautati mult si bine, unto the ages of ages! Daca totusi va veti hotari odata si-odata sa cititi Scriptura cu ochii mintii deschisi, nu veti putea trece nicicum peste urmatoarea idee absolut fabuloasa, afirmata inca din prima pagina despre om: Dumnezeu l-a facut pe om dupa chipul Sau spre a ajunge la asemanarea Sa. Citind fara ochelarii imprumutati de la Helen White, nu veti putea trece nici peste urmatoarea afirmatie din NT care o lumineaza pe prima: „cel ce mananca Trupul Meu, ramane intru Mine si Eu intru el” , si inca, „cel ce crede in Mine, chiar de va muri, VIU va fi”, si inca, omul e menit sa ajunga „partas dumnezeiestii firi”, adica sa-L salasluiasca prin har in faptura sa pe Insusi Cel ce este Lumina lumii, care in veci nu poate fi stinsa. Incepand inca de aici si acum. Dumnezeu l-a creat pe om ca o fiinta extrem de complexa si sofisticata, o simbioza tainica dintre materie si duh, creata asa tocmai pentru ca El Insusi sa vietuiasca in om, nu in exteriorul lui, asa cum a zis de atatea ori: „cel ce mananca Trupul Meu ramane intru Mine si Eu intru el.” Nu e vorba de trupul de carne, (in greaca „sarx”), ci de trupul indumnezeit, inviat, pnevmatizat (in greaca „soma pnevmatikon”), trupul mistic aflat doar in painea euharistica. In felul asta, hranind-se omul cu Viata harica, atat euharistic cat si respectand tot ce a mai zis, devine el insusi Viu in sens haric si incet-incet „partas dumnezeiestii firi”, asa cum ar fi ajuns treptat si Adam daca s-ar fi hranit doar cu ce i-a zis Dumnezeu. Cand Hristos a inviat firea umana, l-a repus pe Adam si pe noi, toti urmasii lui, in punctul de dinainte de ruptura ontologica de Dumnezeu. Moartea-thanatos, ruptura, prapastia ontologica intre Dumnezeu si intreaga umanitate NU mai exista. Hristos a inviat firea umana o data pentru totdeauna! Odata ce Hristos a inviat firea umana, orice ipostas (persoana) poate trai anticipat Imparatia, caci ea este deja in noi dar nedesavarisit, isi poate incepe propria calatorie de la chip la asemanare, asemenea lui Adam, si poate avea din nou Viata harica, hranindu-se inca de pe acum din rodul Pomului-Vietii-Vesnice-Fara-Intermitente, care nu e altul decat Crucea cu unicul ei Fruct dat spre mancare lumii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Suflet Románesc-Suflet Crestinesc | C-tin | Generalitati | 27 | 11.10.2017 16:07:48 |
Despre suflet, duh si starea omului in moarte | tricesimusquintus | Secte si culte | 1674 | 06.02.2012 09:56:04 |
Despre suflet | allisa | Intrebari utilizatori | 14 | 20.02.2011 09:58:29 |
Intrebare despre suflet | Adelinaa | Generalitati | 3 | 11.06.2009 11:52:43 |
Despre suflet | silverstar | Generalitati | 64 | 09.01.2007 18:43:52 |
|