![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Good point,la acest gen de consecinta,printre altele, m-am referit si eu,desi mai voalat:tentatia abordarii ezoterice.De multe ori apare sub forma unei tentatii intelectuale nevinovate dar extrem de atragatoare.Sa intelegi acolo unde altii nu au vazut sensul,destinat tie,o inteligenta superioara.Intelegerea se poate realiza diferit dar esenta nu trebuie sa difere.In caz contrar suntem pe principiul ,,Houston, we have a problem".
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Totusi cred ca intai simtirea si dupa teologhisirea. Asa cum spune Sfantul Nicodim Aghioritul, sa porneasca de la trup, prin infranare, spre suflet.
http://www.nistea.com/Nicodim_Aghioritul.htm In specific, pentru acest topic am o intrebare. Exista ceva de care nu poate trece Dragostea Domnului nostru Hristos pentru noi, si cei drepti si cei pacatosi? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, avem în Biblie multe locuri în care cele nevăzute sînt descrise alegoric și metaforic și simbolic cu ajutorul celor văzute. Nu are rost să dau exemple, se știu bine. Hristos Însuși compară Iadul cu gheena, care era locul de lîngă Ierusalim unde se aruncau gunoaiele. Asta ca omul de atunci să înțeleagă că Iadul nu este ceva tocmai plăcut... Ce să le fi spus oamenilor, că dragostea Domnului îi va copleși în Iad și că ei o vor percepe ca un chin dacă nu-și dezvoltă capacitatea de a iubi încă din timpul vieții? :) Aici este un link cu un document scris de Părintele Staniloae, a se vedea la pagina 9 din 36 a documentului scanat: http://www.scribd.com/doc/965004/Sta...xa-si-catolica .
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. Last edited by Florin-Ionut; 30.06.2011 at 14:30:07. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Este logic ceea ce spuneti,am asistat si eu odata,la noi,la o intrunire la care a venit un teolog bine pregatit.Omul a realizat o expunere extrem de interesanta dar si complexa,spre nefericirea salii care ar fi preferat ceva mai simplu si mai lesne de inteles.Drept urmare,la final,a avut parte de zambete protocolare,strangeri de mana grabite si promisiunea de a fi invitat iar,undeva,candva,nu se stie daca in viata asta :)
Multumesc pentru documentul scris de Parintele Staniloaie,o sa va las si eu unul mai tarziu,sper sa va placa. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"În Răsărit nu s-a vorbit niciodată de un foc material, cel puțin pentru sufletele despărțite de trupuri. Părinții greci intră aproape toți în două categorii: a) unii consideră focul iadului ca ceva spiritual, deși prin aceasta nu trebuie să fie un produs pur subiectiv - foc metaforic -, ci o ambianță pozitivă ostilă care emană de la Dumnezeu și care arde sufletul (Grigorie de Nisa, Sf. Ioan Damaschin); b) alții s-ar părea că vorbesc de un foc oarecum material, dar sînt toți aderenții amînării pedepselor iadului pînă după înviere, deci pînă cînd sufletul e unit cu trupul. Aceștia sînt Părinții și scriitorii cei mai vechi din Răsărit și Apus (Justin, Tatian, Miniciu Felix, Tertulian, Irineu, Ipolit, Lactanțiu, Ilarie). Numai de la Augustin și în special de la papa Grigorie cel Mare apare ideea unui foc material ca pedeapsă imediat după moarte, deci ca pedeapsă a sufletelor separate de trupuri. Biserica Ortodoxă a rămas la opinia aceasta. Nici una din cele trei Mărturisiri Ortodoxe nu dau să se înțeleagă că ar admite un foc material. Mărturisirea lui Petru Movilă spune doar simplu, că iadul se mai numește și foc; Mărturisirea lui Dositei (?) nu amintește de un foc, iar Mărturisirea lui Mitrofan Critopol declară categoric: zice deci Biserica că starea acelora nu este materială, adică organică, mistuită prin foc, nici prin altă oarecare materie, ci prin necazul și chinul conștiinței ce le vine de la amintirea celor ce le-au lucrat în lume nu după rațiune, nici cu evlavie." Citiți mai departe, dar și înainte de acest fragment. Autorul face o comparație directă între învățătura ortodoxă și cea catolică privitoare la starea sufletelor după moarte.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Va las,in legatura cu diferite nuante din dialogul nostru, o conferinte interesata,sustinuta de Andrei Plesu,cu privire la ,,Parabolele lui Hristos: o analitica a receptivitatii".Sper sa fie interesanta,eu am primit-o ,,cadou"de la cineva cu un suflet mare.O puteti asculta aici
Last edited by Scotland The Brave; 30.06.2011 at 17:07:05. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si ar mai fi aceste lucruri scrise la viata sf. Fanurie, pe care o redau in acest fragment, mai precis finalul : Sfantul Fanurie a cerut atunci voie sa-si faca ultima rugaciune si s-a rugat astfel: "Doamne, Dumnezeul nostru, Cel ce ai miluit pe acestia care au facut plangere si strigare, fa ca tot cel ce va face o turta cu ulei si zahar, sau o placinta si o va da saracilor sa fie ascultat in orice durere dreapta va avea. Aceasta zic sa fie pentru iertarea pacatelor mamei mele, care a murit pacatoasa." Si atunci s-a facut tunet din cer si s-a auzit glasul Domnului astfel: "Fie Fanurie dupa cuvantul tau si tot cel ce te va chema pe tine in ajutor sa fie ascultat de Mine si tu vei fi ajutorul celor din nevoi." |
#18
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Insa, dupa Judecata Particulara - urmatoare mortii trupesti - sufletele care ajung in iad pot fi ajutate prin rugaciunile, prin mijlocirile Sfintilor, precum si ale credinciosilor dintru aceasta viata. Pana la cea din urma Judecata, sufletele din iad au posibilitatea eliberarii, sau a diminuarii chinurilor suferite acolo. Last edited by George.m; 19.07.2011 at 21:34:27. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Eu una am convingerea că noi suntem proprii noștri judecatori și călăi..Ne condamnăm singuri prin neiubire, judecînd permanent tot ce nu întelegem , ce nu ne convine, ce ni se pare că ne eclipsează, astfel sădim iadurile interioare, smolind tot ce atingem. După plecarea din această dimensiune luăm zestrea nefastă cu noi iar ce urmeaza in mod cert, nu poate nimeni garanta, deoarece afară de Crist , nimeni n-a mai pășit printre lumi ca sa revină viu , povestind...Însa in casa Tatalui sunt multe..locuri.....
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Un sfint ortodox (nu mai retin numele) spunea ca iadul si raiul sint stari.
Stari ar inseamna stari ale constiintei si stari sufletesti. La un moment dat in Apocalipsa spune ca iadul si locuinta mortilor vor fi aruncate in iezerul de foc precizind separat ce se intimpla cu "chiriasii". Desfiintarea iadului inseamna desfiintarea suferintei acelei stari de constiinta iar aruncarea celor din iad (care nu au fost gasiti scrisi in cartea vietii) in iezerul de foc ar putea insemna desfiintarea lor sau transformarea lor in altceva -intro alta forma de existenta lipsita de suferinta sau cu o suferinta mai mica-dar la fl de vesnica. Altfel ce rost ar mai avea amanuntul aruncarii iadului in iezerul de foc? Raiul daca este tot o stare si daca Imparatia cerurilor este in noi inseamna ca desavirsirea deplina a caracterului insotita de dobindirea duhului sfint implicit a harismelor tuturor treptelor desavirsirii ne face sa fim deja apartinatori ai Imparatiei cerurilor. Intrebarea care se ridica este in ce conditii si in ce stare are loc transformarea binecuvintata pina la desavirsirea deplina. Din versetele bibliei intelegem ca cizelarea personalitatii are loc doar vietuind pe pamint trecind prin incercari si lectii , binecuvintari si calauzire si nu in locuinta mortilor. Insa ne dam seama ca in afara de putini sfinti arhanti noi restul nu ne despartim de trupul fizic in starea desavirtita a caracterului asa incit la Judecata individuala sa intram direct in Rai ci trebuie sa facem popas in starea de adormiti in "locuinta mortilor". Insa dupa ce ne trezim iar la viata prin inviere ne aflam exact in starea nedesavirista a caracterului din momentul mortii si deci nu putem beneficia de starea desavirisrii Imparatiei deci avem nevoie inca de transformare. (fiindca nu se precizeaza nicaieri ca vom fi facuti automat desavirsiti) In legatura cu invierea se precizaza biblic mai multe lucruri: -Dumnezeu este cel care intotdeauna scoate sufletele din casa mortilor- deci intotdeauna au loc invieri. -exista o inviere pentru judecata. -exista in urma Judecatii prima inviere a celor care vor imparati cu Hristos acel interval limitat de citeva mii de ani. (aceasta find numita invierea catre viata vesnica insa nu se precizeaza desavirsirea sfintilor). -dupa aceste mii de ani vor invia venid si restul celor care nu au inviat odata cu prima transa impreuna cu "cei nedesavirsiti care mor in Domnul" (adica lipsiti de o anume maturitate spirituala insa nazuitori). Asadar exista sau nu un proces instant de "albire" gratuita pina la stadiul desavirsirii arhante necesare? Despre o "albire si lamurire" deasemenea scrie. De ea va beneficia treimea ramasa. "pacatosul se va umple de virtute, cel incet la minte se va intelepti iar sfintii se vor sfinti si mai mult prin faptele lor." Deci "albirea si lamurirea" nu se refera la atingerea desavirsirii depline cu titlu gratuit. Ci este doar o purificare (pentru ca cel rau este legat) probabil insotita si de o binecuvintare. Atunci ce inseamna invierea catre viata vesnica? Invierea mortilor se face cu trup insa exitenta in Imparatia cerurilor nu necesita trup fizic ci doar trup spiritual, haric. Deci invierea are loc aici pe pamint ca sa putem trai fie ca e vorba de invierea pentru judecata fie ca e vorba de celelalte invieri. Deci invierea catre viata vesnica este invierea catre o viata paminteasca in care sa aibe loc transformarea pina la deplintatea desavirsirii -viata traita in conditii lipsite de rau, de incercari, tentatii sau suferinte -pe timpul acestor mii de ani de vremuri fericite (promise) ale imparatiei lui Hristos. Albirea si lamurirea are loc la sfirsitul Judecatii (desi unii vor fi curatiti mai nainte) iar pina la sfirsit incepind din ziua pustiirii locasului sfint dureaza 1290 de zile . Dupa albire si lamurire incepe Imparatia sfintilor pe pamint- cea care va inlocui cele 4 "fiare" si uriasul cu chip de aur al orinduirilor. Despre treimea ramasa care va fi albita se intelege ca va fi populatia ramasa in viata in urma urgiilor si secerarilor Judecatii. Interpretarile actuale referitoare la "rapire" (inclusiv ale apostolilor) nu iau in calcul sau aparent nu ar lua versetele proorocirilor lui Zaharia .De ce? Fiindca Tronul -Dumnezeu nu se afla in cer ca sa fim rapiti in cer ci se afla pe pamint locuind pe pamint cu oamenii (Cortul in care se afla Tronul si Mielul si alte simboluri ale realitatii existentei nevazute divine). Faptul ca se afla pe pamint este indicat logic si de faptul ca oamenii din Ierusalim vor alerga "prin valea muntilor Mei pina in locul unde Eu voi da izbavirea." 5. Și voi veți alerga prin valea munților Mei, căci valea munților se va întinde până la locul unde Eu voi da izbăvire. Și veți alerga cum ați alergat de frica cutremurului, în vremea domniei lui Ozia, regele lui Iuda. Atunci va veni Domnul Dumnezeul meu și toți sfinții împreună cu El. 4. Și în vremea aceea se vor sprijini picioarele Lui pe Muntele Măslinilor, care este în fața Ierusalimului, la răsărit; iar Muntele Măslinilor se va crăpa în două de la răsărit la apus și se va face o vale foarte mare și jumătate din munte se va da înapoi către miazănoapte și cealaltă jumătate către miazăzi. Last edited by Mihai36; 20.07.2011 at 13:02:36. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mangaiere in necazuri | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 03.12.2010 19:12:07 |
|